Математика. 4 клас Тема уроку. Письмове множення багатоцифрових чисел на одноцифрові. Розв’язування задач. Мета



Скачати 63.51 Kb.
Дата конвертації30.04.2016
Розмір63.51 Kb.
Математика. 4 клас

Тема уроку. Письмове множення багатоцифрових чисел на

одноцифрові. Розв’язування задач.
Мета. Ознайомити учнів з письмовим множенням багатоцифрових чисел на одноцифрові; формувати уміння розв’язувати задачі. Розвивати уміння доказово міркувати, формувати аргументовану, чітку, лаконічну мову учнів; розвивати в них інтерес до математики, кмітливість. Розширювати кругозір, виховувати прагнення бути активним у колективних творчих справах. Вчити працювати у групах, оцінювати свою роботу, свої знання.
Обладнання. Картки для групової роботи, картка для оцінювання учнем власної участі у роботі групи, картки з іграми, таблиця письмового множення багатоцифрових чисел на одноцифрові, малюнки до задачі.

Хід уроку



І. Організаційний момент.

    1. Продзвенів уже дзвінок,

Починається урок.

Він незвичний і цікавий,

Гостей багато завітало.

Повернемось обличчям до гостей

І лагідно промовим: “Добрий день!”


    1. І сувора, й солов’їна Математики країна,

Праця тут іде завзята, будем спритно рахувати.

Ледарів у нас немає, всі все вміють, всі все знають.

Вирушаємо у путь, нас цікаві речі ждуть.
Девіз. Міркуємо – швидко, відповідаємо – точно!

Рахуємо – вірно, пишемо – гарно!


ІІ. Повідомлення завдань уроку.

Вчитель:


    • Сьогодні наш урок математики буде проходити у вигляді математичного багатоборства, яке включає в себе такі етапи: розминку та естафети. В ході цього уроку ми познайомимося з письмовим множенням багатоцифрових чисел на одноцифрові, навчимося виконувати письмове множення. Ми будемо розв’язувати задачу з творчим завданням, навчатися доводити, міркувати. Працювати ви будете у постійних групах.


ІІІ. Перевірка готовності до змагання.

1. Перевірка домашнього завдання.

а) Перевірка прикладів № 424


    • Прочитайте приклад, значенням якого є число 36 (288 : 8).

    • Які приклади мають одинакові відповіді? ( Це приклади 207 х 7 і 36х 23. Відповідь – 828)

    • Прочитайте приклад з остачею ( 922 : 32 = 28 (ост. 26)).

    • Як кругле число поділити на 100, 10?

б) Перевірка задачі № 426.

    • Прочитайте вираз, який ви склали до розв’язання задачі

( (72 : 3) : 12 = 2 км/хв)
IY. Усні обчислення

Вчитель:


    • Починаємо змагання. У змаганнях беруть участь 3 групи. За кожну правильну відповідь група отримуватиме фішку. Якщо група виконає завдання першою, то вона отримає додаткову фішку. Ну і, звичайно, група, яка набере найбільшу кількість фішок і буде переможцем багатоборства.

    • Зараз ми відкриємо двері до нашого “математичного залу” і дізнаємося, хто приготував завдання для нашого змагання.

Гра “Чарівний ключик”


(Кожен ключик підходить лише до одного замка. З’єднайте їх стрілками).

Вчитель (показує малюнок Пізнайка):



    • Ви впізнали нашого улюбленого героя. Отже, завдання для вас підібрав Пізнайко.


Y. Розумова розминка.

Завдання 1. Пояснити записи

І група. a х b = b х a

ІІ група. (a х b) х c = a х (b х c)

ІІІ група. (a + b) х c = a c + b х c



Додаткове завдання для групи, яка перша виконала завдання:

a х 1 = a 1 х a = a 0 х a = 0 a х 0 = 0


Завдання 2. Повторення табличного множення

    • Записати добутки при множені числа

І група: числа 8;

ІІ група: числа 7;

ІІІ група: числа 9.
YI. Актуалізація опорних знань

Вчитель.


    • Для того, щоб навчитися виконувати письмове множення багатоцифрових чисел на одноцифрове, треба згадати письмове множення трицифрових чисел на одноцифрові.

    • Поясніть усний і письмовий способи обчислення.

262 х 3 = (200 + 60 + 2) х 3 = 200 х 3 + 60 х 3 + 2 х 3 = 600 + 180 + 6 =786
2 6 2

х 3


7 8 6
YII. Вивчення нового матеріалу
  1. Пояснення нового матеріалу

Новий матеріал пояснює підготовлений учень на прикладі


2 0 1 8 5 2

х 4


8 0 7 4 0 8
2. Первинне закріплення

Естафети

а) Закінчіть розв’язування прикладу

І група. 7 2 3 5 6

х 3


. . . . 6 8 (217 068)

ІІ група 3 7 3 0 5

х 6

. . . . 3 0 (223 830)



ІІІ група 2 5 0 8 4

х 6


. . . . 0 4 (150 504)
б) Розв’яжіть приклади з секретом

    • Ці приклади не прості – з секретом. У прикладу зашифроване слово. Здогадайтеся, як його розшифрувати, для цього подивіться на літери та числа в рамочці.

А б к о с т м л е і

0 1 2 3 4 5 6 7 8 9
І група. 36 815 х 8 (294 520 – кістка)

ІІ група. 39 475 х 6 (236 850 – комета)

ІІІ група. 26 427 х 9 (237 843 – колесо)
YIII. Фізкультхвилинка

Стали, дітки, підтягнулись,

Один одному всміхнулись.

Ще присіли кілька раз,

Вже чекає зошит нас.
ІХ. Розвиток математичних знань.

Естафета 3
Всі групи отримують однакове завдання – розв’язати задачу № 435 за діями.

Після завершення даної роботи кожна група отримує окреме завдання.

І група. Скласти вираз до розв’язання задачі

(925 х 6 + 2075 х 3 = 11 775 (ц.))

ІІ група. Скласти схему розв’язання задачі
ІІІ група. Записати план розв’язання задачі


    • Скільки цеглин завезли на будівництво на автомобілі за 6 рейсів?

    • Скільки цеглин завезли на будівництво на тракторі з причепом за 3 рейси?

    • Скільки цеглин завезли на будівництво протягом дня?

Після виконання завдання кожна група представляє результати своєї роботи. Від кожної групи виходить представник із виконаним завданням на аркуші паперу завданням. Він звітується про пророблену групою роботу.


(Примітка. Презентація роботи проходить після кожного завдання.)
Перевірка задачі № 435



За 1 рейс
Кількість рейсів
Всього цеглин

Авт.
Тракт.
925 ц.
2075 ц.



6 рейсів

3 рейси



?

?

?





1) 925 х 6 = 5 550 (ц.) – завезли автомобілем за 6 рейсів;

2) 2 075 х3 = 6 225 (ц.) – завезли трактором з причепом за 3 рейси;

3) 5 550 + 6 225 = 11 775 (ц.) – завезли на будівництво протягом дня.

Відповідь: протягом дня на будівництво завезли всього 11 775 цеглин


Х. Підсумок уроку.

  1. Підсумки змагання

- Рахуємо фішки. Перемогла . . . група. Наші вітання.


  1. – Чи сподобався вам урок?

    • При розв’язуванні яких завдань ви зустріли труднощі?

    • Які завдання були найцікавішими?

    • Який новий матеріал вивчали?

    • Чому навчилися на уроці?




  1. Оцінювання учнем власної участі в роботі групи


Картка

Прізвище, ім.’я _______________________________

Оцініть себе за кожним з визначених напрямків від 0 до 2 балів.

1. Ви брали активну участь у роботі групи _________

2.Ви вносили вдалі пропозиції, які враховувала група _______

3.Ви надавали підтримку іншим членам групи, заохочували їх до

роботи _______

  1. Ви висунули цілком нову ідею (новий підхід до розв’язання), що сподобалось іншим _________

  2. Ви вдало узагальнювали думки інших і просували роботу групи вперед _________

  3. Ви доповідали класові про результати групової роботи _______


Всього балів _________
4. Заключні слова вчителя

Всі ви , діти, молодці!

Гарно працювали,

Але дзвоник пролунав,

Він мені і вам сказав,

Що урок вже час кінчати,

Треба йти відпочивати.

Картка оцінювання
Прізвище, ім’я _________________________________________

Оцініть себе за кожним з визначених напрямків від 0 до 2 балів

1. Ви брали активну участь у роботі групи _______

2. Ви вносили вдалі пропозиції, які враховувала група _______

3. Ви надавали підтримку іншим членам групи,

заохочували їх до роботи _______

4. Ви висунули цілком нову ідею (новий підхід

до розв’язування), що сподобалось іншим _______

5. Ви вдало узагальнювали думки інших і

просували роботу групи вперед _______

6. Ви доповідали класові про результати групової



роботи _______
Всього балів _______


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка