Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти Миколаївський регіональний центр Інституту обдарованої дитини напн україни Методика «Таблиці Шульте» Шкали



Скачати 77.47 Kb.
Дата конвертації15.04.2016
Розмір77.47 Kb.
#10102
Миколаївський обласний інститут

післядипломної педагогічної освіти

Миколаївський регіональний центр

Інституту обдарованої дитини

НАПН України

Методика «Таблиці Шульте»

Шкали: стійкість уваги, ефективність роботи, ступінь включення в роботу, психічна стійкість

Призначення тесту: визначення стійкості уваги та динаміки працездатності. Використовується для обстеження дітей з 10 років та дорослих.

Описання тесту

Випробуваному по черзі пропонується п'ять таблиць, на яких в довільному порядку розташовані числа від 1 до 25. Випробуваний відшукує, показує і називає числа в порядку їх зростання. Проба повторюється з п'ятьма різними таблицями.



Інструкція до тесту. Випробуваному пред'являють першу таблицю: «На цій таблиці числа від 1 до 25 розташовані не по черзі». Потім таблицю закривають і продовжують: «Покажи і назви всі числа від 1 до 25. Намагайся робити це якомога швидше і без помилок». Таблицю відкривають і одночасно з початком виконання завдання включають секундомір. Друга, третя і наступні таблиці пред'являються без інструкцій.

Інтерпретація результатів

Основний показник - час виконання, а також кількість помилок окремо по кожній таблиці. За результатами виконання кожної таблиці може бути побудована «крива виснаження (стомлюваності)», що відображає працездатність у динаміці.

За допомогою цього тесту можна обчислити такі показники (за А. Ю. Козиревою):


  • ефективність роботи (ЕР),

  • ступінь включення в роботу (ВР),

  • психічна стійкість (ПС).

Ефективність роботи (ЕР) обчислюється за формулою:

ЕР = (Т1 + Т2 + Т3 + Т4 + Т5) / 5, де Т час роботи з певною таблицею.

Оцінка ЕР (у секундах) проводиться з урахуванням віку випробуваного.



Вік

5 балів

4 бали

3 бали

2 бали

1 бал

10 років

45 і менше

46-55

56-65

66-75

76 і більше

11 років

35 і менше

36-45

46-55

56-65

66 і більше

з 12 років

30 і менше

31-35

36-45

46-55

56 і більше

Ступінь включення в роботу (ВР) обчислюється за формулою:
ВР = Т1 / ЕР

Результат менше 1,0 - показник гарного включення в роботу, відповідно, чим вище 1,0 даний показник, тим більше випробуваному потрібна підготовка до основної роботи.

Психічна стійкість (витривалість) обчислюється за формулою:
ПС = Т4 / ЕР

Показник результату менше 1,0 говорить про хорошу психічну стійкість, відповідно, чим вище даний показник, тим гірше психічна стійкість випробуваного до виконання завдань.











Використана література: Методика «Таблицы Шульте» / Альманах психологических тестов. – М., 1995, С.112-116.



Матеріал підготували:


Протокол діагностики за методикою «Таблиці Шульте»




Час (с.)

К-ть помилок

Результати

Таблица 1







Таблица 2







ЕР=

Таблица 3







ВР=

Таблица 4







ПС=

Таблица 5











Протокол діагностики за методикою «Таблиці Шульте»




Час (с.)

К-ть помилок

Результати

Таблица 1







Таблица 2







ЕР=

Таблица 3







ВР=

Таблица 4







ПС=

Таблица 5











Протокол діагностики за методикою «Таблиці Шульте»




Час (с.)

К-ть помилок

Результати

Таблица 1







Таблица 2







ЕР=

Таблица 3







ВР=

Таблица 4







ПС=

Таблица 5











Протокол діагностики за методикою «Таблиці Шульте»




Час (с.)

К-ть помилок

Результати

Таблица 1







Таблица 2







ЕР=

Таблица 3







ВР=

Таблица 4







ПС=

Таблица 5











Протокол діагностики за методикою «Таблиці Шульте»




Час (с.)

К-ть помилок

Результати

Таблица 1







Таблица 2







ЕР=

Таблица 3







ВР=

Таблица 4







ПС=

Таблица 5











Протокол діагностики за методикою «Таблиці Шульте»




Час (с.)

К-ть помилок

Результати

Таблица 1







Таблица 2







ЕР=

Таблица 3







ВР=

Таблица 4







ПС=

Таблица 5










Каталог: attachments -> article
article -> Україна Міністерство освіти і науки України
article -> Формування позитивної мотивації навчання одна з основних умов виховання та розвитку особистості молодших школярів
article -> Положення про майстер-клас І. Загальні положення Майстер-клас одна з форм методичної роботи з педагогічними кадрами, яка є методом передачі досвіду, майстерності, шляхом показу прийомів роботи. Мета діяльності
article -> Формування природничо-наукової компетентності студентів педагогічного училища майбутніх вчителів початкових класів приходько С. В
article -> Методичні рекомендації до семінарських занять з дисципліни «Культурологія»
article -> Картка уроку вірші зарубіжних поетів про дружбу І кохання. Р. Бернс «Любов». Поетизація високого почуття, розкриття його сутності Коли любиш, то таке багатство відчуваєш, стільки
article -> Методичні рекомендації за останні роки у більшості країн Західної та Центральної Європи відбулися докорінні зміни у законодавстві, яке стосується спеціальної освіти
article -> Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України
article -> Формування ціннісних орієнтацій і ставлень особистості як основа її життєвої позиції

Скачати 77.47 Kb.

Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка