«Легкий хліб». Білоруська народна казка



Скачати 52.54 Kb.
Дата конвертації30.04.2016
Розмір52.54 Kb.


Кегичівський ліцей

Кегичівської районної ради Харківської області

Виконала вчитель

початкових класів

Леманська Л.В.

Тема уроку « Легкий хліб ». Білоруська народна казка.

Мета уроку вчити дітей виділяти в тексті дійових осіб, розвивати навички

читання тексту в особах, правильно інтонувати речення,

виховувати любов до казок.

Хід уроку



І . Організаційний момент

Пролунав уже дзвінок

Всіх покликав на урок.

Тому дружно всі сідаймо

І урок розпочинаймо.

- Плаче зайчиха. Її маленькі зайченята потрапили у пастку. Допоможемо їх звільнити?

-А для цього нам треба дуже добре працювати,щоб впоратись із завданнями, які будуть на уроці. Якими треба бути учням, щоб давати правильні відповіді?

- Отже, перше завдання.



1.Мовленнєва розминка.

- Пригадайте, діти, вмить, як пшениченька шумить? (шу-шу-шу)

Як в гаю струмок дзвенить? (дзюр-дзюр-дзюр)

Як джміль в саду бринить? (джу-джу-джу)

Як шумлять у птаха крила? (шух-шух-шух)

В морі синьому вітрила? (фу-у-у—фу-у-у—фу-у-у)



  • Прочитайте скоромовку (мовчки)

Під горою - хвойний ліс,

за горою-хижий лис.

- Читання «Дощиком»

- Прочитаймо речення з дошки:

Умілому всяка робота легка.

Промовте так, щоб логічний наголос був на 1 слові (2,3,4.)

А тепер прочитайте речення. (ставлю ? у кінці )

- Ми - молодці, впорались із завданням. Прибираємо гілочку із пастки, щоб зайчата могли вибратись.



2.Перевірка домашнього завдання.

а. Ми готували читання казки в особах.

б.Переказ казки « Лисичка»

Молодці! Ми ще трохи допомогли зайчатам.



  • Чому навчає нас казка «Лисичка»? (уважності,)

А зараз будьте уважні , відгадайте ,

в. « З якої казки ілюстрації?»

  • Колобок

  • Рукавичка

  • Котик та півник

  • Пан Коцький.

  • Цап та баран.

Молодці! Ви легко впорались і ще з одним завданням.

Тож скоро зайчата будуть звільнені.



ІІ.Вивчення нового матеріалу.

Погляньте, на карту. Сьогодні ми в гостях у Білорусії. Це ще одна сусідня держава Столиця країни Білорусь - місто Мінськ. Це велике, красиве,чисте місто.



1.Повідомлення теми та мети уроку.

І сьогодні на уроці ми будемо працювати над змістом білоруської народної казки «Легкий хліб». Будемо вчитися виділяти дійових осіб , розвивати навички читання в особах, вчитимемось визначати головну думку казки.

-(на дошці записані словосполучення)

2.Створення проблемної ситуації.

А як ви розумієте вислови:

Легка пір`їна , легка задача, легкий хліб?

- Чи існує на землі легкий хліб?



3.Розповідь учителя про хліб.

Його почали вирощувати близько 10 тис. років тому. Він є основним продуктом харчування.

Хліб містить такі важливі вітаміни: В,РР,Е., та мікроелементи фосфор, залізо, магній.

У народі кажуть : «Хліб усьому голова».

Можливо, хтось знає прислів`я про хліб?

Молодці!


Виконали завдання – знімаємо гілочку.

Діти, відгадайте загадку і скажіть, хто ж у нашій казці головний герой ?



Загадка:

Ходить хмуро між дубами,

Хижо клацає зубами.

Весь, як є – жорстока лють,

Очі так її і ллють.

Зачаївся і примовк.

Грізний звір цей, звісно, …(вовк).

Вовк (мал.)

Побудова асоціативного куща. Доберіть слова, що підходять

для характеристики вовка.

(сірий,хижий,сердитий,злий …)

Фізкультхвилинка (музична)

4. Слухання казки

- Які герої є у казці крім вовка?

- Читання вчителем.

5. Словникова робота.

Пояснення значень слів: марудна, вигін, закрасує, заборонувати.



  • Які дійові особи є у казці крім вовка?

-Читання окремими дітьми, які гарно читають, закінчують самостійно читати.

6. Бесіда за змістом казки.

-Де відпочивав косар?

-Хто до нього вийшов?

-Що вовк просив у косаря?

-Чи згодився вовк так довго чекати?

-А куди відіслав косар вовка?

-Чи сподобавсь вовкові легкий хліб? Чому?

7.Читання «ланцюжком»

-Чи може бути хліб легким?



8. Вибіркове читання.

Знайдіть і зачитайте



  • Що треба спочатку зробити, щоб отримати хліб.

А потім? А ще що? Зачитують І (виходять кріплять мал.)

Бачите, скільки треба виконати роботи, перш ніж хліб прийде до столу.

Який висновок можна зробити?


  • Чи буває легкий хліб?

Легкий хліб не буває. Назвіть деякі професії , люди яких беруть участь у створенні хліба.

(тракторист ,орач,сівач,пекар.,)



9. Читання казки в особах

- Зараз ми будемо читати казку в особах. Правильно, швидко і виразно.



10. Складання плану до казки

- Діти, із скількох частин складається казка? (з трьох частин)

- Які саме? (зачин, основна частина, кінцівка)

- Як ми назвемо зачин?

І. косар у лузі.

- Як основну частину? Про що йдеться в основній частині?

ІІ. Порада чоловіка.

- Кінцівку?

ІІІ. Пошуки вовка.

- Молодці!



11. Робота в групах.

А тепер попрацюйте в групах і озвучте прислів`я. Подумайте, чи мають вони відношення до казки « Легкий хліб» ?

Лежачого хліба, ніде нема

Хто дбає той і має.

Без труда – нема плода.

Будеш трудиться – будеш кормиться.

Дійсно, нема легкого хліба.

ІІІ. Підсумок уроку

Яку казку ми читали?

Хто її автор? Якої країни?

Так чого навчила нас білоруська народна казка?

. Діти, ми впорались із завданнями, тому врятували зайченят.

Подивіться, які вони тепер веселі. То ж ми з вами молодці.



І V Домашнє завдання

Читати казку виразно в особах.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка