МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
КРЕМЕНЧУЦЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
ІМЕНІ МИХАЙЛА ОСТРОГРАДСЬКОГО
МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
ЩОДО СЕМІНАРСЬКИХ ЗАНЯТЬ, САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ
З НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ
«ПСИХОЛОГІЧНА СЛУЖБА»
ДЛЯ СТУДЕНТІВ ДЕННОЇ ФОРМИ НАВЧАННЯ
ЗІ СПЕЦІАЛЬНОСТІ 7.03010201 – «ПСИХОЛОГІЯ»
КРЕМЕНЧУК 2013
Методичні вказівки щодо семінарських занять, самостійної роботи з навчальної дисципліни «Психологічна служба» для студентів денної форми навчання зі спеціальності 7.03010201 – «Психологія»
Укладач доц., к.політ.н. О. А. Матета
Рецензент доц., к.іст.н. В. І. Маслак
Кафедра ППФ
Затверджено методичною радою КрНУ імені Михайла Остроградського
Протокол №____ від „_____” ______________ 20 __ р.
Голова методичної ради ___________________ проф. В. В. Костін
З М І С Т
Вступ.............................................................................................................................4
1 Плани семінарських занять, теми рефератів та
рекомендації щодо підготовки до них....................................................................5
2 Перелік тем і питань для самостійного опрацювання........................................21
3 Рекомендації щодо написання та оформлення рефератів..................................24
4 Методичні поради до конспектування
рекомендованої літератури....................................................................................26
5 Тестовий контроль знань.......................................................................................27
6 Питання до іспиту...................................................................................................31
7 Критерії оцінювання знань студентів...................................................................33
Список літератури.....................................................................................................38
ВСТУП
Актуальність психологічного супроводу діяльності різноманітних соціальних інститутів (системи охорони здоров'я, освіти, культури, спорту, правоохоронних органів тощо) зумовлена сучасним розвитком суспільства, новими вимогами до діяльності та особистості працівника, загальносвітовими тенденціями у сферах науки, виробництва.
Своєчасне виявлення і корекція психологічних проблем має велике значення як для загального емоційного благополуччя окремо взятої особистості, так і для профілактики виникнення можливих психосоматичних порушень у населення в цілому. З цією метою в нашій країні створюються різні психологічні служби.
Працівники психологічних служб різних соціальних інститутів повинні забезпечити умови, які б сприяли розвитку кожної особистості, розкриттю її потенціалу, збереженню здоров'я, оптимізації діяльності. Відповідно, досить гостро стоїть питання про необхідність комплексної підготовки фахівців даного профілю. «Психологічна служба» є професійно-орієнтованим курсом у системі підготовки практичних психологів.
Мета дисципліни: ознайомлення студентів із цілями та змістом діяльності психологічних служб на підприємствах, в організаціях, у системі освіти, охорони здоров'я та інших соціальних інститутів.
Основні завдання дисципліни:
Студент повинен знати:
- стан розвитку та сучасні тенденції психологічних служб різних
соціальних інститутів;
- напрями та види професійної діяльності практичного психолога;
- вимоги до особистості та професійної діяльності практичного
психолога.
Студент повинен уміти:
- здійснювати планування власної професійної діяльності;
- вирішувати практичні завдання у професійній діяльності;
- використовувати отримані з різних дисциплін знання для здійснення
психопрофілактичної, психодіагностічної, психокорекційної складової
професійної діяльності;
- працювати з літературними джерелами, виступати з доповідями,
демонструючи знання, отримані на лекції та під час самостійної
підготовки, брати участь у дискусіях.
Рекомендація щодо використання організаційних форм вивчення дисципліни.
Зміст навчальної дисципліни розподілений за темами, які вивчаються на лекціях і семінарських заняттях. Самостійна робота спрямована на вивчення окремих питань, які не виносяться на лекції і семінарські заняття та потребують більш глибокого вивчення завдяки рекомендованій літературі.
Після вивчення дисципліни передбачено складання іспиту, на який відводиться 3 години.
1 ПЛАНИ СЕМІНАРСЬКИХ ЗАНЯТЬ,
ТЕМИ РЕФЕРАТІВ ТА
РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ПІДГОТОВКИ ДО НИХ
Змістовий модуль № 1
Семінарське заняття № 1
Тема. Історія та сучасний стан психологічної служби
Мета: розглянути еволюцію становлення психологічної служби в країнах Західної Європи, США та Росії порівняно з розвитком психологічної служби в Україні.
План
-
Історія розвитку психологічної служби в країнах Західної Європи та США.
-
Розвиток російської практичної психології.
-
Актуальність і перспективи діяльності психологічної служби в Україні.
Методичні рекомендації
У першому питанні варто розглянути еволюцію становлення психологічної служби у США, Західній Європі. Звернути увагу на сучасний стан та спеціалізовані напрями служб за кордоном. Охарактеризувати основні рівні їх функціонування. У другому питанні потрібно звернути увагу на передісторію сучасної російської психології. Способи практичної організації психологічної служби в Росії, її сучасний стан. Перспективи та тенденції подальшого розвитку. У третьому питанні мова йде про розвиток психологічної служби в Україні. Охарактеризувати місце і роль психологічної служби сучасної України. Напрями психологічних служб та їх діяльність. Перспективи розвитку психологічної служби в Україні.
Тема реферату
1. Цілі та завдання психологічної служби в системі освіти України
Методичні рекомендації: Готуючи реферат, у першу чергу потрібно розглянути «Положення про психологічну службу системи освіти України» затверджене Міністерством освіти і науки України. Воно включає наступні розділи: загальні положення, основні завдання психологічної служби, структура та управління психологічною службою, зміст діяльності психологічної служби, фінансування діяльності психологічної служби.
На основі аналізу зарубіжного і вітчизняного досвіду, результатів експериментів із запровадження посади шкільного психолога сформулювати цілі, задачі психологічної служби в системі освіти, визначити зміст, форми роботи, функції, права та обов'язки шкільного психолога. По можливості спроектувати цей досвід на нагальні проблеми українського суспільства.
Контрольні питання
-
Які загальні тенденції розвитку психологічної служби в різних країнах світу?
Поділіться з Вашими друзьями: |