№ п/п
|
Назва методики, автор
|
Джерело
|
Для вирішення якого завдання використовується, спрямованість
|
Вік досліджуваних
|
1. Готовність до школи
|
1
|
Тестові методики вивчення психофізіологічних особливостей учнів школи І ступеня. Готовність до школи у 3-х частинах
|
Тестові методики вивчення психофізіологічних особливостей учнів школи І ступеня. Готовність до школи у 3-х частинах.- Хмельницький, 2002
|
Визначення стану готовності дитини до школи
|
5-6 років
|
2.
|
Методика діагностики готовності до навчання в школі дітей шестирічного віку
|
Стадненко Н.М., Ілляшенко Т.Д., Обухівська А.Г. Методика діагностики готовності до навчання в школі дітей шестирічного віку. – Кам’янець-Подільський: Абетка, 2001.
|
Визначення стану готовності дитини до школи
|
5-6 років
|
3.
|
Реверсійний тест
Аке В. Етфельд
|
ПІ. Психологічна діагностика інтелекту, мислення, креативності дитини.– К.: Мікрос- СВС, 2003.
|
Перевірка готовності дитини до навчання грамоти і аналіз причин дислексій, визначення здібностей до операцій порівняння на абстрактному матеріалі
|
5-8 років
|
4.
|
Тест «Рівень психосоціальної зрілості» С.Банкова
|
Барташнікова І.А., Барташніков О.О. Діагностика готовності дітей до навчання в школі.- Тернопіль: Богдан, 1998
|
Визначення рівня психосоціальної зрілості
|
6-7 років
|
5.
|
Діагностика готовності до навчання в школі дітей шестирічного віку Н.Гільбух
Т.Ілляшенко
А.Обухівська
|
Гільбух Н.М. та ін. Методика діагностики відхилень у розумовому розвитку молодших школярів та старших дошкільників. «Абетка»,- Кам-Под., 2001
|
Визначення готовності до навчання
|
6-7 років
|
6.
|
Діагностика готовності дітей до школи
|
Авер'янов В.П. Діагностика готовності дітей до школи, 2007 (електронний носій)
|
Визначення готовності до навчання
|
6-7 років
|
7.
|
Опитувальник для батьків Д.Чейпі
|
Газета «Психолог» - вкладка, №29-32, 2003
|
Аналіз орієнтовного рівня психологічної готовності дитини до шкільного навчання
|
Батьки
|
2. Дослідження соціально-психологічної адаптації
|
2.1.Дослідження адаптації до школи учнів 1-4 класів
|
1.
|
Анкета оцінювання рівня шкільної мотивації і адаптації Н.Лусканова
|
Газета «Психолог» №29-32, 2003
|
Оцінювання рівня шкільної мотивації і адаптації
|
6-10 років
|
2.
|
Методика «Експертна оцінка адаптованості дитини до школи»
В.Чирков, О.Соколова,
О.Сорокіна
|
Газета «Психолог», №29-32, 2003
|
Вивчення рівня шкільної адаптації
|
6-9 років
|
2.2. Дослідження адаптації учнів до нових умов навчання в середній школі
|
1.
|
Методика визначення особистісної адаптованості школярів
А.Фурман
|
Войтович Г.І Забезпеченя психологізації навчально-виховного процесу у початковій школі: діагностико-розвивальна робота з учнями. (методичні рекомендації для адміністрації школи, вчителів, психологів) Хмельницький, 1998
|
Визначення особистісної адаптованості школярів
|
7-15 років
|
2.
|
Діагностика вад особистісного розвитку (ДВОР) З.Карпенко
|
Адаптація дітей у 1,5,10 класах/ упорядн. Т.Червонна.- К.: Шкільний світ, 2008, с.36
|
Діагностика вад особистісного розвитку
|
9-11 років
|
3.
|
Дослідження соціально-психологічної адаптації К.Роджерс
Р.Даймонд
|
Газета «Психолог», №34, 2003, с.16
ПІ. Психологія зрілості: практикум. – К.: Главник, 2006
|
Дослідження соціально-психологічної адаптації, самоприйняття, прийняття інших, емоційної комфортності, інтегральності, прагнення до домінування
|
15-17 років
|
|
|
|
|
|
3. Дослідження пізнавальної сфери
|
3.1. Дослідження відчуттів
|
1.
|
Дослідження суб’єктивного відчуття самотності Д.Рассел
Н.Фергюсон
|
Газета «Психолог», №34, 2003, с.19
Пашукова Т.І., Допіра А.І.,Дьяконов Г.В. Практикум із загальної психології – К.: Знання, 2000
|
Визначення рівня усвідомлення самотності
|
15-17 років
|
3.2. Дослідження сприймання
|
1.
|
Методика «Чого не вистачає?» Р.С.Немов
|
ПІ. Психологія дитинства: практикум. Навчальний посібник.- К.: Главник, 2006
|
Визначення рівня розвитку сприймання
|
5-6 років
|
2.
|
Методика «Які предмети заховані в малюнках?» Р.С.Немов
|
ПІ. Психологія дитинства: практикум. Навчальний посібник.- К.: Главник, 2006
|
Визначення розвитку цілісного сприймання
|
5-6 років
|
3.
|
Методика «Складна фігура» Д.Векслер
|
ПІ. Психологія дитинства: практикум. Навч. посібник.- К.: Главник, 2006.
|
Діагностика сприймання, образних уявлень.
|
5-7 років
|
4.
|
Визначення типологічних особливостей сприймання
Л.Венгер
|
ПІ. Психологія дитинства: практикум.– К.: Главник, 2006
|
Визначення типу сприймання
|
6-10 років
|
3.3. Дослідження уваги
|
1.
|
Визначення вибірковості уваги Кюссі
|
ПІ. Психологія дитинства: практикум.- К.: Главник, 2006
|
Визначення вибірковості уваги
|
4-7 років
|
2.
|
Тест переплетених ліній Рей – Чередніков
|
ПІ. Психологія дитинства: практикум.- К.: Главник, 2006
ПІ. Розвиток пізнавальних процесів.- К.: Главник, 2003, с.36
|
Визначення рівня стійкості уваги
|
з 6 років
|
3.
|
Визначення стійкості уваги Б.Бурдон
В.Анфімов
|
ПІ. Психологія дитинства: практикум.– К.: Главник, 2006
|
Вивчення стійкості уваги, переключення та обсягу
|
6-10 років
|
4.
|
Визначення обсягу уваги Шульте-Горбов
|
ПІ. Психологія дитинства: практикум.– К.: Главник, 2006
|
Визначення обсягу уваги
|
6-10 років
|
5.
|
Визначення розподілу та переключення уваги Р.Нємов
|
ПІ. Психологія дитинства: практикум.– К.: Главник,
2006
|
Визначення розподілу та переключення уваги
|
6-10 років
|
6.
|
Тест «Простав значки» Пьєрон-Рузер
|
Пашукова Т., Допіра А. Практикум із загальної психології.– К.:Знання, 2000
|
Дослідження концентрації, розподілу уваги
|
6-17 років
|
7.
|
Методика «Коректурна спроба» Бурдона
|
Коробко С., Коробко О.
Робота психолога з мол. школярами: Методичний посібник.- К.: Літера ЛТД, 2006
|
Визначення точності та продуктивності уваги
|
6-7 років
|
8.
|
Тест «Кодування»
О.Венгер
Г.Цукерман
|
Коробко С., Коробко О.
Робота психолога з мол. школярами: Методичний посібник.- К.: Літера ЛТД, 2006
|
Дослідження уваги і темпу діяльності
|
6-9 років
|
9.
|
Методика дослідження рівня уваги та самоконтролю П.Гальперін, С.Кабиліцька
|
ПІ. Психологія зрілості: практикум.– Київ, Главник, 2007
|
Визначення рівня уваги та самоконтролю
|
8-12 років
|
10.
|
Методика «Рахунок» Крепелін
|
ПІ. Психологія зрілості: практикум.– Київ, Главник, 2007
|
Вивчення рівня переключення уваги
|
10-15 років
|
11.
|
Методика «Червоно-чорні таблиці» Шульте – Горбов
|
ПІ. Психологія зрілості: практикум– Київ, Главник, 2007
|
Вивчення стійкості уваги, динаміки працездатності
|
10-15 років
|
12.
|
Оцінка уваги
Х.Мюнстенберг
|
Основи психодіагностики /Упоряд.: Л.Терлецька, О.Главник.- К.: Шкільний світ, 2006
|
Визначення вибірковості, концентрації, та стійкості уваги
|
12-15 років
|
3.4. Дослідження пам'яті
|
1.
|
Методика «10 слів»
О.Лурія
|
Коробко С., Коробко О.
Робота психолога з мол. школярами:Методичний посібник.- К.: Літера ЛТД, 2006, с.136
ПІ. Психологія дитинства: практикум. Навч.посібник.- К.: Главник, 2006.
|
Визначення обсягу короткочасної і відстроченої пам’яті
|
5-7 років
|
2.
|
Методика
Л.С. Виготського
|
Основи психодіагностики /Упоряд.: Л.Терлецька, О.Главник.- К.: Шкільний світ, 2006
|
Вивчення опосередкованого запам’ятовування
|
10-15 років
|
3.
|
Методика «Піктограми»
О.Лурія
|
Основи психодіагностики /Упоряд.: Л.Терлецька, О.Главник.- К.: Шкільний світ, 2006
|
Дослідження продуктивності запам’ятовування
|
10-15 років
|
4.
|
Методика дослідження типу запам’ятовування та відтворення матеріалу П.Нечаєв
|
ПІ. Психологія зрілості: практикум.– Київ, Главник, 2006
|
Вивчення типу запам’ятовування та відтворення матеріалу
|
10-15 років
|
|
|
|
|
|
3.5. Дослідження мислення
|
1.
|
Схематизація «Дорога до будиночків» Р.Бардіна
|
ПІ. Психологічна діагностика інтелекту, мислення, креативності дитини.– К.: Мікрос- СВС, 2003
|
Виявлення рівня розвитку наочно-образного мислення (включає задачі на використання умовно-схематичних зображень для орієнтування в просторі)
|
5-7 років
|
2.
|
Творча оригінальність
За Симановським
|
ПІ. Психологічна діагностика інтелекту, мислення, креативності дитини.– К.: Мікрос- СВС, 2003.
|
Визначення рівня оригінальності творчого мислення, образності сприймання
|
5-7 років
|
3.
|
Орієнтований тест шкільної зрілості Я.Йєрасек
|
ПІ. Готовність дитини до школи.-К.: Главник, 2004.
|
Визначення рівня розвитку вербального мислення
|
6-7 років
|
4.
|
Прогресивні матриці Равена (дитячий варіант)
|
Коробко С., Коробко О.
Робота психолога з мол. школярами:Методичний посібник.- К.: Літера ЛТД, 2006, с.153- 171
ПІ. Готовність дитини до школи.-К.: Главник, 2004.
|
Вивчення рівня розвитку візуального мислення, аналітико-синтетичних умінь
|
6-9 років
|
5.
|
Тест «Порівняння ознак» Варіант методики Ульєнкової
|
Барташнікова І.А., Барташніков О.О. Діагностика готовності дітей до навчання в школі.- Тернопіль: Богдан, 1998
|
Визначення рівня розвитку логічного мислення
|
6-7 років
|
6.
|
Розрізані фігурки Л.Переслені
О.Шуранова
|
ПІ. Психологічна діагностика мислення, інтелекту, креативності дитини.-К.: Главник, 2003
|
Виявлення рівня розвитку наочно-дійового мислення
|
6-10 років
|
7.
|
Визначення оригінальності і гнучкості побудови графічного образу П.Торенс
|
ПІ. Психологія дитинства: практикум.- К.: Главник, 2006, с.82
|
Визначення гнучкості, швидкості, оригінальності мислення
|
6-10 років
|
8.
|
Методика вивчення гнучкості, конструювання фраз за початковими літерами Дж.Гілфорд
|
Основи психодіагностики /Упоряд.: Л.Терлецька, О.Главник.- К.: Шкільний світ, 2006
|
Вивчення творчого мислення
|
10-15 років
|
9.
|
Методика вивчення мовних асоціативних здібностей С.Медник адаптація Т.Галкіної
Л.Алексеєвої
|
Основи психодіагностики /Упоряд.: Л.Терлецька, О.Главник.- К.: Шкільний світ, 2006
|
Визначення оригінальності, унікальності творчого мислення
|
10-15 років
|
|
|
|
|
|
3.6. Дослідження уяви
|
1.
|
Методика "Розвиток продуктивної уяви у старших дошкільників" К.Торенс
|
Методи вивчення психічного розвитку дитини-дошкільника/ Т.О.Піроженко, Л.Г.Подоляк та ін., - К.: Світоч, 2003
|
Вивчити розвиток механізмів продуктивної уяви
|
5-6 років
|
2.
|
Картинки Давида
Інтерпретація Е.Клапареда.
Стандартизація Маргайранца
|
ПІ. Психологічна діагностика інтелекту, мислення, креативності дитини.– К.: Мікрос- СВС, 2003
|
Виявлення рівня розвитку аналітичної фантазії (за висновком Е.Клапареда - фантазії розуміння)
|
6-12 років
|
3.
|
Визначення яскравості і контрольованості уявлень шляхом самооцінки Р.Гордон
|
Федоров В.Д. Психодіагностика особистості в системі диференціації / науково-методичний збірник. Ч.5, Хм.РВВ, 1993
|
Оцінка здатності і контролю дозвільного оперування і маніпулювання уявленнями
|
з 6 років
|
4.
|
Оцінка яскравості (чіткості) уявлень шляхом саморанжування (опитувач Шиана)
|
Федоров В.Д. Психодіагностика особистості в системі диференціації / науково-методичний збірник. Ч.5, Хм.РВВ, 1993
|
Оцінка яскравості (чіткості) уявлень шляхом саморанжування
|
з 10 років
|
3.7. Дослідження рівня інтелектуального розвитку
|
1.
|
Тест Р.Кеттелла «КВТІ»
(апробований І.Н.Снітко)
|
Журнал «Обдарована дитина», 1999, №3,4
|
Вимірювання невербального інтелекту
|
6 років
|
2.
|
Тест інтелекту Р.Мейлі
|
ПІ. Психологічна діагностика мислення, інтелекту, креативності дитини.-К.: Главник, 2003
|
Вивчення структури інтелекту дітей
|
11-14 років
|
3.
|
Методика «Шахова дошка» Т.Тюрін
|
Основи психодіагностики /Упоряд.: Л.Терлецька, О.Главник.- К.: Шкільний світ, 2006
|
Визначення інтелектуальної активності
|
15-17 років
|
4.
|
Методика «CF-2» Р.Кеттелл
|
Основи психодіагностики /Упоряд.: Л.Терлецька, О.Главник.- К.: Шкільний світ, 2006
|
Визначення інтелектуального розвитку
|
15-17 років
|
5.
|
Тест «Загальних розумових здібностей» А.Отіс, Р.Леннон
|
Федоров В.Д. Психодіагностика особистості в системі диференціації / науково-методичний збірник. Ч.6, Хм.РВВ, 1993
|
Визначення рівня загальнорозумових здібностей
|
9-14 років
|