Наказ №277 Про стан викладання захисту Вітчизни в 2013/2014 навчальному році



Скачати 349.92 Kb.
Сторінка1/3
Дата конвертації10.09.2017
Розмір349.92 Kb.
  1   2   3


УКРАЇНА

КЕГИЧІВСЬКИЙ ЛІЦЕЙ КЕГИЧІВСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ

ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
26.12.2013 № 277
Про стан викладання

захисту Вітчизни в

2013/2014 навчальному році
На виконання наказів по ліцею від: 05.09.2012 року №210 «Про вивчення стану викладання навчальних предметів у 2013/2014 навчальному році», 13.09.2013 року № 215 «Про вивчення стану викладання предмета «Захист Вітчизни» у 2013/2014 навчальному році», в якому прописані основні аспекти щодо організації навчання з даного предмета, 13.09.2013 року №220-а «Про проведення стрільб з пневматичної гвинтівки», 27.11.2013 року №261 «Про вивчення стану викладання захисту Вітчизни» вивчався стан викладання даного предмета.

Викладання предмета «Захист Вітчизни» проводиться державною мовою у 10, 11 класах по 1 годині на тиждень інваріантної та за рахунок варіативної складової робочого навчального плану – 10 клас - 0,5 год., 11 клас – 1 год., відповідно до навчальної програми з предмета «Захист Вітчизни», автор В.М. Мелецький, 2009-2010 року видання. Обидва класи діляться на групи: дівчата, хлопці.

В ліцеї захист Вітчизни викладають: Овчаренко М.К. (у юнаків), Кульбака Н.А., Рудь Н.М. (у дівчат). Під час вивчення стану викладання захисту Вітчизни - відвідано 10 уроків та один виховний захід. Всі вони проведені на високому та належному науково-методичному рівні.

Овчаренко Михайло Кузьмич – освіта вища. Звання старший лейтенант запасу. Стаж безпосередньої педагогічної роботи 42 роки. «Спеціаліст вищої категорії». Атестувався в 2010/2011 навчальному році. Спеціальність за дипломом – фізичне виховання. Закінчив Харківський державний педагогічний інститут імені Г.С.Сковороди в 1970 році.

Нагороди: Грамота Управління фізичної культури та спорту Харківської обласної державної адміністрації, 2003 рік, Грамота управління фізичної культури та спорту Харківської обласної державної адміністрації, 2005 рік, Грамота Харківської обласної державної адміністрації управління з питань фізкультури та спорту, 2007 рік.

26 березня 2010 року, свідоцтво про підвищення кваліфікації № 170/15 за напрямом «Захист Вітчизни», пройшов курси при Харківському науково-методичному інституті безперервної освіти.

Овчаренко М.К. знайомить юнаків з основними правами, обов’язками, свободами та пільгами військовослужбовців, призначенням Збройних Сил, військових формувань України, структурою воєнної організації держави, їх керівництвом В ході навчання здійснюється морально-психологічна підготовка, формування готовності та спроможності учнів виконувати покладені на них завдання, переборювати труднощі та небезпеку у надзвичайних ситуаціях, витримувати навантаження. Для цього на заняттях та тренуваннях Михайло Кузьмич створює відповідні умови, проводить розбір та аналіз життєвих ситуацій, прикладів власного армійського досвіду, даних архівів Великої вітчизняної війни. На сьогодні завдання, функції, основні напрями і зміст роботи вчителя предмета «Захист Вітчизни» визначаються Постановою Кабінету Міністрів України від 30.11.2000р. №1770 «Про Положення про допризовну підготовку», відповідно до якої він виконує організаторську, виховну, координаційну та стимулюючу функції.

Для виконання програми захисту Вітчизни вчитель доцільно використовує стрілецький тир ліцею, (розміщений у підвальному приміщенні0, смугу перешкод, майданчик для вивчення стройових прийомів (на подвір'ї ліцею), матеріали та стенди в кабінеті № 28, навчальну зброю (пневматичні гвинтівки - 2 штуки, навчальний автомат-АК-74, які зберігаються в кімнаті для зберігання зброї).

Рудь Наталія Миколаївна – освіта вища. Стаж безпосередньої педагогічної роботи 22 роки. Спеціаліст першої кваліфікаційної категорії, атестувалася в 2010 році. Спеціальність за дипломом – загально-технічні дисципліни і труд. Закінчила Слов’янський державний педагогічний інститут в 1991 році. Вивчала і здавала залік з ЦО.

Кульбака Наталія Анатоліївна – освіта вища. Стаж роботи 14 років. Спеціаліст першої кваліфікаційної категорії. Атестувалася в 2012 році. Спеціальність за дипломом філолог. Викладач української мови та літератури. Закінчила Харківський державний університет імені Горького в 1998 році. Прослухала всі дисципліни і виконала практичні заняття згідно з учбовим планом і програмами підготовки медичних сестер для цивільної оборони. Рішенням випускної екзаменаційної комісії присвоєно кваліфікацію медичної сестра цивільної оборони (свідоцтво №493).

Кульбака Н.А. та Рудь Н.М. працюють з дівчатами відповідно в 11 та

10 класах. На уроках учителі знайомлять старшокласниць з нормативною базою щодо захисту життя і здоров’я людини в Україні, впливу спадковості, екології, шкідливих звичок, соціальних ситуацій на здоров’я людей. Старшокласниці активно працюють на заняттях, готують презентації з додаткових джерел, сміливо включаються в дискусії, вирішують різноманітні проблемні питання з тем, які входять до програмових розділів. Наталія Анатоліївна та Наталія Миколаївна ефективно використовують навчальний матеріал для виховання й формування здорового способу життя. Знання теорії закріплюють виробленням практичних навичок. Посильну допомогу у цьому надає медпункт ліцею та медична сестра Пойда Я.М.

Дівчата навчаються в кабінетах №№ 27, 39. Хлопці в кабінеті захисту Вітчизни

№ 28.


Кабінет № 28 обладнаний стендами, необхідними для вивчення предмета «захист Вітчизни» згідно вимог програми за розділами :

  1. Загальновійськова підготовка.

  2. Основи цивільного захисту.

  3. Знання статутів Збройних Сил України.

  4. Прикладна фізична підготовка.

  5. Вогнева підготовка.

Для покращення військово-патріотичного виховання в кабінеті є стенди «Наші випускники воїни-афганці», «Наші випускники – офіцери», стенди державної символіки, текст військової присяги, «Яким повинен бути захисник Вітчизни?» - ст. 65 Конституції України , «Що таке захист України і на кого покладається захист і оборона України» - ст. 17 Конституції України.

З метою практичного закріплення рівня знань, умінь та навичок учнів в кінці навчального року організовуються і проводяться навчально-польові збори та військово-спортивне свято, де юнаки й дівчата показують свої вміння, силу та спритність, витривалість та готовність стати (при необхідності) на захист Вітчизни. Щороку учні старших класів приймають участь в різноманітних змаганнях: «Кращий стрілець», «Кращий знавець автомата», «Нумо, хлопці!» (до Дня Збройних Сил України), «Молодці!» (до Дня захисника Вітчизни), командні змагання зі стрільби серед 5-6-х, 7-8-х, 9-11-х класів.

Традиційно випускники ліцею достойно показують свої вміння та знання під час проведення Дня ЦО. Дівчата організовують роботу з учнями початкових класів в ході бесід «Чорнобиль не має минулого. Це повинен знати кожний». Хлопці демонструють свої вміння у стройових вправах на урочистій ліцейній лінійці. В 2013/2014 навчальному році День ЦО планується на 24 квітня 2014 року. Наші хлопці та дівчата завжди готові показати, що вони є гідною зміною старшим поколінням, справжні майбутні захисники Вітчизни.

Основною організаційною формою предмета «Захист Вітчизни» є урок, що проводиться згідно програми та розкладу занять. Урок починається (у юнаків) з шикування, перевірки готовності класу до уроку та тренуванням протягом 3-5 хвилин щодо виконання команд керівника. З уроку починається й виховання учнів, цього найважливішого фактору розвитку особистості, а постановка та реалізація виховних цілей уроку здійснюються в єдності з освітніми цілями.

Якість знань старшокласників за перший семестр можна відстежити та порівняти в наведеній нижче таблиці.

10 клас 2012/2013 навчального року. 11 клас 2013/2014 навчального року.



Хлопці

Рік

Рівень

Початковий

Середній

Достатній

Високий

Учні

%

Учні

%

Учні

%

Учні

%

2012/2013 н.р.

0

0

0

0

6

75

2

25

2013/2014 н.р.

0

0

0

0

1

17

5

83


Дівчата

Рік

Рівень

Початковий

Середній

Достатній

Високий

Учні

%

Учні

%

Учні

%

Учні

%

2012/2013 н.р.

0

0

2

11

5

26

12

63

2013/2014 н.р.

0

0

0

0

0

0

19

100

Виховний процес у ліцеї здійснюється відповідно до Законів України «Про освіту» (зі змінами), «Про загальну середню освіту» (зі змінами), указів Президента України від 25 червня 2013 року №344/2013 «Про Національну стратегію розвитку освіти в Україні на період до 2021 року», «Про невід’ємні заходи щодо забезпечення функціонування та розвитку освіти в Україні», Положення про загальноосвітній навчальний заклад, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 серпня 2010 р. № 778, іншими державними нормативними актами.

Пошуки новітніх технологій навчання з предмета «Захист Вітчизни» та військово-патріотичного виховання на перший план висувають гуманістичні ідеї та орієнтири, що ґрунтуються на повазі до особистості кожного учня, турботі про його духовний і фізичний розвиток. В річному плані роботи ліцею передбачено окремий розділ «Захист Вітчизни. Основи цивільного захисту. Військово-патріотичне виховання».

Кожний юнак і кожна дівчина ліцею розуміють, що безпека Батьківщини зумовлюється не тільки зміцненням Збройних Сил України, а їх особистою участю в підготовці до захисту Вітчизни. Завдання полягає в тому, щоб не тільки озброювати учнів військовими знаннями, виховувати в них патріотичні почуття на уроках, але й формувати необхідні компетентності для використання цих знань у своїй поведінці в позаурочний час.

За результатами анкетування одинадцятикласників щодо ставлення до змісту предмета «Захист Вітчизни» 58 % учнів вірять, що предмет «Захист Вітчизни» має вплив на розвиток духовності та патріотизму (2012/2013 н.р.-72%); 71% учнів цікаво на таких уроках (було - 100%); 47% - вважають, що їх ставлення до життя Батьківщини змінюється під час вивчення предмета (було - 54%); 76% учнів вважають, що такий предмет, як «Захист Вітчизни» обов’язково повинен вивчатися в школі (було -100%); патріотом України вважають себе 35% учнів, ні-30%, не зовсім – 35 %; 65% пишаються тим, що вони громадяни України, 12% - ні, 23%- не зовсім (було – так - 64%, ні -36%).

Вивчення стану викладання предмета «Захист Вітчизни» показало, що викладачі предмета «Захист Вітчизни» забезпечують виконання державних документів та навчальних програм, дотримуються методичних рекомендацій КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти», застосовують активні форми та методи викладання предмета «Захист Вітчизни». Великого значення сьогодні надають формуванню в учнів практичних умінь та навичок, вибору правильних дій в умовах надзвичайних ситуацій, безпеці людини, її життю й здоров’ю. Це завдання реалізується через використання на уроках макета автомата АК-74, пневматичної зброї, медичного інвентарю.

До розділу військово-патріотичного виховання річного плану ліцею включено вивчення традицій, історії, духовної спадщини, символіки, звичаїв українського народу, національної гідності; культури міжнаціональних відносин, морально-психологічних якостей громадянина, патріота, захисника Вітчизни.

На уроках і позакласних заходах з військово-патріотичного виховання стосунки між учнями й викладачами захисту Вітчизни будуються на основі вимог загальновійськових стосунків в обсязі тем, які вивчаються.

Поруч з вищесказаним є ряд проблем. Розформування військової частини, яка діяла на території селища позбавило старшокласників наочно та практично ознайомлюватися зі зброєю і бойовою технікою, з побутом і життям військовослужбовців; погіршився зв'язок поколінь, що допомагав одержувати інформації з перших вуст, через непристижність військової професії мало зустрічей з офіцерами Збройних Сил України.

Слабка матеріально-технічна база для проведення уроків: не вистачає таблиць, плакатів, застарілі демонстраційні посібники та інвентар. Крім того, кабінет захисту Вітчизни (№ 28) давно поповнювався та поновлювався нормативною документацією, навчально-методичними матеріалами, не має аптечки з набором медикаментів, засобів пожежогасіння, термометра тощо. Вже кілька років підряд ведеться мова про обладнання навчального місця «Днювального роти», який призначений для вивчення обов'язків чергового роти.

Учителі в повному обсязі знають навчальний матеріал предмета, але використовують на уроках переважно традиційні прийоми та методи навчання.

Виходячи з зазначеного
НАКАЗУЮ:
1.Учителям Овчаренку М.К., Кульбаці Н.А., Рудь Н.М.:

1.1. Удосконалювати методику проведення уроків захисту Вітчизни інноваційними формами й методами навчання.

Протягом навчального року

1.2. Використовувати диференційоване та індивідуальне навчання, роботу в парах, групах, складати цікаві творчі проекти, стимулювати пізнавальну діяльність учнів через відпрацювання практичних завдань з використанням інтерактивних методів навчання та нестандартних форм проведення уроків.

Постійно

1.3. Вимагати на уроках від старшокласників єдиної форми одягу – шкільної.

Постійно

1.4. Організувати зустрічі з ветеранами Збройних Сил, відвідування військових музеїв, музеїв бойової Слави для вивчення традицій, історії, символіки, звичаїв українського народу, формування морально-психологічних якостей громадянина, захисника Вітчизни. Формувати духовну та психологічну готовність майбутніх воїнів з зброєю в руках захищати Україну, її територіальну цілісність, інтереси народу України, стояти на сторожі його свободи.

Протягом навчального року

1.5. Виробляти морально-бойові якості, активну реакцію на бойові ситуації готовності до суворих іспитів в ім’я України та її народу.

Протягом навчального року

2. Учителю захисту Вітчизни Овчаренку М.К.:

2.1. Поновити нормативно - законодавчу документацію щодо викладання предмета «Захист Вітчизни».

До 20.01.2014 року

2.2. Вести записи на сторінках класних журналів 10, 11 класів з предмета «Захист Вітчизни» згідно діючих науково - методичних рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів та оформлення сторінок класних журналів; не допускати помилок та виправлень.

2.3. Доукомплектувати кабінет медичною аптечкою, засобами пожежогасіння, термометром; поновити куточок з техніки безпеки та охорони праці під час проведення уроків захисту Вітчизни.

До 30.01.2014 року

2.4. Слідкувати за очищенням стройового майданчика від снігу та криги.

Постійно взимку

2.5. Розпочати оформлення навчального місця «Днювальний роти» в кабінеті захисту Вітчизни №28.

З 01.02.2014 року

2.6. Підготувати команду до участі в районній спартакіаді допризовників.

До квітня 2014 року

2.7.Підготувати юнаків і дівчат 10, 11 класів до участі в мітингу Пам’яті, який відбудеться у селищі Кегичівка.

До 09.05.2014 року

2.8. Провести засідання Школи мужності для учнів 10 класу з участю ветеранів афганців, ветеранів Великої Вітчизняної війни, дітей війни, чорнобильців.

08.05.2013 року

2.9.Організувати проведення військово-спортивного свята присвяченого закінченню 2013/2014 навчального року в ліцеї.

Травень 2014 року

2.10. Налагодити співпрацю з музеєм школи. Відновити пошуково-дослідницьку та краєзнавчу роботу для поповнення розділу про Велику Вітчизняну війну.

До 09.05.2014 року

3. Учителям захисту Вітчизни Кульбаці Н.А., Рудь Н.М. :

3.1. Тісніше співпрацювати з медичними працівниками ЦРЛ та медичною сестрою ліцею; запрошувати їх на уроки та організовувати практичні заняття на базі лікарні (за домовленістю).

Протягом навчального року

3.2. Підготувати команди дівчат для навчання в управлянні практичними навичками учнів початкових класів під час проведення Дня ЦО.

До 24.05.2014 року

4. Заступнику директора з виховної роботи Корсун Л.О. :

4.1.Організувати шефський догляд за пам’ятниками та Меморіалом Слави на території селища.

До 09.05.2014 року

4.2.Сприяти проведенню бесід, лекцій, диспутів, конференцій, тематичних вечорів, уроків миру й мужності з тематики знаменних дат і подій у житті України та її Збройних Сил.

Протягом навчального року

4.3.Започаткувати в ліцеї конкурси на кращий твір, малюнок, фотографію на військово-патріотичну тематику.

До 09.05. 2014 року

5.Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.


Директор ліцею Т.В.Руденко


Ставлення учнів 11-х класів до змісту предмета «Захист Вітчизни»

п/п

Зміст питання

Варіанти відповідей

К-ть учнів

%

1.

Чи вважаєте Ви себе патріотом України?


так

6

35%

ні

5

30%

не зовсім

6

35%

2.

Чи пишаєтеся Ви тим, що Ви – громадянин України?

так

11

65%

ні

2

12%

не зовсім

4

23%

3.

Чи задоволені Ви духовним рівнем Вашого Життя?

так

13

76%

ні

2

12%

не зовсім

2

12%

4.

Чи задоволені Ви матеріальним рівнем Вашого життя?


так

6

35%

ні

6

35%

не зовсім

5

30%

5.

Чи викладають Вам розділ «Дослідження міжнародного гуманітарного права» під час викладання предмета «Захист Вітчизни»

так

14

82%

ні

2

12%

не зовсім

1

6%

6.

Чи вірите Ви в те, що предмет «Захист Вітчизни» може мати вплив на розвиток духовності, патріотизму?


так

10

58%

ні

5

30%

не зовсім

2

12%

7.

Чи цікаво Вам на цих уроках?


так

12

71%

ні

1

6%

не зовсім

4

23%

8.

Чи потрібно викладати в школі такі предмети?

так

13

76%

ні

2

12%

не зовсім

2

12%

9.

Чи вважаєте Ви, що Ваше ставлення до життя, Батьківщини змінюється під час навчання цих предметів?

так

8

47%

ні

6

35%

не зовсім

3

18%

10.

Чи вважаєте Ви, що ці предмети можуть у подальшому вплинути на прийняття рішення стати професійним військовим, захисником своєї Батьківщини?

так

5

30%

ні

9

52%

не зовсім

3

18%
  1   2   3


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка