Плани лекційних занять



Скачати 116.92 Kb.
Дата конвертації17.04.2016
Розмір116.92 Kb.
ПЛАНИ ЛЕКЦІЙНИХ ЗАНЯТЬ


№ п/п

Назва теми, план

Кількість годин

Література

1

Вступ. Предмет і завдання курсу. Поняття «дитяча література»

План


  1. Дитяча література як невід’ємна частина всієї літератури.

  2. Проблема специфіки літератури для дітей і юнацтва (педагогічні, психологічні й соціально-вікові аспекти).

  3. Визначення поняття "дитяча література".

  4. Предмет, головні завдання, зміст і особливості курсу.

  5. Періодизація історії дитячої літератури.

  6. Проблеми теорії, критики й бібліографії дитячої літератури.

1

1,2,3,4,5,

6,7,8


2.

Усна народна творчість – основа пізнання навколишнього світу, роздумів про зміст життя, значення праці

План


  1. Усна народна творчість – основа пізнання навколишнього світу. Поняття «дитячий фольклор».

  2. Прозовий дитячий фольклор

а) перекази;

б) легенди;

в) міфи;

г) казки.



  1. Пісні – один з найбільш поширених жанрів фольклору.

а) колискові;

б) забавлянки та утішки

в) календарно-обрядова пісенність;

г) ігровий фольклор.



1

1,2,3,4,5,

6,7,8


3.

Т.Г.Шевченко – основоположник нової української літератури для дітей.

План


  1. Погляди Т.Шевченка на освіту і виховання дітей. "Буквар южноруський".

  2. Тема дитинства у творах Т.Шевченка Елементи автобіографізму у поезіях, їх психологічний реалізм.

  3. Мати і дитина - один із провідних мотивів Шевченкового слова "Катерина", "Наймичка", "Сон","І досі сниться під горою".

  4. Майстерність пейзажної лірики Т.Шевченка, органічність її для поетичного тембру дитячої книжки.

  5. Художня шевченкіада та її місце у дитячому читанні.

2

1,2,3,4,5,

6,7,8


4.

Марко Вовчок – основоположник української дитячої прози.

План


  1. Проблеми виховання в «Народних оповіданнях» та «Рассказах из русского народного быта».

  2. Казки Марка Вовчка.

  3. Твори на історичну тематику.

  4. Значення творчості Марка Вовчка.




2

1,2,3,4,5,

6,7,8


5.

Дотепність, щирість, досконалість форм гумористичних творів Л.Глібова.

План


  1. Л.Глібов – основоположник української байки. Місце байки у творчості Л.Глібова.

  2. Вірші Л.Глібова. Розуміння психології, внутрішнього світу дитини.

  3. Майстерність, дотепність загадок і відгадок Л.Глібова, їх фольклорна основа. Жанрова, композиційна специфіка акростихів Л.Глібова.

2

1,2,3,4,5,

6,7,8


6.

І.Франко – теоретик і критик дитячої літератури.

План


  1. Початок теорії дитячої літератури: І. Франко. Огляди і рецензії на дитячі книжки. Літературно-критичні і теоретичні праці з проблем дитячої літератури.

  2. Новаторство І. Франка у жанрі казки. Поетика збірки "Коли ще звірі говорили".

  3. Тематика дитячих оповідань І. Франка:

а) Автобіографізм оповідань "Малий Мирон", "Олівець", "Грицева шкільна наука", "У кузні";

б) Гуманістичний пафос оповідань "До світла", "Цигани", "Яндруси".




2

1,2,3,4,5,

6,7,8


7.

Б.Грінченко – видатний український педагог-просвітитель, видавець-письменник.

План


  1. Огляд життя та творчості письменника.

  2. Трагедія сирітського дитинства у творах «Сестриця Галя», «Сама, зовсім сама», «Украла», «Дзвоник», «Каторжна».

  3. Типові грані життя школи в оповіданнях «Екзамен», «Дзвоник».

2

1,2,3,4,5,

6,7,8


8.

Олена Пчілка – педагог, дослідниця народного мистецтва.

План


  1. Олена Пчілка – педагог, дослідниця народного мистецтва.

  2. Байки, казки, оповідання для дітей.

2

1,2,3,4,5,

6,7,8


9.

М.Коцюбинський – дітям.

План


  1. М.Коцюбинський. зв'язок творчості М.Коцюбинського з педагогічною діяльністю.

  2. Твори письменник для наймолодших «П’ять казочок».

  3. Оповідання «Харитя», «Ялинка», «маленький грішник», «Подарунок на іменини».

2

1,2,3,4,5,

6,7,8


10.

Леся Українка. Теми, образи, власний оригінальний голос у дитячій літературі.

План


  1. Становлення Лесі Українки в дитячій літературі.

  2. Художня майстерність лірики для дітей

  3. Казки для дітей.

  4. Твори Лесі Українки для дітей середнього шкільного віку.

2

1,2,3,4,5,

6,7,8


11.

В.Винниченко. Багатожанровість творчості.

План


  1. Становлення літературного періоду ХХ століття. В.Винниченко.

  2. Багатожанровість творчості В.Винниченка. Збірка «Намисто».

  3. Художнє дослідження життя, психіки дитини, трагедія маленької людини в оповіданнях «Федько-халамидник», «Кумедія з Костем».

2

1,2,3,4,5,

6,7,8


12

Вагомий внесок у розвиток літератури для дітей С.Васильченка.

План


  1. Вагомий внесок у розвиток літератури для дітей С.Васильченка.

  2. Оповідання та повісті В.Винниченка в дитячому читанні

  3. Тема знедоленого сирітського життя в оповіданнях «Дощ», «Сирітське сонце», «Мужицький ангел».

  4. Гумор – характерна риса індивідуального стилю письменника, властива багатьом його творам. («Свекор», «Басурмен»).

2

1,2,3,4,5,

6,7,8


13

Гармонія краси і правди, єдність людини і космосу в поезії П.Тичини, М.Рильського.

План


  1. Краса рідної природи в поезії П.Тичина для дітей

  2. Казки та переклади П.Тичини

  3. Багатство тем і мотивів ліричної поезії М.Рильського для дітей.

  4. Рильський-перекладач.

2

1,2,3,4,5,

6,7,8


14.

О.Копиленко. Роль митця у творенні української дитячої літератури ХХ століття.

План


  1. О.Копиленко. Роль митця у творенні української дитячої літератури ХХ століття.

  2. Образи і сюжети оповідань О.Копиленка.

  3. Тема захисту природи у збірці природничих оповідань «Як вони поживають».

2

1,2,3,4,5,

6,7,8


15.

Великий світ природи, побуту, життя людини у творах Н.Забіли. Жанрове розмаїття творчості.

План


  1. Н.Забіла. Жанрове розмаїття творчості.

  2. Тема щасливого дитинства у творчості Н.Забіли. Збірка «Ясоччина книжка», цикл віршів «про дівчинку Маринку».

  3. Оповідання, повісті, казки. Драматична поема «Троянові діти».

2

1,2,3,4,5,

6,7,8


16.

М.Трублаїні – видатний український письменник. Невтомний мандрівник. Щирий друг дітей.

План


  1. М.Трублаїні – видатний український письменник, невтомний мандрівник, щирий друг дітей.

  2. Оповідання і повісті М.Трублаїні про Далеку Північ.

  3. Значення творчості Трублаїні в розвитку дитячої літератури.

2

1,2,3,4,5,

6,7,8


17.

Оксана Іваненко. Педагогічна діяльність. Жанрове розмаїття творчості.

План


  1. Оксана Іваненко. Педагогічна діяльність.

  2. Жанрове розмаїття творчості О.Іваненко.

  3. «Яке чудо ці казки!»

  4. Оповідання і повісті про дітей і для дітей.

  5. Історико-біографічні твори О.Іваненко.

2

1,2,3,4,5,

6,7,8


18.

Українська поезія 60-70-х років ХХ століття.

План


  1. Чарівна сила і привабливість поезій, казок В.Симоненка.

  2. Душевна чистота дитячих поезій М.Вінграновського.

  3. Ліна Костенко. Збірка «Бузиновий цар»

2

1,2,3,4,5,

6,7,8


19.

Кмітливість, чуйність, духовне багатство героїв В.Нестайка.

План


  1. Жанрова розмаїтість творів В.Нестайка.

  2. Літератрні повісті-казки В.Нестайка про життя сучасної школи

  3. Пригодницькі гумористичні повісті та романи.

2

1,2,3,4,5,

6,7,8


20.

В.Жуковський. погляди письменника на літературу для дітей.

План


  1. В.Жуковський. Погляди письменника на літературу для дітей.

  2. Вірші, казки, балади В.Жуковського для дітей.

  3. Романтизм поезії В.Жуковського

2

1,9,10,11,

12,13


21.

О.Пушкін. Твори Пушкіна у дитячому читанні.

План


  1. О.Пушкін. Твори Пушкіна у дитячому читанні.

  2. Народність Пушкіна-казкаря.

  3. Поезії Пушкіна, що відображають природу, глибокі людські почуття.

2

1,9,10,11,

12,13


22.

Лев Толстой і проблеми дитячої освіти.

План


  1. Лев Толстой і проблеми дитячої освіти.

  2. Діти в оповіданнях Л. Толстого.

  3. Оповідання про тварин. Казки Л.Толстого.

2

1,9,10,11,

12,13


23.

Внесок у розвиток дитячої літератури О.Толстого.

План


  1. Загальний огляд життя та творчості письменника.

  2. Казка О.Толстого «Пригоди Буратіно»

2

1,9,10,11,

12,13


24.

Корній Чуковський. Перша дитяча книжка «Крокодил»

План


  1. Корній Чуковський. Літературно-критична діяльність у галузі дитячої літератури.

  2. Перша дитяча книга «Крокодил». Вивчення поетом словотворчості дітей.

  3. Літературна казка для наймолодших. «Мийдодір», «Муха-цокотуха», «Лікар Айболить», «Федорине горе».

2

1,9,10,11,

12,13


25.

Самуїл Маршак. Тематика і жанрове багатство творів С.Маршака для дітей.

План


  1. Тематичне і жанрове багатство творів С.Маршака для дітей.

  2. Сатира і гумор у творчості С.Маршака

  3. Казки С.Маршака. П’єса-казка «Дванадцять місяців»

2

1,9,10,11,

12,13


26.

Внесок у розвиток жанру російської літературної казки М.Носова.

План


  1. Місце М.Носова у гумористичній літературі для дітей.

  2. Повісті «Весела сімейка», «Щоденник Колі Синіцина» - дослідження життя дитячого колективу поза школою.

  3. Казкова трилогія «Пригоди Незнайка та його друзів», «Незнайко у Сонячному місті», «незнайко на місяці».




2

1,9,10,11,

12,13


27.

Ш Перро – автор літературної казки

План


  1. Шарль Перро – автор літературної казки.

  2. Аналіз казок збірки «Казки моєї матері Гусині», «Червона Шапочка», «Синя борода», «Кіт у чоботях», «Попелюшка».

  3. Моральна основа казок Шарля Перро.

2

1,9,10,11,

12,13


28.

Брати Грімм – автор понад 200 казок.

План


  1. Брати Грімм – автори понад 200 казок.

  2. Літературна обробка німецьких народних казок (Збірник «Дитячі та сімейні казки»).

  3. Висміювання людських вад: лінощів, улесливості, брехні у казках «Золота гуска», «Бременські музиканти», «Білосніжка».

2

1,9,10,11,

12,13


29.

Г.Х.Андерсен, його казки у дитячому читанні.

План


  1. Г.Х. Андерсен, його казки у дитячому читанні, їх джерела.

  2. Гуманізм як основна тенденція казок Г.К.Андерсена.

  3. Художній аналіз казок «Гидке каченя», «Нове вбрання короля», «Дюймовочка», «Свинопас»» «Русалочка» та інші.

2

1,9,10,11,

12,13


30.

Чарівний світ казок В.Гауфа.

План


  1. Огляд життя та творчості В.Гайфа

  2. Аналіз казок Гауфа «Маленький Мук», «Карлик-Ніс», «Про каліфа-лелеку».




2

1,9,10,11,

12,13


31.

Пізнавальне та виховне значення пригодницької літератури для дітей. Творчість Д.Дефо, Дж. Свіфта План

  1. Огляд життя та творчості Д.Дефо

  2. Аналіз пригодницького роману «Робінзон Крузо»

  3. Основні віхи життя та творчості Дж. Свіфта

  4. Сатиричне зображення англійської дійсності у романі «Мандри Гуллівера»




4

1,9,10,11,

12,13


32.

М.Твен – майстер нестерпного уїдливого гумору. Повісті «Пригоди Тома Сойєра», «Пригоди Гекельбері Фінна»

План


  1. Марк Твен – майстер нестримного уїдливого гумору.

  2. Повість «Пригоди Тома Сойєра». Образ Тома.

  3. Багатоплановість і багатобарвність повісті «Пригоди Гекельбері Фінна»

2

1,9,10,11,

12,13


33.

Розвиток зарубіжної літератури ХХ століття. Діти – читачі творів Л.Керрола. А.Сент-Екзюпері. Філософська казка «Маленький принц»

План


  1. А. Сент-Екзюпері. Філософська казка «Маленький принц».

  2. Л.Керрол. «Аліса в країні чудес», «Аліса в Зазеркаллі».

4

1,9,10,11,

12,13


34.

А. Лінгрен – двічі лауреат премії Г.Х.Андерсена.

План


  1. А.Лінгрен - двічі лауреат премії Г.Х.Андерсена.

  2. Втілення мрії сироти про щасливе життя у фантастичному світі правди та справедливості у казці «Пеппі Довгапанчоха»

  3. Популярність повісті-казки «Малюк і Карлсон»

2

1,9,10,11,

12,13


35.

Джанні Родарі – один із засновників італійської дитячої літератури.

План


  1. Джанні Родарі – один із засновників італійської дитячої літератури.

  2. Алегоричний характер казкової повісті «Пригоди Цибуліно».

  3. Тема праці у збірці «Чим пахнуть ремесла?



2

1,9,10,11,

12,13


36.

Сучасна українська періодика

План


  1. Періодичні видання «Малятко», «Пізнайко», «Барвінок» та інші).

  2. Стан сучасної української літературної критики.

  3. Наукові дослідження літератури для дітей. Літературні премії

2

1,9,10,11,

12,13


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка