План роботи комунального закладу «Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) №418 компенсуючого типу Харківської міської ради»



Сторінка1/5
Дата конвертації11.04.2016
Розмір1.23 Mb.
  1   2   3   4   5

ЗАТВЕРДЖУЮ ПОГОДЖЕНО

Завідувач дошкільного Начальник управління освіти

навчального закладу №418 адміністрації Дзержинського району

__________ О.А.Фоменко Харківської міської ради

«_____» _________ 2013 р. __________Ю.Г.Башкірова

«_____»___________2013 р.


ПЛАН РОБОТИ
комунального закладу

«Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) №418

компенсуючого типу Харківської міської ради»

на 2013/2014 навчальний рік

СХВАЛЕНО


педагогічною радою

дошкільного навчального

закладу №418

протокол №1від 30.08.2013

Харків

2013


ЗМІСТ
Розділ I. Аналіз роботи дошкільного навчального закладу

за 2012/2013 навчальний рік ……………………………………………..... 4

Пріоритетні завдання на 2013/2014 навчальний рік ……………………… 37

Державні документи, якими буде керуватися ДНЗ в роботі …………….. 38
Розділ II. Методична робота з кадрами

2.1 Підвищення педагогічної майстерності ……………………………….. 40

2.2 Удосконалення професійної творчості ………………………………… 45

2.3 Педагогічні ради ………………………………………………………… 47

2.4 Курсова перепідготовка та атестація педагогічних працівників …….. 51
Розділ III. Вивчення стану організації життєдіяльності дітей

3.1. Комплексне вивчення ………………………………………………….. 52

3.2. Тематичне вивчення …………..…………….…………………………. 52

3.3. Вибіркове вивчення ………………………..………………………….. 52

3.4. Попереджувальне вивчення ……………………………………...…… 53

3.5. Порівняльне вивчення ……………………………………………...…. 54


Розділ IV. Організаційно-педагогічна робота

4.1 План роботи з батьками ………………………………………………… 55

4.2 Заходи взаємодії дошкільного навчального закладу із загальноосвітніми навчальними закладами …………………………………………………….. 62

4.3. План заходів щодо охоплення дітей дошкільною освітою ………….. 65


Розділ V. Робота методичного кабінету

5.1 Організаційно-методична робота ………………………..………………67

5.1 Перспективний педагогічний досвід …………………………………… 70
Розділ VI. Адміністративно-господарська діяльність

6.1 План адміністративної діяльності ……………………………….............72

6.2 Виробничі наради …………………………………………………………74

6.3. Загальні збори колективу ………………………………………………..75



Додатки

1. Медико-профілактичні заходи……………………………………..…..…76

2. Фізкультурно-оздоровча робота ………………………………………….88

3. Графіки проведення свят та розваг, театральних дійств………………...94

4. План роботи з безпеки життєдіяльності учасників навчально-виховного процесу………………………………………………………………………...98

5. Інформаційні та комунікаційні технології в системі освіти ……….…103

6. Навчальний план ……………………………………………………...…106

7. Заходи з питань проведення роботи з правового виховання дошкільників

та соціального захисту дітей на 2013/2014 навчальний рік …………..….111
Розділ І

Аналіз роботи дошкільного навчального закладу

за 2012/2013 навчальний рік

Інформаційна картка
Комунальний заклад освіти «Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 418 компенсуючого типу Харківської міської ради» (далі – ДНЗ) знаходиться за адресою: вул. Архітекторів, б. 20-А, електронна адреса: dnz418@kharkivosvita.net.ua, телефон 336-58-06. ДНЗ розташований у типовій двоповерховій споруді з проектною потужністю на 220 дітей.

З 2004 року заклад очолює завідувач Фоменко Ольга Анатоліївна.


Державна атестація ДНЗ була проведена з 04.02.2009 по 18.02.2009 року. За результатами атестації заклад визнано атестованим із загальним рівнем Кз.=62,38, що відповідає достатньому рівню, підтверджене право надання дошкільної освіти КЗ "ДНЗ №418" за освітнім рівнем.


Згідно спільного наказу Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоров’я № 491/236 Адм. від 23.07.2003 року дошкільний заклад входить до складу Національної мережі Шкіл сприяння здоров’ю. В своїй діяльності він поєднує гармонійний розвиток особистості дитини, надає їй необхідної компетентності для подальшого життя з формуванням ціннісного ставлення до здоров’я і мотивацію щодо здорового способу життя, виходячи з концептуальної ідеї «Знаю – вмію – роблю все, щоб бути здоровим», діє спільно з батьками про становлення фізичного, психічного, соціального й духовного здоров’я вихованців на основі національного та міжнародного досвіду здорового способу життя. Педагоги, медичні працівники ДНЗ в співпраці з батьками створили цілісну систему зміцнення здоров’я дітей, яка містить комплекси профілактичних та фізкультурно-оздоровчих заходів, а також передбачає оптимальний руховий режим, повноцінне харчування вихованців.

Для гармонійного розвитку дошкільників в закладі працюють плавальний басейн, зала сухого плавання (окремий спортивний комплекс) в переході до басейну, яка оснащена різноманітним спортивним обладнанням, спортивна зала з необхідним спортивним інвентарем, зала лікувальної фізкультури з тренажерами, масажний кабінет, спортивний майданчик, музична зала, кімната з пісочної терапії.

У минулому році в ДНЗ працювало 12 вікових груп, порівняно з 2011/2012 н.р. кількість груп не змінилась. Із них 2 групи для дітей раннього віку, 10 груп – для дітей дошкільного віку. Протягом 2012/2013 н.р. його відвідувало 272 дитини.
Охоплення дітей дошкільною освітою через систему ДНЗ

протягом трьох навчальних років

В закладі діє гнучкий режим перебування дітей, залежно від потреб батьків:



з/п

Години роботи груп

Кількість груп

1

24 години

1 група, для дітей хворих на цукровий діабет

2

12 годин

2 групи

3

10,5 годин

1 група

4

9 годин

7 груп

5

4 години

1 група

Освітній процес здійснювався українською мовою.

За штатним розписом у дошкільному закладі працює 48 осіб. З них 18 педагогів, 30 осіб обслуговуючого персоналу. Педагогічним, медичним і обслуговуючим персоналом дошкільний заклад укомплектований повністю.

Кількісно-якісний склад педагогічних працівників

Всього у закладі працює 18 педагогів, із них: 9 – мають вищу освіту, 1 – базову вищу, 5 – середню спеціальну освіту, 4 - навчаються заочно у вищих навчальних закладах на дошкільних відділеннях.



Освітній рівень педагогічних працівників

з/п

Освіта

Кількість педагогів (%)

2010/11 н.р.

2011/12 н.р.

2012/13 н.р.

1

Вища

58%

61%

52%

2

Базова вища

0%

5%

5%

3

Середня спеціальна

34%

34%

27%

4

Продовжують навчання

8%

11%

16%

За останні роки збільшилась кількість педагогів, які навчаються у вищих навчальних закладах – 16%.

У 2012/13 навчальному році вихователі Сучкова Г.І., Фоменко О.А., музичний керівник Степаненко С.П. підвищили фахову майстерність при комунальному вищому навчальному закладі «Харківська академія неперервної освіти», вихователь Бондаренко В.Д. здобула вищу освіту в Харківській гуманітарно-педагогічній академії за спеціальністю «вихователь дітей дошкільного віку». В минулому році було атестовано чотири педагоги, із них: присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії» – 1, присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст першої категорії» – 1, підтверджений відповідний кваліфікаційний розряд – 2.

Так, за рівнем кваліфікації у дошкільному навчальному закладі педагоги мають такі кваліфікаційні категорії та звання:



  • «спеціаліст вищої категорії» - 3;

  • «спеціаліст першої категорії» - 2;

  • «спеціаліст другої категорії» - 0;

  • «спеціалісти» - 4;

  • педагогічне звання «вихователь-методист» - 1;

  • без категорії - 9.

Кваліфікаційний рівень педагогів

з/п

Категорія

Кількість педагогів (%)

2010/11 н.р.

2011/12 н.р.

2012/13 н.р.

1

Спеціаліст вищої категорії

16%

16%

17%

2

Спеціаліст першої категорії

5%

5%

11%

3

Спеціаліст другої категорії

16%

16%

0

4

Спеціаліст

13 %

13 %

22%

5

Без категорії

50 %

50 %

50 %

Серед педагогів закладу 6 нагороджено різноманітними грамотами, а саме:

  • музичний керівник Носкова Н.І. – Грамота Верховної Ради України (2012 р.);

  • вихователь-методист Вовченко Т.М. (2012 р.), музичний керівник Степаненко С.П. (2013 р.), вихователь Жорняк Т.І. (2013 р.) –Почесна грамота Департаменту освіти Харківської міської ради;

  • вихователь Марченко Л.В. – Почесна грамота адміністрації Дзержинського району Харківської міської ради (2013 р.);

  • інструктор з плавання Тихонович О.С. (2009 р.), вихователь Гриценко В.А. (2009 р.) – Грамота управління освіти адміністрації Дзержинського району Харківської міської ради.

В дошкільному закладі 28% педагогів складають молоді педагоги, стаж роботи яких до п’яти років.

У 2012/13 навчальному році велика увага приділялася професійному становленню молодих вихователів, адже період входження педагога-початківця у професію є напруженим, важливим для його особистісного і професійного розвитку. Для педагогів-наставників та педагогів-початківців були розроблені пам’ятки з відповідними методичними рекомендаціями щодо організації своєї роботи. Протягом року працювала школа молодого педагога, на засіданнях якої педагоги розвивали свій творчий потенціал, здатність до емпатії, рефлексії, самоконтролю, тренувалися в способах виходу з конфліктних ситуацій у роботі з родиною, заохочувались до професійного самовдосконалення, формували позитивне ставлення до професії.

Наставники – досвідчені педагоги (Марфутіна І.В., Гриценко В.А., Сучкова Г.І.) постійно надавали педагогічну допомогу молодим вихователям – Микулинській А.О., Фроловій О.І., Гріднєвій Г.М.: за «круглим столом» обговорювались новини психолого-педагогічної науки, практики, сучасні педагогічні технології, передовий педагогічний досвід; спільно розробляли конспекти занять, розваг, цільових прогулянок, готували консультації для батьків; моделювали системи занять і режимних моментів; організовували взаємовідвідування різноманітних форм роботи з дітьми. Молоді спеціалісти відвідували районні методичні об’єднання, майстер-класи, семінари, постійно займалися самоосвітою. Корисну інформацію заносили до методичної скриньки.

Щоб підвищити ефективність процесу входження молодого спеціаліста у професію та мати чітке уявлення про його ставлення до обраної професії в кінці року було проведено експрес-опитування. Це дало змогу визначити ставлення молодих фахівців до педагогічної праці з дітьми дошкільного віку, розробити індивідуальні рекомендації, пам’ятки, спланувати подальшу роботу школи молодого педагога.



Організація та результативність освітнього процесу

Упродовж 2012/2013 навчального року діяльність колективу дошкільного закладу здійснювалась відповідно до вихідних позицій Базового компонента дошкільної освіти, Базової програми розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі», програми розвитку дітей старшого дошкільного віку «Впевнений старт».

З метою впровадження у практику особистісно орієнтованої моделі дошкільної освіти, педагоги продовжували працювати над створенням сприятливого розвивального простору, у якому дитина активно діє, спілкується, отримує знання, розвиває свої уміння, навички. Протягом року в усіх вікових групах оновлювались, доповнювались, створювались тематичні куточки для певного виду діяльності дітей таким чином, щоб діти могли обрати вид діяльності та спосіб її реалізації. Ігрові зони насичені як відносно малими предметами та іграшками, так і різними модулями, предметами-замісниками, які діти можуть переносити чи комбінувати, створюючи предметну опору. Це стимулює рухову активність малят, дає їм змогу урізноманітнювати свою діяльність, виходити за межі традиційних ігор і ширше відображати явища навколишньої дійсності. Простір групової кімнати використовується так, щоб діти мали можливість діяти як невеличкими підгрупами, так й індивідуально.

З метою підвищення якості освіти педагоги використовували інформаційно-комунікативні технологій в роботі з дітьми: практичний психолог Новікова В.В., вихователі Фролова О.І., Сучкова Г.І.. Використання ІКТ дає змогу швидше передавати інформацію, підвищувати ефективність сприйняття матеріалу за рахунок більшої кількості ілюстративних матеріалів та одночасного використання графічної, текстової, аудіовізуальної інформації, активізувати мимовільну і розвивати довільну увагу дітей, спонукати дітей до пошукової пізнавальної діяльності. Але використовуючи інформаційно-комунікативні технології, педагогам потрібно не перенасичувати заняття анімацією, слайдами, малюнками, оскільки все це потребує від дитини більше інтелектуальних і емоційних зусиль, дитина може втратити інтерес, який виникає у неї на цих заняттях.

Під час планування роботи педагоги використовували блочно-тематичний принцип, оскільки він базується на інтегрованому підході до організації життєдіяльності дітей, забезпечує змістову цілісність, системність, послідовність, ускладнення та повторення програмового матеріалу. Така форма планування давала змогу педагогам творчо підходити до організації життєдіяльності дітей, враховуючи їх інтереси та бажання. Календарне планування складалося за режимними моментами з урахуванням усіх ліній розвитку та сфер життєдіяльності.

Музичні керівники та інструктор з фізкультури плани роботи складають окремо для кожної вікової групи, узгоджуючи їх з планами роботи вихователів.

В освітньому процесі пріоритет надавався підгруповим (до 15 дітей), індивідуально-підгруповим (до 8 дітей), індивідуальним (1-3 дитини). Загально-групова організація дітей (фронтальні заняття) базувалася на інтегрованих, комплексних, сюжетно-динамічних заняттях, що ґрунтуються на набутому раніше досвіді та знаннях дітей. Проведення міні-занятть давало змогу враховувати вподобання кожної дитини, вивільняти час для самостійного пізнання, дослідження, дозування інформації.

З метою планування роботи з освітньо-виховного процесу на виваженому, діагностично-оціночному підході, педагогами закладу двічі на рік проводилось визначення рівня життєвих компетентностей дітей дошкільного віку та визначався рівень нервово-психічного розвитку дітей третього року життя.



Порівняння показників нервово-психічного розвитку

дітей третього року життя

Порівнюючи результати з минулими навчальними роками, можна зробити висновок, що в 2012/2013 н.р. знизилась кількість дітей (на 40%), які володіють певними видами діяльності не в повній мірі, підвищилась кількість дітей (на 15%), які володіють певними видами діяльності в повній мірі та на 26% збільшилась кількість дітей які володіють певними видами діяльності в повній мірі. Відсутня кількість дітей, в яких деякі види діяльності не проявляються. В роботі з дітьми раннього віку велика увага приділялась формуванню власної активності дитини, яка є однією з умов її повноцінного психічного розвитку. Педагоги груп раннього віку (Марченко Л.В., Мельниченко К.І.) оновили ігрові осередки, в яких діти отримували як позитивні емоції, так і розвивали свою творчість, допитливість, уяву та ініціативу, закріплювали сенсорні еталони. Проводячи індивідуальні міні-заняття педагоги груп раннього віку конкретизували освітні завдання для кожного малюка або невеликої підгрупи дітей, передбачаючи поступове ускладнення змісту і методів виховання, враховуючи їх досягнення. У взаєминах дитини та вихователя превалювали мотиви співробітництва, хоча зберігається і суто емоційне спілкування, що є значимим і необхідним саме на цьому віковому етапі, адже позитивні емоції, які переживає малюк у предметній діяльності, сприяють подальшому вияву дитячої активності.



Одним із найважливіших завдань в групах дітей раннього віку залишається розвивальна робота, яка будується не за принципом розвитку окремих психічних процесів, а скерована на загальне, максимально різнобічне ознайомлення малюка зі світом предметів, людей і стосунків, у процесі чого відбувається поступовий розвиток, удосконалення та ускладнення всіх психічних процесів. Тому необхідно продовжувати створювати розвивальний простір, який сприятиме розвитку діяльності дитини і стимулюватиме її. Також педагогам слід забезпечити умови для насиченого мовленнєвого діалогічного контакту, що сприятиме розширенню й удосконаленню пасивного та активного словника дитини раннього віку. Порівняльний аналіз сформованості рівня життєвої компетентності дітей молодшого дошкільного віку (4-тий рік життя) за сферами життєдіяльності та видами діяльності

Оцінка прояву показників компетентності дітей

2011/2012 навчальний рік

2012/2013 навчальний рік

Динаміка

Сфера «Природа»

в високій мірі

16%

11%

- 5%

у повній мірі

50%

47%

- 3%

у неповній мірі

34%

39%

+ 5%

не проявляється

0%

3%

+ 3%

Сфера «Культура»

в високій мірі

12%

21%

+ 10%

у повній мірі

62%

56%

- 6%

у неповній мірі

26%

20%

- 6%

не проявляється

0%

3%

+ 3%

Сфера «Люди»

в високій мірі

20%

23%

+ 3%

у повній мірі

60%

53%

- 7%

у неповній мірі

20%

23%

+ 3%

не проявляється

0%

1%

+ 1%

Сфера «Я Сам»

в високій мірі

15%

20%

+ 5 %

у повній мірі

60%

64%

+ 4 %

у неповній мірі

25%

15%

- 10%

не проявляється

0%

1%

+ 1 %

Логіко-математична діяльність

в високій мірі

20%

20%

0

у повній мірі

65%

46%

-19%

у неповній мірі

15%

31%

+ 16 %

не проявляється

0%

3%

+ 3%

Мовленнєва діяльність

в високій мірі

12%

16%

+ 4%

у повній мірі

58%

53%

- 5%

у неповній мірі

30%

28%

- 2%

не проявляється

0%

3%

+ 3%
  1   2   3   4   5


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка