«Овочі, фрукти та ягоди джерело вітамінів і мінералів»



Скачати 53.75 Kb.
Дата конвертації24.04.2016
Розмір53.75 Kb.
Інтегрований урок Основи здоров’я та „Абетка харчування” 3 клас

Вчитель Великодимерського НВК Корнієнко А. М.
Тема: «Овочі, фрукти та ягоди - джерело вітамінів і мінералів»

Зінтегровано предмети: основи здоров’я, Абетка харчування.

Мета уроку: формувати в учнів знання про значення фруктів та овочів , як джерел мікроелементів та вітамінів. Розуміти користь овочів, фруктів та ягід для організму людини. Виховувати інтерес до походження різних овочів та фруктів. Дотримуватись рекомендацій щодо регулярного вживання овочів, фруктів та ягід. Формувати дбайливе ставлення до свого здоров’я.


Обладнання: робочий зошит «Абетка харчування», плакати з висловлюваннями та

прислів’ями про здоров’я, назви харчових продуктів, складові режиму дня, старенька скринька.


Урок проводиться у нетрадиційній формі «Зйомка програми»
Зміст уроку:


I. Організаційний момент
Психоформула

- Доброго ранку!


- Доброго Дня!
Хай плещуть долоньки,
Хай тупають ніжки, працюють голівки.
- Доброго ранку!
- Доброго дня! Усім я бажаю, здоров’я й добра!

- Зараз тут, у студії телеканалу «Майбутнє починається сьогодні», проходитимуть зйомки програми «Абетка харчування». Учасниками якої є учні 3-А класу! Шановні присутні в студії, ваші місця поділені на три сектори: червоний, жовтий і фіолетовий. Отже, маємо три команди. Просимо по одному учаснику з кожного сектору для бесіди.

(Звертання до представників)

- Яким чином ваше майбутнє починається сьогодні ?


ІІ. Актуалізація опорних знань
(Перед вчителем на столі стоїть старенька скринька. В якій лежить люстерко.)

- Як на вашу думку, хто в житті найцінніший і найдорожчий?

- Дати відповідь на питання, допоможе старенька скринька! Ті, хто загляне до неї-дізнається відповідь.

(Представники по черзі заглядають до скриньки)

- Хто готовий відповісти на питання?

- Отже, в житті найголовніша людина!

- Який найцінніший скарб для людини?(Здоров’я)
- Шановні, пам’ятайте !

Нема більшого багатства ,

як здоров’я ваше.

На радість всім – і тату, й мамі

ростіть усі здорові й гарні.

- Як ви думаєте, чи важливе для нашого здоров’я наше харчування? На якому уроці ви про це говорили?

-
II. Повідомлення теми і мети уроку
- Розєднай і прочитай. Тему нашу відгадай!
Овочіфруктитаягодиджереловітамінівімінералів.

– Пані та панове, про що буде йти мова на сьогоднішній програмі?


Усе найцінніше , що має людина – життя, здоров'я , довголіття – все йде від природи та від землі – матінки. Тому недаремно кажуть у народі: «Будь здорова, як вода, а багата, як земля».

Саме природа дає нам вітаміни

– Що значить слово «Вітамін» ?


Для нормального росту і розвитку організму необхідні особливі речовини, які дістали назву вітамінів (від лат. Vita – «життя»).


Вітамін А сприяє росту, допомагає нормальному зору.

Вітамін В дуже потрібний для розумової і фізичної праці, поліпшення травлення.

Вітамін С запобігає простуді, поліпшує кровообіг, сприяє росту, лікує цингу.

Вітамін Д зміцнює кістки, запобігає рахітові


Мінерали (Мікроелементи) – хімічні елементи, що містяться в рослинних і тваринних організмах у малих кількостях . Всі вони необхідні для життєдіяльності організм.




III. Робота над темою уроку

- Шановні учасники команд, виконаємо самостійно роботу із зошитом.




1. Робота з зошитом (стор. 12 – 13)

– Діти, роздивіться мешканців казкового будинку.


– Що ви помітили?


– Так, будинок один , але в ньому дві сім'ї: 1 – Вітаміни, 2 – Мінерали, які представляють одну велику родину, де всі мешканці живуть дружно і злагоджено.




а) Гра «Відгадай за описом»

(Вчитель загадує загадки, учні мають відгадати продукт, знайти його в будиночку, сказати який вітамін або мінерал в ньому міститься)


Хоч білий, вата не така.


Мене зробили з молока. (Сир)

Не сіють, не жнуть, не печуть , не варять , а всі його їдять і без нього жити не можуть. (Молоко)


В одній діжці два тіста, штовхаються-штовхаються, ніколи не змішаються. (Яйце)


Була дитиною – не знала пелюшок, а старою стала – сто пелюшок мала. (Капуста)


Висить відерце, а в відерці серце. (Горох)


Водою їхали пани , на них срібні жупани, хоч жупани лата на латі, панам раді в кожній хаті. (Риба)


На городі молода


Пишні коси розплела
У зеленії хустинки
Золоті хова зернинки. (Кукурудза)

Сам маленький а шуба дерев'яна. (Горіх)


Стоїть палиця, на палиці – хатинка, а в хатинці повно людей. (Соняшник)


Цього фрукту по шматку в чай добавлю для смаку. (Лимон)


У темниці виростає та біленькі зубки має, хоч гіркий він і пекучий, та корисний і цілющий. (Часник)


Розцвіло біле, а росло зелене. А коли дозріло, то почервоніло. (Вишня)


Хто йде, той поклониться. (Суниця)


Без рук, без ніг, а тин лізе. (Гарбуз)


З хвостом, та не миша. (Кавун)


Стоїть півень на грядках у червоних чобітках. (Буряк)

- Шановні присутні в студії
б) Самостійна робота (зошит стор. 12 – 13)

Прочитайте назви продуктів на деревах. З'єднайте лініями їх із відповідними віконечками у будиночку. Запам'ятайте , які вітаміни та мінерали містяться в них.




в) Гра «Асоціативний кущ» до слова «Вітаміни».

(Написати центральне слово, запропонуйте учням, називати слова, що спадають їм на думку із заданої теми. Коли всі ідеї записані, починайте встановлювати там, де це можливо, зв’язки між поняттями.)



Фізкультпауза

Три ягідки, три вишеньки


Достигли у садку.
Летіли три горобчики.
Поїли до смаку.
Упали вниз три кісточки,
У землю, в ямку - скік!
З трьох зернят - три паростки
3'явились, через рік.
З'явилися три паростки
І виткнулись із землі.
Три живчики, три прутики,
Три вишеньки малі.


г) Проблемна ситуація (Робота в парах)

– Роздивіться фотографії на стор. 13.


Пригадайте, до яких груп продуктів вони відносяться. Продуктів якої групи не представлено Намалюйте один , будь – який продукт цієї групи. (При перевірці діти називають правильну відповідь і характеризують продукт , називаючи його цінні харчові властивості).




ґ) Сторінка – «Всезнайка» ( Інформацію повідомляє дитина у костюмі Всезнайки)

Деякі рослини, які ми звикли вважати овочами або фруктами , ними не є, Наприклад : кавун чи помідор – це ягоди.


Вітаміни часто асоціюються з фруктами та овочами. Але це тільки тому, що їх там багато. Загалом вітаміни містяться у багатьох продуктах.


д) Самостійна робота (зошит стор. 12 – 13)

Прочитайте назви продуктів на деревах. З'єднайте лініями їх із відповідними віконечками у будиночку. Запам'ятайте , які вітаміни та мінерали містяться в них.



V Підсумок уроку

1. Вивчення вірша напам’ять
Всі вітаміни смачненькі
І солодкі, і кисленькі,
їмо їх охоче
Кожен, хто коли захоче.
Щоб були всі здоровенькі
І красиві й рум'яненькі,
Щоб росли міцними дужими,
До хвороб були байдужими.

2. Продовжи речення.

На уроці я зрозумів (зрозуміла), що...



Мені було цікаво...


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка