Основні напрями діяльності психологічної служби області у 2013-2014 н р. Л. Підлипна, директор оцппср відповідно до листа Міністерства освіти І науки України від 08. 07. 13р. №1/9-479 «Про діяльність психологічної служби у 2013/2014 навчальному



Скачати 113.51 Kb.
Дата конвертації11.04.2016
Розмір113.51 Kb.
Основні напрями діяльності психологічної служби області у 2013-2014 н.р.
Л. Підлипна, директор ОЦППСР
Відповідно до листа Міністерства освіти і науки України від 08.07.13р. № 1/9-479 «Про діяльність психологічної служби у 2013/2014 навчальному році» одним із основних стратегічних напрямків діяльності психологічної служби системи освіти визначено підвищення психологічної компетентності керівників закладів і установ освіти.
Навчальний заклад — це багатовекторна система комунікацій, тому управління без урахування психологічних аспектів таким колективом неможливе. Саме психологічний супровід управлінської діяльності був і залишається пріоритетним в роботі психологічної служби області.
«Особистість виховує особистість – це азбука виховного процесу». Від того, як молодший школяр сприймає вчителя, залежить його ставлення до школи і до навчання. Ш.О. Амонашвілі привертає увагу до того, що навчаючи і виховуючи, вчитель залучає дітей до матеріальних і духовних цінностей минулих поколінь. Гуманний педагог, прилучаючи дітей до знань, одночасно передає їм свій характер, постає перед ними як зразок людяності.
В сучасному навчальному закладі психологічна служба є важливою

ланкою навчально-виховного процесу, яка забезпечує ефективну взаємодію всіх його учасників: адміністрації, вчителів, учнів та батьків, створюючи комфортні психологічні умови, які будуть сприяти розвитку індивідуальних здібностей учнів та їхньому особистісному зростанню.


Психологічна служба області на сьогоднішній день є однією з трьох найбільш багато чисельніших в Україні . Налічує 1159 фахівців з них 731 практичний психолог, 401 – соціальний педагог, 27 методистів психологічної служби.
Міністерство зосереджує увагу на необхідності вжиття запобіжних заходів щодо скорочення штатів, збереженні існуючих посад практичних психологів і соціальних педагогів, методистів з психологічної служби районних (міських) методичних кабінетів, працівників навчально-методичних кабінетів (центрів) психологічної служби системи освіти та ввести відповідно до потреб регіону додаткові посади зазначеної категорії педагогічних працівників .
Обласним центром практичної психології і соціальної роботи розроблено ряд тренінгових та лекційно-практичних занять для вчителів, заступників директорів та директорів шкіл, метою яких є підвищення психологічної культури педагогів, їх професійний та особистісний ріст.
Важливим фактором підвищення фахової майстерності практичних психологів і соціальних педагогів є курсова підготовка. Так, щорічно в ОІППО підвищують кваліфікацію близько 200 фахівців служби за такими спецкурсами:

  • «Шляхи подолання конфліктних ситуацій в освітньому просторі. Шкільна медіація»;

  • «Діагностика та профілактика професійного вигорання педагогів»;

  • «Соціально-педагогічний супровід дітей «групи ризику»;

  • «Інноваційні методи психологічного супроводу навчально-виховного процесу»;

  • «Авторська модель корекційної роботи практичного психолога в школі»;

  • «Організація роботи соціального педагога з розв’язання проблеми насильства в школі».

У квітні 2013 р. вперше відбувся Фестиваль психологів Прикарпаття «Інноваційні технології у практичній психології», який мав на меті ознайомлення зі здобутками психологічної науки і практики, проведення профорієнтаційної роботи з обдарованими дітьми, популяризацію професії практичного психолога. На фестивалі був презентований проект « Хочу бути психологом» в якому 33 дитини презентували власні наукові розробки на актуальні психолого-педагогічні теми.


На виконання Програми розвитку освіти Івано-Франківщини на 2008-2015 роки, затвердженої рішенням обласної ради від 28.03.2008р. № 516-20/2008 зі змінами від 27.03.2009р. №773-29/2009, від 15.03.2010р. № 1026-37/2010, від 24.03.2011р. №79-4/2011, від 16.09.2011р. №241-9/2011, від 25.11.2011р. №327-11/2011, від 23.11.2012р. №726-19/2012, від 28.12.2012р. №813-20/2012, від 18.04.2013р. № 905-21/2013, наказу департаменту освіти, науки, сім’ї, молоді та спорту обласної державної адміністрації від 27.05.2013 року № 123 «Про проведення конкурсу професійної майстерності практичних психологів та соціальних педагогів «Кращий за професією»», відповідно до Положення про обласний конкурс професійної майстерності практичних психологів і соціальних педагогів загальноосвітніх навчальних закладів «Кращий за професією», затвердженого наказом департаменту освіти, науки, сім’ї, молоді та спорту облдержадміністрації від 11.04.2013 р. № 20 та зареєстрованого у Головному управлінні юстиції в Івано-Франківській області 26 квітня 2013 р. за № 34/11-98, з метою активізації і розвитку професійної компетентності практичних психологів та соціальних педагогів, виявлення та підтримки творчих особистостей, популяризації професійних надбань у травні – червні 2013 року проведено обласний конкурс професійної майстерності працівників психологічної служби «Кращий за професією».
У портфоліо учасників представлені методичні напрацювання практичних психологів і соціальних педагогів: авторські тренінгові та корекційно-розвивальні заняття, рекомендації для дітей батьків та педагогів, розробки просвітницько-профілактичних заходів тощо. Подані на конкурс фото- і відеоматеріали потверджують активну та різнопланову роботу учасників. Копії представлених публікацій свідчать про поширення досвіду працівників служби не тільки у межах області, а й на всеукраїнському рівні.

Діагностика професійних здібностей виявила достатній рівень компетентності конкурсантів з питань загальної, вікової та соціальної психології.

Проведення очного туру конкурсу дозволило виявити практичні навички та вміння учасників, здатність працювати у тренінговому форматі з педагогічними працівниками, ефективно використовувати технічні засоби та наочність, а також проявляти творчість і винахідливість. Також заслуговує на увагу вміння створити атмосферу комфорту і довіри у тренінговій групі, мотивувати учасників до активної діяльності, доступно та цікаво подати актуальну інформацію. Важливо відзначити вміння дотримуватися структури тренінгу та використовувати активні форми і методи роботи.
На основі висновків журі
Визначили переможцями та призерами обласного конкурсу професійної майстерності практичних психологів та соціальних педагогів загальноосвітніх навчальних закладів «Кращий за професією» і нагородити грамотами департаменту освіти, науки, сім’ї, молоді та спорту обласної державної адміністрації та цінними подарунками за зайняте:

І місце:


  • Пушкарук Ірину Юріївну, практичного психолога Коломийської гімназії ім. М. Грушевського Коломийської міської ради;

  • Дворську Оксану Михайлівну, соціального педагога Української гімназії №1 Івано-Франківської міської ради;

ІІ місце:

  • Лукач Світлану Романівну, практичного психолога Войнилівської ЗОШ І-ІІІ ст. Калуської районної ради;

  • Безкоровайну Оксану Миколаївну, практичного психолога Калуської ЗОШ І-ІІІ ст. №10 Калуської міської ради;

  • Попіну Лесю Миколаївну, соціального педагога Брошнівської ЗОШ І-ІІ ст. Рожнятівської районної ради;

  • Василик Оксану Романівну, соціального педагога Іваниківської ЗОШ І-ІІІ ст. Богородчанської районної ради;

ІІІ місце:

  • Гашинську Роксоляну Василівну, практичного психолога Шепарівцівської ЗОШ І-ІІ ст. Коломийської районної ради;

  • Вістовську Лесю Володимирівну, соціального педагога Калуської ЗОШ І-ІІІ ст. №1 Калуської міської ради;

  • Удудяк Світлану Іванівну, практичного психолога Хімчинської ЗОШ І-ІІІ ст. Косівської районної ради;

  • Карп’юк Оксану Петрівну, практичного психолога Джурівської ЗОШ І-ІІІ ст. Снятинської районної ради;

  • Цариняк Світлану Василівну, соціального педагога Яблунівської ЗОШ I-III ст. Косівської районної ради;

  • Пашник Тетяну Миколаївну, соціального педагога Коломийської гімназії ім. М. Грушевського Коломийської міської ради.

Психологічною службою області реалізується ряд міжнародних проектів:



  • Українсько-польський проект «Шкільна академія підприємництва». У межах проекту створено 10 Шкільних клубів, якими керують практичні психологи та учителі економіки. Метою їх діяльності є розвиток підприємницьких здібностей та поширення економічних знань серед школярів.


Навчання підприємливості створює такі можливості для підлітків:

Прищеплює соціальні навики.

Розвиває вміння працювати в команді.

Розвиває творчий підхід до вирішення проблем.

Вчить бачити приховані внутрішні можливості.

Навчає груповому лідерству.

Навчає налагоджувати співпрацю.

Знати місцеві культурні норми і те, як вони впливають на бізнес.





  • «Попередження торгівлі людьми шляхом розвитку соціальної роботи та мобілізації громад», що реалізується Представництвом МОМ в Україні у партнерстві з Українським фондом «Благополуччя дітей» та Західноукраїнським ресурсним центром за фінансової підтримки Швейцарської Конфедерації в межах проекту навчання пройшло 432 фахівці.




  • «Проект попередження насилля над дітьми в школі», що здійснюється ВГО «Жіночий консорціум України» » за фінансової підтримки Шведської громадської організації проведено навчання з усіма психологами та соціальними педагогами шкіл-інтернатів та ПТНЗ. Розроблено тренінги, які впроваджуються для всіх категорій педагогічних працівників через курсову підготовку.




  • СІМЕЙНА РОЗМОВА

Однією із важливих проблем західного регіону є трудова міграція, тому актуальним є питання соціально-психологічного супроводу дітей трудових мігрантів. Обласним центром практичної психології і соціальної роботи спільно з Комісією УГКЦ у справах мігрантів було проведено круглий стіл «Проблема соціального сирітства в Україні» та готується до друку збірник методичних матеріалів по роботі з такими дітьми.



Просвітницька робота кабінету (центру) психологічної служби системи освіти, зв’язки з громадськістю (виступи в пресі, на телебаченні, радіо). Зазначити тему, дату та місце виступу.


  • Видавнича діяльність

Статті (регіональний рівень):

  1. Підлипна Л. Готуємо дитину до школи після канікул. // Версаль № 4 (33), серпень-вересень 2012 р..

  2. Підлипна Л. Тонкощі першокласної психології // Галичина. № 118 (4477), 11 серпня 2012р.

  3. Підлипна Л. Надійне плече батька та любляче серце матері – для першокласника. Поради для батьків // Освітянське слово. - № 25-26, 21 серпня 2012 р.

  4. Глуханюк Т., Крикун Л. Психолог допомагає адаптуватись першокласнику. // «Освітянське слово» № 39-40, листопад 2012 р..

  5. Ступ’як Є. Задачка для батьків. // Репортер, від 18 жовтня 2012р. (Інтерв’ю до статті. Л.Крикун)

  6. Підлипна Л. Як розвинути підприємницькі здібності підлітка?... // Освітянське слово. - № 19-20, 28 травня 2013 р.



Статті (всеукраїнський рівень):

  1. Глуханюк Т. Діяльність психолога з профілактики суїцидальної поведінки в учнів з порушенням інтелектуального розвитку // Шкільному психологу. Усе для роботи. – 2012. – №8 (44) серпень.

  2. Підлипна Л. Казка в роботі практичного психолога та соціального педагога // Психолог. – №20 (500), жовтень 2012р.

  3. Хомин О. Діти в соціальних мережах – як їм допомогти не заплутатися // Психолог. – № 22, листопад 2012 р..

  4. Підлипна Л. Людмила Підлипна про себе. // Психолог. – № 20, листопад 2012 р..

  5. Глуханюк Т. Допомога сім'ї, в якій росте дитина з порушенням інтелекту. // Психолог. – № 20, листопад 2012 р..

  6. Підлипна Л. Казка в роботі практичного психолога та соціального педагога: Особистий досвід. // Психолог. – № 20, листопад 2012 р..

  7. Крикун Л. Розвиток емоційної сфери засобами невербальної комунікації. // Психолог. – № 20, листопад 2012 р.

  8. Підлипна Л. Використання арт-терапії в роботі практичного психолога. // Збірник наукових праць студентів, аспірантів та молодих вчених. Випуск 8. Херсон, 2013 р.

  9. Підлипна Л. Співпраця психолога та педагога. // Збірник наукових праць: філософія, соціологія, психологія. Випуск 17. Ч. 1. ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника». Івано-Франківськ, 2012 р.

  10. Підлипна Л. До питання інтеграції психолога в педагогічний колектив. // Збірник наукових праць: філософія, соціологія, психологія. Випуск 17. Ч. 2. ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника». Івано-Франківськ, 2012 р.

  11. Підлипна Л. До Казкотерапія як ефективний метод психокорекції в роботі практичного психолога. // Збірник наукових праць: філософія, соціологія, психологія. Випуск 18. Ч. 1. ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника». Івано-Франківськ, 2013 р.

  12. Підлипна Л. Інноваційні технології у роботі практичного психолога // Практична психологія і соціальна робота. № 5, травень, 2013 р.



Телепередачі

ТРК «3-я студія»

  • репортаж про проведення Фестивалю психологів Прикарпаття 29-30 квітня 2013 р.

  • репортаж до Свята майстрів «Психологічне значення ляльки-мотанки».


ОТБ «Галичина»

  • репортаж про проведення арт-терапевтичної конференції «Палітра», грудень, 2013 р.

  • репортаж про проведення Фестивалю психологів Прикарпаття 29-30 квітня 2013 р.


Актуальними проблемами над вирішенням, яких працює психологічна служба є:

- Створення алгоритму роботи практичного психолога та соціального педагога з дітьми трудових мігрантів.

- Створення алгоритму супервізійної моделі проекту ( пілотний проект).

- Забезпечення кабінетами фахівців, згідно Положення про психологічний кабінет.

- Виділення годин для факультативів та курсів за вибором.

- Забезпечення ставок фахівцями.

Незважаючи на те, що Івано-Франківська область входить у трійку лідерів щодо кадрового забезпечення, у дефіциті залишається 209,25 ставок практичних психологів та 163,5 – соціальних педагогів.

Найбільший дефіцит практичних психологів у Галицькому (41%), Городенківському (73%), Коломийському (43%), Косівському (41%), Тлумацькому (40%) районах та м. Яремче (67%). Найбільший дефіцит соціальних педагогів у Галицькому (48%), Городенківському (59%), Коломийському (71%), Тлумацькому (40%), Рогатинському (92%), Рожнятівському (51%), Тлумацькому (73%) районах.


Додати слайди по забезпеченню та кабінетами
Пріоритетними напрямами роботи психологічної служби області на 2013 -2014 роки є:

  • підвищення якості роботи працівників психологічної служби через курси підвищення кваліфікації, проблемні та постійнодіючі семінари, науково-практичні конференції, фестивалі, організацію роботи творчих груп, шкіл молодого соціального педагога;

  • розробка рекомендацій для керівників закладів освіти з метою підвищення ефективності навчально-виховного процесу;

  • соціально-психологічне проектування, моніторинг та експертиза умов та результатів навчальної діяльності у зв’язку переходом на новий Державний стандарт загальної середньої освіти;

  • розробка та запровадження навчальних планів і програм факультативних курсів, курсів за вибором та програм гурткової роботи з психологічної проблематики для навчальних закладів різного типу;

  • розробка та запровадження програм і проектів, спрямованих на роботу з дітьми трудових мігрантів та профілактику асоціальних явищ (алкоголізму, наркоманії, соціального сирітства, насилля тощо), труднощів у адаптації, навчання і виховання, порушень в поведінці.

  • інтеграцію структурних підрозділів психологічної служби, організацій, установ, громадських об’єднань, які здійснюють свою діяльність у сфері психологічного супроводу та соціально-педагогічного патронажу освіти, в цілісну багаторівневу систему надання психологічної та соціально-педагогічної допомоги;

  • уведення «години психолога» та факультативів психологічного спрямування у навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів усіх типів та форм власності;

  • активізацію превентивних заходів щодо різних форм узалежнень, соціально небезпечних ігор, фізичного насилля та агресивної поведінки в соціальних мережах;

  • розробка та запровадження психологічних програм і проектів, спрямованих на профілактику асоціальних явищ (алкоголізму, наркоманії, соціального сирітства, насилля тощо), труднощів у адаптації, навчання і виховання, порушень в поведінці.






База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка