Методика діагностики стратегій розв'язання конфліктних ситуацій Д. Джонсона І Ф. Джонсона



Скачати 47.74 Kb.
Дата конвертації14.04.2016
Розмір47.74 Kb.
#8471
МЕТОДИКА ДІАГНОСТИКИ стратегій розв'язання конфліктних ситуацій Д.Джонсона і Ф.Джонсона

Перебуваючи в конфліктній ситуації, люди діють по-різному і виявляють притаманний їм стиль поведінки

Опитувальник дає змогу оцінити індивідуальні дії особистості під час конфлікту і стиль поведінки з урахуванням двох умов: важливості досягнення мети та підтримання хороших стосунків з опонентами.

У конфліктній ситуації особиста мета одного опонента не збігається з прагненням другого, цілі сторін вступають у протиріччя. Важливість досягнення мети для кожної конфліктуючої сторони може мати неабияке значення або ж не мати ніякого. Тому вирішення конфлікту частково залежить від наполегливості, з якою опоненти прагнуть задовольнити особисті інтереси.

Підтримання хороших стосунків на даний момент і в майбутньому для конфліктуючих сторін може бути важливим або ж не мати жодного значення. Важливість хороших стосунків з іншими людьми, готовність врахувати їхні інтереси також впливають на дії під час конфлікту.

ІНСТРУКЦІЯ

Уважно прочитайте вислови прислів'я. Користуючись наведеною нижче шкалою, визначте, наскільки кожне прислів'я відповідає вашім діям під час конфліктів:

5 — відповідає в усіх випадках;

4 — відповідає у більшості випадків;

З — деколи відповідає;

2 — відповідає, але дуже рідко;

1 — ніколи не відповідає.

ЗАПИТАННЯ

1. Від суперечки легше утриматися, аніж потім здихатися.

2. Якщо ви не можете примусити людину думати так, як ви робите, то примусьте її робити так, як ви думаєте.

3. Теплі слова розтоплюють холодні серця.

4. Послуга за послугу.

5. Давай приходь і подумаємо разом.

6. Під час суперечки заслуговує похвали той, хто перший замовкне.

7. Чия сила, того й правда. (Чия правда, того й сила.)

8. Солодкі слова роблять солодким рух уперед.

9. Краще синиця у жмені, аніж журавель у небі. (Краще гніздо лелек на даху власного будинку.)

10. Істина знаходиться в знаннях.

11. Той, хто б'ється і тікає, доживає до нової битви.

12. Той перемагає блискуче, хто примушує своїх ворогів тікати врозтіч.

13. Убий ворога своєю надмірною добротою.

14. Чесний обмін думками не приведе до суперечки.

15. Ніхто не може претендувати на істину в останній інстанції, але кожен може зробити свій внесок у неї.

16. Тримайся подалі від тих, хто незгідний з тобою.

17. Тільки той. хто вірить у перемогу, перемагає на полі битви.

18. Добре слово мало коштує, та дорого цінується.

19. Зуб за зуб - це чесна гра.

20. Тільки той, хто готовий відмовитися від власного права на істину (від права на власну істину) в останній інстанції, збагатиться від істин, які знають інші.

21. Уникайте сварливих людей - вони зроблять ваше життя нещасним.

22. Людина, яка не тікає сама, змушує тікати інших (змушує залишитись інших).

23. М'які слова забезпечують гармонію.

24. Хочеш мати хорошого друга (знайомого)  зроби йому щось приємне.

25. Відкрито говори про свої конфлікти і йди їм назустріч - тільки це приведе до їх найкращого вирішення.

26. Найкращий спосіб улагодження конфліктів - уникати їх зовсім.

27. Займаю тверду, рішучу позицію (на тім стою і не можу інакше).

28. Лагідність перемагає гнів.

29. Краще щось, аніж нічого з того, що ти хочеш.

30. Щирість, чесність і довір'я гори звернуть.

31. Немає нічого важливішого, ніж те, за що тобі треба боротися.

32. У світі завжди були й будуть переможці та переможені.

33. Вони на тебе з каменем, а ти до них з прихильністю.

34. Якщо двоє йдуть на компроміс, то справедливе рішення гарантоване. (Справедливість гарантована природою цього Світу, незалежно від компромісу.)

35. Правди можна досягти, воюючи та воюючи.



КЛЮЧ

Уникання 1, 6, 11, 16, 21, 26, 31

Примус 2, 7, 12, 17, 22, 27, 32

Поступливість 3, 8, 13, 18, 23, 28, 33

Компроміс 4, 9, 14, 19, 24, 29, 34

Співробітництво 5, 10, 15, 20, 25, 30, 35

Чим більшою є загальна сума балів за певною стратегією розв'язання конфліктів, тим частіше ви схильні застосовувати цю стратегію. Чим менша загальна сума, тим рідше ви користуєтесь нею.
Стратегії розв'язання конфліктів, які визначаються за допомогою методики:

1. Черепаха (ухиляння)

Черепахи втікають і ховаються у свій панцир, щоб обминати конфлікти. Вони відмовляються від власних цілей та стосунків. Вони тримаються далі як від спірних питань, через які виникає конфлікті. так і від людей, до яких він причетний. Вони почувають себе безпомічними. Вони вважають, що намагатися вирішувати конфлікт — справа повністю безнадійна Вони переконані, що легше втекти (фізично та психологічно) від конфлікт)', аніж зіткнутися з ним.

2. Акула (конкуренція)

Акули намагаються перемагати опонентів тим, що силоміць примушують їх приймати потрібне їм рішення конфлікту. Для них найважливішими є власні цілі, а стосунки з людиною мають дуже мале значення. Вони будь-якою ціною готові добиватися своїх цілей. Потреби інших людей їх не турбують. Їх мало хвилює те, чи вони комусь подобаються, чи проявляє хтось до них прихильність. Акули переконані, що конфлікти вирішуються тоді, коли один перемагає другого, який програє.

Вони хочуть бути переможцями. Перемога, на їхню думку, дає людям почуття гордості та успіху. Поразка викликає почуття безсилля, неадекватності і невдачі. Вони намагаються здобути перемогу, приголомшуючи суперників, нападаючи раптово, а також залякуючи або загрожуючи їм з позиції сили.

3. Плюшевий ведмедик (пристосування)

Для ведмедиків — стосунки найважливіші, а власні цілі не мають великого значення. Ведмедики хочуть подобатися, хочуть, щоб усі їх любили і цінували. Вони вважають, що краще уникнути конфлікту заради гармонії, і впевнені, що конфлікти не можна обговорювати без шкоди для стосунків.

Вони бояться завдати болю, образити, псувати стосунки під час конфлікту. Щоб зберегти стосунки, вони готові пожертвувати особистими цілями. Плюшеві ведмедики немовби кажуть: «Я пожертвую власними цілями, роби все, що ти хочеш, аби тільки я тобі подобався». Плюшеві ведмедики намагаються згладити конфлікт, боячись зіпсувати стосунки.

4. Лисиця (компроміс)

Лисиці невибагливі як у своїх цілях, так і в стосунках з іншими людьми. Лисиці шукають компромісу. Вони пожертвують частиною своїх під час конфлікту і переконують іншу особу поступитися теж якоюсь часткою своїх цілей. Вони шукають такого рішення конфлікту, коли б обидві сторони мали якусь вигоду — «золоту середину», між двома крайніми позиціями.

Вони готові пожертвувати заради досягнення згоди для спільного добра як частиною своїх домагань, так і стосунків.

5. Сова (співробітництво)

Сови дуже високо цінують власні цілі та стосунки. Вони розглядають конфлікти як проблему, яку треба розв'язувати, і шукають таке рішення, яке б задовольнило як їхні власні цілі, так і цілі супротивної сторони в конфлікті. Сови сприймають конфлікти як засіб поліпшення стосунків шляхом послаблення напруження між двома людьми.



Вони намагаються розпочати дискусію, яка розцінила б конфлікт як проблему. Шукаючи рішення, які б задовольнили як їх самих, так і іншу особу, сови підтримують стосунки. Сови не заспокоюються доти, доки напруга не спаде і негативні емоції не будуть повністю зняті.
Каталог: content -> download -> dopomoga
download -> План роботи відділу з організації виховної роботи студентів Херсонського національного технічного університету на 2014-2015 навчальний рік
download -> Зміст передмова 3 Мета І завдання
download -> О. С. Вища математика. Частина 1: Навчальний посібник
download -> Обґрунтування необхідності прийняття акта
download -> Реферат виконується на форматі А4
download -> Міністерство освіти і науки України Київський національний торговельно-економічний університет Чернівецький торговельно-економічний інститут
download -> Директор чтеі кнтеу
download -> Ступінь обґрунтованості і достовірності наукових положень, висновків і рекомендацій, сформульованих у роботі, їх наукова новизна
download -> Директор чтеі кнтеу
dopomoga -> Дослідження особливостей характеру особистості тест Г. Айзенка “Ваш характер”

Скачати 47.74 Kb.

Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка