Міжпредметні зв’язки у позакласному заході „ерудит – шоу” Інтелектуальна гра



Скачати 118.08 Kb.
Дата конвертації02.05.2016
Розмір118.08 Kb.
Міжпредметні зв’язки у позакласному заході
ЕРУДИТ – ШОУ”
Інтелектуальна гра

„Найважливіше завдання цивілізації – навчити людину мислити”



Т. Едісон

„ Гра не є пустою забавою, це зміст життя дитини, її творча діяльність потрібна для її розвитку. У грі дитина живе, і сліди цього життя глибше залишаються в ній, ніж слід дійсного життя”



К. Ушинський

Ерудит – шоу

(Інтелектуальна гра (7кл.))


1-й ведучий.

Добрий день! Чудова ця фраза!

Вона нас єднає з вами відразу.

Після дня трудового, цілком, до речі,

Щоб був у нас дійсно чудовий вечір,

Упоравшись з ділом, хіба не варто,

Зустрітися з піснею, дотепом, жартом.

2-й ведучий.

І сувора, й солов’їна

Математики країна.

Праця тут іде завзята,

Вмій лиш спритно рахувати,

Вмій ділити, віднімати,

Множить швидко й додавати,

Вмій кмітливо все збагнути,

Першим в відповіді бути.

Ледарів у нас немає,

Хто руки не підіймає?

Вирушаймо всі у путь-

Нас цікаві речі ждуть.

3-й ведучий.

Ом, Ампер, Ньютон, Паскаль,

Лебедєв, Попов, Столєтов...

Не полічити всіх, на жаль,

Хто відкрив її секрети.

Тут Ейнштейн і Фарадей,

Резерфорд і Бор, й Гальвані.

Скільки вже було ідей!

Вірю: це ще не останні.

Галілей у цім ряду,

Архімед, Фермі, Курчатов,

Що на щастя чи біду

Приручили дикий атом.

Непроста наука ця,

Відкриттям нема кінця.

1-й ведучій.

Все, що навколо, при чому живем,

Словом „природа” ми звичайно зовем.

Знати природу і вміти в ній жити,

Фізика вчить нас, її нам хвалити.

2-й ведучий.

Входиш в світ цей формул, графіків, законів.

З ними тоді вже навіки, ти вже у них в полоні.

Тут вже і творчий пошук, логіки дивне диво.

Фізика й математика – це не повторимо,

Фізика й математика – це звабливо.

1-й ведучий. Запрошуємо вас на першу гру ерудитів.

2-й ведучий. Знаєте, думаючи про сьогоднішню гру, я вирішив подивитися у словнику Даля значення слова „ерудит”. І як ви вважаєте, що я там знайшов?

1-й ведучий. Гадаю, що нічого!

2-й ведучий. Вірно! Цього слова нема у двохсоттисячному словнику?! Чим це можна пояснити?

1-й ведучий. Можливо тим, що ерудит – щось близьке „вузькому” профілю.

2-й ведучий. Б. Шоу з приводу „ерудита” дотепно зауважив: „Ерудит – це людина – яка знає все більше і більше про все менше і менше, а врешті він знає все ні про що!”

1-й ведучий. Тоді, якщо йти за парадоксальною логікою Шоу, ерудит – це людина, яка знає все менше і менше...

2-й ведучий. Про все більше і більше...

1-й ведучий. І в решті решт він не знає нічого...

2-й ведучий. Але про все...

1-й ведучий. Весела картина виходить.

2-й ведучий. Ну, я думаю, що наші ерудити таких „висот” ще не досягли, так що турбуватися нема причин.

1-й ведучий. Гра покаже.

2-й ведучий. Учасниками нашої гри будуть команди... (команди займають відведені місця).

1-й ведучий. Кожну команду очолює капітан.

2-й ведучий. І настав чудовий час, капітанів запрошуємо до нас. Подивимося залюбки, ось – це справжні ватажки.

1-й ведучий. В руках у мене конверти, де вказано номер виступу команд.

2-й ведучий. Капітани роблять вибір!

Отже перша починає гру команда...

Друга виступає команда...

1-й ведучий. Координаторами – експертами нашої гри будуть: (Представлення журі).

2-й ведучий. Лічильну плату сьогодні очолює...

1-й ведучий. Як правило, у кожній грі є свої закони:

2-й ведучий. Закон поваги;

1-й ведучий. Закон часу;

2-й ведучий. Закон чіткості.

1-й ведучий. Порушення цих правил як зі сторони команд, так із сторони вболівальників приводить до штрафу (10 балів знімається з команди). Прошу спостерігачів підійти до команд і болільників.

1-й ведучий. Ну що? Почали?

2-й ведучий. Успіхів вам! Або, як кажуть досвідчені моряки, - „сім футів під кілем”.

3-й ведучий. Гра почалась! Наша перша зупинка „Великі відкриття”.
Великі відкриття


  1. Бернуллі Даніель (1700-1782) – математик і механік, займався фізіологією. Вперше ввів у фізику означення „робота”, дав виведення закону руху рідини.

  2. Менделєєв Д.І. (1834-1907) – російський вчений, склав періодичну систему елементів, ввів поняття „критична температура”.

  3. Фарадей Майкл (1791-1864) – англійський вчений, вперше ввів поняття поля, відкрив закон електролізу.

  4. Ом Георг Симон (1787-1854) – німецький фізик. Закон Ома (про струм) відомий усим. Йому належить відкриття у сфері „електричного струму”.

  5. Больцман Людвіг (1844-1906) – австрійський фізик. Йому належить ідея молекулярно-кінетичної теорії.

  6. Кулон Шарль Огюстен (1736-1806) – французький вчений. Дослідив взаємодію заряджених тіл.

  7. Галілео Галілей – італійський фізик та астроном. Відкрив закон падіння тіл, застосував телескоп, відкрив супутники Юпітера, сонячні плями Венери.

  8. Ньютон Ісак – англійський фізик та математик. Відкрив закон руху тіл.

  9. Архімед (287-212 до н. е.) – давньогрецький вчений. Встановив правило важеля.

10. Альберт Ейнштейн (1879-1955) – „великий сумасшедший” – теорія про простір і час.

11. Ломоносов Михайло (1711-1755) – перший російський вчений, академік, поет, історик. „Він був першим нашим університетом”.

12. Торрічеллі Єванжеліста (1608-1647) – італійський вчений, вперше виміряв атмосферний тиск.

13. Попов Олександр Станіславович (1859-1906) – йому ми зобов’язані винаходом радіо.

У кожної команди на столах листи – завдання з портретами великих вчених та перелік їх винаходів. Командам за 1 хвилину потрібно співставити портрет з переліком. З високим ступенем ерудиції командам буде не складно це зробити. За кожну вірну відповідь – 1 бал. А для вболівальників конкурс „Відгадай ребус

1-й ведучий. Гадаю, що перші спроби були вдалими. Поки лічильна палата з експертами визначаються – ми мандруємо далі.

Наша наступна зупинка – „Розумники”.


Розумники”(1)

  1. Результат дії віднімання (різниця).

  2. Сума сторін многокутника (периметр).

  3. Сота частина числа (відсоток).

  4. Фігура утворена двома променями, що виходять з однієї точки (кут).

  5. Рівність, що містить невідоме (рівняння).

  6. Сума кутів трикутника ().



  7. Прилад для побудови кола (циркуль).

  8. Ллінія, що з’єднує дві точки на колі і проходить через центр (діаметр).

10. Число, що перетворює дану рівність у правильну (корінь).

11. Довжина траєкторії (шлях).

12. Найменша частина, з якої складається тіло (молекула).

13. Перша людина, що піднялася в космічний простір (Гагарін).

14. , - одиниці вимірювання (швидкості).

15. Прилад для вимірювання маси (терези).


(2)

1. Третій степінь числа (куб).

2. Частина прямої, обмежена з однієї сторони (промінь).

3. Результат дії додавання (сума).

4. Одиниця вимірювання кутів (градус).

5. Рівність двох відношень (пропорція).

6. Відрізок, що сполучає центр кола з точкою на колі (радіус).

7. Додатнє значення числа (модуль).

8. Многокутник з найменшим числом сторін (трикутник).

9. .

10. Прилад для вимірювання кутів (транспортир).

11. Лінія по якій рухається тіло (траєкторія).

12. Явище, в результаті якого молекули однієї речовини переходять до іншої (дифузія).

13. Слово „фізика” в російську мову ввів (Ломоносов).

14. год, хв, с – це одиниці вимірювання (часу).

15. Прилад для вимірювання температури (термометр).

Кожному капітану буде задано 15 запитань. Кожна правильна відповідь оцінюється 1 балом.

2-й ведучий. Мандруємо далі. Перед нами „Чарівне озеро”.
Чарівне озеро”(1)

(-6;-1), (-6;-6), (-7;-6), (-7;5), (-8;4), (-8;7), (-6;9), (-6;10), (-5;10), (-5;4),

(-2;7), (0;6), (2;7), (5;4), (6;2), (6;-2), (5;-2), (5;0), (4;0), (4;-6), (3;-6),

(3;-2), (1;-1), (-6;-1).

Капітану зобразити точку (-6;7), не сполучаючи її з іншими точками.
(2)

(-9;7), (-7;8), (-6;10), (-3;10), (-1;7), (8;1), (15;-2), (13;-4), (6;0), (4;-1), (3;-1), (2;-7), (-1;-7), (1;-6), (2;-1), (0;-1), (-2;-7), (-5;-7), (-3;-6), (-1;-1), (-5;2), (-6;5), (-7;6), (-9;7).

Капітану зобразити точку (-5;8), не сполучаючи її з іншими точками.

Щоб його перепливти треба на своєму шляху витягти чарівні координатні сіті і подивитися, хто до них потрапив. Для цього на координатній площині треба поставити точки із заданними координатами і послідовно сполучати відрізком кожну точку з попередньою. У результаті утворюється фігура, яку треба розпізнати. Максимальна оцінка -10 балів.



3-й ведучий. Поки команди працюють надаємо слово нашим вболівальникам. Конкурс „Реклама”.

Мензурка”

Мензурка – річ універсальна,

Потрібна всім бува вона.

Ну як без неї ви узнаєте,

Який об’єм має вода.

А як пиріг пекти прийдеться,

Об’єм вам мірять вам прийдеться:

Скільки ж там цукру, молока-

Мензурка знов допомогла.

А щоб рум’яні щічки мати,

Треба всім соки випивати.

Поміряйте мензуркою об’єм

І пийте 200г без проблем.

Щоб тіла густину узнати,

Знов вам мензурку треба мати.

Об’єм циліндра як шукали,

З мензуркою ви справу мали.

То що ж: мензуркам всім хвала,

Об’єм уміло визначайте,

Мензурку кожен вдомі майте!
Лінійка”

Ми вас усіх вітаємо,

Лінійку представляємо,

Універсальну річ вам пропонуємо,

Шкільну лінійку вам рекламуємо,

Лінійкою можна виміряти,

Лінійка – мензурки,

Лінійка – указка, лінійка – чародій,

Тільки нею користуватися вмій.

Розміри тіла виміряємо:

Нуль з початком тіла суміщаємо,

Яка ціна поділки, прикидаємо

І все, що треба, визначаємо.

Лінійка потрібна матусі і тату,

Бо кожен будує колись собі хату.

Інспектору навіть ДАІ без лінійки

Не взнати: машина гальмувала звідки.

І тренер, і вчитель, і строгий директор

Про цінність лінійки ведуть суперечки

Та в спорі тім істина тільки одна:

Лінійка працює на їх всіх сповна.

Лінійка – шик. Лінійка – клас,

Її вже має весь наш клас.

Лінійка – це універсал,

Придбай її увесь загал!

Максимальна оцінка – 5 балів.



1-й ведучий. Прошу лічильну комісію оголосити результати конкурсів.

Мандруємо далі. Наступний конкурс „Ти мені – я тобі”.


Ти мені – я тобі”(1)

  1. Рибалка ловив рибу. На запитання: „Скільки ти впіймав риби?”-відповів: „Половину восьми, шість без голови, і дев’ять без хвоста”.Скільки риби впіймав рибалка? (нуль).

  2. Буває і великий, і малий, і повний. Ним карають у дитинстві. Іноді він буває дуже прямий, досить часто тупий, але переважно гострий. Що це? (кут).


(2)

  1. Він буває мисливський і барабанний. Дуже мало відрізняється від дроту. А ще є десятковий і звичайний. Що це? (дріб).

  2. Є в рослині, є у слові,

І в рівнянні також є.

І стержневий, і мичкуватий,

І кубічний, і квадратний,

Що це таке? (корінь).

Відповіді знавців на запитання команди-суперниці. (Всього запитань 2). Команди задають по 2 запитання. Кожне оцінюється 2 балами.

2-й ведучий. Прошу лічильну комісію оголосити результати конкурсів.

Мандруємо далі. Наступний конкурс „Лірична сторінка”.


Номер художньої самодіяльності”

Юнак і дівчина виконують пісню „Задача”, яку написали учні після контрольної роботи з геометрії.

Задача” (на мотив пісні „Смерека”).

Юнак. Усі задачі розв’язали

І зошити поздавали.

Я сиджу і ледь не плачу-

Не зміг роз’язати задачу.

Приспів:

Ой, задачо!

Розв’яжись мені, задачо!

Чом я над тобою плачу?

Ох, важка ж ця задача!

(2 рази)


Дівчина. Чи у хлопців запитати,

Чи в дівчат її списати.

Як же мені з нею бути,

Ви порадьте мені, люди.



Приспів:

Ой, юначе!

Розв’яжи мені задачу!

Я сиджу і ледь не плачу,

Ох важка оця задача!

(2 рази)


Юнак. Свого лоба я нахмурив,

В голові усе там збурив.

І мені тут прояснилось,

Чом раніше не ділилось.



Приспів:

Ой, задачо!

Розв’язав я цю задачу.

І тепер я вже не плачу,

Бо це зовсім легка задача.

(3 рази)
Математичні частівки



Ми веселі дві подружки,

Із баяном братиком

Заспіваємо частівки

Вам про математику?

Знають Ігор, Коля й Вася,

Що в них з алгебри у класі

Іспит наближається.

А в щоденнику й в журналі

Двійки прибавляються?

Отака в усіх нас доля,

Іспити – страждання:

Не дозволять нам списати

З алгебри завдання.

Та невже не зможем справді

Списати завдання?

Розв’язав Петрусь задачу,

Тільки мінуса не бачив,

От і сталось, що лимон

Важить майже 8 тонн.

Та невже ото лимон

Важить справді 8 тонн?

На контрольній ловив гав,

Одиницю упіймав,

Підглядав в усі книжки-

Переплутав сторінки.

Та невже ото таки

Переплутав сторінки?

Біля дошки він стояв

І придумав чудо:

В теоремі прирівняв

До квадрата куба.

Та невже ото квадрата

Прирівняв до куба?

Хто задач не полюбляє,

Тим така і дяка:

Весь вік двійки заробляє

Й вийде лобуряка.

Та невже ото подяка:

Двійки в лобуряки?

До речі, великі винахідники не весь час робили відкриття, займалися наукою. Вони вміли відпочивати.



1-й ведучий. І мали свої уподобання. Наприклад А. Ейнштейн мав другу професійну освіту – музичну. Це, як він вважав, була його душа.

2-й ведучий. А. Ейнштейн разом з М. Планком та М. Борном давав у консерваторії публічні професійні концерти.

1-й ведучий. А ось Томас Юнг (оптик) був професійним циркачем, інколи виступав у цирку Единбурга. А.Ф. Іофе грав на сцені. А гумористичні вірші Больцмана вам всім відомі.

Века стоит земная твердь,

На ней всего важнее разум.

Мозгов ты можешь не иметь,

А физику учить обязан.

Она – царица всех наук,

(Но это строго между нами).

Чтоб вам не оторвало рук,

Не трогайте её руками.

2ведучий. І так конкурс „Лірична сторінка” відкриває перша команда.

3-й ведучий. Прошу лічильну комісію оголосити результати... Мандрівка підходить до завершення. А на команд чекає останній конкурс „Загадковий”.
Загадковий”

  1. Вони не схожі на обличчя,

Різниця вічна є у них.

Він завжди всіх до праці кличе,

Вона до сну скликає всіх.


  1. У воді родиться і води боїться.

У воді росте, кохається,

Кинь у воду, то злякається.



  1. Іде уроків двісті,

А стоїть на місці.

Лічить молодський вік,

А не чоловік.


  1. Куди ступиш – всюди маєш,

Хоч не бачиш, а вживаєш.

  1. Навіть у страшну негоду

Я чатую на воді,

Щоб ракети й теплоходи

Не збивалися з „путі”.

Щоб дорога невідома

Привела усіх додому.


  1. Майстер виконував уміло

Два однакові ножі.

Дуже зустрічі зраділи

Два однакові ножі.

Об’єднались, щоб роз’єднати

Їх уже ніхто не зміг.

Підкажи, як називати

Почали відтоді їх.


  1. Стоїть дуб, а на нім 12 гілок,

А на кожній гілці по 4 гнізда,

А в кожному гнізді по 7 пташенят.



  1. Все по колу і по черзі

Дві подружки ходять вперто,

Не штовхаючись ніколи,

Кожна знає своє коло.


  1. У піч положиш – мокне,

На воду пустиш сохне.

10. Іде лісом – не шелестить,

Іде водою – не плюскотить.

11. Що за вершник:

сам сидить верхи,

А ноги за вухами.

12. Із землі піднімеш – мале,

А через хату не перекинеш – важке.

Хто швидше і правильно відгадає отримує 3 бали за кожну загадку.

Заслухаємо глядачів з розгадками ребусів.



1-й ведучий. Гру закінчено! Бали виставлені! Перш ніж лічильна комісія сповістить результати, слово надається експертам. (Члени журі говорять про свої враження).

2-й ведучий. Слово лічильній комісії:

3-й ведучий.

Скінчився час випробувань,

Нам до душі ваш рівень знань.

Так, ще багато треба знати,

Щоб „школу радості” побудувати.

1-й ведучий. Дякуємо за гру, за участь, за те, що хвилювались, вболівали за свої команди.

2-й ведучий. За те, що своїми оплесками підтримували всіх, і за ті хвилини радості та сміху, які ви нам подарували!

Всі: „До нових зустрічів”.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка