Навчальний план Навчальні програми
Дата конвертації 30.04.2016 Розмір 67.2 Kb.
Навчальний план
Навчальні програми
Навчальні підручники
Освітня
Виховна
Розвиваюча
Науковість
Доступність
Систематичність
Виховний характер
Наочність
Свідомість і активність
Міцність
Індивідуалізація
Зв’язок з життям
Послідовність
Метод навчання – це форма теоретичного і практичного
засвоєння програмного матеріалу.
Пояснення
Розповідь
Бесіда
Опис
Тлумачення
Вправи
Самостійні завдання
Практичні роботи
Лабораторні роботи
Основані на властивостях пам’яті – запам’ятовуванні, збереженні, відтворенні
Пояснювально-ілюстративні
Пояснення
Розповідь
Бесіда
Доведення
Аналіз, синтез, порівняння
Вчителя (методи викладання)
Учнів (методи навчання)
Прийоми навчання – це окремі операції, розумові чи практичні дії
вчителя чи учнів, які доповнюють форму
засвоєння матеріалу,
пропоновану даним методом
Розв’язок задач чи прикладів
Виконання вправ
Спостереження і обробка даних
Виконання дослідів і лабораторних робіт
Читання
Підготовка рефератів
Списування
Урок засвоення навичок і умінь
Актуалізація опорних знань і практичного досвіду учнів
Мотивація навчальної діяльності учнів
Повідомлення теми, мети і завдань уроку
Вивчення нового матеріалу
Первинне затосування набутих знань
Застосування учнями знань і дій в стандартних умовах
Творчі вправи
Підсумок уроку
Домашнє завдання
Комбінований урок
Перевірка учнями домашнього завдання
Перевірка раніше засвоєних знань
Мотивація уміння учнів .
Повідомлення теми, мети і завдань уроку
Сприймання і усвідомлення учнями нового навчального матеріалу
Осмислення ,узагальнення і систематизація знань
Підсумки, повідомлення домашнього завдання.
Урок контролю і корекції знань, навичок та умінь
Мотивація навчальної діяльності учнів
Повідомлення теми і мети уроку
Перевірка знань учнями фактичного матеріалу
Перевірка знань учнями основних понять
Перевірка глибини осмислення учнями знань і ступені їх узагальнення
Застосування знань в нестандартних умовах
Застосування знань в стандартних умовах
Підсумок уроку.
Домашнє завдання.
Урок узагальнення та систематизація знань
Мотивація навчальної діяльності учнів
Повідомлення теми, мети і завдань уроку
Узагальнення окремих фактів, подій, явищ
Повторення і узагальнення понять та засвоєння відповідної їм системи знань
Повторення і систематизація основних теоретичних положень і провідних ідей
Підсумки уроку
Домашнє завдання
Урок засвоєння нових знань
Актуалізація чуттєвого досвіду та опорних знань учнів
Мотивація навчання учнів
Повідомлення теми, мети і завдань уроку
Сприймання і первинне усвідомлення учнями нового матеріалу
Осмислення внутрішніх закономірностей і зв’язків між
виучуваним матеріалом і виконання пізнавальних завдань
Узагальнення і систематизація понять і знань
Підсумок уроку
Домашнє завдання.
За дидактичною метою
За методикою їх проведення
За організацією
Урок повідомлення нового матеріалу
• Лекція
• Бесіда, розповідь
• Самостійне вивчення
• Урок-лекція
• Урок-ділова гра
Тренувальний урок
• Розв'язання задач під керівництвом учителя
• Самостійні роботи
• Лабораторні роботи
• Урок-практикум
• Урок-змагання
• Урок з дидактичною грою
Урок повторення
• Узагальнювальна лекція
• Повідомлення учнів
• Самостійно
• Комбінований урок
• Урок-консультація
• Урок-дискусія
Урок перевірки знань
• Фронтальне опитування
• Тест
Залік
• Усна чи письмова контрольна робота
• Індивідуальна бесіда
• Урок-залік
• Урок-семінар
Чітке формулювання освітніх завдань загалом і їх складових, їхній зв'язок з розвивальними й виховними завданнями. Визначення місця в загальній системі уроків ;
Визначення оптимального змісту уроку відповідно до вимоги навчальної програми й мети уроку, з урахуванням рівня підготовки та підготовленості учнів;
Прогнозування рівня за своєння учнями наукових знань, сформованості умінь і навичок, як на уроці, так і на окремих його етапах;
Вибір найбільш раціональ них методів, прийомів і засобів навчання , стимулювання й контролю оптимального впливу їх на кожному етапі уроку, вибір, який забезпечує пізнавальну активність, поєднання різних форм колективної й індивідуальної роботи на уроці і максимальну самостійність у навчанні учнів;
Реалізація на уроці всіх дидактичних принципів ;
Створення умов успішного навчання учнів .
Індивідуальна
Колективна
Фронтальна
Групова
За дидактичною метою
За рівнем самостійності учнів
За ступенем індивідуалізації
За джерелом і методом отримання знань
За формою виконання
За місцем виконання
1. Роботи з формування знань;
2. Роботи з формування вмінь.
Самостійні роботи за зразком.
Реконструктивно-варіативні
(аналіз умови, вміння переформулювати, вибір раціонального методу)
Робота з книгою.
Розв'язання й
складання задач
Частково-пошукові чи евристичні (перенесення знань в нестандартну ситуацію). Дослідницькі або творчі (висунути й перевірити гіпотезу)