Наркотики. До чого вони призводять



Скачати 85.48 Kb.
Дата конвертації10.09.2017
Розмір85.48 Kb.
Тема: Наркотики. До чого вони призводять.

Мета: дати учням знання про наркотики, їх дію на організм людини, про хворобу наркоманію; розглянути наркоманію в моральному, правовому і моральному аспектах; формувати усвідомлення того, що вживання наркотиків призводить до негативних наслідків у фізичній, емоційній, психологічній, соціальній сферах, формувати активну антинаркотичну громадянську позицію учнів; пропагувати здоровий спосіб життя; розвивати мовлення, вміння працювати в групах, виховувати почуття відповідальності за власне життя і дії, а також життя інших людей.

Обладнання: мультимедійна система, презентація, відеоматеріали, аудіоматеріали, роздатковий матеріал.

Ключові терміни: наркотики, наркотична залежність.

Хід заняття

Епіграф заняття:

«Людина, що стриму немає для духу свого, це зруйноване місто без муру».

Міста без стін або муру не могли захиститися від нападів. Так само наркозалежний втрачає контроль над своїм життям і немає ніякого захисту від сил, які можуть зруйнувати його мрії. Той, хто хоче втримати над собою контроль, над своїм життям, має уникати вживання наркотиків; ніхто з тих, хто експериментує з наркотиками, не може бути впевненим, що зможе протистояти їхньому сильному впливу.

І. Формування груп.

ІІ. Правила групи.

ІІІ. Розминка «Куля шкідливих звичок».

Ведучий. Ми маємо такі негативні почуття та явища щодо цього поняття. Сьогодні на занятті ми поговоримо про таку проблему людства як наркотики. Ви, напевно, вже не раз чули про шкідливість наркотиків для людини. Я вам хочу нагадати, що кожна людина сама обирає свій шлях у житті. Цей вибір має бути самостійний і свідомий. Ви маєте усвідомлювати наслідки кожного вашого вчинку не лише для себе, але й для оточуючих. В нашому житті найголовніше – це здоров’я. Адже здорова людина може здобути якісну освіту, влаштуватися на хорошу роботу, створити гарну сім’ю. Сьогодні я буду переконувати вас тому, що життя без наркотиків набагато краще.

IV. Оголошення теми і мети заняття.

Наркотики – це речовини, які викликають токсичне отруєння, психологічні і фізичну залежність організму. Відповідно до специфіки дії їх можна поділити на такі групи:

  • гіпнотичні засоби (алкоголь, героїн, барбітурати, транквілізатори тощо);

  • стимулюючі засоби (амфетамін, кокаїн, кофеїн тощо);

  • галюциногенні засоби (марихуана, гашиш, інгалянти – бензин, клей, тощо);

  • неідентифіковані засоби (ті, що мають вибіркову дію: тютюн).

Наркоманія – це захворювання, під час якого психічний і фізичний стан людини, її самопочуття та настрій цілком залежить від наявності наркотику в організмі. За його відсутності в організмі розвивається абсинетний синдром – «ломка» - дуже важкий стан, який супроводжується судомами, сильним болем у м’язах і всіх внутрішніх органах.

Під впливом наркотичних речовин у молодому організмі відбувається:



  • глибоке ураження кори головного мозку;

  • швидке звикання і домінуюча потреба в повторному вживанні наркотика;

  • різке погіршення самопочуття;

  • зниження імунного захисту організму;

  • різке зниження рівня самоконтролю, самооцінки і самокритичності;

  • необоротне порушення функцій незрілих органів репродуктивної системи.

V. Вправа «Асоціативний кущ»

Завдання: дібрати до поняття «наркоманія» асоціативні слова (знак біди, смерть, знищення, жахлива хвороба, лікарня, в’язниця, злочини, непереборна хвороба, наркотик).

VI. Мозковий штурм «Чому молодь починає вживати наркотики?»

Ведучий. Якби я вас запитала про те, який напій найкорисніший: сік, мінеральна вода, молоко чи Кока-Кола? (Відповіді учнів). Чому? Здається, що ви пробували такий напій, як Кока-Кола. Я також думаю, що дехто з вас уже встиг прочитати список інгредієнтів, з яких складається цей напій. Назвіть їх. (Відповіді учнів). Як ви думаєте, що може трапитись, якщо я додам ще один інгредієнт до напою? (зміниться колір, смак, запах). Зараз я додам до склянки Коко-Коли трішки солі. Це вплине на її смак? Можливо, хтось схоче скуштувати? Смак напою майже не змінився. Якщо я додам вдвічі більше солі, ніж перший раз, що трапиться? (буде більше бульбашок, зміниться колір і смак). А тепер я додам ще більше солі. Що ви бачите? Чому немає такої ж реакції бульбашок? Як сіль вплинула на Кока-Коду? Можливо, хтось хоче скуштувати її? Яка вона на смак? Чи така вона газована, як спочатку? Наскільки смачною вона є зараз? Цей приклад показує вплив наркотиків (солі) на наш організм (Кока-Кола). Спершу маленька доза наркотичної речовини, можливо, дійсно справлятиме цікавий і приємний ефект; однак він недовготривалий. Спочатку нам здається, що він не завдає нам ніякої шкоди, так само, як не змінюється смак Кока-Коли з невеликою кількість солі. Залежність, яку спричиняють наркотики, має той самий ефект: чим більше наркотиків, тим сильнішим є їхній вплив на організм.

Рухавка «Погода в Занзібарі». (під звуки дощу).

(Мета – дати можливість учасникам розім'яти м'язи та зняти втому). Учасники кожної групи утворюють коло таким чином, щоб стати спинами один до одного. Ведучий промовляє: «У Занзібарі гріє сонечко (гладять долонями по плечах). Дме легенький вітерець (провести пальцями по спині). Та ось хмарки закрили сонце, почав накрапати дощик (стукати пальцями). Здійнявся вітер (потерти по спині). Почалася злива (стукати пальцями по спині). Пішов град (стукати кулачками). Але що це? Буря вщухає. (Усе робимо в зворотному порядку). Злива переходить у дрібний дощик, буря перетворюється у легенький вітерець. У Занзібарі знову сонечко».

Наркотична залежність – це стан фізіологічної або психологічної залежності від наркотику, що може призвести до руйнівних наслідків.

Існує 4 стадії залежності від наркотиків:



  1. Спроба наркотиків. На цій стадії підлітки пробують наркотик, шукаючи розваг, часто через тиск однолітків. Відчувши кайф один раз, багато підлітків продовжують вживати наркотик заради насолоди. Визначити вживання на цій стадії практично неможливо.

  2. Активний пошук наркотиків. На цій стадії підліток потребує більше наркотиків, щоб досягнути тієї ж насолоди, що і перший раз. Це називається «звичкою» і є початком залежності. Ознаками цієї стадії є погіршення навчання, дратівливість та раптові зміни настрою. Коло друзів змінюється, оскільки він шукає тих, хто розподіляє його звичку.

  3. Захоплення наркотиками. На цій стадії вживання наркотики вже стають центром життя підлітка. Юнак втрачає контроль над вживанням наркотиків. Постійне їх вживання потребує грошей, що призводить до крадіжок, проституції тощо.

  4. Наркотична залежність. На цій стадії наркотики для наркозалежного є необхідністю. Вони вживаються постійно, щоденно – без них людина не може існувати. Сімейні стосунки руйнуються, псується життя.

Ілюстрація залежності. Обрати двох учасників, які вийдуть на сцену. Перший виконує роль наркозалежного, другий - демонструє наслідки залежності. Другий учень бере мотузку довжиною 0,5 м і прив’язує один кінець мотузки до зап’ястя першого учня, а інший кінець – до свого паска так, щоб перший не міг вільно рухати рукою. Перший учень ходить по кімнаті. Запитайте його: «Тобі важко ходити?». Він відповість: «Ні». Потім попросіть його підняти над підлогою стіл чи парту. Він не зможе зробити це самотужки. Другий учень може йому допомогти. (1 стадія) .

Тепер зав’яжіть мотузку на обох зап’ястях першого учня, попросіть його походити по кімнаті. Зверніть увагу на те, що він все-таки може сам пересуватися. Потім попросіть його розстібнути ґудзики на своєму одязі. Йому важко буде це зробити. Тоді другий учень йому допомагає. (2 стадія).

Зараз попросіть другого учня зав’язати щиколотки першому так, щоб він не міг пересуватися вільно. Попросіть його пройтися. (3 стадія).

Нарешті, другий учень зв’язує мотузкою першого учня з ніг до голови. (4 стадія).

Мотузка символізує наслідки наркотичної залежності.

У першій сцені учень ще міг зробити дещо сам, а в останній не міг зробити прості речі. Як ти почувався, будучи зв’язаним весь час? Чи відчував, що контролюєш своє життя? На це схожа наркотична залежність. Коли ви потрапляєте в залежність від наркотиків, вас усе більше і більше охоплює бажання прийняти дозу. Думки про наступну дозу заповнюють ваш розум.



VIІ. Вправа «Роздоріжжя»

Завдання: прочитати ситуацію, придумати варіанти відповідей, оцінити наслідки і зробити вибір.



  1. Сашко запропонував Миколі після уроків покурити траву.

    Позитивні наслідки

    Негативні наслідки



















  2. Ліда прийшла на дискотеку. ЇЇ хлопець Олег був вже п’яний. Він запропонував їй теж випити.

    Позитивні наслідки

    Негативні наслідки



















  3. Таню запросила на день народження її подруга Олена. Хлопці, які були там пропонували Тані спробувати палити.

    Позитивні наслідки

    Негативні наслідки



















  4. Студенти Іван та Максим після занять пішли розважитися в нічний клуб. Там їм безкоштовно запропонували спробувати маріхуану.

    Позитивні наслідки

    Негативні наслідки













  5. Ти випадково дізнався, що твій старший брат вживає наркотики. Він приховує це від батьків. І пропонує тобі спробувати. Ти його дуже любиш. Твої дії?


Стаття 21. Кримінальна відповідальність за злочини, вчинені у стані сп`яніння внаслідок вживання алкоголю, наркотичних засобів або інших одурманюючих речовин.


Особа, яка вчинила злочин у стані сп'яніння внаслідок вживання алкоголю, наркотичних засобів або інших одурманюючих речовин, підлягає кримінальній відповідальності.

Стаття 309 . Незаконне виробництво, виготовлення, придбання, зберігання, перевезення, пересилання чи збут наркотичних засобів, психотропних речовин або їх аналогів.

Незаконне виробництво, виготовлення, придбання, зберігання, перевезення чи пересилання з метою збуту, а також незаконний збут наркотичних засобів, психотропних речовин або їх аналогів, караються позбавленням волі на строк від трьох до восьми років, в залежності від кількості наркотиків та наявності обтяжуючих обставин (повторне вчинення, вчинення за попередньою змовою з іншими особами і т.ін.).  Слід зазначити, що якщо особа ще не досягла віку 18 років, і вчинила злочини, передбачені статтями 307 чи 309, з обтяжливими обставинами (великі чи особливо великі розміри наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів або прекурсорів, або вчинені повторно, групою осіб, із залученням неповнолітнього або за попередньою змовою тощо), то вона може понести кримінальну відповідальність з 16, і навіть з 14 років.



VIІІ. Вправа «Модель здоровя»

Завдання: зробити коллаж моделі здоров’я, використовуючи вирізки з журналів.

Ведучий. Міцне здоров’я – це одне з головних джерел щастя й радості людини, неоціненне її багатство, яке повільно і важко накопичується і яке можна легко і швидко втратити.

Перегляд відео «Скажи наркотикам – ні!», «Світ без наркотиків».



Ведучий. Я пропоную зараз нам взятися за руки і сказати: «Я проголошую свою незалежність від наркотиків!»

Ті, хто вживає наркотики, ставлять себе у нерівне становище у спортивних змаганнях, у навчанні, у здійсненні своїх мрій. Мудрі люди уникають небезпечних наслідків, пов’язаних із вживанням наркотиків. Накопичуйте і бережіть своє здоров’я, навчайтеся цього в людей, що вас оточують, займайтеся улюбленою справою, проводьте кожну хвилину життя з користю для себе та інших! Будьте мудрими, здоровими та щасливими!


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка