Найвища мудрість людини творити добро



Скачати 34.37 Kb.
Дата конвертації29.04.2016
Розмір34.37 Kb.
Інтегрований урок в 3 класі на тему: «Найвища мудрість людини – творити добро».

Підготувала вчитель початкових класів навчально-виховного комплексу № 1 «Дошкільний навчальний заклад – загальноосвітній навчальний заклад І ступеня» м. Умань

Хоменко Анна Федорівна

Головна ідея уроку: кожна людина, в міру своїх сил, повинна робити добро.

Мета:

Я і Україна (громадянська освіта): підвести до розуміння змісту поняття «добро». Вчити встановлювати взаємозв’язки між поняттями «людина» і «добро». Збагачувати уявлення про вияви почуттів добра. Залучати до міркування щодо проблем «добра» і «зла». Розвивати емоційну сприйнятливість, емпатію, пізнавальну активність в процесі самостійної пошукової роботи.

Позакласне читання: розширювати коло читацьких інтересів учнів. Сприяти визначенню та засвоєнню головної думки оповідання. Вдосконалювати вміння робити висновки з прочитаного твору.

Розвивати читацькі навички, інтонаційну виразність, зв’язне мовлення, мовленнєву творчість.

Виховувати потребу робити добро.

Хід уроку:

І. Налаштування на урок.

(Учитель зачитує учням епіграф)

Врятує світ краса – завжди так говорили,

Тепер врятує світ лиш доброта,
Бо однієї вже краси занадто мало,

Бо стільки всюди зла – людина вже не та.

Тож, люди на землі! Спішіть добро творити,

Щоб нам не згинути у морі зла,

Щоб кожен міг серед краси прожити,

У царстві справедливості й добра!

ІІ.Спільне визначення теми уроку.


  • Як ви думаєте, про що ми сьогодні будемо говорити (відповіді учнів).

  • Отже тема нашого уроку: «Найвища мудрість людини – творити добро»

(вивішується на дошці).

  • Чому кажутиь, що Людина і Добро нерозривно пов’язані між собою і повинні йти поруч?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності та визначення завдань уроку.

  • Сьогодні ми спробуємо відповісти на ці запитання і визначити, чому «добро – найвища мудрість людини».

IV. Робота над темою уроку.

(Учні проводили групову пошуково-дослідницьку роботу і в даній частині уроку презентують результати своєї роботи).

- Зараз попрацюємо в нашій творчій лабораторії і заслухаємо повідомлення пошуковців.

1. «Соціологи» представляють результати соціологічного опитування з проблеми «Що таке добро?» та (на дошці) складають відповідний «Асоціативний кущ».

2. «Літератори» презентують прочитані твори про добро В. Сухомлинського, використовуючи Метод ПРЕС.

3. Етимологи доповідають про своє відкриття – значення слова «людина» на основі дослідження його кореня: люд = лю (любов) + д (добро)

4. Народознавці ознайомлюють із прислів’ями про добро, які вони знайшли та вивчили.

5. - А якого кольору добро (відповіді учнів). Презентація робіт групи «художників».

6. «Поети» зачитують власні вірші на тему «Добра» і «Зла».

7. – Як ви думаєте, чи може музика спонукати людину на добрі чи злі вчинки? (відповіді учнів)

- Давайте подивимось, що думають про це науковці-дослідники ( перегляд відеофрагменту фільма «Великая тайна воды» (1,5 хв).

- Якщо музика так впливає на воду, то уявіть як вона впливає на людину, яка на 80 % складається з води?

V. Фізкультхвилинка:

В нашім класі друзі всі (3 оплески в долоні):

Ти і Я, і Ми, і Ви, (3 оплески в долоні),

Посміхнись тому, хто зліва (поворот вліво),

Посміхнись тому, хто справа (поворот вправо)

Ми – одна сім’я! (жест руками)

Учитель: Поділіться, діти, з усіма теплом,

Подаруйте його друзям, хай зросте добром!


VI. (Позакласне читання)

- Сьогодні ми завершуємо вивчення творчості В. Сухомлинського та ознайомимось з його оповіданням «Добре слово».

Робота над текстом:


  1. Читання підготовленим учнем.

  2. «Словникова скринька» (використовуються справжня скринька, де знаходяться слова, значення яких потребує уточнення): стільники, ослінчик, танула на очах).

  3. Тестові завдання для з’ясування розуміння учнями фактичного змісту твору.

  4. Завдання на розуміння головної думки оповідання.

  • Підберіть із запропонованих прислів’їв таке, яке, на вашу думку, найкраще відповідає змісту (робота в групах).

  1. Вибіркове читання:

  • знайдіть і зачитайте рядки, у яких звучить, що ж було у словах бабусі Надії?

  1. Розвиток інтонаційної виразності:

  • Передайте інтонаційно слова бабусі.

  1. Робота в парах:

  • Поставте один одному запитання за змістом.

  1. Читання зі скороченням, але збереженням фактичного змісту і головної думки.

VI. Підсумок уроку.

(Учитель надає слово учням - «Психологам», завдання яких уважно слухати відповіді інших та відповісти на заключні питання:



  • То чому творити добро – це найвища мудрість?

  • Чи природжена риса характеру «доброта»?

  • Як серед потоку людей, що йдуть назустріч, можна визначити добру людину?

  • Які добрі вчинки можете зробити ви?

(до відповідей потрібно залучати і інших дітей).


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка