Майстер-клас «Методика викладання курсу «Основи християнської етики»»



Скачати 138.31 Kb.
Дата конвертації29.04.2016
Розмір138.31 Kb.

Методична скарбничка міста Новограда-Волинського





Майстер-клас «Методика викладання курсу

«Основи християнської етики»»



Ющик Галина Євгенівна, учитель початкових класів Новоград-Волинського колегіуму.
Основи християнської етики

Слухачі- вчителі початкових класів
Досвід не передається,а набувається самостійно
А розпочинається все з… бажання та ідеї.


Громовий В.А.

Тема. Методика викладання курсу «Основи християнської етики»

Мета: ознайомити слухачів з програмою курсу «Основи християнської етики»

(Національний університет Острозька академія, 2010 р.);

розглянути методологічні основи викладання курсу;

презентувати власний досвід викладання курсу;

вчити « учнів» складати дидактичну карту уроку;

передати продуктивні способи діяльності, методи, прийоми;

сприяти виникненню інтересу до викладання курсу «Основи

християнської етики»



Матеріали:

програма курсу «Основи християнської етики», підручники,

робочі зошити , додатки № 1- 10, презентація досвіду викладання

майстром курсу «Основи християнської етики», конспект та презентація

уроку з теми «Вчимось розкривати таланти», навчальний посібник

«Уроки доброти»



Методична мета:

презентувати власні ідеї у викладанні курсу «Основи

християнської етики;

продемонструвати орієнтовний алгоритм та елементи технології



проведення майстер-класу

Майстер клас розраховано на 2,5 години роботи



Етапи

проведення

майстер-класу

Зміст діяльності,
методи, прийоми


Матеріали для роботи

Форма прове- дення

Час

Дії майстра

Дії учнів

Індукція (постановка проблеми,мотивація

діяльності

учасників

Вхідне тестування.

Тестовий бланк


Індив.


10. хв


Інструктує учнів


Дають відповіді на запитання тесту

Очікування


Додаток № 1[2]







Пропонує висловити очікування

Висловлюють очікування


Вступне слово майстра. Постановка проблемного запитання «Що гальмує упровадження курсу «Основи християнської етики» у вашому навчальному закладі?»

Додаток №2[11]


Фронт.


10 хв.



Майстер ознайомлює присутніх зі стереотипами, що гальмують упровадження «Основ християнської етики» в школах України

Слухаючи майстра, учні записують причини ,які, на їхню думку, гальмують упровадження курсу

Прийом «Зворотній зв’язок»(відповіді на проблемне запитання)

Програма, невеликі камінці



Фронт.


5 хв.


Майстер вислуховує думку учнів з приводу проблеми



Учні висловлюють думки з приводу гальмування упровадження курсу та кладуть на програму невеликі камінці

Проміжна

рефлексія








Фронт.


2 хв.



Майстер робить висновки, що крім власних страхів, невпевненості багато причин, які першкоджають викладанню курсу. Проте головна роль належить учителеві. Навіть, коли будуть створені ідеальні умови, зрушені всі перешкоди, а не буде вмотивованого учителя, різні починання зазнають краху.




Самоконст рукція

(індивідуальне вирішення

поставлених завдань,

актуалізація проблеми-

панель)


Технологія «Мозковий штурм»

Відома інтерактивна технологія. Після презентації проблеми та чіткого формулювання проблемного запитання присутні висловлюють ідеї, коментарі, фрази чи ключові слова, пов’язані з проблемою «Методика викладання курсу «Основи християнської етики».






Фронт.


10

хв.




Майстер пропонує учням уявити, що завтра їм доручать викладати курс «Основи християнської етики» і просить відповісти на запитання: «Якими знаннями, уміннями має володіти учитель, які умови мають бути дотримані для успішного вирішення даного доручення ?».

У процесі «мозкового штурму» на дошці з’являються ключові слова:

Біблія, релігієзнавство, Церква, програма, урок, учитель,

засоби, батьки, курси, методика,підручник


Постановка завдань майстер-класу:

-Вимоги до учителя християнської етики

- Методологічна основа викладання курсу

- Вікові особливості учнів

- Типи уроків та їх структура

- Практична робота (складання плану уроку)









2 хв.


Майстер оголошує питання, на які потрібно дати відповіді у ході спільної діяльності, користуючись наданими майстром матеріалами та на основі наявного досвіду учнів





Соціокострукція

(робота з матеріалом, створення результату у груповій

діяльності

Об єднання у групи за принципом «колір».( Кількість груп та кількість членів групи залежить від кількості учасників майстер-класу)




Групов


20-30 хв.


Виконує роль консультанта , але працює з усіма групами по мірі необхідності


Учні розподіляють ролі, опрацьовують додатки та літературу

І група

Досліджує питання «Яким має бути учитель християнської етики ?»



Додаток

№ 3[12]















ІІ група

Розкриває методологічні основи викладання курсу (принципи, методи, прийоми, форми організації навчальної діяльності)



Додаток

№ 4[9]















ІІІ група

Типи уроків та їх структура

(Як підготувати урок)


Додаток

№5[10]















IVгрупа

Навчально-методичний комплект. Засоби навчання




Додаток №6 [10]

Підручники, робочі зошити, посібник для вчителя















V група

Розглядає питання вікових особливостей тих, кого ми навчаємо



Додаток №7

[14-19]
















Перерва




















Соціалізація (афішування)


Групи представляють результати обговорення проблеми


Демонстраційні матеріали на розсуд групи (зазвичай, це великий аркуш з інформацією)


Групов


30

хв.



Коректує презентацію групи, не оцінює їх роботу, займає нейтральну позицію, мотивує учасників до між групового спілкування

Важливо щоб у той час, коли група афішує роботу, були задіяні всі учасники майстер-класу (між груповий діалог)


Проміжна

Рефлексія








Фронт

5хв.



Майстер просить учасників зробити висновки про головні вимоги щодо викладання християнської етики



Учні роблять висновок, що найважливішими умовами є:

- знання Біблії;

- християнське життя учителя;

- дозвіл батьків на викладання курсу;

- знання програми;

- дотримання принципу міжконфесійності;

- вчити учнів їх темпами та задовольняти їх потреби.


Розрив (заглиблення у проблему)


Презентація досвіду роботи майстра «Викладання основ християнської етики»

Електронна презентація та коментар до неї

Додаток №10



Фронт.

15

хв.




Супроводжує презентацію демонстрацією наочності, показом літератури, посібників, власних доробок


Внутрішньо заглиблюються в проблему, звіряють нові знання з власним досвідом, встановлюють межі власного незнання

Практична

частина

Творче

конструювання знань


Метод ЗХН

(знаю, хочу знати, навчусь)




Маркер,ватман


Фронт.


5 хв.

Майстер пропонує учням відповісти, що вони знають про «талант», що вони хотіли б дізнатись про таланти та яким способом це зробити – створюється «панель» уроку

Учні висловлюють думки та пропозиції. Ключові слова, фрази фіксуються на ватмані

Конструювання уроку на тему «Вчимось розкривати таланти» (4 клас)

Шаблон дидактичної карти уроку( Додаток 9)

підручники, посібник для вчителя



Парна


10 хв.



Майстер пропонує об єднатися в пари та спробувати скласти план уроку


Об’єднаються в пари, складають план уроку, заповнюють орієнтовну дидактичну карту уроку







Групов


5 хв.


Майстер пропонує об єднатися в групи, обговорити завдання, знайти оптимальний варіант його вирішення

Група домовляється, складає спільну карту уроку








Міжгр.


10 хв.


Майстер пропонує кожній групі делегувати свого представника і новоутворена група складає спільний план уроку

Новоутворена група складає спільний план уроку, обираючи найкращі ідеї щодо змісту, форм, методів та засобів

Проміжна

рефлексія


Презентація спільного плану уроку








5 хв.





Учні діляться думками щодо труднощів, які виникали в процесі конструювання уроку

Співставле ння нових знань зі зразком


Презентація майстром власного варіанту уроку з теми «Вчимось розвивати таланти»

Презентація уроку, конспект уроку

Додаток №11



Фронт.


10 хв.


Майстер презентує урок, окремі фрагменти за участю учнів


Приймають активну участь, заповнюють бланк-схему аналізу уроку





Розбір типових помилок на уроках християнської етики





Фронт.



5 хв.



Майстер аналізує типові помилки, які трапляються під час проведення уроків християнської етики:

порушення принципу міжконфесійності;

-недостатність уваги

вивченню - ключових віршів;

- перевантаження уроку інформацією;

-нав’язування власної думки.



Майстер наголошує на тому, що не слід перетворювати школу на релігійну організацію.

Головне пробудити у дітей інтерес до читання релігійної літератури, викликати бажання вести християнське життя.




Рефлексія

- емоційна

- змістова

- прогнозуюча





Додаток №1[2]

Вихідне тестування

Додаток №8

Оціночний бланк «Оцінка роботи майстер класу»




Фронт.


10 хв

Майстер пропонує учням висловити оцінні судження з приводу організації, проведення майстер-класу, його змістовності та ефективності.

Майстер проголошує заключні слова «Не слід боятися духовності у стінах шкіл, слід боятися її відсутності»

Учні відображають свої почуття, враження від майстер-класу. Також слухачі аналізують якість реалізації завдань майстер-класу та очікувань, виконую вихідне тестування, порівнюють вихідні тести зі стартовими. Учні заповнюють оціночний бланк.

* Додатки, презентації, матеріали для проведення майстер-класу знаходяться у автора



Список використаних джерел і літератури
1. Біблія. Переклад Патріарха Філарета (Денисенка). – К., 2004

2. О.В. Огірко. Християнська етика для всіх: Словник християнсько- етичних термінів. - 2009. – с.276

3. О.О. Лопатіна. М.В. Скребкова. 50 уроків про чесноти до занять з дітьми дошкільного та молодшого шкільного віку. – Х.: Основа. – с. 237.

4. Костянтин Морозов ОГМСар. Абетка католика. – Вінниця, «Християнське Слово», 2004. – с. 101.

5. Жуковський В.М., Петровський В.В., Макогнюк С.В. Музика і спів на уроках християнської етики, «Острозька академія», 2009. – с. 173.

6. Дивоцвіт дитинства: Хрестоматія з етики для учнів початкової школи. /За ред. В.М. Хайруліної. – К.: Видавництво «Плеяди», 2005. – 192 с.

7. Формування характеру через систему духовних цінностей: Матеріали для виховної роботи. – Рівне, 2005.- 112 с.

8. Християнська етика і педагогіка : статті та уроки.-Острог:2001, - .10-15..10-15.

9.Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Основи християнської етики. 1-11 класи.- Острог: Видавництво Національного університету “Острозька академія”, 2010.- с.5-21.

10. Основы християнского образования.Под редакцией Элеонор Д.’эниел и Джона Уэйда. - Симферополь:2005.-с.94-105; с.214-19.

11.Огірко О.В. Християнська етика для всіх : Словник християнсько- етичних термінів.-Львів, 2009- с.21-24.

12. М.Жуковський. Християнська етика в українській школі// Слово вчителю.-2008.-№1.-с 7-10.

13. О. В”ялов. Учитель християнської етики – хто він?//Слово учителю.-2008.-№2.-с.6-9

14.Водограй. Дитячий християнський журнал. №4 (70) квітень 2008.

15.Водограй. Дитячий християнський журнал. №9 (85) листопад 2009.

16.Водограй. Дитячий християнський журнал. №9 (95) листопад 2010

17.Водограй. Дитячий християнський журнал. №4 (90) квітень 2010.

18.Водограй. Дитячий християнський журнал. №6 (92) червень 2010.



19. Как учить детей познать Бога/ под редакцией Джона Трента, 2006,Киев «Свеилая звезда»



База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка