Музичне виховання дошкільнят за системою К. Орфа



Скачати 23.93 Kb.
Дата конвертації14.09.2017
Розмір23.93 Kb.
Музичне виховання дошкільнят за системою К.Орфа

Головні завдання, які вирішує педагог, це: виховання у дітей навичок творчого музикування, вміння проявити індивідуалізм, здатність та самовираження, розвиток уяви, фантазії, формування активної творчої музичної діяльності дітей. В програмі музичного виховання за системою німецького музиканта і композитора Карла Орфа надані кращі надбання системи музичного виховання.

Довіряючи нам своїх дітей, батьки мріють бачити їх всебічно розвиненими, гармонійними особистостями. Тому треба знаходити незвичайні цікаві форми роботи з дітьми. Успіх у музичному вихованні – розуміння інтересів і потреб дитини.

Якщо дітям цікаво бути на музичних заняттях, розвагах – вони відкривають свої серця, перетворюючись у ельфів, які розуміють мову “вітру і квітів”, а також “бачать” музику і “танцюють” вірші.

Познайомившись із системою К. Орфа я зрозуміла, що вона ї ключем до розвитку дитячої музичної творчості. Досягти цього можливо, якщо:

- ставитися до дитини, як до особистості, поважати її і приймати будь – які її індивідуальні прояви;

- створювати на заняттях атмосферу гри.

Елементарне музикування з інструментами К.Орфа, є одна з найцікавіших форм музичної діяльності дошкільників.

Захоплення дітей таким музикуванням, їх бажання грати та співати є настільки сильним, що вони не помічають тої великої навчальної роботи, яка проводиться з ними в процесі музикування.

Головні завдання, які ставляться на музичних заняттях:

- допомогти дітям ввійти в світ музики, відчути і пережити її чуттєво;

- сприяти практичному засвоєнню музичних знань;

- створити передумови до формування творчого мислення;

- прививати творчу уяву та фантазію дітей.

Допомагають у вирішенні завдань виховання творчих музичних здібностей дітей два основних методи. Це метод активізації творчих здібностей дитини та метод моделювання музичної мови.

Метод активізації творчих здібностей - це керована педагогом дитяча творчість та створення умов для її прояву, що сприяє формуванню креативності та незалежності мислення.

Метод моделювання – це способ навчання дітей музичної грамоти. Моделюватись різними способами можуть ритмічні та звуковисотні відношення, темп, ритм тощо.

Одним з найбільш захоплюючих і необхідних форм пізнання звукового світу, основ музичного мистецтва є ігри звуками. Вони подібні іграм дітей з паличками, горішками, камінцями. Ігри звуками природні, і не можуть бути нічим замінені, тому, що вони є початковою формою знайомства з музичним мистецтвом. Є велика різниця між дитиною, яка слухає музику у будь-якому виконанні, і дитиною, яка сама “придумує” музику.



Дітям необхідно творити і співпереживати, щоб зробити музику досягненням свого особистого досвіду, ім. потрібно “спробувати” її, “бути в ній” – співати, грати на інструментах, танцювати, імпровізувати, самому придумувати і змінювати її. Навіть дуже маленькі діти здатні імпровізувати свою музику. Тут із звичайного металофону народжується мерехтливий вогник світлячка, звичайні дзвіночки “розмовляють” один з одним про дружбу, а коробочки з крупами розповідають, як восени сумно шарудить під ногами листя. Треба тільки прислухатись – і в легкому стуканні олівцем по сталі можна почути безтурботну пісеньку дощику, в паперовому шелесті – цілу казку.

Діти стають іншими на такому музичному занятті, відкривають свої серця, перетворюються в чарівників, які розуміють мову вітру і квітів, вміють бачити музику.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка