Основні поняття для засвоєння



Скачати 152.08 Kb.
Дата конвертації16.04.2016
Розмір152.08 Kb.
Орієнтовне календарне планування

Музичне мистецтво 6 клас (КОНДРАТОВА)




Тема уроку

Основні поняття для засвоєння

Матеріал для музичного сприймання

Матеріал для виконання

Учнівські музичні проекти

І семестр. Тема 1. Жанри камерно-вокальної музики (8 год.)

1

Жанрова палітра музичного мистецтва


Визначення жанрової палітри музичного мистецтва. Класи-фікація жанрів музичного мистецтва.

Е.Гріг Концерт для

ф-но з оркестром (ля-мінор). 1ч.

«Шкільний корабель» сл.К.Ібряєва

Муз.Г.Струве

Проект «Моя фонотека»


2

Історія вокальної музики


Визначення характерних ознак вокальної музики та її різ-новиди. Типологія голосів людини. Світові школи вокальної майстерності. Вокальні манери співу.


Дж. Верді. Арія герцога з опери «Ріголетто» у вик. Л.Паваротті, П.Домінго, Х.Каррераса; Лучо Далла. «Пам’яті Карузо» у вик. Лучано Паваротті.

«Шкільний корабель» сл.К.Ібряєва

Муз.Г.Струве

Проект «Світова вокальна скринька»


3

Камерно-вокальна скринька.


Поняття «камерна музика», «камерний спів», «художня пісня». Характерні ознаки камерно-вокальної музики. Жанри камерно-вокальної музики. Особливості музичних вокальних циклів.


Ф.Шуберт. «У дорогу!» з вокального циклу «Прекрасна мельниківна»; М.І. Глінка

«Попутна пісня» з вокального циклу «Прощання з Петербургом».


Українська народна пісня «Од Києва до Лубен»


Проект «Вокальний вернісаж»


4

Пісенний жанр. Народна пісня.


Поняття «пісня». Основні різновиду жанру пісні. Палітра української народної пісні. Різновиди українських народних пісень за змістом, будовою, виконанням, характером.

Українська народна пісня «ой під вишнею» (в обр. тріо Мареничів). Українська народна пісня «Летіла зозуля» (у вик. Н.Матвієнко)


Українська народна пісня «Од Києва до Лубен»


Проект «Фольклорний калейдоскоп»


5

Історія пісні.


Поняття композиційної будови (форми) вокальної музики. Будова та різновиди пісні. Поняття «популярина пісня». Музичний супровід до пісні.

муз. Д.Крижанівського, сл.Т.Шевченка - «Реве та стогне Дніпр широкий»; Муз.К.Меладзе, сл.Д.Гольде – «Квітка-душа» у вик. Н.Матвієнко та хору «Берегиня».

муз. Д.Крижанівського, сл.Т.Шевченка - «Реве та стогне Дніпр широкий»;


Проект «Пісенний Дніпро»


6

Гімн – урочиста пісня.

Характерні ознаки жанру «гімн». Літературна основа музики. Зв'язок музики та літератури. Історія створення Державного гімну.



Муз. М.Вербицького, сл. П.Чубинського – Державний гімн України; муз. М.Лисенка, сл. О. Кониського – «Молитва за Україну» у вик. Національ-ної заслуженої академічної капели України «Думка»; «Gaudeamus» («Гаудеамус») – гімн студентської молоді; Футбольний гімн; Гімн олімпіади; Гімн Євро -2012 (на вибір вчителя).

муз. Д.Крижанівського, сл. Т.Шевченка - «Реве та стогне Дніпр широкий»;


Проект «Гімн моєї родини»


7

Звучить романс


Поняття «романс». Характерні ознаки романсу як жанру ка-мерно-вокальної музики. Історія розвитку жанру укра-їнського романсу. Зарубіжний романс. Поєднання жанрів. Вокальний та інструментальний романс.

Українська народна пісня «Місяць на небі» у вик. во-кального дуету; «Черемшина» (муз. В. Михайлюка, сл. М.Юрійчука) у вик. Д.Гна-тюка; «Не щебечи, соловейку» (муз. М.Глінки, сл. В.Забіли) у вик. А.Солов’яненка.

«Музика землі» сл. та муз. А. Житкевич


Проект «Українські романси»


8

Камерний зал композитора. Урок узагальнень.

Поєднання камерних вокальних жанрів. Повторення вивченого.



Муз. В.Камінського, сл.Л.Ко-стенко «Пелюстки старовин-ного романсу» у вик. О.Поно-марьова. Український народ-ний романс «Взяв би я бан-дуру» у вик. О.Малініна. Муз. Д. Бонковського,сл. К.Думит-рашка. «Чорнії брови, карії очі» у вик. В.Гришка – фраг-менти творів.

«Музика землі» сл. та муз. А.Житкевич


Проект «Моя фонотека» (продовження)

Тестові

Завдання


Тема 2. Жанри хорової музики (8 год.)

9

Хорова музика.

Характерні ознаки жанрів хорової музики. Історія розвитку хорової музики. Поняття «хорова музика»



«Свят» («Sanctus») – на основі канону Й.Пахельбеля; «Завжди з тобою» («Always With You») – у вик. хору хлоп-чиків «Libera» (Лондон).

«Тихо над річкою» сл.С.Черкасенка, муз.П.Батюка


Проект «Хоровий електронний кошик»


10

Видатні імена в хоровому мистецтві.

Різновиди хорових колективів. Хорова енциклопедія виконавства. Історія розвитку хорового жанру в Україні, видатні хорові колективи.




Українська народна пісня «Дударик» в обр. М. Леонто-вича у вик. Національного заслуженого академічного народного хору України ім. Г.Вірьовки; «Тихо над річкою» сл. С. Черкасенка, муз. П.Батюка у вик. Львів-ської державної хорової капе-ли «Дударик» - фрагменти творів.

«Тихо над річкою» сл.С.Черкасенка, муз.П.Батюка


Проект «Хорова енциклопедія»


11

Співає хор.

Види хорів. Хорова партія. Розташування голосів на сцені. Характеристика тембрів голосів.



А.Ведель. «Многії літа» - у вик. академічного хору; «Богородице Діва, радуйся» - у вик. хору; С.Рахманінов. Хор «Богородице Дева, радуйся» - у вик. мішаного хору (фрагменти з творів)

«Веселкова пісня» муз. О. Жилінського, сл. О.Кононенка


Проект «Звучить хор»


12

Знайомтесь: кантата.


Характерні ознаки жанру кантати. За-рубіжна та вітчиз-няна кантата. Композиційна будова (форма) кантати.

С.прокоф’єв. Кантата «Олександр Невський » (фрагменти)

«Веселкова пісня» муз. О. Жилінського, сл. О.Кононенка


Проект «У країні кантати»


13

Духовна музика. Меса. Хорал.


Характерні ознаки жанру меси. Історія розвитку жанру меси. Духовна музика. Композиційна будова (форма) меси.

Й.С.Бах. Меса сі-мінор. І ч. «Господи, помилуй». 5-голос-ний хор (фрагмент);Й.Бах

«Страсті за Матвієм». Заключний хорал (фрагмент); Й.С.Бах. Хоральні прелюдії «Німецька органна меса» - фрагмент. Меса «Страсті за Матвієм» у вик. митрополита Іларіона – фрагменти з творів (на вибір вчителя).



Муз. Ю.Чичкова, сл.М.Пляцковського «Дружать музика і діти»

Проект «Духовна музика»


14

Історія реквієму та літургії.


Характерні ознаки жанру літургії, реквієму. Історія розвитку жанру літургії, реквієму. Духовна музика. Літературна основа духовних творів. Композиційна будова (форма) літургії та реквієму.

В.А.Моцарт «Lacrimoza» з «Реквієму» (фрагмент); Л.Дичко «Святий Боже» з «Урочистої літургії».


Муз. Ю.Чичкова, сл.М.Пляцковського «Дружать музика і діти»


Проект «Жанри хорової музики»


15

Ораторія.


Характерні ознаки жанру ораторії. Історія розвитку жанру ораторії. Композиційна будова (форма) ораторії.

Й.Бах. Різдвяна ораторія. «Щедрик» - у вик. зведеного хору (хор хлопчиків «Libera» (Лондон), Київський хор хлоп-чиків та мішаний хор)

«З Новим роком, Україно» сл. і муз. Н.Май


Проект «Зимові казки»


16

Вокальна музика в театрі та кіно. Урок узагаль-нення знань.


Особливості театральних вокальних жанрів. Різновиди театральної вокальної музики. Поєднання жанрів вокальної музики.

П.Чайковський. Колядка з опери «Черевички» (хор жінок). Пісня «Ріка життя» з мюзиклу К. Меладзе «Вечори на хуторі поблизу Диканьки» - вик. О.Скрипка і А.Лорак та хор «Берегиня».

«З Новим роком, Україно» сл.і муз. Н.Май; Українська колядка «Нова радість стала»


Проект «Моя фонотека» (продовження)

Тестові завдання.


ІІ семестр. Тема 3.

Жанри камерно – інструментальної музики (10 год.)

17


Жанрова

палітра інструменталь-ної музики



Поняття «інструментальна» та «камерно-інструментальна» музика. Характерні ознаки жанру інструментальної музики. Класифікація інструментальних жанрів музичного мистецтва.

Л. ван. Бетховен. П’єса «До Елізи» (для ф-но). Сучасна обробка цієї п’єси.

«Зима» сл. і муз. В.Островського


Проект «Зимові мелодії»


18

Грають віртуози. Камерно-інструментальна скринька.


Визначення характерних ознак інструментальної музики. Камерні жанри в інструментальній музиці. Типологія та різновиди.

Н.Паганіні. Каприс №24 в класичному виконанні та сучасній обробці. А Шнітке «Сюїта в старовинному стилі» у вик. камерного струнного оркестру «Віртуози Москви» під кер. В.Співакова.

«Зима» сл. і муз. В.Островського


Проект «Маестро, на сцену!»


19

Жанр прелюдії.


Характерні ознаки жанру прелюдії. Історія розвитку жанру прелюдії. Композиційна будова (форма) прелюдії. Цикли прелюдій в творчості композиторів. Палітра інструментального виконавства. Прелюдії для органа.

Й.Бах «Добре темперований клавір». Зошит №1. Прелюдія до-мажор (клавесин). Фрагменти сучасної обробки твору; М.Скорик. Прелюдія у виконанні Р.Репки.

«Посміхайтеся» сл. А. Дмитрука, муз. О.Осадчого


Проект «Цикли прелюдій у мистецтві»


20

Грайливе скерцо.

Характерні ознаки жанру скерцо. Розмаїття скерцо в світовому музичному мистецтві. Композиційна будова (форма) скерцо.



Й.С.Бах «Жарт» із сюїти №2 (для флейти та струнного оркестру). Сучасна обробка твору для вокального ансамблю (на вибір учителя); А.Островський. Вокаліз «Trololo» у вик. Е.Хіля.

«Посміхайтеся» сл. А. Дмитрука, муз. О.Осадчого


Проект «Музиканти усміхаються»


21

Про що розповідає ноктюрн?


Характерні ознаки жанру ноктюрн. Тематична палітра ноктюрнів. Композиційна будова (форма) ноктюрна. Ноктюрн у вокальній музиці. Поєднання жанрів.

Е.Гріг. Ноктюрн №4 з циклу «Ліричні п’єси» - у сольному виконанні та оркестровому (на вибір учителя) А. Бабаджанян. Ноктюрн. Ф.Шопен. Ноктюрн сі-мажор у вик. С.Ріхтера.

«Хлоп’ята і дівчата» сл. І.Діка, переклад Н.Забіли, муз. А.Островського


Проект «Таємниця ноктюрна»


22

Етюд у музиці.


Характерні ознаки жанру «етюд». Етюди в мистецтві, різновиди. Композитори – автори музичних етюдів. Цикли етюдів та різні види техніки виконавця. Композиційна будова (форма) етюду.

О.Скрябін. Етюд №2.

Ф. Бургмюллер «Араабески» (етюд)

«Хлоп’ята і дівчата» сл. І.Діка, переклад Н.Забіли, муз. А.Островського


Проект «Етюди митців»


23

Мистецтво імпровізації.


Характерні ознаки жанру варіацій. Види варіацій. Мистецтво імпровізації та варіювання. Поєднання жанрів. Вокальні та хореографічні варіації. Композиційна будова (форма) варіацій.

С.Рахманінов. Рапсодія на тему Паганіні для ф-но з оркестром.. С. Рахманінов. Варіації на тему Ф.Шопена.


«Весняна пісня» сл. Кр. Овербека, переклад М.Познанської, муз. В.А.Моцарта.


Проект «Весняні варіації»


24

Рондо запрошує в коло.

Характерні ознаки жанру рондо. Розмаїття рондо. Вокальне виконання інструментальних творів. Вокальне виконання рондо – друге життя інструментального твору. Композиційна будова (форма) рондо.


В.А.Моцарт «Рондо в турецькому стилі» із сонати №11 ля-мажор для ф-но. Турецьке рондо в сучасній обробці; В.А.Моцарт. Рондо для скрипки з оркестром сі-бемоль-мажор; Ж.-П. Ревербері «Фантазія» у вик. оркестру «Rondo Veneciano» («Венеціанське рогдо») – на вибір вчителя.


«Весняна пісня» сл. Кр. Овербека, переклад М.Познанської, муз. В.А.Моцарта.


Проект «Незвичайне музичне коло»


25

Соната


Характерні ознаки жанру сонати. Жанр сонати та етапи його розвитку. Різновиди сонат. Композиційна будова (форма) варіацій. Цикл сонат.

Й.Гайдн. Соната для ф-но ре – мажор (№37) І ч. К.Дебюссі. Соната для віолончелі та фортепіано ре –мінор.


«Музика» муз. Ю.Рожкова,

сл. І.Боровика

Проект «Мої враження від сонати»


26

Квартет. Урок узагальнення знань.

Характерні ознаки жанру квартету. Історія розвитку жанру. Композиційна будова (форма) квартету.



Б.Лятошинський. Квартет №2 для двох скрипок, альта та віолончелі; Й.Штраус. Полька «Грім і блискавка» у вик. струнного квартету.

«Музика» муз. Ю.Рожкова,

сл. І.Боровика

Проект «Моя фонотека»

(продовження)

Тестові завдання.



Тема 4. Жанри симфонічної музики (9 год.)

27

Жанрова палітра симфонічної музики.


Характерні ознаки жанрів симфонічної музики. Жанри великої та малої форми в симфонічній музиці. Програмна та не програмна симфонічна музика.

Л. ван. Бетховен Симфонія №5

І ч. Сучасна обробка твору (уривок).

«Козацька пісня» муз. та сл. А.Мігай


Проект «Лунає симфонічна музика»


28

Зустріч з увертюрою.


Характерні ознаки жанру увертюри. Історія розвитку жанру. Увертюра як самостійний жанр симфонічної музики. Композиційна будова (форма) увертюри.

Г.Свиридов. Оркестрова увертюра до фільму «Час, уперед!»; В.Дашкевич. Увертюра до фільму «Шерлок Холмс та Доктор Ватсон»


«Козацька пісня» муз. та сл. А.Мігай


Проект «Моя колекція телевізійних увертюр»


29

Концерт для друга.

Характерні ознаки жанру концерт. Види концерту. Композиційна будова (форма) концерту.



К. Сен-Санс. Концерт №2 для ф-но з оркестром ІІІ ч.


«Цвіт землі» муз. О.Золотник, сл. М.Сингаївського


Проект «Концерт для друга»


30

Симфонічні варіації.

Характерні ознаки жанру симфонічної варіації. Композиційна будова (форма) поеми.



М.Равель «Болеро» - фрагменти


«Цвіт землі» муз. О.Золотник, сл. М.Сингаївського


Проект «Танцювальна музика»


31

Шляхами симфонії.


Характерні ознаки жанру симфонії. Історія розвитку симфонії в музичному мистецтві. Композиційна будова (форма) квартету.

П.Чайковський. Симфонія №6

І ч., експозиція

«На безіменній висоті» муз. В.Баснера, сл. М.Матусовського, переклад Д.Луценка.


Ппроект «Музика крізь століття»


32

Українська симфонічна поема.

Характерні ознаки жанру симфонічної поеми, фантазії. Особливості композиційної будови (форми) фантазії.


С.Людкевич. Дві симфонічні поеми – «Дніпро», і «Пісня юнаків»; Н.Шульман. Фантазії на теми пісень Великої Вітчизняної війни.



«На безіменній висоті» муз. В.Баснера, сл. М.Матусовського, переклад Д.Луценка.


Проект «Пісні воєнних років»


33


Симфонічна сюїта. Урок узагальнення знань.

Характерні ознаки жанру симфонічної сюїти. Особливості композиційної будови (форми) сюїти.

М.Римський – Корсаков. Симфонічна сюїта «Шехеразада» (фрагменти)

«Пісня про Україну» сл. і муз. Н.Май


Проект «Альбом музичних казок»


34


Звучить симфо-нічна музика. Підсумковий урок.

Повторення основних понять і термінів, які вивчалися протягом року.


Ф.Ліст. Концерт №1 для ф-но з оркестром (фрагменти)


«Пісня про Україну» сл. і муз. Н.Май


Проект «Моя фонотека»

(завершення)

Тестові завдання


35


Урок – концерт.

Підсумковий урок року.


Повторення вивченого.


Музична вікторина


Повторення пісень







База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка