План проведення: Організаційний етап



Скачати 88.39 Kb.
Дата конвертації29.04.2016
Розмір88.39 Kb.

Горлівський НВК «ЗОШ І-ІІІ ступенів №12 - багатопрофільний ліцей»

Ділова гра

для проведення інтегрованого уроку

з математики та економіки

з теми: ”Елементи прикладної математики”

«Моя власна справа»

для учнів 9 класу

Підготувала:

Рибалка А.О., учитель економіки

2012-13 навчальний рік



Інтегрований урок з математики та економіки з теми «Елементи прикладної математики» у формі ділової ігри «Моя власна справа».

Мета уроку:

- узагальнити та систематизувати знання і вміння учнів за темою ”Елементи прикладної математики”;

- формувати вміння застосовувати набуті знання і навички до розв'язування задач економічного змісту;

- розвивати навички самостійності, логічного мислення, самоконтролю, формувати математичну та економічну компетентність;

- виховувати почуття колективізму, необхідності здобувати знання для майбутньої професії.

Форма проведення: урок - ділова гра.

Тип уроку: узагальнення і систематизація знань, умінь і навичок учнів.

Обладнання: електрона презентація, роздавальні матеріали.

План проведення:


  1. Організаційний етап.

  2. Мотивація навчальної діяльності.

  3. Етап актуалізації опорних знань.

  4. Проведення ділової гри.

  5. Захист звітів відділів підприємства.

  6. Підсумок проведеного уроку.

Хід уроку

Що вмієте, того не забувайте,

а чого не вмієте, тому навчайтесь.

  1. Вступне слово вчителя.

Шановні учні, ваше майбутнє важко уявити без якісної математично-економічної освіти. Життя постійно вимагатиме від вас такої особистісної якості, як вміння бути діловою людиною.

Сьогоднішній урок, присвячений економічним проблемам, задачам.



Мудрець сказав: « Дві людини , які обмінялися золотими монетами. Не стали багатшими, але якщо вони обмінялися думками, то кожний з них стає в двоє багатшим». Отже обмінюючись сьогодні думками, ідеями, знаннями ви станете багатшими інтелектуально, бо будемо практично застосовувати знання та вміння з теми «Елементи прикладної математики» до розв’язування задач бізнесового та фінансового змісту, розвивати бізнесові якості та творчі здібності. Урок проведемо у формі ділової гри.

  1. Етап актуалізації опорних знань.

Для досягнення поставленої мети необхідно володіти теоретичними знаннями. Вам потрібно було повторити теоретичний матеріал за даною схемою.



Відсотки

Перевірку домашньої роботи здійснюємо за допомогою тренінг-таблиці.


р%

А

Кількість, яка складає р% від А

Кількість, р% якого є А

Кількість, більше А

на р%

Кількість, меньше А

на р%

5

80













10

60













20

120













25

36













50

42














Відповідь:

р%

А

Кількість, яка складає р% від А

Кількість, р% якого є А

Кількість, більше А

на р%

Кількість, меньше А

на р%

5

80

4

1600

84

76

10

60

6

600

66

54

20

120

24

600

144

96

25

36

9

144

45

27

50

42

21

84

63

21




  1. Етап проведення ділової гри.

Робота в групах.

Кожна група учнів – це представники різних відділів однієї фірми (маркетинговий відділ, фінансовий відділ, відділ виробництва).

Я беру на себе відповідальність бути керівником фірми. Головні спеціалісти відділів отримують завдання, які відповідають специфіці діяльності кожного з них та організовують роботу групи. Розв’язування задач записуємо в зошитах.

Фінансовий відділ (І група)

Задача№1

Три банки - «Північний», «Східний» і «Західний» - пропонують Вам різні депозитні програми строком на один рік.

Банк «Північний» пропонує щомісяця нараховувати складні проценти за ставкою 24% річних.

Банк «Східний» пропонує в перші шість місяців року нараховувати прості проценти за ставкою 20% річних, а в останні шість місяців року на отриману суму нарахувати прості проценти за ставкою 30%.

Банк «Західний» пропонує аналогічну схему, тільки ставка в перші 6 місяців становить 28% річних, а в останні – 24% річних із щоквартальним нарахуванням процентів.

Визначте, у який з трьох банків вигідніше вкласти 200 000 грн. на рік



Розв’язання

1. Банк «Північний»:

Складні проценти нараховуються за формулою:

An= Ao · (1 + )n,

де An– майбутня вартість грошей,

Ao– теперішня вартість грошей,

n – кількість років,

p – ставка процентів.

An = 200000 (1 + 0,02)12 = 254000 грн.

2. Банк «Східний»:

Нарахування простих процентів здійснюється за формулою:

An = Ao · (1+ n · )

An1 півроку = 200000 · 1,1 = 220000 грн

An2 півроку = 220000 · 1,15 = 253000 грн

3. Банк «Західний»:

An1 півроку = 200000 · 1,14 = 228000 грн

An2 півроку = 228000 · 1,06 = 241680 · 1,06 = 256180,8 грн

Відповідь: вигідніше вкладати кошти в банк «Західний»

Задача№2

Банк пропонує своїм клієнтам взяти кредит, відсоток за яким задано функцією Р=50-2Qd, а споживач має можливість взяти кредит відсоткова ставка за яким дорівнює Р=2+1Qs. Знайдіть точку рівноваги за якою залишаться задоволеними обидві сторони.



Відповідь: (16;8)

Маркетинговий відділ (ІІ група)

Задача№1

На автомобільному складі записано число автомобілів, які були продані кожного тижня впродовж 12 тижнів. Ось ці цифри: 6,2,7,6,3,10,9,3,3,0,7,4. Користуючись цими даними, Знайдіть середнє значення, моду й медіану цієї сукупності даних. Який практичний зміст цих показників?



Відповідь: середнє значення - 5, мода - 3, медіана - 5

Задача№2

Скількома способами можна відправити зі складу готової продукції чотири види виробів А, В, С, Д, використовуючи для кожного виду окремий транспорт.



Відповідь: 24 способи

Відділ виробницва (ІІІ група)

Задача№1

Ваше підприємство виготовляє два види виробів А і Б на верстатах М1 та М2. Час, необхідний для обробки одного виробу, вказано в таблиці. Час, виділений для роботи верстатів дорівнює 130 год та 80 год відповідно. Скільки виробів кожного виду може бути виготовлено при повному завантаженні верстатів?



Верстати

Вироби

Час




А

Б




М1

1

2

130

М2

2

1

80


Розв'язання

Нехай х – виріб А, а у – виріб Б.

х+2у = 130; х = 10;

2х+у = 80. у = 60.


Відповідь: (10; 60)
Задача№2

Функція попиту населення на даний товар QD = 7-p, функція пропозиції QS = -5+2p, де QD – об’єм попиту в млн. штук за рік; QS – об’єм пропозиції в млн. штук за рік, Р – ціна. Побудувати графіки попиту і пропозиції даного товару, відкладаючи на осі абсцис кількість товару (Q), а на осі ординат ціну одиниці товара (Р).




  1. Захист звітів відділів підприємства.

  2. Підсумок уроку.

Ось і підійшов до кінця наш урок. Треба відмітити, що кожний відділ успішно виконав поставлені завдання. Всі займалися розв'язком задач практичного змісту, які потрібно вміти розв'язувати в реальних умовах.

Отже:

- сьогодні на уроці ми повторили….

- які складності виникли при розв’язуванні вправ?

- на уроці найважливішим відкриттям для мене було…

Для завершення нашої гри, візьміть смайлики, які відповідають вашим враженням від проведення гри.
Смайлики для рефлексії:

?
з’явилось багато труднощів при розв’язуванні задач


+




питання під час виконання завдань

!




  • вдалося розв’язати всі задачі без ускладнень


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка