«Порівняльна психологія» для студентів очної та заочної форми навчання Питання до заліку



Скачати 44.75 Kb.
Дата конвертації10.09.2017
Розмір44.75 Kb.


БЕРДЯНСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ

ІНСТИТУТ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ ТА МИСТЕЦТВ
КАФЕДРА ПСИХОЛОГІЇ
Питання до заліку з дисципліни

«Порівняльна психологія»

для студентів очної та заочної форми навчання

Питання до заліку


  1. Предмет та завдання зоопсихології, порівняльної психології.

  2. Виникнення і розвиток зоопсихології, порівняльної психології.

  3. Практичне значення зоопсихології і порівняльної психології.

  4. Класичні західні традиції у порівняльної психології (Картезіанський дуалізм, Асоціанизм, Біхевіоризм).

  5. Теорії еволюції у порівняльної психології (еволюційна теорія Дарвіна, генетична теорія Менделя; коеволюція, рекапітуляція, неотенія та інші)

  6. Групова поведінка тварин.

  7. Погляди Тейяр де Шардена на еволюцію матерії та психіки. Стадії еволюції універсуму за Шарденом.

  8. Значення зоопсихології і порівняльної психології в підготовці фахівців у різних областях психології (психологічного консультування, соціальної психології, психології освіти та ін.)

  9. Відображення як загальна властивість матерії.

  10. Зародження наукової зоопсихології та порівняльної психології у кінці ХVІІІ – на початку ХІХ ст.

  11. Імпринтинг.

  12. Виникнення і становлення психіки в процесі біологічної еволюції.

  13. Форми індивідуальних стосунків між тваринами.

  14. Чутливість як елементарне психічне явище.

  15. Типи поведінки тварин як засоби їх пристосування до оточуючого середовища.

  16. Історія становлення науки про поведінку тварин

  17. Свідомість та самосвідомість як специфічні форми психічного відображення людини.

  18. Характеристика стадії перцептивної психіки.

  19. Зародження абстрактного інтелекту як основи первинної свідомої психіки у прадавньої людини.

  20. Подразливість. Тропізми, таксиси. Чутливість.

  21. Філогенетічний, онтогенетичний і функціональний методи вивчення поведінки і психіки тварин.

  22. Умови виникнення та сутність елементарного психічного відображення. Подразливість. Чутливість. Рецептори.

  23. Дослідження інтелектуальної поведінки тварин В. Кёлером, Я. Дембовським, Д. Лавік-Гудоллом, М. Войтонісом, Н. Ладигіною-Котс та іншими.

  24. Історія розвитку зоопсихології та порівняльної психології.

  25. Агресивність тварин. Напад і втеча. Внутрівидова боротьба.

  26. Біологічне значення інстинкту і научіння.

  27. Суттєві відмінності психіки людини від психіки тварини.

  28. Основні етапи розвитку нервової системи як механізму поведінки та психічної діяльності: дифузна, ганглієва (вузлова та ланцюгова), цереброспінальна (трубчаста).

  29. Практичний інтелект тварин.

  30. Внесок вітчизняних та зарубіжних дослідників у вивчення психіки тварин.

  31. Роль мови у становленні свідомості людини.

  32. Біхевіорістській, етологічний і фізіологічний підходи до вивчення поведінки тварин.

  33. Територіальна поведінка тварин.

  34. Ігри тварин та їх значення. Соціальне научіння.

  35. Роль трудової діяльності у становленні свідомості людини.

  36. Етапи розвитку нервової системи.

  37. Комунікації у тварин.

  38. Науки, що вивчають поведінку і психіку тварин: зоопсихологія, етологія, порівняльна психологія. Їх методологічні відмінності.

  39. Етапи розвитку психіки.

  40. Форми відображення: фізичне, фізіологічне, психічне.

  41. Знаряддєві дії тварин.

  42. Ознаки людської свідомості.

  43. Біологічна доцільність агресивної поведінки тварин.

  44. Поняття антропогенезу. Основні передумови антропогенезу.

  45. Роль праці у виникненні людської свідомості.

  46. Класифікація навчання. Звикання. Умовні рефлекси першого роду. Проби і помилки. Латентне навчання. Инсайт-навчання.

  47. Научіння. Навичка як змінювана форма поведінки тварин. Роль підкріплення у збереженні навичок.

  48. Розкрити міждисциплінарні зв’язки порівняльної психології з зоологією, зоопсихологією, загальною психологією, фізіологією ВНД, етологією, соціобіологією, генетикою поведінки, нейробіологією, психофізіологією, дитячою психологією, антропологією.

  49. Комплекси фіксованих дій.

  50. Знакові стимули. Зверх стимули.

  51. Особистість як соціально обумовлена система вищих психічних властивостей індивіда.

  52. Інтелектуальна поведінка тварин.

  53. Спілкування і „мова” тварин: рухи, пози, акустичні сигнали, торкання, запахи. Зоопрагматика. Зоосемантика.

  54. Рітуалізация.

  55. Характеристика стадії елементарної сенсорної психіки.

  56. Социобіология. Переваги життя в групі.

  57. Самосвідомість у тварин. Емоції. Свідомість і відчуття страждання.

  58. Територія і ієрархія домінування. Мінливість структури співтовариства.

  59. Використовування знарядь тваринами.

  60. Значення раннього досвіду. Критичні та сенситивні періоди розвитку.

  61. Соціальна організація приматів.

  62. Інтелектуальна діяльність тварин в порівняльному аспекті.

  63. Чинники, перешкоджаючі навчанню людини та тварини.

  64. Канали комунікації тварин і людини. Міжвидова комунікація.

  65. Розвиток пізнавальних процесів та емоційної сфери у процесі антропогенезу.

  66. Фрустраційні прояви тварин.

  67. Еволюція. Роль поведінки у видоутворенні. Поведінка як таксономічна ознака.

  68. Навчання мавп використовуванню людської системи комунікації.

  69. Роль мови у розвитку людської свідомості.

  70. Інстинктивні форми поведінки тварин. Види інстинктів.

  71. Світоглядне значення проблеми комунікації тварин.

  72. Статевий відбір у людини. Статева стратегія у людини.

  73. Навички як набуті форми поведінки тварин.

  74. Ігри тварин. Типологія ігор.

  75. Спільне та відмінне психічній діяльності тварин і людини.

  76. Територіальні конфлікти. Напад і втеча. Демонстрація загрози, умиротворення.

  77. Морфологічні перетворення у процесі антропогенезу.

  78. Зародження абстрактного інтелекту як основи первинної свідомої психіки у прадавньої людини.




База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка