загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. №7 ім. О.С.Пушкіна
Кіровоград 2012 р.
№
|
Зміст роботи
|
Термін проведе-ння
|
Де і з ким проводи- ться
|
Відмітка про викона-ння
|
І.
|
Психодіагностична робота
|
|
|
|
|
Початкова школа
|
|
|
|
|
Робота з адаптації першокласників
|
|
|
|
-
|
Визначення психологічної готовності першокласників до шкільного навчання за допомогою методик: Керна-Йірасика, експрес-методики – тест фонематичного слуху, копіювання безглуздих складів, тест словника, тест короткочасної пам’яті та міркувань, тест вивчення розумової активності (Діагностичний інструментарій психолога. Шкільний світ, 2008р.)
|
Вересень
|
1-й клас
|
|
-
|
Дослідження шкільної зрілості дітей, що вступають до школи за допомогою методики (Н. Головань. Ми готові до школи, К. 1994р.)
|
вересень
|
1-й клас
|
|
-
|
Психологічна діагностика емоційного стану учнів та мотивації до навчання за допомогою методики визначення мотивації школяра до навчання (Адаптація дітей у 1,5,10 класах. Шкільний світ,2008р.)
|
Жовтень-листопад
|
1-4 класи
|
|
-
|
Психологічне дослідження індивідуальних особливостей пізнавальної та особистісної сфери першокласників, що мають ознаки дезадаптації за допомогою методик: «Страхи» В. Паной, Л.Батищева, «Опиши своє минуле», «Опиши своє майбутнє» (Шкільний світ, 2008р.), «Дім-дерево-людина» Дж. Бука.
|
Жовтень-листопад
|
1 клас
|
|
-
|
Спостереження за поведінкою учнів на уроках, стилем їхніх взаємин з учителем і однокласниками.
|
Жовтень-листопад
|
1-4 класи
|
|
-
|
Вивчення причин, що перешкоджають адаптації учнів до навчання.
|
Жовтень-листопад
|
1 клас
|
|
|
Профілактика дезадаптації учнів при переході в середню школу.
|
|
|
|
-
|
Вивчення педагогічного стилю класного керівника випускного класу початкової школи.
|
Квітень - вересень
|
Кл. керівник
|
|
-
|
Виявлення дітей «групи ризику», стосовно яких можна прогнозувати зниження рівня навчальних досягнень і вияв дезадаптації з переходом до середньої школи.
|
Квітень - вересень
|
4 клас
|
|
|
Середня школа
|
|
|
|
|
Робота з дітьми «Грипи ризику при переході до школи другого ступеня »
|
|
|
|
-
|
Контроль за адаптацією учнів 5-го класу до нових умов навчання.
|
Вересень-жовтень
|
5 клас
|
|
-
|
Дослідження мікроклімату у класному колективі, структури взаємовідносин за допомогою методики – «Соціометрія» Дж. Морено; спостереження за поведінкою учнів під час уроків та на перервах.
|
5-8 класи
|
|
-
|
Діагностика та анкетування п’ятикласників з метою оцінювання їхнього рівня адаптації за допомогою методики визначення адаптації до навчання школярів (Адаптація дітей у 1,5,10 класах. Шкільний світ,2008р.)
|
5 клас
|
|
-
|
Поглиблене дослідження індивідуальних особливостей з метою виявлення причин дезатаптації за допомогою методик: «Життєві цінності», «Страхи», шкала самооцінки за Ч. Спілбергом.
|
5 клас
|
|
-
|
Психологічна діагностика особливостей:
-
пізнавальної сфери (пам’ять , мислення, увага, уява. Шкільний світ, 2004р.)
-
взаємини з учителями, батькам (опитувальник Ч. Спілберга)
|
5-8 класи
|
|
|
Робота з підлітками
|
|
|
|
-
|
Дослідження акцентуації характеру підлітків за допомогою методики (В. Рибалка, Психологічна профілактика суіцидальних тенденцій проблемної особистості, К., Шкільний світ, 2009р. )
|
Протягом року
|
5-8 класи
|
|
-
|
Вивчення запитів учителів, батьків на роботу з «важкими» підлітками.
|
Протягом року
|
5-8 класи
|
|
-
|
Поглиблене психодіагностичне обстеження та виявлення типу «важковиховуваності» та психологічних особливостей школяра за допомогою анкет.
|
Протягом року
|
5-8 класи
|
|
|
Робота з обдарованими дітьми
|
|
|
|
-
|
Дослідження особливостей розвитку особистості обдарованих дітей за допомогою методики «Визначення творчого мислення П. Торренса» (Т. Гончаренко, К., Шкільний світ, 2008р.)
|
Протягом року
|
1-11 класи
|
|
-
|
Діагностика особливостей розвитку особистості, психічних процесів та функцій психологічних станів:
-
Інтелектуальних («Матриці Равена»);
-
соціального інтелекту ;
-
емоційних станів: тривожності Філіпса;
-
професійних нахилів («Карта інтересів» – Практична психодіагностика Д. Я. Райгородського )
|
Протягом року
|
1-11 класи
|
|
|
Профорієнтація старшокласників
|
|
|
|
-
|
Дослідження професійних інтересів та нахилів учнів 9-11-х класів:
-
інтелектуальні здібності;
-
творчі здібності;
-
професійні інтереси, нахили.
|
Грудень – січень
|
9-11 класи
|
|
-
|
Контроль за адаптацією учнів при переході до старшої школи.
|
Протягом року
|
8 кл.
|
|
-
|
Дослідження особистісних особливостей старшокласників та їх емоційних станів:
-
дослідження ціннісних орієнтацій старшокласників (методика ЦОЕ);
-
діагностика тривожності (Філіпса).
|
Грудень – лютий
|
9-11 класи
|
|
|
Психологічні дослідження за запитами адміністрації, учителів, батьків
|
|
|
|
-
|
Відвідування уроків з метою дослідження взаємодії вчителя з учнями (психологічний аналіз уроків).
|
Протягом року
|
Учні, вчителі
|
|
-
|
Діагностика та оцінка характерологічних особливостей учнів на вимогу адміністрації та педагогів.
|
Протягом року
|
1-11 класи
|
|
-
|
Виявлення особливостей протікання психічних процесів у новоприбулих учнів.
|
Протягом року
|
Учні, вчителі, батьки
|
|
-
|
Психологічний супровід діяльності педагогічного колективу.
|
Протягом року
|
Педколект.
|
|
-
|
Вивчення особливостей виховання учнів батьками та психологічної атмосфери в сім’ях за допомогою спостережень, бесід.
|
Протягом року
|
Учні, батьки
|
|
-
|
Визначення особливостей комунікативних стосунків учнів у колективі для ефективної організації роботи класного керівника.
|
Протягом року
|
1-11 класи
|
|
-
|
Виявлення соціально-психологічних причин негативних явищ, які мають місце в школі (тестування, анкетування, спостереження, бесіди).
|
Протягом року
|
Учні школи
|
|
ІІ
|
Консультаційна робота
|
|
|
|
|
Початкова школа
|
|
|
|
-
|
Консультування батьків учнів, у яких виявлено недостатній рівень готовності до шкільного навчання.
|
Квітень - вересень
|
Батьки
|
|
-
|
Консультування батьків з питань вікових особливостей першокласників та шляхів їх психологічної підтримки.
|
Квітень - вересень
|
Батьки
|
|
-
|
Індивідуальне консультування батьків: «Про причини труднощів адаптації і шляхи взаємодії в їх подоланні».
|
Квітень - вересень
|
Батьки
|
|
|
Середня школа
|
|
|
|
-
|
Групове консультування батьків п’ятикласників: «Допомога дорослих у розвитку дитини».
|
Протягом року
|
Батьки
|
|
-
|
Консультування вчителів і батьків з питань виховання підлітків.
|
Протягом року
|
5-8 класи
|
|
|
Старша школа
|
|
|
|
-
|
Консультування вчителів випускних класів щодо важливості формування в учнів якостей, необхідних при зміні умов навчання: самостійності, відповідальності, організованості тощо.
|
Березень - травень
|
Класні керівники
|
|
-
|
Групові консультації: обговорення результатів профдіагностики, питання вибору професії, подальшого профілю навчання.
|
Лютий
|
9-11 класи
|
|
-
|
Індивідуальне консультування учнів, які мають труднощі у виборі професії.
|
Протягом року
|
9-11 класи
|
|
-
|
Індивідуальні психологічні консультації старшокласників з особистих питань.
|
Протягом року
|
9-11 класи
|
|
-
|
Консультування батьків щодо питань труднощів із дітьми, питань вибору професії.
|
Протягом року
|
Батьки
|
|
-
|
Консультування вчителів про психологічні особливості учнів, можливі мотиви неадекватної поведінки.
|
Протягом року
|
Вчителі
|
|
-
|
Індивідуальне консультування підлітків, які зазнають насильства з боку однолітків.
|
Протягом року
|
9-11 класи
|
|
ІІІ.
|
Корекційно-відновлювальна та розвивальна робота
|
|
|
|
|
Початкова школа
|
|
|
|
-
|
Психологічний супровід дітей, які мають ознаки дезадаптації ( застосування розвивальних та корекційних програм).
|
Протягом року
|
1-4 класи
|
|
|
Середня і старша школа
|
|
|
|
-
|
Профілактика адитивної поведінки підлітків:
-
Заняття з елементами тренінгу «Правда про алкоголь та куріння»;
-
«Круглі столи» за участі представників медичних служб, правоохоронних органів;
-
Акція «Ми проти наркотиків!»
-
Участь у проведенні тематичних тижнів «За здоровий спосіб життя», «Тиждень правових знань».
-
Бесіди «Толерантність – що це?», «Як розв’язувати проблеми і керувати стресами», «Конфлікти та шляхи їх вирішення».
|
Протягом року
|
5-9 класи
|
|
-
|
Психологічне супроводження «важких» підлітків:
-
профілактика правопорушень ;
-
корекція агресивності.
|
Протягом року
|
5-9 класи
|
|
-
|
Корекційна робота з дітьми схильними до правопорушень, гіперактивними та вразливими, схильними до стресів та депресій.
|
Протягом року
|
5-9 класи
|
|
-
|
Участь у засідання шкільної ради профілактики.
|
Протягом року
|
Учні, вчителі, батьки
|
|
-
|
Проведення заходів щодо запобігання насильства в сім׳ї (інд. бесіди, виступи на батьківських зборах тощо).
|
Протягом року
|
Батьки
|
|
-
|
Проведення заходів щодо здорового способу життя: година спілкування «Здоровий спосіб життя», бесіди на тему «Профілактика наркоманії, алкоголізму, тютюнокуріння».
|
Протягом року
|
1-11 класи
|
|
-
|
Корекційно-відновлювальна та розвивальна робота з дітьми інвалідами.
|
Протягом року
|
Учні
|
|
|
Робота з обдарованими дітьми
|
|
|
|
|
Психологічний супровід обдарованих дітей:
-
розвивальні групові завдання;
-
розвиток творчих здібностей;
-
залучення до конкурсів, олімпіад.
|
Протягом року
|
1-11 класи
|
|
ІV
|
Психологічна просвіта
|
|
|
|
|
Початкова школа
|
|
|
|
-
|
Бесіди з вчителями про індивідуальні особливості першокласників та проблеми, які були виявленні під час дослідження готовності до шкільного навчання.
|
Квітень – жовтень
|
З вчителями
|
|
|
Середня кола і старша школа
|
|
|
|
-
|
Бесіди з вчителями, батьками з метою виявлення дітей, які мають ознаки дезадаптації.
|
Протягом року
|
З вчителями, батьками
|
|
|
Робота з педагогічним колективом
|
|
|
|
-
|
Участь у педагогічних радах, надання рекомендацій вчителям.
|
Протягом року
|
Пед.
колектив
|
|
-
|
Участь у психолого-педагогічному семінарі «Основи педагогічної майстерності».
|
листопад
|
Пед.
колектив
|
|
-
|
Виступи на засіданнях шкільної ради профілактики з питань порушення поведінки учнів у школі.
|
Протягом року
|
Учні,
вчителі,
батьки
|
|
-
|
Надання рекомендацій класним керівникам випускних класів стосовно обрання учнями майбутньої професії , спираючись на власні здібності, інтереси та можливості.
|
Грудень – квітень
|
Педколект.
|
|
-
|
Виступи на нарадах перед пед. колективом з різних питань на запити класних керівників, батьків, адміністрації школи.
|
Протягом року
|
Педколект.
|
|
V.
|
Організаційно-методична робота
|
|
|
|
-
|
Складання плану роботи:
|
травень
Щомісячно
|
|
|
-
|
Складання звіту про виконану роботу:
|
Грудень
Травень
|
|
|
-
|
Підготовка до проведення ділових ігор, тренінгів тощо з учнями, батьками, педпрацівниками.
|
Протягом року
|
|
|
-
|
Робота в бібліотеці, самопідготовка.
|
1 раз в місяць
|
|
|
-
|
Консультації в навчально-методичних та наукових центрах.
|
Протягом року
|
|
|
-
|
Участь у навчально-методичних семінарах.
|
Протягом року
|
|
|
-
|
Підготовка (розробка) навчальних, корекційних і розвивальних програм.
|
Протягом року
|
|
|
-
|
Підготовка програм психодіагностичних досліджень.
|
Протягом року
|
|
|
-
|
Підготовка психодіагностичного інструментарію (тестових бланків, анкет тощо).
|
Протягом року
|
|
|
-
|
Складання індивідуальних психологічних карток на дітей «групи ризику» і «важких» дітей та розробка рекомендацій учителям, батькам щодо роботи з дітьми, які мають високий рівень дезадаптації.
|
Протягом року
|
|
|
-
|
Розробка та друк пам’яток, інструкцій вчителям, батькам, учням.
|
Протягом року
|
|
|
-
|
Створення банку даних обдарованих дітей.
|
Протягом року
|
|
|
VI.
|
Зв'язок з громадськістю
|
|
|
|
-
|
Відвідування учнів удома, бесіди з батьками.
|
Протягом року
|
|
|
-
|
Обстеження житлово-побутових умов деяких сімей.
|
Протягом року
|
|
|
-
|
Співпраця з психологами ДНЗ з приводу збору аналізів результатів щодо готовності дітей до школи.
|
Протягом року
|
|
|
-
|
Відвідування підприємств, організацій з приводу профорієнтації старшокласників.
|
Протягом року
|
|
|
-
|
Співпраця з Центром репродуктивного здоров’я, ЦМСПС, органами опіки, кримінальною міліцією, КОІППО, КМППК.
|
Протягом року
|
|
|