ВІДДІЛ ОСВІТИ БОГУСЛАВСЬКОЇ РАЙДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ
НАКАЗ
09.09.2015 № 118
Про посилення роботи щодо
виявлення та здійснення супроводу дітей,
які потрапили в складні життєві обставини
та учнів із девіантною поведінкою
Відповідно до листа Міністерства освіти і науки України від 23.07.2015 р. № 1/9-347 «Про пріоритетні напрями діяльності психологічної служби системи освіти у 2015-2016 навчальному році», наказу КОДА «Про порядок виявлення та здійснення заходів щодо підтримки дітей, які опинились в складних життєвих обставинах» від 14.02.2011 № 53, наказу ДОН України «Про посилення роботи з профілактики правопорушень серед неповнолітніх» від 18.12.2013 № 412 та з метою забезпечення соціально-педагогічної підтримки дітей вказаної категорії
НАКАЗУЮ:
Керівникам навчальних закладів:
-
Забезпечувати роботу шкільного психолога, соціального педагога та класних керівників з дітьми, які потрапили у складні життєві обставини та учнів із девіантною поведінкою.
-
У разі виявлення будь-яких фактів, що містять інформацію про загрозу життю і здоров’ю дитини, залишення її без батьківського піклування, з питань виявлення фактів порушення особистих, майнових, житлових прав та інтересів неповнолітніх, по фактах бродяжництва, жебракування, про відсутність у навчальному закладі без поважних причин неповнолітніх, схильних до правопорушень, терміново повідомляти у відповідний підрозділ кримінальної міліції та до служби у справах дітей для вживання відповідних заходів.
Соціальним педагогам та класним керівникам:
-
Виявити дітей, які потрапили у складні життєві обставини та учнів із девіантною поведінкою. Сформувати банк даних дітей вказаної категорії.
-
Розробляти індивідуальні плани соціально-педагогічного супроводу кожної дитини, яка виховується в сім’ї, що опинилася у складних життєвих обставинах та дитини, яка має порушення у поведінці.
-
Спільно з представниками служб у справах дітей здійснювати соціальне інспектування таких дітей.
-
Забезпечити проведення просвітницької та консультативної роботи з батьками з питань навчання, виховання, розвитку, забезпечення прав та законних інтересів дітей.
-
Проводити профілактичну та просвітницьку роботу з дітьми, підлітками, молоддю, схильними до правопорушень, з числа сімей, які опинилися у складних життєвих обставинах, контролювати відвідування ними уроків та якість навчання.
-
Вживати невідкладних заходів щодо активного залучення до гурткової роботи, позакласних та позашкільних заходах дітей із сімей, які опинилися у складних життєвих обставинах та мають порушення у поведінці.
-
Контроль за виконанням даного наказу покласти на головного спеціаліста відділу освіти Духан О.І.
Начальник відділу освіти О.В.Поліщук
Підготувала: Недзельська О.В.
З наказом ознайомлені:
К.А. Івченко
|
О.В. Миргородський
|
К.М.Миргородська
|
Т.М.Митяй
|
В.М. Вербіцький
|
Н.В. Ляшенко
|
Л.Ф. Байбуз
|
В.І.Салата
|
О.О. Моха
|
М.І. Чмир
|
О.В. Химорода
|
С.М.Ткалич
|
М.І. Байбарза
|
В.А. Кушнір
|
В.М. Пискун
|
Л.М. Глазко
|
Н.Г. Царенко
|
В.А.Василенко
|
Додаток 1
СОЦІАЛЬНИЙ ПАСПОРТ
______ класу _________________________
(назва навчального закладу)
1-й сем., 2-й сем. (підкреслити)
201_-201_ навчального року
Класний керівник ______________________________________
N з/п
|
ПІП дитини
|
Дата народження
|
Домашня адреса, тел.
|
ПІП батьків
|
Категорія (код)*
|
Дата відвідув.
|
1.
|
|
|
|
|
|
|
2.
|
|
|
|
|
|
|
3.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(Відвідує і заповнює класний керівник)
* Коди складної життєвої ситуації (відповідно до спільного наказу Міністерства освіти і науки України від 14 червня 2006 р. N 1983/388/452/221/556/596/106 "Про затвердження Порядку взаємодії суб'єктів соціальної роботи із сім'ями, які опинилися у складних життєвих обставинах", зареєстровано в Мінюсті України 12 липня 2006 р. за N 824/12698):
01 - інвалідність батьків або дітей;
02 - вимушена міграція;
03 - наркотична або алкогольна залежність одного з членів сім'ї;
04 - перебування одного з членів сім'ї у місцях позбавлення волі;
05 - важковиховуваність дитини, девіантність;
06 - насильство в сім'ї;
07 - безпритульність;
08 - сирітство;
09 - складні стосунки в сім'ї, психологічний розлад;
10 - відсутність житла або роботи;
11 - бездоглядність;
12 - виникнення ризику для здоров'я та життя (зокрема, проживання на екологічно забруднених територіях, в районі епідемії, антисанітарних умовах тощо);
13 - Інше (дописати)
I. Гендерна характеристика класу:
1.1 кількість хлопців - _____
1.2 кількість дівчат - _____
II. Стан здоров'я учнів:
N з/п
|
ПІП дитини
|
Здоров(а)
|
Тимчас. розлади здоров'я
|
Хронічні соматич. хвороби
|
Психо- соматич захвор.
|
Інвалід
|
Прим.
|
1.
|
|
|
|
|
|
|
|
2.
|
|
|
|
|
|
|
|
3.
|
|
|
|
|
|
|
|
(Заповнює медпрацівник)
III. Види позанавчальної діяльності учнів:
N з/п
|
ПІП дитини
|
Музична школа
|
Спорт. секція
|
Гурток, клуб ін.
|
Інше
|
Не відв. ПНЗ
|
Прим.
|
1.
|
|
|
|
|
|
|
|
2.
|
|
|
|
|
|
|
|
3.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(Заповнює класний керівник)
IV. Соціальна поведінка учнів:
N п/п
|
ПІП дитини
|
Скоїв(ла) правопор.
|
Стоїть на обліку кр. міліції
|
Адиктивна поведінка
|
Системат. порушує дисципл.
|
Конфлікти з вчител., учнями
|
1.
|
|
|
|
|
|
|
2.
|
|
|
|
|
|
|
3.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(Заповнює класний керівник)
V. Інформація про соціальне середовище розвитку учнів:
N з/п
|
ПІП дитини
|
Повна сім'я
|
Неповна сім'я
|
Вихов. пр.батьк. (опікуни)
|
Мало- забезпеч. сім'я
|
Багатодітна сім'я
|
Інше
|
1.
|
|
|
|
|
|
|
|
2.
|
|
|
|
|
|
|
|
3.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(Заповнює класний керівник)
На підставі соціальних паспортів класів соціальний педагог заповнює соціальний паспорт навчального закладу, журнал обліку сімей дітей, які опинилися у складних життєвих обставинах.
Додаток 2
Індивідуальна картка дитини
Прізвище, ім’я по батькові дитини _______________________________________________________________________
Рік, місяць, число народження _____________________________________________
Домашня адреса_________________________________________________________
_______________________________________________________________________
Стан здоров`я __________________________________________________________
_______________________________________________________________________
Термін перебування в закладі освіти: з _____________________________________
Захоплення, інтереси дитини
_______________________________________________________________________
Участь у позаурочних та позашкільних заходах
______________________________________________________________________________________________________________________________________________
Шкідливі звички__________________________________________________________
Пропуски занять, уроків (терміни, причини)
______________________________________________________________________________________________________________________________________________
Відомості про батьків (ПІП, професія, місце роботи):
Батько________________________________________________________________________________________________________________________________________
Мати_________________________________________________________________________________________________________________________________________
Склад сім’ї: ______________________________________________________________________________________________________________________________________________
Відвідування батьками або особами, які їх замінюють, закладу освіти (як часто, причина звернень, хто був ініціатором зустрічей)_____________________________
_______________________________________________________________________
Житлово-побутові умови _______________________________________________________________________
_______________________________________________________________________
Взаємини дитини в сім’ї (із ким із членів сім’ї більше спілкується, до кого більше прихильна) ______________________________________________________________
Вживання родичами алкоголю, наркотиків, їхні захворювання
______________________________________________________________________________________________________________________________________________
Проблеми родини
_______________________________________________________________________
Утечі з дому____________________________________________________________
Проблеми (з точки зору дитини)
______________________________________________________________________________________________________________________________________________
Потреби дитини у правовому захисті
_______________________________________________________________________
Додаток 3
Індивідуальна картка соціально-психологічного супроводу дитини
1.Прізвище, ім’я, по батькові дитини ____________________________________________
2.Клас_________________
3.Дата народження_____________
4.Домашня адреса_____________________________________________________________
5.Контактні телефони: _______________________________________________________
6.Батьки:
мати:_______________________________________________________________________
батько:______________________________________________________________________
7.Класний керівник_____________________________________________________________
8. Запит (від кого, короткий зміст)______________________________________________
_____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
9.Згода батьків на здійснення супроводу (дата, підпис) _____________________________
_____________________________________________________________________________
10.Короткий анамнез: _________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
11.Інтереси, схильності:________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
12. Діагностична робота з учнем
Дата проведення
|
Методика (автор, назва, спрямування)
|
Результат
|
Рекомендації
|
|
|
|
|
13. Робота з батьками (бесіди, зустрічі, консультації)
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
14. Робота з педагогічними працівниками (консультації, рекомендації)
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
15.Результати проведення корекційно-розвивальної роботи з учнем
_____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
16. Загальні рекомендації _______________________________________________________
Додаток 4
Індивідуальний план супроводу дитини,
яка потрапила у складні життєві обставини
Прізвище, ім’я, по батькові дитини _______________________________________
Дата звернення _________________
Координатор випадку___________________________________________________
Склад тимчасової команди індивідуальної підтримки дитини _______________________________________________________________________
Заходи
|
Відповідальний
|
Термін
|
Відмітка про виконання
|
Результа-тивність
|
Психологічні
- консультування;
- психолого-педагогічна діагностика;
- корекція та реабілітація;
- мінімізація наслідків травм від жорстокого поводження;
- інше.
|
|
|
|
|
Соціально-педагогічні
- просвітницька робота з сім’єю та дитиною;
- залучення дитини до позаурочних та позашкільних заходів, гурткової роботи;
- формування у дитини соціально важливих навичок;
- визначення та зниження ризиків впливу соціуму на дитину;
- індивідуальні консультації з навчальних предметів;
- інше.
|
|
|
|
|
Медичні
- організація медичного огляду
- відновлювальна терапія;
- психіатрична допомога;
- профілактичні заходи;
- санаторно-курортне лікування;
- медичне спостереження;
- інше.
|
|
|
|
|
Юридичні
-
допомога у захисті прав та інтересів;
-
представлення інтересів дитини у суді;
-
допомога в оформленні документів, пенсії, опіки тощо;
-
відновлення втрачених документів
|
|
|
|
|
Економічні (із залученням інших організацій, установ)
- грошова допомога;
- придбання ліків, вітамінів, продуктів харчування, одягу;
- інше.
|
|
|
|
|
Додаткові заходи (за результатами перегляду результативності плану)
|
|
|
|
|
Додаток 5
ОБЛІКОВА КАРТКА
сім'ї дитини______________________________
щодо якої здійснюється соціальний супровід
Тип сім'ї (поставити відповідну позначку)
багатодітна
|
неповна
|
малозабезпечена
|
|
|
|
Батько _____________________________________________________________________________
(П.І.П., рік народження)
Мати _____________________________________________________________________________
(П.І.П., рік народження)
Кількість членів сім'ї, у т.ч. до 18 років __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Місце проживання сім'ї _________________________________________________________
(індекс, область, район, місто (село, селище), вулиця, будинок, квартира, телефон)
Підстава для організації соціального супроводу ______________________________________________________________________________
(див. додаток 1 "Коди складної життєвої ситуації")
Надана допомога _____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
Суб'єкт(и) соціального супроводу _____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
Терміни здійснення соціального супроводу _________________________________________
Причини зняття з соціального супроводу (поставити відповідну позначку):
Подолання сім'єю складної життєвої ситуації
|
Відмова сім'ї від допомоги, якщо це не загрожує іншим особам
|
Переїзд сім'ї(зміна місця проживання)
|
Рішення щодо неповнолітніх дітей
|
Інше
(написати)
|
|
|
|
|
|
Додаткова інформація _____________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Соціальний педагог н/закладу _____________________________________________________________________________
Додаток 6
АКТ
обстеження матеріально-побутових умов проживання дитини
1. Прізвище, ім'я та по батькові заявника _____________________________________________________________________________
2. Рік народження _____________________________________________________________________________
3. Адреса _____________________________________________________________________________
4. Вид та розмір пенсії (допомоги) _____________________________________________________________________________
5. Працює, розмір зарплати (не працює) _____________________________________________________________________________
6. Особи, які прописані і проживають разом із заявником (склад сім'ї, їх вік, статус, розміри їх пенсій та зарплат, майновий стан, джерела прибутку, наявність автотранспорту, пільг, субсидій, компенсацій тощо):
1. ___________________________________________________________________________
2. ___________________________________________________________________________
3. ___________________________________________________________________________
4. ___________________________________________________________________________
5. ___________________________________________________________________________
7. Підсобне господарство, характеристика, розміри _____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
-
Житлово-побутові умови проживання: (стан житла, стан здоров'я, умови проживання, забезпечення паливом, невідкладні проблеми тощо)
_____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
9. Висновок в доцільності надання допомоги _____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
10. Члени комісії:
1. ___________________________________________________________________________
(посада, прізвище, підпис)
2. ___________________________________________________________________________
3. ___________________________________________________________________________
4. ___________________________________________________________________________
М. п. "__" ___________200_ р.
Поділіться з Вашими друзьями: |