Повідомлення Дослідники типу професій „Людина- техніка



Скачати 259.74 Kb.
Дата конвертації14.04.2016
Розмір259.74 Kb.
#8071
ТипПовідомлення
d:\фото віньєткак\4 кл необробленi\img_0628.jpg


Учитель

української мови та літератури

Борівської ЗОШ І-ІІІ ст..

Чернівецького району

Вінницької області

Комар Юлія Степанівна


Гармонограма проекту

Твоя діяльність, і тільки вона одна, визначає твою цінність”





н/п

Виконавці проекту

Завдання

Форми узагальнення

1.

Дослідники типу професій„Людина -природа”

Опрацювати профорієнтаційну літературу про типи професій

«Людина - природа»



Повідомлення

2.

Дослідники типу професій „Людина- техніка”

Опрацювати профорієнтаційну літературу про типи професій „Людина- техніка”

Повідомлення

3.

Дослідники типу професій „Людина – знакова система”

Опрацювати профорієнтаційну літературу про типи професій „Людина – знакова система”

Повідомлення

4.

Дослідники типу професій „Людина - людина”

Опрацювати профорієнтаційну літературу про типи професій „Людина - людина”

Повідомлення

5.

Дослідники типу професій„Людина – художній образ”

Опрацювати профорієнтаційну літературу про типи професій «Людина – художній образ»

Повідомлення

6.

Художники - оформлювачі

Створити плакати власного бачення типів професій

Виставка плакатів, малюнків

7.

Літературознавці

Віднайти вірші, вислови про працю, написати твір „Той хто любить працю, не відчуває потреби у розвагах”

Твори , вірші

8.

Рекламне агентство

Створити рекламні ролики „Роботу знаходить той, хто її шукає”

Збірка реклами

9.

Соціологи

Розробити анкети; провести дослідження з метою визначення профорієнтаційних нахилів школярів

Схеми, анкети, висновки за результатами анкетування

10.

Класоводи,

класні керівники



Розробити сценарії проведення заходів , щодо формування профорієнтаційних нахилів школярів

Збірка сценаріїв

11.

Психологи

Дослідити тему „Умови формування профорієнтаційних здібностей у школярів”

Виступ на педраді

12.

Вчителі української мови та літератури

Розробити тексти диктантів, переказів на тему”Праця- найкращий шлях до того,щоб любити життя”

Збірка тестів на задану тему

13.

Загони дитячо- юнацького шкільного об’єднання „Берегиня”

Створити проспекти загонів «Від краси пізнання, захоплення, творчості – до майбутньої професії»

Проспекти

14.

Адміністрація школи

Впроваджувати профорієнтаційні методи навчання у навчально –виховному процесі школи

Картотека передового педагогічного досвіду з даної проблеми


Мета проекту: формувати уявлення учнів про багатогранність професій;

сприяти емоційно – ціннісному ставленню дітей до життя через професії, здатність розмірковувати й висловлювати власну позицію, щодо вибору професії та шляхів її досягнення;

розвивати вміння дев’ятикласників здійснювати дослідницьку роботу, робити крок до самопізнання та обрання сфери майбутньої професійної діяльності, в якій проявляються та розкриваються особисті якості, здібності, талант;

стимулювати розвитку допитливості, інформаційного вміння сприймати, розрізняти, аналізувати;

виховувати упевненість дітей у тому, що вибір професії залежить від особистих зусиль, від співпраці з іншими.

Міжпредметні зв’язки: література, хімія, біологія, музичне мистецтво,образотворче мистецтво, природознавство,

історія, трудове навчання, інформатика, психологія.



Ресурсне забезпечення: аркуші паперу, фломастери, ручки, скоч.

Обладнання: профорієнтаційний діловий щоденник школяра, таблиця „Класифікація професій за предметом праці”,

анкета „Твої професійні нахили”, ілюстрації професій, макет грона калини, макети ягід калини ,телевізор, відеоплеєр відеозапис професій, вислови:«Життя без праці — злодійство, праця без мистецтва – варварство» Д.Рескін,«Твоя діяльність, і тільки вона одна, визначає твою цінність» Фіхте, «Задоволення має бути нагородою за працю» Гельвецій,«Той, хто любить працю, не відчуває потреби у розвагах”

Ж. Лабрюйєр,„Пізнай себе і виконуй свою справу” Платон, „Не забувай робити неможливе, щоб досягнути можливого”А. Рубінштейн, „Найважча професія – бути людиною” Хосе Марті, „Роботу знаходить той, хто її шукає” народна творчість, „Праця – найкращий шлях до того, щоб любити життя» Е. Ренон, ”Професія має бути моя,захоплювати мене,виходити із душі моєї„К.Ушинський, „Якщо ви каміння –будьте магнітом, якщо ви рослина – будьте мімозою, якщо ви людина – будьте коханням” В.Гюго.

Учитель. Доброго дня, шановні гості! Я і мої вихованці раді вітати вас у стінах нашої рідної Борівської школи.

Діти, вдивляючись у ваші допитливі очі, впевнена: ми встигнемо зробити багато. Простягніть долоньку, щоб ви хотіли подарувати мені (діти відповідають).



100_0395

Спасибі за „подарунки”. Простягніть іншу долоньку. Я дарую вам щедрість своєї душі, терпіння та повагу, а тепер обміняймося подарунками (учитель доторкається долонею до долоні, за ним – учні). І подаруємо усю любов, терпіння , ласку, повагу нашим гостям. Візьміть, дорогі гості, на свої долоньки „подарунки ” наших дітей і нехай вони зігрівають ваші добрі і щирі серця.

І просимо дозволу на годину вашого життя і разом із дітьми зазирнути у світ професій на годині спілкування „Твоя діяльність, і тільки вона одна, визначає твою цінність”.


100_0396

У кожного на парті є символічні грона калини, напишіть на них , що ви очікуєте від сьогоднішньої години спілкування, на що сподіваєтесь?

14 років... Прекрасна пора юності. Пора першої закоханості і гірких розчарувань. Пора великих відкриттів самого себе і прикрих невдач... І ви неначе стоїте між дитинством і непізнаним дорослим світом. Вже не дитина і ще не доросла людина. Життя відкривається для вас новим, чистим, білим аркушем. Що саме ви напишете на ньому? Який слід залишите? Відомий французький письменник В.Гюго в свій час писав: „Якщо ви каміння – будьте магнітом, якщо ви рослина – будьте мімозою, якщо ви людина - будьте коханням”, які мудрі слова і актуальні в наш час, час випробовувань, змін, вибору майбутньої професії , але ми маємо пам’ятати , що „найважча професія – бути людиною”. Яка глибока думка закладена в словосполученні «вибір професії», скільки викликає вона емоцій та сподівань і водночас скільки породжує проблем! Це не просто вдало чи невдало прийняте в юності рішення, це щаслива або розбита доля, активне, творче, радісне життя чи байдуже, пасивне існування.

«Як же із тисяч професій обрати ту, яка приносила б найбільшу користь людям, країні, давала б змогу відчути себе потрібним, повноцінним і задоволеним своєю працею? Як уникнути помилок і розчарувань у майбутньому, обравши певну професію?» — такі запитання виникли у вас, коли я попередньо провела опитування, готуючись до нашої години спілкування. Сьогодні ми спробуємо разом дати на них відповідь. І продовжимо роботу над створенням профорієнтаційного проекту „ Твоя діяльність, і тільки вона одна, визначає твою цінність”

Ви об’єднані в групи, кожна із яких досліджувала певний тип професії, але зараз вам потрібно створити на плакаті власний орієнтир типу професій , схематично, проте не той , який ви досліджували (учитель роздає групам картки із певним типом професії, учні створюють власне бачення даного типу професій). Отож , вирушаймо у світ неповторний, цікавий, у світ професій.

Учитель. До захисту власного бачення професії типу „Людина - природа” запрошується лідер групи.

100_0399

1.Презентація плакату”ЛЮДИНА -ПРИРОДА”.

Підтвердити чи спростувати уявлення однолітків про тип професії „Людина - природа” надається слово групі, яка дослідила даний тип професії.



2. Захист І групи - професія „Людина - природа

1 учень. Професія- це певний вид праці. У кожній професії є свої різновиди. Які називають спеціальностями. Наприклад, немає професії „учитель всього”, а є учитель початкових класів, математики , фізики тощо, а інженер може бути інженером- електриком, пограмістом, механіком .

Світ професій дуже великий: їх налічується близько шести тисяч. Існує кілька класифікацій: за знаряддями праці (ручні, механізовані, автоматизовані, комп'ютеризовані, функціональні), за метою праці (перетворюючі, гностичні, винахідницькі), за галузевою ознакою (промислові, будівельні, транспортні, зв'язку тощо), за умовами праці (робота вдома, на повітрі, в незвичайних умовах). Найпоширенішою є класифікація за предметом праці. Наша група досліджувала одну із груп професій ЛЮДИНА- ПРИРОДА.



2 учень. Предметом праці для представників професій «ЛЮДИНА-ПРИРОДА» є біологічні об'єкти (рослинні та інші живі організми), умови їхнього життя і розвитку, земля, вода, атмосфера, їхні елементи (наприклад, корисні копалини) і процеси, що в них відбуваються. Спеціалістам цих професій доводиться вивчати, досліджувати, аналізувати стан, умови життя рослин і тварин, вирощувати і доглядати за ними, а також вивчати властивості та реакції ґрунтів, водойм, атмосфери тощо.

Прикладом професій цього типу можуть бути: флорист, гірничий інженер, інженер- гідролог, іхтіолог, геолог, селекціонер, зоотехнік, лісник, птахівник, інженер-океанолог, геофізик, ветеринарний лікар, дресирувальник диких тварин.



3 учень. Обираючи професію такого типу, необхідно враховувати професійно важливі якості, а саме:

• спостережливість, стійкість і розподіл уваги;

• оперативне мислення, здатність встановлювати причинно-наслідкові зв'язки, передбачати і оцінювати дуже мінливі природні фактори;

• хорошу уяву;

• витривалість, наполегливість, відповідальність, працьовитість,

допитливість;

• схильність до самопізнання.

Учитель. Ось , ми ознайомились із першим типом професій „Людина - природа”. Проте не менш цікавими і потрібними є професії типу „Людина -техніка”, як же ви відобразили схематично даний тип професії, слово надається лідеру групи.

3. Захист плакату професії „ЛЮДИНА –ТЕХНІКА”

Чи погоджується група , яка опрацювала даний тип професії із із таким відображенням типу професії „Людина - техніка”.



4.Захист ІІ групи - професія „ЛЮДИНА -ТЕХНІКА”

1 учень. Перед тим як ми розпочнемо свій захист, вам потрібно розгадати ось ці зашифровані слова:

КЕТЛЕРИК (електрик)

АРСЛСЮ (слюсар)

Саме ці професії належать до типу „Людина – техніка”.У професіях типу «ЛЮДИНА-ТЕХНІКА» допомагають орієнтуватися такі навчальні предмети: фізика, хімія, математика, трудове навчання, креслення. Розібратися у нахилах та інтересах до професій типу «людина-техніка» ми зможемо на заняттях у гуртках технічної творчості та уроках трудового навчання.

Предметом праці професій типу «людина-техніка» є технічні системи, машини, механізми, агрегати. Представники професій такого типу складають найбільшу групу і працюють майже в усіх галузях господарства.

2 учень. Особливість технічних об'єктів у тім, що вони можуть бути точно обмірювані за багатьма ознаками. Тому від працівника цього типу потрібна точність і визначеність дій, висока виконавська дисципліна, охайність.

Техніка, як предмет праці, представляє широкі можливості для новаторства, вигадки, творчості. Тому важливого значення набуває така якість, як практичне мислення. Технічна фантазія, здатність подумки об'єднувати й роз'єднувати технічні об'єкти та їх частини - важливі умови успіху в даній області, причому знаходити можна не тільки нові продукти праці, але й способи роботи.

До цього типу відносяться всі професії,пов'язані з обслуговуванням техніки, її ремонтом, установкою і налагодженням, керуванням транспортних засобів, професії з виробництва й обробки металів, їхньої механічної зборки й монтажу, а також зі зборки й монтажу електроустаткування, ремонту будь-яких споруджень, конструкцій; професії з обробки й використання неметалевих виробів, напівфабрикатів, промислових товарів; професії з переробки продуктів сільського господарства; професії з видобування або обробки гірських порід, ґрунтів.

До цього типу професій належать: слюсар-складальник,слюсар-механік, токар, сталевар, інженер-фізик, інженер-механік, архітектор, будівельник, технік-сантехник, технік -механік, технік-ремонтннк, електрослюсар, технік-технолог приготування їжі, інженер-технолог з переробки харчових продуктів, тесляр, штукатур, водій, пілот, тракторист,електрик, заготівельник верху взуття, ткаля, столяр, пекар,кондитер, прохідник, шахтар, машиніст бурової установки .



4 учень. СЛЮСАР З РЕМОНТУ АВТОМОБІЛІВ

Автослюсар - спеціаліст, який готує машину в дорогу, Він найголовніший після водія, якість роботи якого багато в чому залежить від справності автомобіля.

Щоб автомашина запрацювала, її потрібно зібрати, налагодити, відрегулювати і випробувати, у процесі експлуатації - обслуговувати і ремонтувати. Професію автослюсаря вважають престижною і високооплачуваною. І чим вищий розряд автослюсаря, тим вища і його заробітна платня.

Робота слюсаря з ремонту автомобілів підійде фізично міцним юнакам і дівчатам, терплячим, захопленим технічним конструюванням, автомотоспортом, кмітливим, схильним до творчості, винахідливості.



1 учень. МАШИНІСТ БУЛЬДОЗЕРА

Машиніст бульдозера - це важка, але цікава професія. Вона потребує не лише хорошого знання таких предметів, як фізика, математика, креслення, інформатика, географія, а й хорошої фізичної підготовки. Справжньому фахівцеві недостатньо відповідати, як в анекдоті: «Можу копати... А ще можу не копати». Він має знати: що і як копати.

Бо бульдозери працюють у різних умовах. Людина, яка ніколи не чула про особливості піщаних, глинистих або кам'янистих ґрунтів, навряд чи зможе ефективно керувати бульдозером.

Успішній роботі машиніста бульдозера допомагають спостережливість, уважність, відповідальність, кмітливість, організованість, акуратність, витримка. А роботу бульдозерист собі знайде без проблем, тому що кваліфіковані робітники у будівництві потрібні постійно.



Учитель. До захисту свого бачення типу професії „Людина –художній образ ” запрошується керівник групи, який захистить схематичне відображення даного типу.

5. Захист плакату професії „ЛЮДИНА –ХУДОЖНІЙ ОБРАЗ”


Учитель. Чи є доповнення у групи , яка вивчала даний тип професії?

6.Захист ІІІ групи - професія „ЛЮДИНА - ХУДОЖНІЙ ОБРАЗ”

1 учень. До професії типу «людина - художній образ» належать професії, праця яких пов'язана з образотворчою, музичною, літературно-художньою й акторською діяльністю.

Професії даного типу вимагають від людини наявності творчої уяви, мистецьких здібностей, образного мислення. І, звичайно, працьовитості, За зовнішнім ефектом самого процесу праці стоїть напружена багатогодинна щоденна робота.

Працівник мистецтва повинен мати реалістичний рівень домагань до суспільного визнання (не претендувати на більше, ніж заслуговує), щоб одержувати задоволення від своєї праці, бути цілеспрямованим,

До цього типу належать такі професії, як: художник-декоратор, конструктор-модельєр одягу, настроювач музичних інструментів, концертний виконавець, артист балету, актор, вітражист, фотограф-художник, дизайнер,стиліст, мистецтвознавець, журналіст.



2 учень. Перукар. Про професію перукаря знали ще наші древні предки. У багатьох літературних творах можна прочитати про послуги цирульників( так раніше називали перукарів), сотні людей приходили до них, щоб поголитися, постригтися чи зробити зачіску.

Слово „перукар” має французьке походження – накладка з волосся, а в театрі – один із виразних засобів гриму. Професія перукаря завжди була і буде життєво необхідною, тому що в людині закладене прагнення до краси і догляду за собою.



3 учень. Це цікаво.

Найекзотичніші професії США: клоун на родео, розписувач булочок джемом, декоратор новорічних ялинок. Англійські фахівці склали „шкалу стресу” для більш ніж 150 різних професій. Як не дивно, але одне із перших місць посіла професія актора. Такий високий показник ризику у людей цієї професії психологи пояснюють тим, що вони працюють на публіку, а це психологічно виснажливе заняття.



Учитель. Сподіваюсь, не менш цікавим і захоплюючим буде схематичний захист плакату „Людина – людина.”



9. Захист плакату професії „ЛЮДИНА – ЛЮДИНА”

Учитель. Чи погоджується група, яка досліджувала тип професії „Людина - людина”, із думкою своїх однокласників про те , що це люди серця?

10.Захист ІV групи - професія „ЛЮДИНА - ЛЮДИНА”

1 учень. Предметом праці «ЛЮДИНА-ЛЮДИНА» є окрема людина, група людей, колектив, військовий підрозділ, клас, група в дитячому садку тощо.

Орієнтуватися в професіях цього типу допоможуть такі навчальні предмети: історія, література, суспільствознавство та інші предмети, пов'язані з вивченням людини і суспільства.

Розібратися в нахилах й інтересах до професій такого типу допоможе участь у колективних і групових заходах, учнівському самоврядуванні, шефська робота з учнями молодших класів.

Представники професій типу «людина-людина» працюють у сфері освіти, охорони здоров'я, побутового, культурно-освітнього та інформаційного обслуговування, в адміністративних органах.

Вибираючи професію цього типу, пам'ятай, що необхідно бути готовим до постійного спілкування з різними людьми і при цьому в будь-яких умовах зберігати витримку, спокій та доброзичливість. Прикладом професій типу «людина-людина» можуть бути: продавець, менеджер, слідчий, адвокат, юрист, соціальний педагог, психолог та інші.

Обираючи таку професію, необхідно враховувати професійно важливі якості, а саме:

• відкритість та готовність до спілкування;

• уміння легко встановлювати контакти;

• емоційна врівноваженість;

• доброзичливість;

• уміння контролювати прояви своїх почуттів.

2 учень. Фельдшер

Професія фельдшера сільського фельдшерсько-акушерського пункту спрямована на збереження здоров'я людей, попередження, розпізнавання та лікування хвороб. Фельдшер призначає медикаментозне лікування, надає акушерську допомогу, ставить крапельниці, робить ін'єкції, міряє тиск, привозить ліки на замовлення, організовує консультування хворих лікарями.

Сучасний фельдшер зобов'язаний бути всебічно обізнаним фахівцем: наполегливим, відповідальним, уміти володіти собою, ну їй привітним, доброзичливим, співчутливим, терплячим до хворого, оптимістично налаштованим. Такий фахівець повинен мати і гарну пам'ять, добре розвинені відчуття, координацію та точність рухів, концентрацію уваги.

Науковцями доведено , що старість перестане бути фізіологічним фактором і стане швидше за все психологічною проблемою. Тому будуть потрібні всі види фахівців з продовження молодості - психологи, косметологи, фітнес-гуру, дієтологи, а також спеціально підготовлені медсестри, персональні консультанти зі здорового способу життя.




3 учень. Вихователь дитячого садочка

Вихователь працює з малюками, які тільки починають відкривати для себе оточуючий світ, великий, складний та неосяжний. Малята, як ніхто інший, наслідують дорослих, особливо вихователя. Тому він в усьому має бути для них взірцем дисциплінованості, акуратності, точності, спілкування.

Педагогічна діяльність потребує високої самоор-ганізованості, емоційної зрілості. Вихователь повинен нести дітям радість, підкріплювати знаннями їх інтерес до всього нового, незнайомого, невтомно творити крок за кроком майбуття кожного свого вихованця.

Учитель. До нас на виховну годину завітала мама Годза Владислава – Неля Михайлівна, яка працює у дитячому садочку. Неля Михайлівно, розкажіть хто вплинув на ваш вибір пофесії і чи отримуєте ви задоволення від своєї роботи?



(Виступ мами Ганчук Н.М.)



Учитель. До захисту власного бачення типу професії „Людина – знакова система” запрошую лідера групи, які схематично зобразили своє уявлення даного типу професії.

7. Захист плакату професії „ЛЮДИНА –ЗНАКОВА СИСТЕМА”

Учитель. Чи дійсно тип професії „Людина –знакова система” пов’язана із числами, виразами?

8.Захист ІV групи - професія „ЛЮДИНА -ЗНАКОВА СИСТЕМА”

1 учень. Предметом праці професій типу «ЛЮДИНА-ЗНАКОВА СИСТЕМА» є знаки, символи, формули, тексти, цифри, карти, схеми, умовні позначення, що несуть певну інформацію про оточуючі нас предмети і явища.

Професії цього типу дуже різноманітні. Серед них можна виділити такі:

• пов'язані з оформленням документів, аналізом текстів або з їх перекладом,

перекодуванням (перекладач, коректор, бібліограф та ін.);

• пов'язані з математичними, хімічними, знаковими системами (бухгалтер, програміст, фінансист, касир та ін.);

• пов'язані зі схематичним відображенням об'єктів, обробкою інформації у вигляді умовних знаків (кресляр, картограф, інженер-конструктор, штурман, топограф та ін.);

• пов'язані зі сприйманням та переробкою інформації, контролем, прогнозуванням і своєчасним прийняттям рішень (операторські професії).

Обираючи професію цього типу, необхідно враховувати професійно важливі якості:

• хороші здібності до математики, мови;

• посидючість;

• терплячість;

• акуратність;

• любов до порядку;

• організованість;

• ретельність;

• емоційна стабільність;

• хороша пам'ять;

• розвинене логічне мислення;

• стійка увага.

2 учень. ІНЖЕНЕР-КОНСТРУКТОР

У дитинстві, мабуть, кожен із нас робив паперові кораблики, уявляючи себе конструктором. Для одних «кораблики дитинства» відпливуть назавжди, для інших мрія стати конструктором стане реальністю.

Цієї справи треба вчитися довго і наполегливо. Перш ніж виготовити будь - яку річ, її потрібно сконструювати. Конструюють усе: машини, літаки, кораблі, меблі, взуття, капелюшки тощо.

Конструювання складних виробів не під силу одному інженеру-конструкгору, над ними зазвичай працюють спеціальні конструкторські бюро (КБ), а то і декілька КБ. Створення конкретного виробу проходить декілька копітких етапів, серед яких: отримання замовлення, всіх вузлів і деталей виробу, вибір матеріалу, урахування ергономічних вимог, вибір дизайну, виготовлення дослідницьких екземплярів тощо.

Для інженера-конструктора відкриті широкі горизонти творчості. Він може пройти шлях від рядового інженера до керівника вищої ланки свого підприємства чи галузі. Вони будуть потрібні завжди і в усіх галузях економіки, а отже, ризик безробіття - мінімальний.

3 учень. ПРОГРАМІСТ

Зі стрімким розвитком інформаційних технологій, комп'ютеризації технологічних процесів, розробки мобільного програмного забезпечення та Інтернет-бізнесу стійким залишається попит на спеціалістів цієї сфери, зокрема програмістів.

Сьогодні ми не уявляємо собі роботу будь-якого фахівця без комп'ютера, який здатен виконувати найскладніші операції за нашим запитом у лічені секунди. Без копіткої роботи програмістів неможливо було б це навіть уявити. Отже, програміст на основі аналізу математичних алгоритмів розробляє програми для роботи будь-яких прикладних програм.

Якщо ти володієш математичними здібностями, уважна, посидюча, терпляча людина - професія програміста для тебе. Питання лише в тому, який напрямок обрати: робота з базами даних, розробка сайтів, написання прикладних програм до електронних пристроїв.



Учитель. Познайомилися ми з вами з багатьма видами професій, а результатом нашої плідної праці є проект, який доповнений цінними матеріалами , що буде служити добрим орієнтиром не для одного покоління школярів при виборі майбутньої професії, проте обираючи ту чи іншу професію, важливо враховувати потребу економічного району у фахівцях певного типу. Тому, на нашу годину спілкування завітав працівник служби зайнятості людей, який і розповість вам про професії, які користуються попитом у нашому районі. (Виступ гостя).

На жаль, визначаючи свій життєвий шлях, дуже часто керуються не реальними можливостями, розумовими здібностями, особистими інтересами чи станом здоров'я, а обирають майбутню професію «за компанію», за настановою батьків чи наслідуючи когось. Подібно вчинили й ви, коли самостійно розподілялися на групи. Що ж, давайте перевіримо, чи ви не помилилися у своєму виборі? З допомогою анкети визначимо ваші нахили до певного типу професій.

Припустімо, що після відповідного навчання ви зможете виконувати будь-яку з перелічених нижче робіт. Але якби вам довелось обирати з двох можливостей, то якому виду діяльності ви надали б перевагу? Нижче запропоновано 20 пар тверджень, позначених індексами «а» і «б», що стисло розкривають різні види діяльності. Уважно вивчивши обидва твердження, знаком «+» позначте привабливіший для вас варіант.

Анкета «Твої професійні нахили»

1а. Доглядати за тваринами. -

1б.Обслуговувати машини.

2а. Допомагати хворим, лікувати їх.

2б. Складати таблиці, схеми, програми.

3а. Брати участь в оформленні книжок чи плакатів.

3б. Стежити за станом і розвитком рослин.

4а. Обробляти матеріал (деревину, тканину, метал, пластмасу тощо).

4б. Доводити товари до споживача (рекламувати).

5а. Обговорювати науково-популярні книжки.

5б. Обговорювати художні книжки (статті, п'єси, концерти).

6а. Доглядати тварин.

6 б. Тренувати товаришів у виконанні яких-небудь дій.

7а. Копіювати малюнки, зображення.

7б. Управляти підйомним краном, трактором.

8а. Повідомляти людям які-небудь відомості.

8б. Художньо оформлювати виставки.

9а. Ремонтувати речі (одяг, техніку).

9б. Шукати та виправляти помилки в текстах.

10а. Лікувати тварин.

10б. Виконувати обчислення, розрахунки.

11а. Виводити нові сорти рослин.

11б. Конструювати, проектувати нові види виробів.

12а. Розв'язувати суперечки, запобігати сваркам, переконувати чи карати.

12б. Розбиратися в кресленнях, схемах.

13а. Брати участь у роботі гуртків художньої самодіяльності.

13б. Спостерігати, вивчати життя мікробів.

14а. Налагоджувати медичні прилади, апарати.

14б. Надавати людям медичну допомогу при пораненнях, травмах.

15а. Складати точні описи явищ, подій.

15б. Художньо описувати, відображати події.

16а. Виконувати лабораторні аналізи в лікарні.

16б. Приймати, оглядати хворих.

17а. Фарбувати або розписувати стіни чи приміщення.

17б. Монтувати будинки або складати машини, прилади.

18а. Організовувати культпоходи, екскурсії.

18б. Грати на сцені, браги участь у концертах.

19а. Виготовляти за кресленнями деталі чи вироби, споруджувати будинки.

19б. Креслити, копіювати креслення, карти.

20а. Вести боротьбу з хворобами рослин.

20б. Працювати за комп'ютером.


Аркуш відповідей

Л-Л

Л-Т

Л-П

Л-3

Л-X









3 а

























10а

10б



12а

11б

11а

12б

13а

14б

14а

13б

15а

15б

16б

17б

16а

19б

17а

18а

19а

20а

20б

18б

Заповнивши „ Аркуш відповідей”, підрахуйте кількість знаків „+ у кожному вертикальному ряду. Сума їх буде показником ступеня вираження вашого усвідомленого нахилу до одного з типу професії.



Учитель. Сподіваюсь, отримані результати відповідають вашому вибору майбутньої професії .

Готуючись до години спілкування ви виявили бажання більше дізнатися про таку професію, як агент з організації туризму, менеджер туризму . Завдяки наданій допомозі Олександра Станіславовича ваше бажання здійснилося, тож бажаю всім приємного, пізнавального перегляду (перегляд відеозапису).

Діти, обираючи професію чи то агента з організації туризму, чи лікаря , чи водія ви маєте пам’ятати, що кожен з вас неповторна особистість і тільки ваша діяльність, і тільки вона одна , як говорив Фіхте , визначає вашу цінність , сприяє здійсненню ваших мрій , досягненню поставлених завдань та цілей.

1-й учень.

У дитинстві кожен з нас

В океані мрій пливе,

І фантазії від нас

Не відходять раз у раз.

2-й учень.

Якщо хочеш, щоб збулись

Заповітні мрії.

Мусиш сили додавать.

Не втрачать надії.

3-й учень.

Твої мрії - перший крок.

Ти запам'ятай урок;

Мрії всі збуваються,

З серця усміхаються

4-й учень.

Як мрію маєш ти свою,

То часу цінного не гай.

Це відкриває шлях-зорю

До найрішучих сподівань.

5-й учень.

Відкрий себе в частині мрій

І прагни, сповнений надій,

Бо мрія кожного із нас

Збувається у кожний час.

Учитель . Минуть роки. Здійсняться всі ваші заповітні мрії. Ви станете дорослими! Де б ви не працювали, любіть свій край, свій народ, своєю невтомною працею примножуйте багатства Вітчизни. Вчіться не гаяти марно жодної хвилини. Нехай кожна мить дає вам щось нове, потрібне, корисне. Я впевнена: кожен із вас обере собі правильний і прекрасний зоряний шлях і ніколи не схибить із нього.

Учень. Майбутнє наше - то лиш наша справа,

Лиш нашиих рук і совісті, й ума,

Кивать на когось ми не маєм права,

Та і кивать на кого нам нема.

Життя іде... Такий закон природи

Міняється усе, усе тече,

На вищий свій щабель не страшно сходить

І ми цей факт вітаєм гаряче!

Бо він - також в основі у природі.

Щоденник наших планів і програм,

Щоб ми могли з суспільством у згоді,

Все вище йти- до здійснення бажань.



Учень. Бережіть години, , бережіть хвилини,

Навіть кожную секунду бережіть.

Пам'ятаймо, час наш дуже швидко плине,

Можемо й не встигнуть ми усе зробить.

Справ у нас багато,

треба гарно вчитись.

Щоб розуму набратись і корисним стать,

Дбати про Вкраїну, нашу Батьківщину,

Мріями й ділами до зірок дістать.

Учитель. А до яких мрій привела наша година спілкування,нам покаже наше гроно калини, якщо ваші очікування, які ви писали на початку виховної здійснилися, то прикріпіть гроно калини і продовжіть речення „Я мрію про...”.
100_0411

У кожного із вас дуже гарні мрії, тому я вам бажаю , що б все , про що ви мрієте завжди збувалося. Час підходить до кінця. Тож пора робити висновки.



Учень 1. Ми зробимо, зробимо їх. А крапки розставить життя.

Учень 2. Хтось відкриває для нас нові зорі.

Учень 3. Хтось шукає зелені закони.

Учень 4. Борознить хтось моря, океани.

Учень 5. Хтось пильнує сірі екрани.

Учень 6. Сорти пшениці виводить учений.

Учень 7. А хтось змальовує світ наш зелений.

Учень 8. Комусь до вподоби в житті мандрувати.

Учень 9. А хтось ще не вирішив, ким йому стати.

Учень 10. Пробував те і пробував друге.

Учень 11. Допомагали друзі й подруги.

Учень 12. Батько і мати своє диктували.

Учень 13. Навіть знайомі напевне вже знали,

Що нас чекає в освітньому плані...



Учень 14. А я ніяк не визначуся:

То математика вже до вподоби,

То бактерії і мікроби.

Раптом англійська престижною стала.

Все. На більше мене не стало.

Я найбільше, друзі, боюся,

Що так ніколи й не визначуся.

Пішов за порадою до дідуся.

Дідусь посміхнувся. Усмішка з хитриною:

— Добре б, онуку, щоб став ти Людиною!



Учитель. Тож бажаю усім вам , бути Людиною з великої літери,особистістю і тоді ви обов’язково досягнете поставленої мети. Тож прислухайтеся до сьогоднішніх порад і , високо піднявши вітрила свого корабля, з усмішкою на вустах рухайтеся до свого щасливого та безхмарного майбуття. Я вірю, ви зумієте здолати усі життєві перешкоди і станете успішними людьми.

Звучить пісня „А я бажаю вам добра” (сл. Наталії Май, муз. О. Нахаби) у виконанні учениці Тіманової А.

Учень. А на добру згадку про нашу годину спілкування та зустріч із дев’ятикласниками Борівської ЗОШ І-ІІІ ст . прийміть ось ці інформаційні буклети.





Скачати 259.74 Kb.

Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2022
звернутися до адміністрації

увійти | реєстрація
    Головна сторінка


завантажити матеріал