Мета. Закріплювати знання про речення, однорідні члени речення: вміння встановлювати зв’язок слів у реченні – розпізнавати види речень, перебудовувати речення, формувати мовленнєву компетентність інтерактивними методами



Скачати 84.26 Kb.
Дата конвертації29.04.2016
Розмір84.26 Kb.
Мета. Закріплювати знання про речення, однорідні члени речення: вміння встановлювати зв’язок слів у реченні – розпізнавати види речень, перебудовувати речення, формувати мовленнєву компетентність інтерактивними методами. Розширити знання про павуків. Розвивати зв’язне мовлення, уяву, фантазію. Виховувати культуру мовлення, бережливе ставлення до всього живого, любов до природи.

Обладнання. Малюнки із зображенням павуків, скринька із завданнями, картинки для гри „Аукціон”, павутинка, павучок.

Хід уроку.

І. Організація класу.

Ми вам раді, люди добрі,

І вітаєм щиро вас!

І запрошуєм ласкаво

На урок в 4-й клас!

На уроці у нас ще є гість. Відгадай.

Поміркуй, цей хитрунець

Сплів химерний ятірець.

Ятірець легкий, як пух,

Не для рибок, а для мух.



(Павук)

ІІ. Знайомство із завданнями уроку.

  1. Закріпити знання про речення, його однорідні члени.

  2. Вчитися любити і жаліти усе живе.

  3. Отримати задоволення від роботи на уроці.

  4. Девіз:

У Божому світі під сонцем одним

Ми будемо жити в злагоді з усім.



ІІІ. Хвилинка каліграфії, мотивація.

  • Для чого нам потрібна хвилинка каліграфії?

Дн дн дм

Запис речення.

Будь справжнім другом природі!


  1. Яке це речення за метою висловлення й інтонацією?

  2. Добери споріднені слова до слова Друг.

  3. Добери синоніми.

  4. Добери антоніми.


ІV. Закріплення і систематизація знань.

Хвилинка антисуржику, мотивація.



  • Для чого нам потрібна хвилинка антисуржику?

Павучок сплів собі носки. (Павучок сплів собі шкарпетки).

  1. Підкреслити члени речення. Яке це речення?

  2. Перебудуй його так, щоб:

І в. – у реченні були однорідні другорядні члени.

ІІ в. – у реченні були однорідні присудки.



V. Систематизація знань про текст-міркування.

- Давайте пригадаємо, з яких частин складається текст-міркування.

- Давайте прочитаємо твердження. Поміркуйте, яке завдання ви повинні виконати.

Дехто вважає, що якщо павуки бридкі на вигляд, то вони шкідливі. Але це не так.

Павуки...

(Треба дописати доведення і підсумок).

Зачитування доведень і підсумків окремих учнів.



VІ. Цікавинка.
Павутинка надзвичайно тонка. Щоб скласти павутинку завтовшки, як людська волосина, потрібно 100 звичайних павутинок.

Павутинка складається з клейких і радіальних павутинок. І павук ніколи не заплутається у павутині, тому що він рухається завжди по радіальним павутинкам.



VІІ. Хвилинка поезії.

  • А тепер послухайте вірш С.Павленка.

Коли де-небудь квітку бачу

„Зірви!” – кричить мені, аж плаче.

Повз деревце іду зелене,

„Зламай!” – схиляється до мене.

В гніздечку пташка стрінув в гаї,

„Зжени!” – мерщій мене благає.

„Забий!” – з болота жаба просить.

„Замуч!” – цвіркун сюркоче в просі.



  • Гарний вірш? Сподобався вам? Чому?

  • Які слова вам не подобаються? Якими вони є реченнями?

  • На які б ви їх замінили?

  • І дійсно! Ні, не гарний вірш такий. Хай ліпше буде навпаки!

Коли де бачу квітки очі,

„Люби!” – вона мені шепоче.

Повз деревце іду зелене,

„Привіт!” – схиляється до мене.

В гніздечку пташку стріну в гаї,

Питає пташка: „Як ся маєш?”

„Спочинь!” – з болота жаба просить.

„Всміхнись!” – цвіркун сюркоче в просі.

Який же світ кругом чудовий!

Додому йду в добрі й любові.


  • А що по-вашому означає бути добрим?

(Вміти співчувати, співпереживати, жаліти).

  • А ви добрі?

  • Пожалій же за що-небудь павучка.


VІІІ. Розчаклуй, знайди пустунку.

Кочувап ен авсп юсв укчін, лівсп сточокмі зереч чкупі.



(Павучок не спав всю нічку, сплів місточок через пічку(річку)

  • Яка буква пустунка? (Пі)

  1. Підкреслити члени речення. Яке це речення? Які тут однорідні члени?

ІХ. Хвилинка відпочинку.

Пісня І.Білик „Жу-жу-жу маленька бджілка”.



Х. Цікавинка.

- Чи любите подорожувати? Чи знаєте ви, що павуки теж подорожують?

В осінні дні деякі види павуків можуть пролітати сотні кілометрів. У цьому їм допомагає легка павутинка, яку вони снують. Вітер підхоплює павутинку, а разом з нею і павука. В польоті павук підсовує павутинку, таким чином виходить щось подібне до килима-літака. Вітер заносить його далеко-далеко. Так павуки розселяються.

ХІ. Завдання зі скриньки.


  • Павучок приніс вам завдання у скринці. Працюватимете в групах.

Завдання 1.
Визначити вид речення. Встановити зв’язок слів у ньому.

Буду я рослинам і тваринам вірним другом!

Завдання 2.

Склади речення за схемами:

а)... ________ і _________ ________.......

б) _______ ________ ..., але _______....

в)... _______ ________ ...,... і....
Завдання 3.

Змінити речення так, щоб воно стало з однорідними:

а) підметами;

Йдуть лисиці по стежині до крамниці.


ХІІ. Мовний аукціон.

Подивіться на ці речі. Будь-яку річ (малюнки: телевізор, мобільний телефон, комп`ютер, фотоапарат) зможе отримати той з вас, хто дасть:

а) найпростіші відомості про речення;

б) відомості про члени речення;

в) відомості про види речення;

г) відомості про однорідні члени речення ( без сполучників);

д) відомості про поєднання однорідних членів за допомогою сполучників.

ХІІІ. Підсумок уроку.

Оцінювання.

Бажаю вам, дітки, щоб ви жили в злагоді з собою і з усім, що вас оточує. Дякую вам за урок.



ХІV. Моніторинг уроку „Мікрофон” (діти висловлюють думку про урок).


Закріплення знань

про

однорідні члени речення.
( Розробка уроку з української мови 4 клас)


УРОК РОЗВИТКУ ЗВ’ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ
Тема: Написання твору на основі спостереження
Мета: Вчити учнів на основі спостережень та аналізу побаченого створити твори,

сприяти мовленнєвому розвиткові школярів, збагаченню культури почуттів; створювати атмосферу взаємодії;

розвивати предметні компетентності (комунікативну, мовну, мовленнєву, правописну, творчої діяльності) та ключові життєві компетентності (пізнавальну, самоосвітню, особистісну, соціальну, компетентне ставлення до власного здоров’я )

виховувати любов до рідної землі, спостережливість, бережливе ставлення до природи.


Обладнання: Картини осінньої природи; виставка дитячих малюнків «Кольори осені», роздатковий матеріал для індивідуальної роботи.
Зміст уроку

І. Організаційна частина

ІІ. Активізація досвіду дітей

Вступна бесіда з опорою на знання учнів

- Після теплого, сонячного літа настає чарівна пора року, яку в нашому народі називають золотою. Жовтіє листя на деревах і кущах, вся природа одягається у багряні, пурпурові, золотисті кольори

У казковому намисті,

З перлами роси на листі

Та червонім пояску

Ходить осінь по ліску

У руках ясне відерце,

В ньому – золоте озерце

Осінь пензлик опускає,

Всіх в обнови наряджає.

Клена – в вишиту сорочку,

Дуба – в шовкову торочку,

А берізці в довгі коси

Заплітає стрічку осінь…

- Діти, а чи любите ви осінь ?

- За що ви її любите ?



ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

- Сьогодні, діти, ми будемо складати на основі ваших спостережень твір «Кольори осені». Ви вже ці кольори передавали на малюнках за допомогою фарб. Які ці кольори ?

- Як ви гадаєте, яка мета нашого уроку? (Навчить передавати кольори осені словесно)

- Яких письменників і поетів ви знаєте, що писали про осінь?

- У мене в руках осінній букет . З яких дерев це листя? Якого воно кольору. Я хочу подарувати вам це листя.

- Діти пригадайте,що виникає в пам’яті стосовно теми «Осінь» (прикметники)
Вправа « Асоціативний кущ»

жовтокоса

щедра

сумна

ОСІНЬ

барвиста

золота

Добір найвлучніших слів і виразів

- Як можна сказати про прихід осені ? (завітала, прилетіла, прилинула )

- Яке слово синонім до слова ходить? (мандрує, хазяйнує)

- Діти, перед вами картина «Ліс восени». Давайте уявимо, що ми увійшли в цей ліс. Роздивіться вбрання дерев.

- Яка берізка? (Тендітна, жовтокоса, ніжна, струнка, золотиста)

- Який клен ? (замріяний, молодий, зажурений, золотаво-червоний, пурпуровий, вишневий)

- Який дуб? (гіллястий, кремезний,мужній)

-А придивіться, які наші ялинки? (синьо-зелені, сумні, задумливі, горді)

- Біля берізки росте горобина. Подаруйте їй свої найкращі слова. (Весела, у червоному намисті
І V. Фізкультхвилинка «Так чи ні ?»

(Якщо «так» - діти присідають, якщо «ні» - поворот головою вправо, вліво)

.Восени тривалість дня збільшується, а ночі зменшується.

2.Восени перелітні птахи змушені летіти у вирій тому, що їм холодно.

3.Шипшина, горобина, бузина – лікарські рослини.

4.Осінній букет можна зібрати з квіточок: айстра, жоржина, хризантема, тюльпан.

5.Восени розпочинаються польові роботи.

6.Теплі дні в середині вересня називають «Дідове літо»

7. Восени висота сонця зменшується.
Піготовка до написання твору

- Діти з яких частин складається текст?

- Який має бути зачин?

- Якою має бути основна частина ?

- Що повідомляємо у заключній частині ?

- Перед тим, як приступити до роботи, ми повинні згадати про:

- дотримання абзаців;

- уникнення повторів;

- правопис ненаголошених – е, -и у корені слова

Складання усної зв’язної розповіді учнями

Гра «Діловий кошик» (У кошику завдання для дітей: скласти красиві речення про осінній наряд конкретного дерева: берези, клена, дуба, ялинки, горобини)


V. Написання тексту твору учнями

  • Ваша мета: Каліграфічно, з дотриманням абзаців, без орфографічних помилок записати складений твір.

Самоперевірка, удосконалення тексту, виправлення недоліків і помилок

Читання текстів творів, колективне оцінювання

V I. Підсумок уроку

- Чи сподобались вам ваші твори ?

- Чи вдалося вам передати красу осінньої природи за допомогою художнього слова?

- Діти, за якою умовою ми можемо спостерігати за осінньою красою кожен рік?


УРОК РОЗВИТКУ
ЗВ’ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ
4 клас


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка