Подорож до моря



Скачати 54.21 Kb.
Дата конвертації30.04.2016
Розмір54.21 Kb.
Урок образотворчого мистецтва 4 клас

Тема : Подорож до моря

Мета : Формувати в учнів уявлення про марину як вид пейзажу. Ознайомити школярів із творчістю відомих художників-мариністів.Розвивати відчуття колористичної цілісності зображуваних засобами живопису об’єктів.Виховувати естетичний смак, інтерес до творів образотворчого мистецтва.

Засоби навчання : Репродукції картин І.Айвазовського,запис музичного твору А.Вівальді,рухомий стенд «Віконце художника», дитячі роботи,диск « Уроки образотворчого навчання».

Випереджувальне завдання:Один учень готує костюм і слова для ролі Пірата.

Тип уроку: Практичної художньої діяльності.

Хід уроку

І. Організація навчальної діяльності учнів.

ІІ.Актуалізація опорних знань учнів.Мотивація навчальної діяльності учнів.

Повідомлення теми уроку.

На дошці 4 аркуші кольорового паперу.



  • На аркушах зображено кольори , які сьогодні на уроці нам стануть у пригоді.

  • Поміркуйте, у якому з відомих нам видів пейзажу ці кольори є основними?

  • Ці звуки допоможуть нашим міркуванням.(Звучить запис шуму моря).

  • Здогадались ,звичайно це море.

Учитель перегортає кольоровий папір.На звороті утворилося слово « море».

  • Якого воно може бути кольору?

Море,море,за хвилею хвиля

І блакитних небес височінь.

У безкрайому просторі плине

Зеленаво безмежна синь.

Корабель, або в небі хмарина,

Або берега далечінь.

Цей пейзаж називають марина,

Тут лиш море,лиш моря глибінь.


  • Сьогодні на уроці ми ознайомимось з морським пейзажем.Обравши певний стан моря,спробуємо тоном та кольоромпередати глибину простору.

ІІІ. Засвоєння нових знань.

Вивчення нового терміна.

  • Прочитайте визначення у «Віконці художника» та запам’ятайте.

Морський пейзаж, що розповідає про своєрідну красу моря називають мариною.(У перекладі з італійської –морський), а художників, які працюють у цьому жанрі,-мариністами.

Використання ігрового моменту.

Заходить Пірат

Як справжній моряк,

На голос стихії

Знайшов до вас шлях.

Учитель- Діти на наш урок я запросила справжнього знавя морів та океанів – Пірата.



Пірат :

По морях і океанах

Я об’їхав всі світи,

І скажу вам, друзі, чесно:

Кращого за море не знайти.

Вітер-друг мій є найкращий,

Хвиля-рідная сестра,

Парус добрий,борт надійний-

З ними буря не страшна.

Учитель – Ми вітаємо тебе, Пірате, і просимо супроводжувати нас у морській подорожі.

Робота з художніми полотнами з прослуховуванням музичного твору.

( На дошці портрети І.Анвазовського та А.Вівальді)

Ознайомити нас з морем допоможуть дві геніальні людини: художник та композитор.

Довідкове бюро

Учень--Художник Іван Айвазовський свою творчість присвятивзображенню морського пейзажу.Він зображував кораблі,морські бої,людей.але завжди головним у його картинах було море.Та й сам художник проживав на березі Чорного моря. І зараз у Феодосії розміщена галерея його картин. Я вважаю, що немає на світі художника ,який міг би перевершити Айвазовського в зображенні моря.

-Прослухаємо фрагмент з музичного твору А.Вівальді « Літо»

Учень--Вівальді-італійський композитор, а Італія розташована біля теплого моря й, можливо, саме морський пейзаж надихнув композитора на створення такої музики.



Хвилинка фантазії

Спробуйте описати картини, які виникли у вашій уяві.

Яка картина відповідає настрою прослуханої музики?
Запитання по картині «Вечір.Італійський краєвид».

1.Що зображено на картині?

2.Які кольори використав художник для збраження морської гладі?

3.Як називають відображення сонця на воді?

4.За допомогою яких кольорів художник передав спокій, затишшя?

5.Як можно графічно зобразити характер хвиль?

Прослухайте наступний уривок музичного твору.


  1. Як змінився стан моря?

  2. Спробуємо зобразии стан хвиль піднятими вгору руками.

  3. Чи є в галереї подібна картина?

  4. Опишіть її.Ви бачите, як вітер здіймає величезні хвилі.Одна, друга,третя...

Проблемне запитання

-Пірате, а яка хвиля найбільша?



Пірат :

  • Дев’ята.Ми, моряки, називаємо її дев’ятим валом. Власне, і вона топить кораблі.

Робота по картині «Дев’ятий вал»

Розглянемо репродукцію найвідомішої картини Івана Айвазовського « Дев’ятий вал». Цей твір написаний 1850 році.





  • Зелена хвиля,мов із скла,

  • З розгону стала дибки.

  • До неба гребінь підняла

  • Розлючена гора води

  • Й завмерла на коротку мить...

  • І зараз в прірву полетить,

  • З шаленним ревом ,зверху вниз,

  • Розбившись на мільярди бризк.

Розповідь учителя.

Над штормовим океаном устає сонце. І тільки тепер можна розглянути все, що нещодавно приховував нічний морок.Високо,аж до неба,підіймаються гребені розлючених хвиль.Одна з цих хвиль- найвища.

ЇЇ називають дев’ятим валом.Із страшною силою та гнівом вона намагається роздушити, потопити декілька людей. А вони міцно вчепилися в уламки корабельної щогли, намагаючисьщосили втриматись на ній.Хто ці нещасні люди, як вони потрапили сюди?Їх корабель потонув,а вони,керовані нестримною жагою до життя, не хочуть коритися підступній стихії. Що з ними буде?Художник зобразив кульмінаційний момент, коли виснажені,замерзлі в крижаній воді,але сповнені надії на порятунок,люди завмерли перед навалою найстрашнішої хвилі.

-Як ви гадаєте, чи врятуються ці сміливці?

Ми впевнені, що вони будуть врятовані-стихія повинна відступити перед мужністю людини.


  • Зверніть увагу, як змінились кольори моря.Для того щоб показати тривогу,неспокій,художник використав холодні кольори.

  • Як графічно можна зобразити гребені розлючених хвиль?


ІУ.Фізкультхвилинка

Море,море,

Хвилі,хвилі.

Вгору-вниз

Вгору-вниз.

Ми пливем в воді,як риби.

Подивись!Подивись!

І «собачкою», і брасом,

А як хто стомився часом,

Той за парту присідає,

Малювати починає.
- Пірате,а що ти робитимеш,поки наші учні малюють?

Пірат : А я посиджу покурю люльку.

- Ні ,Пірате,курити в нас суворо заборонено. а от малювати можна. Бери пензлик і покажи свою майстерність.
У. Малюємо по етапно разом з паном Олівцем та панею Фарбою

( на дошці поснення послідовність виконання завдання)



  1. Простим олівцем позначте лінію горизнту,далекі та близькі скелі.

  2. Зобразіть сонце, човен з вітрилом.близькі та далекі хвилі.

  3. Доберіть кольори. Широким пензлем зафарбуйте небо й море. Колір моря створіть на палітрі,змішуючи синій та зелений кольори.

  4. Закінчіть малюнок.

УІ. Самостійна художньо-практична робота учнів

УІІ. Підсумок уроку.

Виставка дитячих робіт.

Учитель : Художник завжди називає свої картини.Як ви назвите свої роботи? Пірате, а що ти зобразив на своєму малюнку ?

Пірат : Це мій улюблений корабель.

Учитель : А роботи наших учнів тобі сподобались?

Пірат : Так, сподобались і тому я хочу нагородити їх найвищим морським балом.

( Виймає зі скриньки морські зірки із зображенням « 12»)

Учитель : Що ж , Пірате, часу не гай,

В далеке плаання вирушай.

Морю-привіт, чайкам –цілунок,

А тобі від нас-ось такий подарунок.

( Діти вручають Піратові солодощі).



База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка