Особливості опису приміщення



Скачати 61.55 Kb.
Дата конвертації29.04.2016
Розмір61.55 Kb.
#25070
ТипУрок

НАДЕЖДІВСЬКА ЗОШ І-ІІІ СТУПЕНІВ


БІЛОЗЕРСЬКИЙ РАЙОН

ХЕРСОНСЬКА ОБЛАСТЬ




УКРАЇНСЬКА МОВА

6 КЛАС
ЗВ’ЯЗНЕ МОВЛЕННЯ
ТЕМА : ,,ОСОБЛИВОСТІ ОПИСУ

ПРИМІЩЕННЯ”

Урок підготувала вчитель

української мови та літератури

Марочканич Ганна Олексіївна



2009 р.

ЗВ’ЯЗНЕ МОВЛЕННЯ



Тема : Особливості опису приміщення.
Мета: повторивши все відоме учням про типи мовлення, ознайомити їх з особливостями побудови опису приміщення, навчити учнів розрізняти види описів, розвивати навички роботи над творами-описами, виховувати мовленнєву культуру учнів та культуру поведінки у приміщенні.
Тип уроку : застосування знань та формування вмінь
Обладнання : таблиці, ілюстрації, магнітофон
Література : підручник, словник іншомовних слів

Оформлення дошки


Знати : стилі й типи мовлення, види описів, лексичне значення нових слів,

правила поведінки в приміщенні


Уміти : розрізняти діловий і художній опис, працювати з підручником,

зв’язно висловлювати думки, робити висновки


Прислів’я


  1. В чужому домі будь привітливим.

  2. Посієш вчинок – виросте звичка.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент




  1. Привітання та побажання гарного настрою.

Діти, до нас у клас завітали гості. Давайте привітаємо їх.

Добрий день вам, люди добрі,

Ми вітаєм щиро Вас,

І запрошуєм ласкаво



На урок у 6 клас.

ІІ. Вступне слово вчителя

,,Автобус, погойдуючись, продовжує свій шлях. Позаду залишаються села, розкидані обабіч дороги. Пейзаж починає змінюватися. Ми під’їжджаємо до волинської землі в село Колодяєжне, де минули дитячі роки Л.Українки. Цікавою була екскурсія в музеї, та найбільше запам’ятався усім ,,білий” будиночок, з яким пов’язане дитинство поетеси.

Ми кожного дня заходимо в сою квартиру, школу, кабінети. Звичним став для нас їх внутрішній вигляд. Та інтер’єр цього будинку запам’ятався особливо.

При сонці чи в місячну ніч будиночок ніби світився своїми білими стінами, тому назвали його білим.

Рожева кімната була не тільки спальнею, а й робочим кабінетом поетеси. У кабінеті перед вікнами стоїть робочий стіл, на якому настільна лампа, вазочка для квітів, письмове приладдя. Біля столу – крісло, обтягнуте червони оксамитом. Праворуч – етажерка, на її поличках художні книги, праці з історії та філософії. На верхній полиці етажерки в акуратних рамочках фото сестер Лесі – Ольги та Оксани.

Ліворуч від дверей – ліжко з червоного дерева, застелене білим покривалом. У кутку туалетний столик з великим овальним дзеркалом.

Блакитна кімната – вітальня з чотирма вікнами, більша за розміром від рожевої. Велику частину кімнати займає рояль. В кутку великий годинник. Він показує годину смерті поетеси . Середину кімнати займає овальний стіл з червоного дерева, накритий лляною скатертиною. Біля стіни невеликий м’який диван з високою спинкою, оббитий зеленим оксамитом. На стінах краєвиди міст Італії, Єгипту, де була письменниця.

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку

- Не випадково, діти, я почала урок із цієї розповіді, бо тема уроку : особливості опису приміщення.

Вам необхідно засвоїти певні знання та виробляти вміння

(зачитати із дошки )

Для цього пройдемо послідовно своєрідні етапи-хвилини.


  1. Розумова ,,розминка”

(повторення теоретичного матеріалу)

    • які ви знаєте типи мовлення ?

    • у чому особливість кожного з них ?

    • які вам відомі види описів ?

    • що є складовими видами описів ? ( ,,відоме” і нове”)


Сл. вчителя : Та повернімося до будинку Косачів, пригадаймо особливості його інтер’єру. (зверніть увагу на ілюстрації, де зображено ,,білий будиночок” і одну з кімнат)

- Словникова робота.

- Зачитати що таке інтер’єр.

- Як пишеться це слово ?

- Назвати його орфограми.



  1. Спостереження над текстом

Б Е С І Д А :



    • Скільки в будинку кімнат ?

    • Чим вражає спальня, які тут меблі, як вони розташовані ?

    • Що знаходиться у вітальні ?

    • Що можна сказати за описом кабінету про його господиню ?


Висновок . Отже, опис приміщення допомагає розповісти про життя людей,

Їх працю, побут, інтереси та захоплення. Часто саме інтер’єр


допомагає зрозуміти внутрішній світ людини.

Про опис приміщення ви детальніше дізнаєтеся, опрацювавши самостійно матеріал підручника.




  1. Робота з підручником

Дослідження нового матеріалу методом ,,Позначки”.

Б Е С І Д А :



  • Яка інформація була для вас відомою ?

  • Що нового про опис ви дізналися із тексту ?

  • Чим відрізняється художній опис від ділового ?

  • Які художні засоби використовуються у художньому описі ? (епітети, порівняння)




  1. Вчимося слухати і аналізувати.

а) Розповідь учителя.

Опис приміщення поєднує опис місця та опис предметів. У реченнях опису місця ,,відомим” є вказівки на місце розташування предметів (посередині, праворуч) ,,новим” – назви предметів, які є в приміщенні.

У реченнях опису предмета ,,відомим” є назва предмета, ,,новим” – де? - що ? яке це що ?

б) Завдання.

Прослухайте тексти, визначте стиль опису, свою думку обґрунтуйте.

Текст 1.

Швейна майстерня розташована на третьому поверсі. Довжина кімнати 7 метрів. Ширина – З,5 м. У кімнаті троє вікон, стіни і стеля білого кольору, підлога коричневого.



Текст 2


Я дуже люблю шити і завжди з радістю іду в швейну майстерню. Кабінет у нас чудовий : у ньому світло й затишно. На стінах багато зразків одягу. Особливо гарні дитячі моделі. (діти доводять, що І текст відноситься до ділового опису, а ІІ – до художнього).


  1. ,,Граматична” хвилина

а) диктант – ,,тиша”. Записати слова, вставити пропущені букви, пояснити орфограми.

К..лим, д .. ван, світил .. ник, право(руч), (з, с.) права, телефон, тюл ..

б) дібрати до слів : розташувати, гарний синоніми.

(розташувати, розмістити, розставити. Гарний, чарівний, чудовий, прекрасний).




  1. Вікторина

(за лексичним значенням назвати слово)

  1. Рулони паперу з друкованим візерунком, якими обклеюють стіни приміщень (шпалери).

  2. Велике стояче дзеркало (трюмо).

  3. Підлога, викладена маленькими дощечками(паркет)

  4. Шафа для зберігання посуду, закусок (буфет, сервант).

  5. Тканий барвистий виріб, що використовується для покриття підлоги, покриття стін. (килим)


,,Ситуація”

  1. Пропоную вам, діти, ситуативне завдання.

( Уявіть, що ваші рідні отримали нову квартиру, запросіть свою подругу чи друга на новосілля чи в гості). Ваше враження від кімнати ?

а) Робота в парах.

Складіть діалог, використовуючи слова ввічливості.

б) Читання діалогів .

в) Правила поведінки в приміщенні (учні називають) :

- Діти, поясніть прислів’я, записані на дошці ? Як ви розумієте їх зміст ?

(зачитати прислів’я із дошки)


  1. Творче завдання.

1. Скласти сенкен (п’ятивірш) зі словами інтер’єр або кімната (на вибір учнів).

2.Зачитування власних віршів-сенкенів.




  1. Описати кімнату (усно) за орієнтовним планом (примірник лежить на партах).

(зачитати зразок опису кімнати).
Б Е С І Д А :

- В якому стилі ви будете описувати ? Чому ?

- Зверніть увагу на вимоги до мовлення.

(зазначити із дошки)


ІУ. ПІДСУМОКУ УРОКУ (рефлексія)
Б Е С І Д А :

- Чи задоволений ти тим, як пройшов урок ?


- Чи зумів ти отримати нові знання ?

- Ти був активний на уроці ?



Д/з написати в зошити твір-опис кімнати.

Виставлення оцінок.

Скачати 61.55 Kb.

Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2022
звернутися до адміністрації

увійти | реєстрація
    Головна сторінка


завантажити матеріал