Міністерство охорони здоров'я України Національний медичний університет ім. Богомольця Кафедра терапевтичної стоматології



Дата конвертації26.04.2016
Розмір0.51 Mb.
#19036
ТипПротокол
Міністерство охорони здоров'я України

Національний медичний університет

ім. 0.0. Богомольця
Кафедра терапевтичної стоматології

Затверджено ”



проректор з навчальної

роботи НМУ

професор _______О.П. Яворовський
___” ____________200__ р.

РОБОЧА НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА
з дисципліни
Пропедевтика терапевтичної стоматології”
для стоматологічного факультету

КИЇВ-200__


Затверджено на засіданні кафедри

терапевтичної стоматології

Протокол №__ _________200__ р.


Зав. кафедрою терапевтичної

стоматології, професор А.В.Борисенко

Затверджено на засіданні ЦМК стоматологічного факультету. Протокол №__ ______200__ р.

Голова комісії, декан

стоматологічного факультету

НМУ, професор Неспрядько В.П.



Навчальний план

з пропедевтики терапевтичної стоматології
2-й рік навчання (IV семестр)


Назва навчальної дисципліни


Кількість годин

Форма контролю

Кредит

Всього

Ауд.

СРС




Пропедевтика терапевтичної стоматології

2,5

135

86

49

Диференційований залік







Лекції – 10

Практ.зан. - 76




Всього за 2-й рік

2,5

135

86

49




ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН ЛЕКЦІЙ

3 ПРОПЕДЕВТИКИ ТЕРАПЕВТИЧНОЇ СТОМАТОЛОГІЇ



Кількість годин -10





п/п



Тема лекції


Кількість годин

1.


Терапевтична стоматологія: зміст предмету, основні завдання. Історичні етапи розвитку вітчизняної стоматології. Науково-практичні досягнення, перспективи розвитку терапевтичної стоматології.

2


2.


Принципи препарування каріозних порожнин. Особливості підготовки каріозних порожнин для пломбування різними матеріалами. Пломбувальні матеріали для каріозних порожнин. Цементи, амальгами: властивості, показання до застосування, техніка пломбування.

2


3.


Композитні матеріали хімічного та світлового затвердіння. Класифікація, властивості, показання до застосування, техніка пломбування.

2


4.

Ендодонт. Топографо-анатомічні особливості. Ендодонтичний інструментарій: класифікація, характеристика, функціональне призначення. Інструментальна обробка кореневих каналів. Основні техніки, помилки та ускладнення при їх використанні.


2

5.

Матеріали для пломбування кореневих каналів: сілери та філери. Характеристики. Методи пломбування кореневих каналів.

2



ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН


ПРАКТИЧНИХ ЗАНЯТЬ З ПРОПЕДЕВТИКИ ТЕРАПЕВТИЧНОЇ СТОМАТОЛОГІЇ
Кількість годин – 76


п/п



Назва теми


Кількість годин


1.


Знайомство з кафедрою. Історія розвитку терапевтичної стоматології. Мета і завдання фантомного курсу. Стоматологічний кабінет і його обладнання. Ергономіка. Техніка безпеки.

Тестовий контроль вихідних знань



3


2.


Організація робочого місця студента на фантомному курсі. Бормашина, види її, будова, пошкодження та їх ліквідація. Стоматологічні установки.

3


3


Стоматологічні інструменти, бори, наконечники, їх використання та стерилізація. Рукава бормашини. Дезинфекція та стерилізація стоматологічного устаткування та інструментарію.

3


4.


Будова зуба. Гістологія емалі, дентину, цементу. Зубна формула. Клініко-анатомічні особливості різців, іклів, премолярів та молярів. Ознаки зубів. Моделювання зубів з пластичних та твердих матеріалів.



3


5.


Принципи та етапи препарування каріозних порожнин. Класифікація каріозних порожнин за Блеком.

3


6.


Шляхи поширення каріозного процесу на різних поверхнях зуба. Препарування каріозних порожнин І та

V класів. Вибір інструментів.




3


7.


Препарування каріозних порожнин І І класу. Вибір інструментів.



3


8.

Препарування каріозних порожнин І І І та І V класів. Вибір інструментів.


3

9.

Контрольне заняття № 1


3

10.

Пломбувальні матеріали. Класифікація. Вимоги для пломбувальних матеріалів. Матеріали для тимчасових пломб та герметичних пов’язок. Склад, властивості, техніка пломбування. Матеріали для ізолюючих , лікувальних прокладок та девіталізації пульпи. Мета використання, методика їх приготування. техніка накладання.

3

11.

Цементи (цинк-фосфатні, сілікатні, сіліко-фосфатні, полікарбоксілатні). Хімічний склад. Фізичні властивості, показання до використання. Техніка приготування та пломбування.

3


12.

Амальгами. Склад, властивості, показання до використання. Техніка приготування та пломбування.

3

13.

Композитні пломбувальні матеріали. Класифікація, склад, властивості, показання до застосування. Техніка приготування композитних матеріалів хімічного затвердіння. Адгезивні системи для емалі та дентину.

3

14.

Композитні матеріали світлового затвердіння. Види, властивості, показання до застосування, особливості етапів пломбування

3

15.

Склойономерні цементи та компомери. Види, властивості, показання до застосування, особливості пломбування.

3

16.

Техніка пломбування каріозних порожнин І та V класів із застосуванням різних пломбувальних матеріалів. Обгрунтування вибору.

3

17.

Техніка пломбування каріозних порожнин І І класу із застосуванням різних пломбувальних матеріалів. Обгрунтування вибору. Відновлення контактного пункту.

3

18.

Техніка пломбування каріозних порожнин І І І та І V класів із застосуванням різних пломбувальних матеріалів. Обгрунтування вибору.

3

19.

Контрольне заняття № 2

3

20.

Ендодонтія. Топографо-анатомічні особливості будови порожнини зуба та кореневих каналів постійних зубів. Техніка препарування порожнини зуба всіх груп зубів.

3

21.

Ендодонтичні інструменти. Класифікація, види, призначення.

3

22.

Техніка інструментальної та медикаментозної обробки кореневих каналів. Етапи. Вибір інструментів. Сучасні методи очищення та розширення кореневих каналів.

3

23.

Пломбувальні матеріали для кореневих каналів. Класифікація. Вимоги до них. Показання до застосування. Техніка приготування.

3

24.

Техніка пломбування кореневих каналів нетвердіючими і твердіючими пастами, штифтами. Сучасні способи пломбування кореневих каналів

3

25.

Диференційований запік.


4

ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН САМОСТІЙНИХ ПОЗААУДИТОРНИХ ЗАНЯТЬ З ПРОПЕДЕВТИКИ ТЕРАПЕВТИЧНОЇ СТОМАТОЛОГІЇ


Кількість годин – 49


п/п



Тема занять


Кількість годин


1.

Додаткове обладнання сучасних стоматологічних установок.

3

2.

Вітчизняні та зарубіжні засоби дезінфекції та стерилізації в терапевтичній стоматології. Системи "Палмед". Особливості стерилізації інструментів після хворих на вірусний гепатит, СНІД.

4

3.


Типи алмазних борів вітчизняних та зарубіжних форм для препарування каріозних порожнин зубів під сучасні пломбувальні матеріали (композити хімічного та світлового твердіння, склоіономерні цементи, компомери).

3


4.


Сучасні альтернативні методи видалення уражених карієсом тканин (хімічне і хіміко-механічне препарування каріозних порожнини)

3


5.


Сучасні концепції препарування каріозних порожнин: принципи препарування за Блеком, Лукомським, Маунтом, підготовка до профілактичного пломбування.

3


6.


Фізико-хімічні властивості сучасних склоіономерних цементів. Традиційні, срібловмісні, зміцнені та гібридні СІЦ. Компомери. Техніка застосування склоіономерних матеріалів.

3



7.


Фізико-хімічні властивості сучасних композиційних матеріалів хімічного та світлового твердіння, особливості адгезивної техніки пломбування зубів із застосуванням композиційних матеріалів.

3


8.

Техніка естетичної реставрації постійних зубів із застосуванням композиційних матеріалів. Оптичні властивості різних груп зубів. Опаковість зубів.

3

9

Використання нанотехнологій у розробці композитних матеріалів - відкриття нових можливостей.




10.

Матеріали для прямого та непрямого покриття пульпи зуба Їх фізико-хімічні властивості. Показання до застосування. Техніка використання.


3

11.

Коренева пломба на основі композиту - "EndoRez" Фізико-хімічні властивості. Показання до використання. Техніка пломбування кореневих каналів.


3

12.

Сучасні матеріали для тимчасової та постійної отбтурації кореневих каналів в постійних зубах. Кальційвмісні, полімерні, склоіономерні, цинкоксидевгенольні. Їх властивості, техніка застосування.

3

13.

Ендодонтичні інструменти для ручної та машинної обробки кореневих каналів провідних зарубіжних фірм.

3

14.

Апекслокатори. Призначення, правила роботи. Техніка використання.

3

15.

Прилади для фотополімеризації композитних матеріалів вітчизняних та зарубіжних фірм. Класифікація, умови та правила роботи. Контроль ефективності роботи. Дезінфекція.

3

16

Пломбування кореневих каналів зубів із застосуванням розігрітої та термопластифікованої гутаперчі.

3


ТЕСТИ ДЛЯ КОНТРОЛЮ

ВИХІДНОГО (ПОЧАТКОВОГО) РІВНЯ ЗНАНЬ СТУДЕНТІВ

З ПРОПЕДЕВТИКИ ТЕРАПЕВТИЧНОЇ СТОМАТОЛОГІЇ
1. Скільки коренів має перший моляр на верхній щелепі?

А. один

В. два

С. три


D. чотири
2. Скільки коренів має перший премоляр верхньої щелепи?

А. один

В. два

С. три


D.чотири
3. Як називаються горби на жувальній поверхні премолярів верхньої щелепи?

А. щічний та піднебінний

В. медіальний та дистальний

С. вестибулярний та оральний.

D. медіальний та піднебінний
4. Як називаються горби на жувальній поверхні нижніх постійних премолярів?

А. язичний та щічний

В. медіальний та дистальний

С. щічний та дистальний

D. медіальний та язичний
5. Скільки коренів мають премоляри нижньої щелепи?

А. один


В. два

С. один, але роздвоєний біля верхівки

D. три
6. Як називається горбики на жувальній поверхні першого постійного моляра нижньої щелепи?

А. два язичних, три щічних

В. два щічних, три язичних

С. два медіальних, три дистальних

D. два дистальних, три медіальних
7. Скільки горбиків є на жувальній поверхні другого постійного моляра на нижній щелепі?

А. два


В. три

С. чотири

D. п’ять
8. Скільки каналів має перший моляр нижньої щелепи?

А. один

В. два

С. три


D. чотири

9. Скільки каналів має другий моляр на верхній щелепі?

А. один

В. два


С. три

D. чотири

10. Скільки каналів має перший премоляр верхньої щелепи?

А. один


В. два

С. три


D. чотири

ПЕРЕЛІК ПИТАНЬ ДЛЯ КОНТРОЛЮ

ВИХІДНОГО РІВНЯ ЗНАНЬ 3 ПРОПЕДЕВТИКИ ТЕРАПЕВТИЧНОЇ СТОМАТОЛОГІЇ


  1. Назвіть ознаки, що дозволяють встановити належність зуба до відповідної ділянки щелепи.

  2. У чому полягає ознака "кута коронки"?

  3. У чому полягає ознака "кривизни коронки"?

  4. У чому полягає ознака "відхилення кореня"?

  5. За якими анатомічними ознаками відрізняються центральні та бокові постійні різці верхньої щелепи?

  6. Скільки горбів є на жувальній поверхні премолярів верхньої щелепи.

  7. Як називаються горби на жувальній поверхні премолярів верхньої щелепи?

  8. Скільки коренів має перший премоляр верхньої щелепи?

  9. Як називаються кореневі канали першого премоляра верхньої щелепи?

  10. Скільки коренів має другий премоляр верхньої щелепи?

  11. Якими анатомічними ознаками відрізняються перший та другий премоляр верхньої щелепи?

  12. Яку форму має жувальна поверхня першого постійного моляра на верхній щелепі?

  13. Скільки горбів є на жувальній поверхні першого постійного моляра верхньої щелепи?

  14. Як називаються горби на жувальній поверхні першого постійного моляра верхньої щелепи?

  15. Який горбик на жувальній поверхні першого постійного моляра верхньої щелепи розвинений найбільше?

  16. Скільки коренів мають моляри верхньої щелепи?

  17. Як називаються кореневі канали молярів верхньої щелепи?

  18. Яку форму може мати жувальна поверхня другого постійного моляра верхньої щелепи?

  19. За якими анатомічними ознаками відрізняються нижні центральні та бокові постійні різці?

  20. За якими анатомічними ознаками відрізняються постійні ікла верхньої та нижньої щелеп?

  21. Скільки горбів є на жувальній поверхні нижніх постійних премолярів?

  22. Як називаються горби на жувальній поверхні нижніх постійних премолярів?

  23. Скільки коренів мають премоляри нижньої щелепи?

  24. За якими анатомічними ознаками відрізняються премоляри нижньої щелепи?

  25. Скільки горбів є на жувальній поверхні першого постійного моляра нижньої щелепи?

  26. Як називаються горби на жувальній поверхні першого постійного моляра нижньої щелепи?

  27. Які горби на жувальній поверхні нижніх постійних молярів розвинені більше?

  28. Скільки коренів мають нижні постійні моляри?

  29. Скільки кореневих каналів в постійних молярах нижніх щелеп?

  30. Як називаються кореневі канали в нижніх постійних молярах?

  31. Скільки горбів є на жувальній поверхні другого постійного моляра на нижній щелепі?

ПЕРЕЛІК ПИТАНЬ ДО КОНТРОЛЬНОГО ЗАНЯТТЯ № 1

З ПРОПЕДЕВТИКИ ТЕРАПЕВТИЧНОЇ СТОМАТОЛОГІЇ




  1. Назвіть, що належить до основного стоматологічного устаткування.

  2. Вкажіть основні стоматологічні інструменти для терапевтичного прийому. Назвіть призначення кожного з них.

  1. Які існують види стерилізації стоматологічного інструментарію. Як здійснюється контроль ефективності стерилізації.

  1. Опишіть анатомічну будову постійних різців верхньої щелепи.

  2. Опишіть анатомічну будову постійних різців нижньої щелепи.

  3. Опишіть анатомічну будову постійних іклів верхньої та нижньої щелепи.

  4. Опишіть постійну будову постійних премолярів верхньої щелепи.

  5. Опишіть постійну будову постійних премолярів нижньої щелепи.

  6. Опишіть анатомічну будову першого постійного моляра верхньої та нижньої щелеп.

  7. Опишіть анатомічну будову другого постійного моляра верхньої та нижньої щелеп.

  8. Опишіть можливі відхилення від нормальної анатомічної будови постійних зубів.

  9. Як класифікуються каріозні порожнини за Блеком?

  10. Які каріозні порожнини окрім порожнин на жувальній поверхні молярів та премолярів належать до першого класу каріозних порожнин за Блеком?

  11. Назвіть основні етапи препарування каріозної порожнини.

  12. З якою метою здійснюється етап "розкриття каріозної порожнини"? Які інструменти при цьому застосовуються?

  13. Що таке некротомія каріозної порожнини? За якими ознаками оцінюється правильно виконана некротомія? Які інструменти при цьому застосовуються?

  14. Назвіть особливості некротомії при гострому та хронічному глибокому карієсі.

  15. 3 якою метою здійснюється формування каріозної порожнини? Які інструменти при цьому застосовуються?

  16. Назвіть основні вимоги при формуванні каріозної порожнини під амальгаму.

  17. Вкажіть основні вимоги при формуванні каріозної порожнини під композитні матеріали (хіміко - та фотоіміолімерні).

  18. Назвіть основні вимоги при формуванні каріозної порожнини під склоіономерні цементи.

  19. Намалюйте основні варіанти формування каріозної порожнини І класу в молярах.

  20. Як слід формувати каріозну порожнину І класу, якщо на жувальній поверхні моляра є дві розташовані поряд каріозні порожнини?

  21. Як слід формувати каріозну порожнину І класу, якщо в молярі є каріозні порожнини, розташовані на жувальній поверхні та у сліпій ямці на вестибулярній поверхні?

  22. У чому полягають особливості розкриття каріозної порожнини ІІ класу.

  23. Як формується каріозна порожнина II класу при відсутності розташованого поряд зуба?

  24. Як формується каріозна порожнина II класу при наявності розташо­ваного поряд зуба?

  25. Що таке "допоміжна площина"? При роботі з якими пломбувальними матеріалами її формування с необхідним?

  26. Яким вимогам має відповідати правильно сформована "допоміжна площина” (глибина, ширина, довжина)?

  27. Назвіть основні помилки при препаруванні каріозних порожнин II класу.

  28. Назвіть особливості препарування каріозних порожнин ІІІ класу в залежності від глибини, розмірів, розташування сусідніх зубів.

  29. Вкажіть ускладнення, що виникають при неправильному препаруванні каріозних порожнин III класу?

  30. Назвіть особливості препарування каріозних порожнин ІІІ і ІV класів під фотополімерні композиційні матеріали.

  31. Назвіть особливості препарування каріозних порожнин ІV класу в залежності від розмірів, розміщення сусідніх зубів.

  32. Вкажіть показання до формування "додаткової площини" при препа­руванні каріозних порожнин IV класу? Основні вимоги до неї.

  33. Намалюйте основні види "допоміжних площин" на оральній поверхні при препаруванні каріозної порожнини ІV класу.

  34. Назвіть особливості препарування та формування каріозних порожнин V класу.

  35. Які ускладнення можливі під час препарування каріозної порожнини V класу? Як їх запобігти?

  36. Назвіть особливості формування каріозних порожнин V класів під різні види пломбувальних матеріалів (амальгама, композити, склоіномерні цементи).

ПЕРЕЛІК ПИТАНЬ ДО КОНТРОЛЬНОГО ЗАНЯТТЯ № 2

З ПРОПЕДЕВТИКИ ТЕРАПЕВТИЧНОЇ СТОМАТОЛОГІЇ


  1. Класифікація стоматологічних пломбувальних матеріалів.

  2. Основні складові, властивості та показання до застосування цинк-фосфатних цементів. Техніка приготування та пломбування цинк-фосфатними цементами.

  3. Склад, властивості, показання до застосування силікатних і силікофосфатних цементів.

  4. Техніка приготування силікатних та силіко-фосфатних цементів. Методика пломбування.

  5. Склоіономерні цементи. Загальна характеристика, групи, основні позитивні властивості та недоліки.

  6. Методика приготування склоіономерного цементу. Техніка пломбування.

  7. Срібна амальгама. Її основні складові компоненти. Позитивні та негативні властивості. Типи амальгам.

  8. Техніка пломбування амальгамою. Необхідні інструменти.

  9. Сучасна класифікація композиційних матеріалів.

  10. Що таке гібридні композиційні матеріали? Їх склад, позитивні властивості, показання до використання.

  11. Композиційні матеріали хімічного затвердіння, їх позитивні та негативні властивості, показання до застосування.

  12. Основні етапи пломбування каріозної порожнини із застосуванням композиційних матеріалів хімічного твердіння.

  13. Композиційні матеріали світлового твердіння (фотополімери). Їх позитивні та негативні властивості, показання до застосування.

  14. Методика пломбування каріозної порожнини фотополімерним матеріалом.

  15. Адгезивні системи, їх види, призначення. Техніка застосування.

  16. Назвіть особливості пломбування порожнини ІІ класу, в тому числі фотополімерними матеріалами. Назвіть необхідні інструменти.

  17. Перелічіть пломбувальні матеріали для пломбування порожнин І класу в постійних зубах.

  18. Перелічить пломбувальні матеріали для пломбування порожнин ІІ класу в постійних зубах.

  19. Опишіть методику відновлення контактного пункту при пломбуванні каріозної порожнини ІІ класу.

  20. Перелічить пломбувальні матеріали для пломбування порожнин ІІІ, ІV класів в постійних зубах.

  21. Перелічить пломбувальні матеріали для пломбування порожнин V класів в постійних зубах.

  22. Назвіть особливості пломбування порожнин ІІІ, ІV класів в постійних зубах.

ПЕРЕЛІК ПИТАНЬ ДО ДИФЕРЕНЦІЙНОГО ЗАЛІКУ 3 ПРОПЕДЕВТИКИ ТЕРАПЕВТИЧОЇ СТОМАТОЛОГІЇ



( кінцевий контроль знань)


  1. Основні стоматологічні інструменти для терапевтичного прийому. Призначення, види стерилізації стоматологічного інструментарію.

  2. Анатомічна будова постійних різців та ікол.

  3. Анатомічна будова постійних премолярів.

  4. Анатомічна будова першого та другого постійних молярів.

  5. Класифікація каріозних порожнин за Блеком. Основні етапи препарування каріозної порожнини.

  6. Вимоги при формуванні каріозної порожнини в залежності від вибору пломбувального матеріалу (амальгами, композиту, цементів – традиційних і склоіономерних).

  7. Препарування та формування порожнини 1 класу в постійних зубах .

  8. Препарування та формування порожнини 2 класу в постійних зубах.

  9. Препарування та формування порожнини 3 класу в постійних зубах.

  10. Препарування та формування порожнини 4 класу в постійних зубах.

  11. Препарування та формування порожнини 5 класу в постійних зубах.

  12. Класифікація стоматологічних пломбувальних матеріалів.

  13. Техніка приготування штучного дентину та цинк-евгенольної пасти.

  14. Цинк-фосфатні цементи. Їх основні складові, властивості, показання до застосування. Техніка приготування та пломбування цинк-фосфатними цементами.

  15. Силікатні та силіко-фосфатні цементи. Склад, властивості, показання до застосування, недоліки.

  16. Техніка приготування силікатних та силіко-фосфатних цементів. Методика пломбування.

  17. Склоіономерні цементи. Загальна характеристика, групи, позитивні властивості та недоліки.

  18. Методика приготування склоіономерного цементу. Техніка пломбування.

  19. Матеріали для прокладок. Групи, основні вимоги. Методика накладання лікувальної і ізолюючої прокладок.

  20. Срібна амальгама. Основні складові компоненти, позитивні та негативні властивості. Типи амальгам.

  21. Техніка пломбування амальгамою. Необхідні інструменти.

  22. Сучасна класифікація композиційних матеріалів.

  23. Гібридні композиційні матеріали. Склад, властивості, показання до використання.

  24. Композиційні матеріали хімічного твердіння. Позитивні та негативні властивості, показання до застосування.

  25. Техніка пломбування каріозної порожнини композиційними матеріалами хімічного твердіння.

  26. Композиційні матеріали світлового твердіння. Позитивні та негативні властивості, показання до застосування.

  27. Техніка пломбування каріозної порожнини фотополімерним композиційним матеріалом.

  28. Адгезивні системи. Види, призначення. Техніка застосування.

  29. Техніка тотального травлення. Механізм адгезії після тотального протравлювання емалі та дентину. При пломбуванні якими матеріалами це необхідно і для чого?

  30. Особливості пломбування порожнин 2 класу, в тому числі фотополімерними матеріалами. Назвіть необхідні інструменти.

  31. Компомери. Загальна характеристика, показання до застосування.

  32. Пломбувальні матеріали для порожнин 1 класу в постійних зубах.

  33. Пломбувальні матеріали для порожнин 2 класу в постійних зубах.

  34. Техніка відновлення контактного пункту при пломбуванні каріозних порожнин 2 класу. Необхідні аксесуари.

  35. Пломбувальні матеріали для порожнин 3, 4 та 5 класів в постійних зубах.

  36. Особливості пломбування порожнин 3, 4 класів в постійних зубах.

  37. Остаточна обробка постійної пломби. Необхідні інструменти та аксесуари.

  38. Назвіть етапи ендодонтичного лікування.

  39. Топографія порожнини зуба в постійних різцях та іклах. Техніка розкриття порожнини зуба в постійних різцях та іклах.

  40. Топографія порожнини зуба в премолярах. Техніка розкриття порожнини зуба в пре молярах.

  41. Топографія порожнини зуба в постійних молярах верхньої щелепи. Техніка розкриття порожнини зуба в постійних молярах верхньої щелепи.

  42. Топографія порожнини зуба в постійних молярах нижньої щелепи. Техніка розкриття порожнини зуба в постійних молярах нижньої щелепи.

  43. Етапи інструментальної обробки кореневих каналів. Які інструменти використовуються на кожному етапі.

  44. Сучасна класифікація ендодонтичних інструментів, призначення, правила використання.

  45. Імпрегнаційні методи лікування зубів. Засоби. Техніка сріблення кореневих каналів.

  46. Сучасна класифікація матеріалів для кореневих пломб.

  47. Матеріали, які використовуються для кореневих пломб в постійних зубах. Їх характеристика, переваги та недоліки.

  48. Етапи пломбування кореневих каналів гутаперчею (метод латеральної конденсації та центрального штифта). Показання до використання гутаперчевих штифтів.

  49. Помилки при інструментальній обробці кореневих каналів в постійних зубах. Методи запобігання.

  50. Помилки при пломбуванні кореневих каналів в постійних зубах. Методи запобігання.

  51. Гутаперча для пломбування кореневих каналів. Види, основні властивості, техніка застосування.

  52. Сілери для кореневих каналів: види, показання до застосування, позитивні та негативні властивості.



ПЕРЕЛІК ПРАКТИЧНИХ НАВИЧОК


ДЛЯ КОНТРОЛЮ КІНЦЕВОГО РІВНЯ ЗНАНЬ З ПРОПЕДЕВТИКИ ТЕРАПЕВТИЧНОЇ СТОМАТОЛОГІЇ
1. Вміти відрізняти постійні зуби за анатомічними ознаками.

2. Володіти технікою препарування каріозних порожнин І класу в і постійних зубах.

3. Володіти технікою препарування каріозних порожнин II класу в постійних зубах.

4. Володіти технікою препарування каріозних порожнин III класу в постійних зубах.

5. Володіти технікою препарування каріозних порожнин IV класу в постійних зубах.

6. Володіти технікою препарування каріозних порожнин V класу в постійних зубах.

7. Вміти приготувати цинк-фосфатний цемент для пломбування.

8. Вміти приготувати склоіономіний цемент для пломбування.

9. Вміти приготувати композиційний матеріал хімічного тверднення для пломбування.

10. Вміти приготувати амальгаму для пломбування.

11. Вміти приготувати силікатний та силіко-фосфатний цемент для пломбування.

12. Володіти технікою травлення емалі та дентіну під композиційні матеріали.

13. Володіти технікою нанесення адгезивних систем для дентину та емалі.

14. Володіти сендвіч технікою пломбування каріозних порожнин.

15. Володіти технікою внесення прокладок з гідроокискальційвмісних паст.

16. Володіти технікою пломбування каріозної порожнини І класу в постійному зубі різними пломбувальними матеріалами.

17. Володіти технікою пломбування каріозної порожнини II класу з відновленням контактного пункту в постійному зубі різними пломбувальними матеріалами.

18. Володіти технікою пломбування каріозної порожнини III класу з відновленням контактного пункту в постійному зубі різними пломбувальними матеріалами.

19. Володіти технікою пломбування каріозної порожнини IV класу в постійному зубі різними пломбувальними матеріалами.

20. Володіти технікою пломбування каріозної порожнини V класу в постійному зубі різними пломбувальними матеріалами.

21. Володіти технікою розкриття порожнини зуба в постійних різцях та іклах.

22. Володіти технікою розкриття порожнини зуба в постійних премолярах.

23. Володіти технікою розкриття порожнини зуба в постійних молярах.

24. Вміти вибрати інструменти для механічної обробки кореневих каналів в постійних зубах.

25. Володіти технікою механічної обробки кореневих каналів в постійних зубах.

26. Володіти технікою медикаментозної обробки кореневих каналів в постійних зубах.

27. Володіти технікою імпрегнаційної обробки кореневих каналів в постійних зубах.

28. Вміти приготувати резорцин-формалінову пасту.

29. Вміти приготувати цинк-евгенолову пасту для пломбування кореневих каналів.

30. Володіти технікою пломбування кореневих каналів пастами в постійних зубах.

31. Володіти технікою пломбування кореневих каналів гутаперчею в постійних зубах.

ПЕРЕЛІК МІНІМАЛЬНОЇ КІЛЬКОСТІ ТЕОРЕТИЧНИХ ТА ПРАКТИЧНИХ ЗНАНЬ, БЕЗ ЯКИХ СТУДЕНТ НЕ МОЖЕ ОТРИМАТИ ЗАДОВІЛЬНУ ОЦІНКУ НА ПІДСУМКОВОМУ ЗАНЯТТІ 3 ПРОПЕДЕВТИКИ ТЕРАПЕВТИЧНОЇ СТОМАТОЛОПЇ




  1. Знати основний стоматологічний інструментарій, в тому числі ендодонтичний, та його призначення.

  2. Вміти відрізняти постійні зуби за їх анатомічними ознаками.

  3. Знати анатомічну будову різних груп постійних зубів.

  4. Знати основні принципи препарування каріозних порожнин різних класів в постійних зубах.

  5. Знати основні види пломбувальних матеріалів, їх властивості та призначення.

  6. Знати основні технічні прийоми пломбування каріозних порожнин 1-5 класів у постійних зубах із застосуванням різних видів пломбувальних матеріалів.

  7. Знати топографічну анатомію порожнин постійних зубів.

  8. Знати основні етапи препарування порожнин різних груп постійних зубів.

  9. 3нати правила роботи з основними видами ендодонтичного інструментарію.

  10. Знати основні етапи механічної та медикаментозної обробки кореневих каналів.

  11. Знати суть імпрегнаційних методів лікування карієсу та його ускладнень і техніку їх виконання.

  12. 3нати основні групи пломбувальних матеріалів для кореневих каналів. Їх властивості, призначення, техніку використання.

  13. Знати основні техніки пломбування кореневих каналів.

  14. Вміти вибирати стоматологічні інструменти в залежності від їх призначення.

РЕГЛАМЕНТ ПРОВЕДЕННЯ ДИФЕРЕНЦІЙНОГО ЗАЛІКУ

З ПРОПЕДЕВТИКИ ТЕРАПЕВТИЧНОЇ СТОМТОЛОГІЇ

Диференційований залік з пропедевтики терапевтичної стоматології проводиться на останньому практичному зайнятті за умови повного відвідування курсу лекцій та практичних занять.

Диференційний залік з пропедевтики терапевтичної стоматології складається з двох частин: теоретичної та практичної частини.

Теоретична частина заліку приймається у вигляді письмового вирішення 50-ти тестових завдань, що охоплюють всі розділи курсу пропедевтики терапевтичної стоматології. Термін письмової роботи 50 хвилин.

Критерії оцінок:

40-60% - „3”,

61 -80% - „4”,

81% і більше – „5”.

Практична частина заліку складається з демонстрації студентом однієї практичної навички з переліку практичних навичок для диференційованого заліку з пропедевтики терапевтичної стоматології.

КРИТЕРІЇ ОЦІНОК НА ДИФЕРЕНЦІЙНОМУ ЗАЛІКУ

З ПРОПЕДЕВТИКИ ТЕРАПЕВТИЧНОЇ СТОМАТОЛОГІЇ

Оцінку “ВІДМІННО” заслуговує студент, якій виявляє теоретичні знання в повному об’ємі навчальної програми, ознайомився з основною та додатковою літературою, оволодів практичними навичками з дисципліни, вірно відповів на тестові запитання (більше 80%), має поточні оцінки з дисципліни “ДОБРЕ” та “ВІДМІННО”.

Оцінку "ДОБРЕ" заслуговує студент, який виявив теоретичні знання в об'ємі програми, ознайомився з основною літературою зі спеціальності, на окремі запитання дає неповні відповіді. Оволодів практичними навичками з дисципліни, відпо­вів на тестові запитання (більше 60%), має переважно поточні оцінки з дисципліни "ДОБРЕ",

Оцінку " ЗАДОВІЛЬНО" заслуговує студент, який виявив теоретичні знання в об’ємі навчальної програми тільки основної літератури. При відповіді на питання дає обмежену відповідь, при демонстрації практичних навичок були допущені технічні помилки. Вірно відповів на тестові запитання (більше 40%). Нерегулярно відвідував практичні заняття, мав поточні оцінки з дисципліни " ЗАДОВІЛЬНО".

Оцінку " НЕЗАДОВІЛЬНО" отримує студент, який допускає при відповіді принципові помилки, слабо володіє основними практич­ними навичками. Не відповів вірно на 40% тестових запитань. Протягом семестру пропускав без поважних причин практичні заняття та лекції з дисципліни.

СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ

3 ПРОПЕДЕВТИКИ Ї ТЕРАПЕВТИЧНОЇ СТОМАТОЛОГІЇ
А.ОСНОВНА


  1. Терапевтична стоматологія. Фантомний курс, (І том), М.Ф.Данилевський, А.В.Борисенко, А.М.Політун, Л.Ф.Сідельникова, О.Ф.Несин, - К.: Здоров’я, 2001. - 392с.

  2. Терапевтическая стоматология, под ред. Е.В.Боровского. М. Медицина, 1998. - 510 С.

  3. Практикум з терапевтичної стоматології (фантомний курс): навч. посібник (М. Ф. Данилевський, А. П.Грохольський, А. М. Політун).   Львів; Світ, 1993. - 184 с.

  4. Магид Е. А., Мухин Н. А. Фантомний курс терапевтической стоматологии. Атлас. - М.: Медицина, 1987. - 304 с.


Б. ДОДАТКОВА:

  1. Грошиков М. І.. Патрикеев В. К. Учебное пособие по терапевтической стоматологии. М.: Медицина, 1976. - 98с.

  2. Борисенко А.В. Композиционные пломбировочные материалы: Киев, 1998. - 106 с.

  3. Макеева И. М. Восстановление зубов светоотверждаемыми композитными материалами. М.: ОАО «Стоматология». - 1997. - 72 с.

  4. Боровский Е.В., Жохова Н.С. Эндодонтическое лечение. М.: АО "Стоматология", 1997. - 64 с. (пособие для врачей).

  5. Николишин А.К. Современная эндодонтия практического врача. Полтава, 1998. - 153 с.

  6. .Хоменко Л.А. Биденко Н.В. Практическая эндодонтия: инструменты, материалы и методы. - Киев, Книга плюс, 2002.- 216 с.

  7. Николаев А.И., Цепов Л.М. Практическая терапевтическая стоматология С-Пб., 2001.- 390с.

  8. Биденко Н.В. Стеклоиономерные материалы и их применение в стоматологии, Киев, Книга плюс, 2003.-144с.

  1. Леманн К.М., Хэльвиг Э. Основы терапевтической и ортопедической стоматологии: (под ред Абакарова С.И., Макеева В.Ф., пер. с нем.), 1999.- 262с.

  2. Лукиных Л.М. Кариес зубов (этиология, клиника, лечение, профилактика).- Нижний Новгород, НГМА, 1999.- 186с.

  1. Николишин А.К. Восстановление (реставрация) и пломбирование зубов современными материалами и технологиями.-Полтава, 2001.- 176с.

ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ ДЛЯ ВИЗНАЧЕННЯ КІНЦЕВОГО РІВНЯ ЗНАНЬ З ПРОПЕДЕВТИКИ ТЕРАПЕВТИЧНОЇ СТОМАТОЛОГІЇ

1.Порожнина зуба має веретеноподібну форму, що поступово плавно трансформується у кореневий канал. В яких зубах є порожнина такої форми?

А Верхніх іклів та різців

В Нижніх премолярів

С Верхніх премолярів

Д Верхніх других молярів

Е Нижніх других молярів


  1. Коронка зуба має форму ромба з чотирма, іноді з п'ятьма горбками — два щічних і три піднебінних. Який зуб має таку форму і вказану кількість горбків?

А Перший верхній моляр

В Нижній премоляр

С Верхній перший моляр

Д Верхній другий моляр

Е Нижній другий моляр


  1. Порожнина зуба має щілиноподібну форму, витягнуту в щічно-піднебінному напрямі, що переходить в один щілиноподібний канал. Який зуб має порожнину такої форми?

А Другий верхній премоляр

В Нижній премоляр

С Верхнє ікло

Д Верхній другий різець

Е Нижній другий премоляр


  1. Форма коронки конічна, і коронка має один різальний край. Який зуб може мати таку форму?

А Верхнє ікло

В Нижній премоляр

С Другий верхній премоляр

Д Верхній другий різець

Е Нижній другий премоляр


  1. Коронки зубів мають долотоподібну форму. До якої групи зубів належать зуби?

А Центральні й бокові різці верхньої щелепи

В Нижні премоляри

С Верхні премоляри

Д Верхні моляри

Е Нижні другі моляри
6. Коронка зуба має форму витягнутого чотирикутника. Є два великих горбки, щічний горбок, у свою чергу, може бути поділений на два-три виступи. Визначте зуб у зубному ряду.

А Другий нижній премоляр.

В Верхній боковий різець

С Верхні центральний різець

Д Верхній перший моляр

Е Нижній другий моляр


Форма коронки подібна до прямокутника. На жувальній поверхні є п'ять горбків — три щічних і два язикових. Назвіть зуб.

А Нижній перший моляр

В Нижній премоляр

С Верхній перший моляр

Д Верхній другий моляр

Е Нижній другий моляр

На жувальній поверхні шостого верхнього зуба в ділянці фісур дві близько розташовані каріозні порожнини. Як слід формувати каріозні порожнини?

А Об’єднати в одну порожнину

В Сформувати дві окремі порожнини

С Провести екскавацію порожнин

Д Надати їм кулеподібної форми

Е Зробити вхідний отвір ширше дна


Як слід формувати порожнину, якщо на одному зубі каріозна порожнина локалізується на жувальній поверхні та в борозенці щічної поверхні на рівні екватора?

А Сформувати об’єднану основну та допоміжну порожнини зі сходинкою

В Сформувати дві окремі порожнини

С Провести екскавацію порожнин

Д Надати їм кулеподібної форми

Е Зробити одну велику порожнину без сходинки


У шостому нижньому зубі утворилась глибока каріозна порожнина І класу. Яким бором необхідно сформувати дно каріозної порожнини?

А Фісурним бором великого розміру

В Кулястим бором великого розміру

С Фісурним бором невеликого розміру

Д Колесоподібним бором

Е Кулястим бором малого розміру


11. У шостому нижньому зубі утворилась глибока каріозна порожнина І класу. У чому полягають особливості формування дна порожнини при глибокому карієсі?

А Формувати кулястим бором великого розміру.

В Формувати кулястим бором малого розміру

С Формувати фісурним бором невеликого розміру

Д Формувати колесоподібним бором

Е Формувати зворотньоконусним бором малого розміру


12. Каріозні порожнини розташовані на жувальній і щічній поверхні моляра, вище екватора коронки, мають спільну стінку, обернену до жувальної поверхні. Яка тактика формування каріозної порожнини у цьому випадку?

А Сформувати об’єднану основну та допоміжну порожнини зі сходинкою

В Сформувати дві окремі порожнини

С Провести екскавацію порожнин

Д Надати їм кулеподібної форми

Е Зробити одну велику порожнину без сходинки


13. Яким бором необхідно провести розкриття каріозної порожнини І класу?

А Фісурним або кулястим бором невеликого розміру

В Кулястим бором великого розміру

С Фісурним бором великого розміру

Д Колесоподібним бором

Е Фісурним або кулястим бором великого розміру

14. Як слід сформувати каріозну порожнину І класу?

А Ящикоподібної форми із прямовисними стінками

В Сформувати вхідний отвір ширший ніж дно

С Сформувати об’єднану основну та допоміжну порожнини

Д Надати їй кулеподібної форми

Е Зробити одну велику порожнину без сходинки


15. Як слід сформувати каріозну порожнину ІІ класу?

А Сформувати об’єднану основну та допоміжну порожнини зі сходинкою

В Сформувати вхідний отвір ширший ніж дно

С Ящикоподібної форми із прямовисними стінками

Д Надати їй кулеподібної форми

Е Зробити одну велику порожнину без сходинки


16. Як слід сформувати каріозну порожнину V класу?

А Сформувати вхідний отвір менший ніж дно

В Ящикоподібної форми із прямовисними стінками

С Сформувати вхідний отвір ширший ніж дно

Д Надати їй кулеподібної форми

Е Зробити порожнину зі сходинкою


17. Як слід сформувати каріозну порожнину ІІІ класу?

А З виведенням на язикову поверхню

В Ящикоподібної форми із прямовисними стінками

С Сформувати вхідний отвір ширший ніж дно

Д Надати їй кулеподібної форми

Е З виведенням на вестибулярну поверхню.


18. Яким інструментами слід проводити некректомію дна каріозної порожнини при гострому глибокому карієсі?

А Екскаватором великих розмірів

В Кулястим бором великого розміру

С Фісурним бором великого розміру

Д Колесоподібним бором

Е Фісурним або кулястим бором великого розміру

19. Як необхідно формувати край каріозної порожнини І класу при пломбуванні амальгамою?

А Скосити край емалі під кутом 45°

В Сформувати вхідний отвір менший ніж дно

С Сформувати вхідний отвір ширший ніж дно

Д Не скошувати край емалі

Е Заокруглити край емалі


20. Як необхідно формувати вестибулярний край каріозної порожнини ІV класу при пломбуванні композитом?

А Скосити край емалі під кутом 45°

В Сформувати вхідний отвір менший ніж дно

С Сформувати вхідний отвір ширший ніж дно

Д Не скошувати край емалі

Е Заокруглити край емалі


21. У яких межах яких тканин формують каріозну порожнину при препаруванні середнього карієсу?

А У межах плащового дентину

В У межах навколопульпарного дентину

С У межах розм’якшеного дентину

Д У межах пігментованого дентину

Е У межах розм’якшеного навколо пульпарного дентину


22. У яких межах яких тканин формують каріозну порожнину при препаруванні поверхневого карієсу?

А У межах емалі

В У межах навколопульпарного дентину

С У межах розм’якшеного дентину

Д У межах пігментованого дентину

Е У межах плащового дентину


23. У яких межах яких тканин формують каріозну порожнину при препаруванні глибокого карієсу?

А У межах розм’якшеного навколо пульпарного дентину

В У межах емалі

С У межах розм’якшеного дентину

Д У межах пігментованого дентину

Е У межах плащового дентину


24. У другому верхньому різці є каріозна порожнина ІІІ класу, доступ до неї утруднений. У чому спосіб препарування порожнини?

А З виведенням на язикову поверхню

В Ящикоподібної форми із прямовисними стінками

С Сформувати вхідний отвір ширший ніж дно

Д Надати їй кулеподібної форми

Е З виведенням на вестибулярну поверхню.


25. Верхній різець депульпований, коронка зуба дуже зруйнована. Які додаткові пристосування для фіксації пломби треба застосувати?

А Внутрішньо кореневий штифт

В Навколопульпарні штифти

С Адгезивну техніку пломбування

Д Прозорі ковпачки

Е Дерев’яні клинці


26. Які додаткові пристосування для фіксації пломби можна застосувати при пломбуванні великої каріозної порожнини І класу амальгамою?

А Навколопульпарні штифти

В Внутрішньо кореневий штифт

С Прозорі клинці

Д Прозорі ковпачки

Е Дерев’яні клинці


27. Які додаткові пристосування треба застосувати при пломбуванні каріозної порожнини ІІ класу амальгамою для відновлення контактного пункту?

А Клинці і матриця

В Навколопульпарні штифти

С Прозорі клинці

Д Прозорі ковпачки

Е Дерев’яні клинці


28. Які додаткові пристосування треба застосувати при пломбуванні каріозної порожнини ІІ класу композитом для відновлення контактного пункту?

А Прозорі клинці і матриця

В Навколопульпарні штифти

С Прозорі клинці

Д Прозорі ковпачки

Е Дерев’яні клинці


29. Як треба вносити пломбувальний матеріал – силікатний цемент - у каріозну порожнину при її пломбуванні?

А 1-2 порціями

В Невеликими порціями

С Невеликими порціями, притираючи до стінок

Д Навскісними шарами

Е Горизонтальними шарами


30. Як треба вносити пломбувальний матеріал – композиційний матеріал хімічної полімеризації - у каріозну порожнину при її пломбуванні?

А 1-2 порціями

В Невеликими порціями

С Невеликими порціями, притираючи до стінок

Д Навскісними шарами

Е Горизонтальними шарами


32. Як треба вносити пломбувальний матеріал – амальгаму - у каріозну порожнину при її пломбуванні?

А Невеликими порціями, притираючи до стінок

В Невеликими порціями

С 1-2 порціями

Д Навскісними шарами

Е Горизонтальними шарами


33. Як треба вносити пломбувальний матеріал – композиційний матеріал світлової полімеризації - у каріозну порожнину при її пломбуванні?

А Навскісними шарами

В Невеликими порціями

С Невеликими порціями, притираючи до стінок

Д 1-2 порціями

Е Горизонтальними шарами


34. Які основні компоненти фосфат-цементу?

А Оксид цинку та фосфорна кислота

В Оксид алюмінію та фосфорна кислота

С Оксид цинку та

Д Оксид магнію та фосфорна кислота

Е Фтор алюмосилікат та фосфорна кислота


35. Які основні компоненти силікатного цементу?

А Оксиди алюмінію, кремнію та фосфорна кислота

В Оксид алюмінію та фосфорна кислота

С Оксид цинку та

Д Оксид магнію та фосфорна кислота

Е Фторалюмосилікат та фосфорна кислота


36. Які основні компоненти склоіономерного цементу?

А Фторалюмосилікат та полікарбонова кислота

В Оксид алюмінію та полікарбонова кислота

С Оксид цинку та полі карбонова кислота

Д Фтор алюмосилікатне скло та фосфорна кислота

Е Оксиди алюмінію, кремнію та фосфорна кислота


37. Яка реакція лежить в основі твердіння склоіономерного цементу?

А Кислотно-лужна реакція

В Утворення фосфорнокислих солей алюмінію та фтору

С Утворення комплексних сполук алюмінію та фтору

Д Полімеризація полікарбонової кислоти

Е Утворення гелю полкарбонової кислоти


38. Як взаємодіє склоіономерний цемент із тканинами зуба?

А Утворення хімічної сполуки полі карбонової кислоти та гідроксоапатиту

В Шляхом утворення фосфорнокислих солей гідроксоапатиту

С Шляхом утворення комплексних сполук алюмінію та фтору

Д Шляхом полімеризації полікарбонової кислоти

Е Шляхом утворення гелю полікарбонової кислоти


39. Які основні компоненти композиційного пломбувального матеріалу?

А Органічна фаза та неорганічний наповнювач

В Оксиди алюмінію та полікарбонова кислота

С Оксид цинку та метакрилати

Д Фторалюмосилікатне скло та полікарбонові кислоти

Е Оксиди алюмінію та метакрилати


40. Яким чином відбувається твердіння композиційного матеріалу?

А Шляхом полімеризації органічної основи матеріалу

В Утворення фосфорнокислих солей алюмінію та фтору

С Утворення комплексних сполук алюмінію та фтору

Д Полімеризація полікарбонової кислоти

Е Утворення гелю полікарбонових мономерів


41. За рахунок чого відбувається полімеризація композиційного матеріалу?

А За допомогою вільних радикалів та іонів кисню

В Утворення фосфорнокислих солей алюмінію та фтору

С Утворення комплексних сполук алюмінію та фтору

Д Полімеризації полікарбонової кислоти

Е Утворення гелю полікарбонових мономерів


42. Які основні компоненти системи ініціації полімеризації композиційного матеріалу хімічної полімеризації?

А Перекис бензоїлу та третинні аміни

В Вільні радикали та камфарохінон

С Вільні радикали та перекис бензоїлу

Д Іони кисню та перекис бензоїлу

Е Іони кисню та камфарохінон


43. Які основні компоненти системи ініціації полімеризації композиційного матеріалу хімічної полімеризації?

А Перекис бензоїлу та третинні аміни

В Вільні радикали та камфарохінон

С Вільні радикали та перекис бензоїлу

Д Іони кисню та перекис бензоїлу

Е Іони кисню та камфарохінон


44. Ендодонтичний інструмент виготовлений з дроту трикутного або квадратного перерізу методом скручення. Він призначений для проходження і розширення кореневих каналів. Інструмент можна повертати у кореневому каналі на 90-180 . Визначте назву даного інструменту.

А Кореневий рашпіль

В Коренева голка

С Пульпекстрактор

Д К-ример (дрильбор)

Е Н-файл (кореневий бурав)

45.Хворий скаржиться на біль під час їжі у верхньому кутньому лівому зубі. Лікар-стоматолог визначив діагноз: хронічний фіброзний пульпіт 65 зуба. Виберіть оптимальний матеріал для кореневої пломби у даному випадку.

А Цинк-евгенолова паста

В Резорцин-формалінова паста

С Форедент

Д Фосфат-цемент

Е Формокрезолова паста
46.Ендодонтичний інструмент, що має форму стержня. На ньому під прямим кутом до осі інструменту розташовано близько 50 зубців, висота яких дорівнює 1/3 діаметра проволоки. Інструмент використовується, переважно, для видалення інфікованого предентину з кореневого каналу. Визначте назву даного інструменту.

А Пульпекстрактор

В Рашпіль

С К-ример (дрильбор)

Д К-файл

Е Н-файл (бурав)

47.Хворий скаржиться на наявність каріозної порожнини у кутньому зубі нижньої щелепи зліва. На жувальній поверхні 36 зуба виявлена каріозна порожнина, локалізована в межах навколопульпарного дентину. Дно та стінки каріозної порожнини щільні, пігментовані. Виберіть оптимальний матеріал для постійної пломби у даному випадку.

А Склоіономерний цемент

В Компомер

С Амальгама

Д Силікатний цемент

Е Силікофосфатний цемент


48.До складу якого пломбувального матеріалу входять розчини поліакрилових кислот?

А Силікатний цемент

В Силікофосфатний цемент

С Цинкевгенольний цемент

Д Цинк-фосфатний цемент

Е Склоіономерний цемент

49. Які основні компоненти системи ініціації полімеризації композиційного матеріалу світлової полімеризації?

А Камфарохінон та третинні аміни

В Вільні радикали та камфарохінон

С Вільні радикали та перекис бензоїлу

Д Перекис бензоїлу та третинні аміни

Е Камфарохінон та перекис бензоїлу


50. За рахунок чого відбувається твердіння амальгами?

А Утворення сполук інтреметалоїдів

В Утворення солей срібла

С Утворення солей срібла та міді



Д Утворення окислів срібла, міді та цинку

Е Утворення комплексних солей срібла
Каталог: img -> forall
img -> 35. "Особистість та міжособистісні відносини" спецкурс для 11 класів Укладач
img -> Програма розвитку глухих дітей дошкільного віку
img -> Програма розвитку дітей дошкільного віку з порушеннями опорно-рухового апарату
img -> 25. „Психологія особистісного вдосконалення”факультативний курс для учнів 10-11 класів
forall -> Резолюція міжнародної конференції «Медичні наслідки Чорнобильської катастрофи І стратегія їхнього подолання»
img -> Архиепископ Лука (Войко-Ясенецкий)
forall -> Гуманітарний Форум «Відродження, оновлення і розвиток людини»
forall -> Гуманітарний Форум «Відродження, оновлення і розвиток людини»
forall -> Гуманітарний Форум «Відродження, оновлення і розвиток людини»


Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка