Лекція №1 Мова і суспільство. План Українська літературна мова: історія становлення і розвитку



Скачати 38.92 Kb.
Дата конвертації13.09.2017
Розмір38.92 Kb.
#52834
ТипЛекція
Лекція № 1

Мова і суспільство.

План


  1. Українська літературна мова: історія становлення і розвитку

  2. Доба українізації 20-х років. Концепція мовно-культурної політики Миколи Скрипника

  3. 1930-ті роки: українська мова в добу великого терору

  4. Альтернативне мовознавство шістдесятників (1950-1960)

  5. Посилення русифікації (1970-ті - початок 1980-х років)

  6. Український правопис: сучасні проблеми

  7. Термінологія та лексикографія: сучасні проблеми

  8. Вульгаризація усного мовлення

  9. Суржик як соціолінгвістичний феномен

  10. Мовна ситуація в Україні

  11. Соціальна стратифікація української мови. Мовне середовище

  12. Мовна стійкість і мовна стабільність

  13. Мовна поведінка. Особистості в ситуації білінгвізму. Поняття мовної стійкості

Лекція № 2

Мовознавство і семіотика.

План


1. Семіотика як наука про знаки

2. Поняття про знак. Види позамовних знаків

3. Мовні знаки. Мова як знакова система.

4. Структура знакового процесу. Структура значення знака. Типові логічні помилки.

5. Виміри і рівні знакового процесу.
Лекція № 3

Мова, мислення і свідомість, передумови виникнення людської мови.

План


  1. Передумови виникнення свідомості

  2. Проблема походження мови як засобу спілкування. Виникнення конкретних мов.

  3. Закономірності розвитку мов. Позалінгвістичні і внутрілінгвістичні причини мовних змій.

  4. Основні процеси розвитку діалектів і мов: диференціація й інтеграція. Поняття адстрату.

  5. Функціонування мов у різні періоди їх розвитку.

  6. Мови міжнаціонального, регіонального спілкування. Міжнародні природні і ш гучні мови.

Лекція № 4

Семантика.

План


  1. Семасіологія як наука про значення мовних одиниць.

  2. Напрями семантики (логічна семантика, теорія референції, семантика можливих світів).

  3. Значення і зміст.

  4. Структура лексичного значення (денотат, сигніфікат, конотат).

  5. Поняття семеми і семи.

  6. Семний склад лексичної одиниці (архісема, диференційна сема, потенційна сема).

  7. Метафора і метонімія як типи перенесення значення слова.

  8. Методи семасіології (компонентний аналіз, дистрибутивний аналіз, контекстуальний аналіз, асоціативний експеримент, методика семантичного диференціала).

Лекція № 5

Структура мовної системи.

План


  1. Мова як вища форма відтворення зовнішнього середовища

  2. Модель зовнішнього середовища

  3. Онтогенез мови

  4. Поява звукокомплексу та його семантичне навантаження

  5. Монопредикативний рівень організації мовної діяльності

  6. Головні принципи організації мовної діяльності

  7. Когнітивний принцип

  8. Принцип структурної одноманітностімовних засобів

Лекція № 6

Мова як конкретно-історична категорія

План


  1. Розвиток мови як лінгвістичне поняття. Основні закони розвитку мови

  2. Історичний розвиток мови і аспекти мовознавства

  3. Стан мови як динамічна рівновага

  4. Історія мови та її хронологічні зрізи

  5. Взаємодія мов і мовні контакти

  6. Внутрішні і зовнішні закони історичних змін мови

  7. Взаємодія системи мови, її норми і мовленнєвої діяльності

Лекція № 7

Лінгвістичні методи

План
1. Поняття про методи наукового дослідження


2. Вихідні прийоми наукового аналізу мовного матеріалу
3. Описовий метод
4. Порівняльно-історичний метод
Лекція № 8

Мовознавство середньовіччя і ХVІІ–ХVІІІстоліть.

План


  1. Мовознавство в Давній Індії

  2. Давньокитайське мовознавство

  3. Мовознавство в Давній Греції та Римі

  4. Давнє арабське мовознавство

  5. Європейське мовознавство епохи середньовіччя і Відродження

  6. Українське мовознавство ХІ—ХVІІІ ст.

Лекція № 9

Виникнення порівняльно-історичного мовознавства

План

1. Передвісники порівняльно-історичного мовознавства



2. Основоположники порівняльно-історичного мовознавства

3. Лінгвістичні погляди Вільгельма фон Гумбольдта

Лекція № 10

Мовознавство на сучасному етапі розвитку



План

  1. Когнітивна лінгвістика

  2. Функціональна лінгвістика

  3. Лінгвістика тексту

  4. Комунікативна лінгвістика

Каталог: sites -> bdpu.org -> elearning -> ifsk -> zmsf -> zag mov
ifsk -> Тема. Навчальний текст як основна форма організації мовлення вчителя-словесника
ifsk -> Кафедра іноземних мов
ifsk -> Форма № н 04 Бердянський державний педагогічний університет
zmsf -> В курс современного русского языка
zmsf -> Рекомендована література до курсу основна
zmsf -> Фонетика і графіка
zag mov -> Самостійна робота №1 Мова і суспільство
zmsf -> Лекція №1 Тема. Мовознавство як наукова дисципліна План Сцецифіка науки про мову

Скачати 38.92 Kb.

Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка