Методико-бібліографічні матеріали До Тижня дитячого читання



Скачати 95.48 Kb.
Дата конвертації02.05.2016
Розмір95.48 Kb.
Районний відділ культури Вознесенської райдержадміністрації

Центральна районна бібліотека

ім. Т.Г. Шевченка








( методико-бібліографічні матеріали

До Тижня дитячого читання)


м. Вознесенськ, 2011 рік
Шановні колеги!
До вашої уваги методико-бібліографічні матеріали «Свято читання та книжки», які допоможуть вам в проведенні Тижня дитячого читання та подальшій організації дозвілля дітей в бібліотеці.
Всеукраїнський тиждень дитячого читання – це добра нагода для популяризації найкращих літературних творів серед широкого кола читачів, а також привернення уваги батьків та педагогів до проблем дитячого читання. Дуже важливо, щоб читачі брали активну участь в організації та проведенні свята, виявляючи творчу ініціативу.

Якщо бібліотека не має можливості провести урочисте відкриття Тижня з елементами театралізації, в перший день пропонуємо провести різноманітні конкурси: «Кращий читаючий клас», «Конкурс читців поезії», «Кращий читач бібліотеки».


Сценарій конкурсу (для читачів-учнів 7-9 кл) на звання «Кращий читач бібліотеки».

Конкурс проводиться у п’ять турів. В основі туру – тестова система (із декількох варіантів відповідей потрібно вибрати один)


І тур «Ерудит»
1. Покійного блазня у трагедії Шекспіра «Гамлет» звали:

а) Борик б) Морик в) Йорик г) Скорик

2. У давньогрецькій міфології напівжінки-напівптахи, дочки морського бога Тавманта називалися:



а) сфінкси б) фурії в) мегери г) гарпії

3. «Всякому роду – нрав і права» Г. Сковороди, в якому творі ці слова винесені до епіграфу:



а) «Послання до епископів» І. Вишенського б) «Енеїда» І. Котляревського

4. Собачим сином у буквальному значенні цього слова був:



а) Василій Іванович б) Поліграф Поліграфович в) Акакій Акакійович

5. Який твір І. Котляревського закінчується словами:

«Живе хто в світі необачно

Тому нігде не буде смачно,

А більш коли і совість жметь»

а) «Москаль-чарівник» б) «Енеїда» в) «Наталка-Полтавка»

6. З якого твору І. Карпенка-Карого ці рядки: «… Ох земелько, свята

земелько, божа ти донечко! Як радісно тебе загрібати до купи, в одні руки…

Приобрітав би тебе без ліку…»



а) «Мартин Боруля» б) «Сто тисяч» в) «Хазяїн».

ІІ тур «Знавець літератури»
Подано десять назв літературних творів і прізвищ письменників. Потрібно поруч із назвою творів поставити цифру, що відповідає порядковому номерові автора, який його створив.

1. «Ровесники» (4) 2. «Брати» (1) 3. «Маруся» (5) 4. «Сонячна машина» (9)

5. «Три як рідні брати» (7) 6. «Джон Ячмінь» (6) 7. «Золотий жук» (2)

8. «Зловмисник» (3) 9. «Смерть поета» (10) 10. «Боги Еллади» (8)

1. І. Нечуй-Левицький 2. Е. А. По 3. А. П. Чехов 4. О. Підсуха 5. Г. Квітка-Основ’яненко 6. Р. Бернс 7. Ю. Федькович 8. Ф. Шиллер 9. В. Винниченко 10. М. Ю. Лермонтов.
ІІІ тур «Літературна гра»
Учасникам гри пропонується пояснити, звідки походить і в якому значенні вживається повний крилатий вислів. Виграють ті, хто зуміє дати правильні, грунтовні відповіді на більшу кількість запитань.

1. Битися з вітряками. Вислів вживається зі значенням безрезультатно боротися з уявними перешкодами.

2. Крокодилячі сльози. Вислів базується на старовинному повір’ї, начебто крокодил плаче перед тим, як з’їсти свою жертву. Тобто лицемірні сльози.

3. Останній із Могікан. Назва роману американського письменника Ф. Купера. Могікани – індіанське плем’я, жорстоко переслідуване білими колонізаторами, майже повністю вимерло протягом 18 століття. Цей вислів використовується тоді, коли треба акцентувати увагу на винятковість, рідкісність якої-небудь людини.

4. Колесо фортуни. Фортуна – римська богиня щастя, випадку й вдачі, символ нестійкого щастя. Колесо фортуни – випадок, сліпе щастя.

5. З корабля на бал. Вислів із «Євгенія Онєгіна» О.Пушкіна, навіяний

ситуацією з комедії О.Грибоєдова «Лихо з розуму».


IV тур «Ініціологія»
Подано ініціали відомих історичних осіб чи літературних героїв. Потрібно написати повні імена.

1. О.С.П. (Олександр Сергійович Пушкін, російський поет)

2. Л.М.Т. (Лев Миколайович Толстой, російський письменник)

3. А.де С.-Е. (Антуан де Сент-Екзюпері, французький письменник)

4. Т.Г.Ш. (Тарас Григорович Шевченко, український поет)

5. А.К.Д. (Артур Конан Дойль, англійський письменник)

V тур «Конкурс-вікторина «Детектив іде по сліду»
1. Проста робітниця с\г створює виріб із дорогоцінного металу. Її хазяйни – немолоде подружжя, починають випробувати його на міцність. Раптом з’являється незнайомка і… розбиває дорогоцінність. Як вона це зробила?

(мишка бігла, хвостиком махнула…, «Курочка Ряба»)

2. Голова віддалена від тіла, сама називає вбивцю

(Чорномор, О.С.Пушкін «Руслан і Людмила»)

3. В одній країні для встановлення особи стали спеціальною мірою вимірювати… ноги. Кого шукали в цій країні?

(Попелюшку, казка Ш.Перро)

4. Розбійника, який вбиває людей звуком свого голосу, перемагає чоловік, який тільки-но навчився ходити. Хто він?

(Ілля Муромець – Солов’я розбійника)

5. Двоє братів з ревнощів вбивають один одного. Їхній старий батько хоче сам одружитися на красуні й заради цього вбиває свого благодійника. За цей злочин він був жорстоко наказаний месником. Хто цей месник?

(Золотий півник з казки О.С.Пушкіна)


Підбиття підсумків

2 день: «Нові літературні об’єкти»

(День нової книги)


В цей день можна запропонувати дітям презентації нових книг. Але для школярів не менш новим і цікавим може бути представлення і «добре забутої старої» літератури. Презентацію не слід обмежувати розповіддю бібліотекаря про книгу. Дуже доречно включити і відгуки дітей, які встигли прочитати книгу та інсценувати епізод з книги.
3 день: «Плеяда українських письменників»

(відзначення ювілейних дат письменників)


2011 рік – ювілейний для багатьох письменників дитячої та класичної літератури. У цьому році день народження святкують:

- П.Г.Тичина -120 років від дня народження,

- Л.Українка - 140 років від дня народження,

- В.С.Стефаник - 140 років років від дня народження,

- О.І.Теліга - 105 років років від дня народження,

- І.Я.Франко - 155 років років від дня народження,

- І.Багряний - 105 років років від дня народження,

- М.С.Вінграновський - 75 років років від дня народження,

- Г.М.Тютюнник - 80 років років від дня народження та ін.
У березні 2011 року виповнюється 150 років з дня смерті Т.Г.Шевченка. Тому в цей день пропонуємо також провести захід, присвячений Т.Г.Шевченку.
Список джерел, які можна використати під час підготовки 3 дня:

1. Вшановуємо Т.Г.Шевченка [Сценарій] /усний журнал // Шкільна бібліотека. – 2008. – №2. – с.85-87

2. Гаврилюк, С.О.

Лесин віночок [Сценарій]: до 140-річчя від дня народження Л.Українки/ С.О.Гаврилюк//Шкільна бібліотека. – 2011. – №1. – с.4.

3. Жінка нескореної долі [Сценарій]: життя О.Теліги // Позакласний час. – 2005. – №18. – с.27

Кушнір, Л.П.

4. Літературно-музична композиція про Т.Г.Шевченка [Сценарій] /До дня народження Кобзаря // Шкільна бібліотека. – 2006. – №4. – с.15

5. Титан, геній і каменяр [Сценарій]: життя та творчість І. Франка / Л. П. Кушнір// Позакласний час. – 2008. – №7. – с.11



4 день: «Зелений світ навколо нас»

(2011 рік – рік проблем Чорнобиля)


Четвертий день тижня пропонуємо присвятити проблемам екології. Це можуть бути: Дні інформації, уроки екології, тематичні години, години роздумів, експрес-інформації, вечір–спогад («Дзвони Чорнобиля», «Чорнобильські мадонни», «Чорнобильський слід», «Природа нам – як рідний дім», «Подорож у світ природи», Природа і ми»).

Для підготовки заходів з цієї тематики можна використати таку літературу:

1. Дзвони Чорнобиля [Сценарій]: Година інформації // Шкільна бібліотека. – 2009. – №7. – с.50

2. Когут, В.Я.

Природа і ми [Сценарій]: усний журнал / В.Я.Когут // Шкільна бібліотека – 2010. – №5. – с.53-54.

3. Чорнобильські мадонни[Сценарій] / До дня Чорнобиля // Шкільна бібліотека. – 2008. – №3. – с.63-64

4. Чорнобиль – це набат і біль [Сценарій]: До дня трагедії на Чорнобильській АЕС// Позакласний час. – 2008. – №10. – с.60

5. Шамрай, Л.Є.

Природа нам – як рідний дім [Сценарій]: сценарії бібліотечних заходів / Л.Є.Шамрай // Шкільна бібліотека. – 2010. – №5. – с.49



5 день: «Тих днів не змовкне слава»

(присвячений подіям Великої Вітчизняної війни)


До цієї дати можна провести: тематичний вечір «Ордени бойової слави», зустріч з ветераном «Не старіють душою ветерани», годину інформації «Солдатські вдови… Журавки сиві», перегляд-роздум «Схиляємо голови низько», вечір спогадів «Тих днів не змовкне слава».

Список літературних джерел для підготовки заходів:

1. Луців-Шумська, О.І.

Схиляємо голови низько [Сценарій]: до початку Другої Світової війни / О.І.Луців-Шумська // Позакласний час. – 2008. – №8. – с.33

2. Пасько, Г.М.

Народу мир потрібен, як вода [Сценарій]: до початку ІІ світової війни / Т.М.Пасько // Позакласний час. – 2008. – №8. – с.35

3. Пам’ять про них збережуть обеліски [Сценарій]: до початку ІІ світової війни // Позакласний час . – 2008 . – №8. – с.37

4. Рождественский, Р.

Реквием: памяти погибших солдат посвящается [Сценарій]: / Р. Рождественский // Шкільна бібліотека. – 2007. – №4. – с.67

5. Тих днів не змовкне слава [Сценарій]: / до початку ІІ Світової війни // Позакласний час . – 2008. – №4 – с. 25-28



6 день: «Чарівники сміху»

(до Дня гумору)


Для користувачів бібліотеки можна організувати різноманітні ігри, конкурси, гуморески, вікторини, день сміху, вечір сміху та ін.

Список літератури для підготовки заходів:

1. Завітайте, гості, нині до Солохи – господині [Сценарій]: до дня сміху// Шкільна бібліотека. – 2009. – №4. – с.62

2. Сказал как отрезал [Сценарій]: Происхождение крылатых фраз и афоризмов // Шкільна бібліотека . – 2008 . - №6. – с.117

3. Шкільна сміхопанорама [Сценарій]: до дня сміху // Позакласний час. – 2008 . –№3. – ст.40-43


7 день: «Тато, мама, я – читаюча сім’я»

(присвячений проблемам та традиціям сімейного читання)


Крім конкурсів і вікторин, в яких може брати участь вся родина, одним із варіантів заходів може бути сімейний вечір-розмова «Моя улюблена книжка». Проведення такого заходу дасть можливість у доброзичливій атмосфері послухати розповіді про традиції домашньої бібліотеки та сімейного читання.

Список літератури, яку можна використати для підготовки заходів:

1. Від роду до народу [Сценарій]: конкурс сімей – ерудитів // Позакласний час. – 2008.-№12. – с.48

2. Гаркуша, В.В. Як виховувати у дітей інтерес до читання [Сценарій]: батьки і діти // Шкільна бібліотека. – 2009 . – №6. – с.84-85

3. Сімейні порядки в Простоквашино [Сценарій]: літературно-музичний колаж // Шкільна бібліотека. – 2009. – №6. – с.66-68.



4. Тато, мама, я – читацька сім’я [Сценарій]: сімейний конкурс-гра // Шкільна бібліотека. – 2009. – №5. – с.64-65

Упорядник: методист по роботі з дітьми Саган В.Л.

Комп’ютерний набір: Сєннікова О.А.





База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка