План роботи бібліотеки дмитрівської зш і-іііст. №2 ім Т. Г шевченка на 2014 2015 н р



Скачати 121.58 Kb.
Дата конвертації02.05.2016
Розмір121.58 Kb.
«Затверджую»

Директор школи

___________О.Г.Павленко

«___»_______________2014

ПЛАН РОБОТИ

БІБЛІОТЕКИ

Дмитрівської ЗШ І-ІІІст.

2



ім..Т.Г..Шевченка

на 2014 - 2015  н.р.

Бібліотекар Хомовська Н.М.

АНАЛІЗ РОБОТИ ШКІЛЬНОЇ БІБЛІОТЕКИ за 2013-2014 н. р. 

  Бібліотека загальноосвітнього навчального закладу є його обов’язковим структурним підрозділом. Свою діяльність шкільна бібліотека організовувала відповідно до плану роботи, що затверджений педагогічною радою школи. У своїй роботі бібліотека керувалася основними нормативно - правовими документами: Законом України «Про загальну середню освіту»; Законом України  «Про бібліотеку та бібліотечну справу»;Положенням «Про бібліотеку середнього загальноосвітнього закладу».

Робота шкільної бібліотеки надзвичайно багатогранна. Були визначені конкретні форми інформування кожної категорії читачів з урахуванням їхніх потреб. Систематично, у процесі надходження нової літератури, поповнювались постійно діючі книжкові виставки: «Закон і ми», «Державні символи України», «Прославлені у віках», «Знам'янщина в роки Великої Вітчизняної війни», «Православний куточок», «Великі педагоги», «Батьківський всеобуч», «Серед захоплюючих книжок», «Кіровоградщина – рідний край», «Прометей ХХІ століття», «Сторінка здоров'я», «Нові надходження» . Діяльність шкільної бібліотеки у 2013-2014 навчальному році була спрямована на виховання в учнів інформаційної культури, любові до книги, культури читання, вміння користуватись бібліотекою, а також на забезпечення різноманітного змісту навчального процесу, всебічне сприяння підвищенню методичної майстерності вчителів шляхом популяризації педагогічної літератури та інформації про неї. Отримуючи нову літературу,  готувала «Інформаційний бюлетень новинок», «Зустріч з новими книгами», організовував відкриті перегляди літератури та періодики.

  До святкових дат та урочистих подій були організовані протягом навчального року виставки, наприклад: «Україна – свята і єдина!», «Партизанськими стежинами», «Козацькому роду нема переводу», «Плекай нашу мову!», «Добро спішіть робити, люди!», «Твої права та обов’язки»,  «22 січня – День Соборності України», «29 січня – День пам’яті Крут», «Трагедія і біль Афганістану», «Великому Кобзареві присвячується», «Вони були першими», «Чорнобиль – зона відчуження», «Ми – європейці!», «Бережіть світлу пам’ять». Усього протягом навчального року було оформлено 25 яскравих книжково - ілюстративних виставок. У популяризації основ бібліотечно-бібліографічних знань використовувалися найрізноманітніші методи: бібліотечні уроки, бесіди, лекції, практичні заняття, повідомлення учнів, різні види змагань, конкурсів. Перед бібліотекою  поставлено  завдання: навчити учнів уміло використовувати найрізноманітніші джерела інформації для задоволення їхніх освітніх потреб. Особливо складно прищеплювати школярам навички користування довідковою літературою. Вагому допомогу шкільному бібліотекарю у продовж навчального року надавав актив бібліотеки, до складу якого входили учні з 5 по 11 клас. Разом із бібліотекарем актив визначав тематику інформацій, брав участь у підборі матеріалу для «Цікавих повідомлень», виступав з оглядами літератури чи періодичної преси, проводив інформаційні п’ятихвилинки у кожному класі, а також – дні та тижні інформації.

  Престиж, привабливість, важливість і потрібність бібліотеки безпосередньо залежать від переліку та якості послуг і комфортних умов, які вона надає користувачам. Ефективне забезпечення інформаційних потреб користувачів залежить від чіткого планування роботи, заходів та послуг, які надаються впродовж навчального року. Свою діяльність шкільна бібліотека проводить згідно з планом роботи, який є складовою частиною плану навчально-виховної роботи школи і затверджується директором навчального закладу. Бібліотека – структурний підрозділ школи, основна мета якого - забезпечення навчально-виховного процесу інформацією.

  Свою діяльність бібліотека спрямовує на популяризацію книг серед дітей, формування їхнього світогляду, реальну допомогу кожній дитині в задоволенні особистих читацьких інтересів, потреб, запитів. Книга – постійне джерело знань, надбаних людством протягом багатьох віків, головний засіб навчання. Спілкування з книгою допомагає оволодіти певною сумою знань, засвоїти досвід попередніх поколінь, прилучає до культурних надбань та цінностей рідного народу, його звичаїв та традицій.


Важливу роль відіграє шкільна бібліотека в засвоєнні шкільної програми, організації навчальної діяльності та дозвілля дітей.

1. Популяризація діяльності бібліотеки

1. Екскурсії до бібліотеки.


2. Аналіз читацьких формулярів.
3. Складання індивідуальних списків читання.
4. Оформлення виставки формулярів кращих читачів.
5. Робота з читачами-боржниками.

2. Довідково-бібліографічне та інформаційне обслуговування читачів

1. Перегляд статей з часописів, газет, збірників


2. Перегляд бібліографічних списків, уміщених в окремих книжках.
3. Складання анотованих бібліографічних списків літератури, корисних ресурсів Інтернету.
4. Систематизація бібліотечного фонду.
5. Вилучення з картотек карток на застарілі матеріали.
6. Перегляд та вивчення нової літератури.

3. Поточне комплектування

1. Перегляд каталогів видавництв з метою відбору видань для поповнення фонду шкільної бібліотеки.


2. Оформлення передплати на періодичні видання.

4. Вивчення складу і використання бібліотечного фонду

1. Вивчення складу книжкового фонду статистичним методом:


    • рух літератури по книгах сумарного обліку;
    • складання статистичного аналізу руху бібліотечних фондів;
    • аналіз поточних надходжень.
2. Пропаганда та вивчення бібліотечного фонду:
    • підбір книг для книжкових виставок, оглядів інформації (згідно зі шкільними програмами для позакласного читання);
    • організація книжкових виставок «Нові книги»;
   

5. Спільні заходи бібліотеки, активу та педагогічного колективу по збереженню фонду підручників:

- організація видачі (прийому) підручників класним керівникам 1— 4, учням 5-11 класів;


- робота з ліквідації заборгованості підручників, забезпечення заходів по відшкодуванню збитків ;
- проведення бесід з учнями про збереження підручників;
- рейди - перевірки підручників протягом навчального року;
- масові та індивідуальні заходи стосовно виховання бережливого ставлення до підручників, шкільної книги;
- організація роботи по дрібному ремонту книг, робота гуртка «Книжкова лікарня»;
6. Робота з батьками:

- інформування про використання бібліотеки дітьми;


- індивідуальна робота з метою підбору додаткового матеріалу для учнів початкової школи;
- виступи на батьківських зборах з питань забезпечення школи підручниками, ролі книги в житті дітей, створення інформаційного середовища дітей, збереження підручників.

7. Організація та зберігання бібліотечного фонду:

- розстановка книг та періодичних видань в основному книгосховищі.


- підбір книг відповідно до інвентарних номерів;

- оформлення документів на книги в обмінний фонд.



8. Масові заходи бібліотеки:

Тиждень дитячої та юнацької книги:

- Свято «Книга дарує весь світ»;

- Конкурс на кращий колаж «Репортаж зі сторінок улюбленої книги»;

- Конкурс ерудитів;

- «Розумники і розумниці»;

- Вікторина для чомучок;

- Літературна година «Невичерпні глибини кобзаревого слова»;



Всеукраїнський місячник шкільних бібліотек:

  • Благодійна акція Щодня врятуй книгу»;

  • Екскурсії до бібліотеки;

  • Презентація нових видань української книги;

  • Віртуальна подорож «У світ української казки»;

  • Конкурс рекламного плаката «Мої улюблені книги»;

  • Виставка малюнків «Улюблена книга, прочитана влітку»;

  • Конкурс малюнків «Мій улюблений казковий герой»;

  • Конкурс читання «Швидко, виразно, вдумливо»;

  • Благодійна акція «Книжечка від усього серця вихованцям дитячого садочка»;

  • Круглий стіл для вчителів, батьків «Шкільні бібліотеки та інформаційна безпека дітей в Україні»;

  • Світлини «Книга в житті моєї родини»;

  • День відкритих дверей «Знайди свій скарб серед тематичних поличок»;

  • Пізнавальна година «Професія бібліотекар»;

  • Робота активу «Друзі книги»

9. Книжкові виставки (на допомогу у проведенні виховних заходів):

- «В.О.Сухомлинському присвячується»;

- «Спортивні звершення»;

- «Партизанськими стежками»;

- «Брати наші менші»;

- «Світ навколо нас»;

- «Мистецька світлина»;

- «Улюблена книга, прочитана влітку»;

- «Любіть, плекайте рідну мову»;

- «Вишневі усмішки» Остапа Вишні»;

- «Цікава математика»;

- «До ювілею І.Нечуя – Левицького»;

- «Права і обовязки»;

- « Сторінка народознавства»;

- «Люби і знай свій рідний край»;

- «Ми за здоровий спосіб життя»;

- «Із глибин космосу»;

- «Воїну – інтернаціоналісту присвячується»;

- «Світ очима дітей»;

- «Перлини духовності»;

- «Щоб краще знати рідну мову»;

- «Бринить, співає рідна мова»;

- «Шлях Кобзаря – це шлях народу»;

- «Багатогранний талант Кобзаря»;

- «Земля – наш спільний дім»;

- «Космос і людина»

- «Вони наближали Перемогу»;

- «Образ матері у літературі».



10.Систематичне поновлення тематичних поличок.
11. Проведення бібліотечних уроків для учнів 1-11 класів.

12. Підвищення кваліфікації:

- самоосвіта: засвоєння інформації з професійних видань;

використання досвіду кращих шкільних бібліотекарів;

відвідування семінарів, засідань РМО, участь у конкурсах, присутність на відкритих заходах;

індивідуальні консультації.

-вдосконалення традиційних та засолення нових технологій.










КАЛЕНДАРНИЙ ПЛАН ЗАХОДІВ

на І півріччя




вересень

жовтень

листопад

грудень




Книжкові виставки

«В.О.Сухомлин

ському присвячується»;

«Спортивні звершення»;

«Партизанськими стежками»



«Брати наші менші»;

«Світ навколо нас»; «Мистецька світлина»;

«Улюблена книга, прочитана влітку»


«Любіть, плекайте рідну мову»;

«Вишневі усмішки» Остапа Вишні»;

«Цікава математика»;

«До ювілею І.Нечуя – Левицького»



«Права і обовязки»;

«Сторінка народознавства»






Бібліотечні уроки

«Правила користування книгою»(1-4 кл.);

«Культура читання. Організація роботи з книгою»(9);

«Читач у бібліотеці»(3);

«Роль і місце бібліотеки в духовному становленні людини»(10);

«Структура книги»(5-6);


«Стратегія і тактика вдумливого читання»(10);

«Методи самостійної роботи з книгою»(11);

«Усвідомлене читання. Вміння працювати з книгою»(7);

«Довідковий апарат книги»(8);

«Види видань, поняття про авторитетність видань»(9);

«Як написати відгук про прочитану книгу»(6);




«Як читати книгу. Як вести щоденник читача»(4);

«Практичне заняття: конспектування лекції на слух»(10);

«Весь світ на сторінках довідкової літератури»(7);

«Основні форми читання та сфери їх застосування»(9);

«Джерела інформації»(2);

«Виписки. Правила цитування. Тематичні добірки цитат»(11);

«Цікаві книги – енциклопедії, довідники»(7);

«Твої помічники у виборі книги» (5);



«Помічники у виборі книги»(4);

«Особливості роботи з художньою та критичною літературою»(9);

«Довідково-бібліотечний апарат»(8);

«Періодичні видання»(6);

«Твій друг – підручник»(1);

«Правила користування бібліотекою» (3);






Полички

«Прометеї ХХІ століття»;

В здоровому тілі здоровий дух»



«Великі педагоги»;

«Державні символи»



«Мова – наш безцінний скарб»;

«Історико-культурні зв’язки України зі світом»



«Рідний край – Кіровоградщина»

«Знамянщина в роки Великої Вітчизняної війни;

«Закон і ми»





Робота з батьками

Виступ на з/ш батьківських зборах

Круглий стіл «Шкільні бібліотеки та інформаційна безпека дітей в Україні»










Масові заходи

Конкурс «Розумники і розумниці» (8-11);

Виставка малюнків «Улюблені літературні герої на дорогах» (5-11);



Заходи до Всеукраїнського місячника бібліотек (за окремим планом)

Бібліотечна відео презентація до Дня української писемності

Бібліотечний урок – вистава «Золоте сяйво Калити»_1-7)






КАЛЕНДАРНИЙ ПЛАН ЗАХОДІВ

на ІІ півріччя








січень

лютий

березень

квітень

травень




Книжкові виставки

«Люби і знай свій рідний край»;

«Ми за здоровий спосіб життя»



«Із глибин космосу»;

«Воїну – інтернаціоналісту присвячується»;

«Світ очима дітей»;

«Перлини духовності»;

«Щоб краще знати рідну мову»


«Бринить, співає рідна мова»;

«Шлях Кобзаря – це шлях народу»;

«Багатогранний талант Кобзаря»


«Земля – наш спільний дім»;

«Космос і людина»



«Вони наближали Перемогу»;

«Образ матері у літературі»;






Бібліотечні уроки

«Газети та журнали для дітей» (1-3);

«Основні елементи книги»(4);

«Самостійний вибір книг у бібліотеці»(5);

«Науково-популярна література та форми роботи з нею»(8);

«Різновиди плану та способи складання»(9);

«Складання списку літератури»(10);

«Робота з довідково-бібліотечним апаратом»(11).


«Картотеки журнальних та газетних статей» (6);

«Каталоги і картотеки»(7);

«Систематичний алфавітний та предметні каталоги»(10);


«Книжкова ілюстрація»(1-4);

«Літературно – бібліографічна гра «Нитка Аріадни» (5);

«Вміння бути читачем»(8);

«Теза, анотація, резюме як форми фіксації прочитаного»(9);




«Послідовність роботи над рефератом»(11);

Театралізоване свято «Як берегти книгу» (6);

Гра – конкурс бібліотечних ерудитів (7);


«Прощання з Букварем»(1);

«Конкурс «Найкращий читач бібліотеки» (2-4);

Конкурс бібліотечних ерудитів «Уважні й начитані» (7);

Конференція «Книга в моєму житті» (8-11).






Полички

«В долі природи - наша доля»

«Прославлені у віках»

«Книги про маму»

Вірші і казки про природу

«Європейські цінності в літературі»;





Масові заходи




Парад літературних героїв;

Брейн-ринг «На крилах знавців літератури»;



Тиждень дитячої та юнацької книги:

Свято «Книга дарує весь світ»;

Конкурс на кращий колаж «Репортаж зі сторінок улюбленої книги»;

Конкурс ерудитів;

«Розумники і розумниці»;

Вікторина для чомучок;



Літературна година «Невичерпні глибини кобзаревого слова»;


Усний журнал «Люби природу не для себе, люби для неї…»

Тематична лінійка «Ніхто не забутий, ніщо не забуто» (художня література про подвиг солдата);





Робота з батьками




Зустріч із батьками майбутніх першокласників: про роль книги в житті дитини







Виступ на загальношкільних батьківських зборах





База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка