Круглий стіл «Що я знаю про тебе, моя Україно»
В
Врахування вікових особливостей, індивідуальних і колективних запитів та інтересів дітей.
Формування потреби в нових знаннях.
Стимулювання пізнавальної активно-сті учнів.
Забезпечення єд-ності педагогічних вимог до учнів.
ихователь 5-го класу Момот Наталія Володимирівна народилась 22 жовтня 1961 року, закінчила Кіровоградський державний педагогічний інститут ім. О.С. Пушкіна в 1983 році. Наталія Володимирівна працює в облкомплексі з 1998 року, вивчає науково-методичну проблему «Педагогічні умови виховання національної свідомості в умовах комплексу гуманітарно-естетичного профілю».
Вихователем розроблена та використовується в роботі з класом особистісно-розвивальна програма «Я–Особистість». Робота в класі спрямована на згуртування класного колективу, на формування самостійності у вирішенні питань навчання та виховання, на пізнання рис особистості.
Момот Н.В. ставить перед собою такі основні завдання:
-
виховувати в учнів любов до свого народу, його мови та традицій;
-
вчити дітей вчитися, виховувати почуття відповідальності за доручену справу;
-
виховувати учнів на принципах загальнолюдської моралі;
-
виховувати почуття дбайливого господаря своєї гімназії, бережливе ставлення до шкільного та класного майна.
Мета: прищеплювати учням любов до рідної країни, бажання вивчати історію та традиції свого народу; розвивати ерудицію, творчі здібності дітей, стимулювати прагнення учнів до самопізнання та самовдосконалення; дати можливість висловити свою точку зору, виховувати почуття любові і вірності Батьківщині; формувати переконання особистої відповідальності кожного учня за долю своєї держави та народу.
Обладнання: малюнки учнів, виставка книг з теми, використання інтерактивної дошки, «чарівна паличка».
Коментар: для проведення заходу заздалегідь пропонується учням підготувати малюнки на тему «Моя барвиста Україна».
Хід заняття
-
Вступне слово вчителя
У середньовічних лицарських романах про короля Артура розповідається, що на королівських бенкетах лицарі сідали за круглий стіл, щоб не було суперечок з проводу того, хто сидить на почесному місці столу, а кому діставалось непочесне.
Згодом круглий стіл став неодмінним атрибутом усіх міжнародних конференцій, дипломатичних переговорів.
Вислів «сісти за круглий стіл» тепер означає почати доброзичливий обмін думками, миролюбні переговори.
У нас є чудова нагода сісти за наш імпровізований круглий стіл для розмови. Сьогодні ми з вами поміркуємо і спробуємо висловити свої власні думки, дати відповіді на питання з теми: «Що я знаю про тебе, моя Україно?»
Але всі учасники розмови повинні знати правила «круглого столу».
2. Повідомлення правил «круглого столу»
Увага на екран!
Правила проведення круглого столу:
-
Взаємоповага і доброзичливість.
-
Чіткість і конкретність у висловлюваннях.
-
Ніякої критики.
-
Пропонуй і обґрунтуй свою точку зору.
-
Активна робота всіх учасників.
-
Відкрий для себе нове!
Вчитель: Чи готові ви їх прийняти?
Перевіримо нашою улюбленою вправою «Пальці» (учні сигналізують кількістю пальців).
Вчитель: Добре. Я бачу, що кожен із Вас бажає взяти участь у нашій розмові. А чому? Для цього існує відповідь-секрет нашого класу. Аутотренінг. (Учні вимовляють разом слова, проявляючи свою згуртованість).
Я – учень.
Я – особистість творча.
Я – думаю, замислююся.
Я – аналізую, висловлюю свої враження.
Я – хочу все знати.
3. Повідомлення теми і мети заняття
1. Що я знаю про тебе, моя Україно?
2. Легенда « Колись давно Бог створив…
Наша земля
Колись давно Бог створив народи і кожному надав землю. Наші ж предки кинулися пізніше, але землі їм уже не дісталося. От вони й прийшли до Бога, який у цей час молився, і люди не сміли йому щось сказати. Стали чекати. По якійсь хвилі Бог обернувся, сказавши, що вони чемні, хороші. Дізнавшись, чого прийшли до нього, запропонував їм чорну землю. «Ні, - відповіли наші предки, - там уже живуть німці, французи, іспанці, італійці». «Ну, тоді я вам дам землю ту, що залишив для раю, там усе є: річки, озера, ліси, пустелі Але пам’ятайте, якщо будете її берегти, то вона буде ваша, а ні – то ворога».
Пішли наші предки на ту землю, оселилися і живуть до сьогоднішнього дня. А країну свою назвали Україною (М. Хоросницька).
3. Звучить пісня «Моя Україна»
Учитель: Сьогодні ми з вами поміркуємо і спробуємо висловити власні думки, дати відповіді на такі запитання:
-
Що я особисто знаю про мою Батьківщину із творів моїх однолітків
-
Власні думки про країну Україну
-
«Моя барвиста Україна» на власному малюнку
-
Мої мрії про майбутнє моєї держави
Запитання 1: Готуючись до заходу, ви знайшли багато поетичних творів ваших однолітків про свою Батьківщину. Давайте послухаємо Валенту Ю., Манжолу Г., Драбенка А., Гавриленко А, Гончаренка С., Вербову А..
Запитання 2: А які ж власні думки щодо цього можете висловити? Що для кожного з вас є Батьківщина? (Діти висловлюють свої думки).
Учитель підсумовує:
Любити Україну – це значить знати її мову, традиції, звичаї, історію.
4. А зараз проведемо бліц-турнір «Чи знаєш ти?»
-
Столицею України є місто… (Київ)
-
Державна мова України? (Українська)
-
Грошова одиниця? (Гривня)
-
Державні символи? (Герб, прапор, гімн)
-
Назвіть три старовинних міста держави? (Київ, Львів, Чернігів)
-
Назвіть найбільшу річку України? (Дніпро)
-
Я к називають розмальоване символічними знаками яйце (Писанка).
-
Де встановлено пам’ятник українській писанці і хто його автор? (місто Ветрівіль біля Едмонтону, Канада, автор Цимбалюк).
-
Як називається в народі Карпатський край? (Гуцульщина)
-
Яка подія, що відбувається щорічно вже кілька століть, прославила Полтавщину? (Сорочинський ярмарок)
-
Як називають лелеку в різних регіонах України? (Журавель, веселик, бусол, гайстер, чорногуз)
-
Які страви української кухні ви знаєте? (Борщ, куліш, вареники, галушки, голубці, бринза)
-
Які дерева та рослини оспівані народною творчістю різних регіонів України? (Калина, верба, дуб, смерека, вишня, барвінок, чорнобривці, рута)
-
Яка праця шанувалася українцями здавна (Хліборобська)
Наш народ працьовитий, а чи знаєте ви українські прислів’я та приказки про працю? Давайте перевіримо.
5. Продовжить прислів’я та приказку. Увага на екран!
Хто пізно встає, в того хліба не стає.
Де господар не ходить, там нивка не родить.
Добрий чоловік без роботи, що бджола без меду.
Праця – то здоров’я, лінощі – то хвороба.
Робочому росте горб на плечах, а лінивому – на животі.
Люди працювали, а він повітрям торгував.
Учитель підсумовує: Мені дуже хочеться, щоб ніхто з вас ніколи не торгував повітрям, не для цього ви навчаєтесь у нашій гімназії.
Звучить пісня «Молюсь за тебе, Україно» І. Тригубенко.
6. Відеолист випускників
… Людина. Індивідуальність, особистість. Вона живе не лише для себе, а й для суспільства.
Один український філософ сказав: «Ідеальної людини не буває… В людини змагаються два начала: добро і зло …».
Мабуть, ідеальною є та людина, котра має щирий доброзичливий характер, розуміє оточуючих, дбає про них.
Ми прийшли в цей світ, щоб зробити його кращим. Тому маємо виховувати в собі Людину з великої літери.
П рикладом для нас мають бути батьки. Матуся дає поради на майбутнє, допомагає знайти відповіді на невирішені питання, навчає любові до рідного краю, природи. Тато навчає мудрості, сміливості. А ще вони роблять так, щоб ніяка праця не викликала в нас протесту, презирства. Батьки відіграють вирішальну роль у нашому вихованні, готують нас до дорослого життя. Ми дуже вдячні батькам за те, що в кожному з нас вони бачать особистість, пробачають помилки і допомагають у скрутні хвилини.
А ще бути Людиною вчать герої улюблених художніх творів.
Виховує нас і праця. Ніколи не варто цуратися будь-якої роботи. Вона додає нам фізичних сил, ми стаємо впевненішими у собі. Праця – це і навчання, поглиблення знань, накопичення інформації. Адже з ерудованою, мудрою, розумною людиною завжди приємно спілкуватися. А тому нам варто кожен день використовувати для того, щоб поповнювати власну скарбничку знань.
Ще людина має бути милосердною, тобто любити ближнього, захищати рослинний і тваринний світ, бути чесною і правдивою. Бо якщо своє життя будувати на брехні, воно, врешті-решт, зруйнується. Маємо зачинити двері перед брехнею та заздрощами, встановити гармонію між природою та людиною.
Ідеальну людину треба в собі збудувати. Можна стати лікарем, учителем, бізнесменом, опанувати професію у навчальному закладі за 4-5 років. А вузу, де вчать бути Людиною, у нас поки що немає.
Як поєднати духовний світ із суспільними інтересами і проблемами, як виконати найповніше свою місію на землі? Мабуть, на ці запитання відповіді відразу не знайдеш. Та ми певні, що з дитинства треба йти стежкою, яка вчить добру, відповідальності за вчинки. А ще – всім серцем любити свою родину, дім, Батьківщину. І тоді все складеться у житті щасливо і для нас, і для України.
7. Вчитель підсумовує: Доречними зараз є слова видатного нашого земляка, великого педагога Сухомлинського В.О.: «Батьківщина – це ласкава і вимоглива мати. Батьківщині, як рідній матері, боляче, коли ти не станеш справжньою людиною. Живи і працюй так, щоб Батьківщина гордилась тобою!» Тож, діти, живіть достойно, так, щоб прославили Україну!
8.Чи готовий кожен з Вас внести добру справу в життя нашої країни?
Гра «Чарівна палочка»
9. Заключна частина
Вчитель: Ось і наближається до кінця наша зустріч. Кажуть, що найкраще навчання – це коли поєднується старе і нове. Приміром, мудрість і досвід сивої науки ілюструється за допомогою новітніх технологій.
У нашому випадку протягом усього заходу нам допомагало технічне обладнання: комп’ютер, проектор. Але під час підготовки ми, перш за все, користувалися книгами. А великий римський філософ Цицерон казав: «Дім, у якому немає книг, подібний до тіла без душі».
У нашому домі є душа, бо в нас багато книг. Я щиро вірю, що, читаючи книги, ви станете справжніми людьми, які будуть приносити користь людям і країні. А найкорисніший ваш вчинок сьогодні – намагатися все знати.
Таж бувайте здорові! Хай вам щастить!
Відгуки учнів
Михайлова Наталя:
«За короткий проміжок часу ми встигли все: послухати легенду про створення України, прослухати пісню, згадати страви української кухні, доповнити прислів’я, згадати назви дерев, які ростуть на рідній землі. Я дуже люблю країну, в якій живу, а такі уроки ще більше укріплюють мої почуття.»
Буряк Руслан:
«Під час заходу було проведено різні вікторини, ми слухали легенди, доповнювали прислів’я та приказки. Найбільше мені сподобався конкурс «Чарівна паличка», в якому кожен учень висловлював свої думки.
Усе пройшло чудово. Учасники та гості свята були задоволені. Я з нетерпінням чекаю наступного свята!»
Валента Юлія:
«Це був не урок, це було свято!
Кожен із нас дізнався про щось нове. Ми довели, що можемо вважати себе українцями!»
Поділіться з Вашими друзьями: |