Контрольна робота №4 Ти знаєш, що ти людина? За творами О. Стороженка («Скарб»), Б. Лепкого



Скачати 80.99 Kb.
Дата конвертації15.04.2016
Розмір80.99 Kb.
Контрольна робота № 4

Ти знаєш, що ти людина?
За творами О.Стороженка («Скарб»), Б.Лепкого ( «Мишка»),


Л.Костенко («Чайка на крижині». «Крила»)

  І варіант



І рівень                                                   
Визначте: так чи ні.
1. Лежень – головний герой оповідання О.Стороженка «Скарб».
2. Мишка вирішила, що їй з дітьми все-таки краще жити у хаті, ніж на полі (Б.Лепкий «Мишка»).
3. Події у диптиху Л.Костенко «Чайка на крижині». «Крила» зображені під враженням перебування поетеси у Польщі.
ІІ рівень 
Виберіть правильний варіант відповіді.
1.Чому Павлусь, герой оповідання О.Стороженка «Скарб», не ходив до школи?
а) Не хотів; б) не прийняли; в) не віддали батьки; г) освоював науку самотужки.

2. Символічний образ скарбу виявився у формі (О.Стороженко. «Скарб»):


а) шкатулки; б) мертвого хорта; в) тайстри грошей; г) книжки. 3. У кажіть, що зробило Павлуся з оповідання О. Стороженка «Скарб» лінивим:
а) метерина любов; б) батьківське виховання;
в) поблажливе ставлення наймитів; г) небажання дослухатись порад батьків.

4.Мишка радіє, що діти сплять і не чують, як:


а) вона краде чуже добро; б) люди веселяться;
в) на них полює хазяйка; г) люди обманюють.

5. Чайка дивувалася із застереження бути обережною на крижині, бо:


а) не розуміла людської мови; б) їй не страшна повінь–у неї є крила;
в) вона не слухає нічиїх порад; г) була занадто гордою.

6. Продовжіть вислів «Людина нібито не літає, … (Л.Костенко. «Чайка на крижині». «Крила»):


а) «…а правду знає»; б) «…й землі немає»; в) «…а крила має»; г) «... а долю має».

7. Скільки творів мистецтва пов'язано одним задумом у диптиху:

a) два; б) три; в) чотири; г) п'ять?

8. Яка з ознак не властива гумористичному твору: а) доброзичливий тон; б) жартівливість; в) зображення смішного в життєвих явищах; г) різке висміювання людських вад?



ІІІ рівень
1. Встановіть відповідність між  цитататою та художнім засобом.

1. «...мишка чує, в хаті чужим духом пахне» (Б.Лепкий. «Мишка»).

А. Порівняння.

2. «... руки білі та ніжні, як у панночки» (О.Стороженко. «Скарб»).

Б. Метафора.

3. «Землі немає, то буде небо» (Л.Костенко. «Чайка на крижині». «Крила»).

В. Антитеза

2.  Твори якого літературного жанру мають такий же початок, як і оповідання «Скарб»? Чому саме так починає оповідання письменник?

3. Чи справедливим є кінець казки «Мишка» Б. Лепкого? Відповідь обґрунтуй.
4. Визначте головну думку вірша «Чайка на крижині».
5. Як ти розумієш алегоричний образ крил?
                

                     


ІV рівень
Напишіть твір-роздум (мініатюру) на тему  «Щасливими не народжуються?..» (на основі аналізованих творів).

Контрольна робота № 4

Ти знаєш, що ти людина?
За творами О.Стороженка («Скарб»), Б.Лепкого ( «Мишка»),


Л.Костенко («Чайка на крижині». «Крила»)

                                                                    ІІ варіант


І рівень          Визначте: так чи ні.
1.У змалюванні головного  героя оповідання О.Стороженка «Скарб» автор використав сарказм як вид комічного.
2. Мишці стало соромно за свою господиню (Б.Лепкий «Мишка»).
3.Протиставлення «правди пташиної» та «правди людської» зображено у диптиху Л.Костенко «Чайка на крижині». «Крила».
ІІ рівень 
Виберіть правильний варіант відповіді.
1.Парубки запропонували Павлові йти з ними:
а) погуляти; б) шукати скарб; в) на рибалку; г) на пляж.

2. Продовжіть вислів: «...як кому Бог дасть щастя, то не треба йому й рідної матері, не треба і скарбу шукати...»:


а) «...він завжди поруч»; б) «...життя і так прекрасне»;
в) «...бо ніколи не знайдеш»; г) «...сам скарб його знайде».

3. У чому полягала помста мишки хазяїнам?


а) Прогризла всі мішки із зерном; б) не давала вночі спати;
в) знищила гроші; г) зіпсувала новий одяг.

4. Укажіть, для чого сільські парубки, йдучи шукати скарб, захотіли взяти із собою лінивого Павлуся (оповідання О. Стороженка «Скарб»):


а) щоб посміятися над ним; б) щоб їм пощастило, як завжди щастить Павлові;
в) щоб залучити хлопця до свого гурту й скористатися його багатством;
г) щоб виманити з хати й обікрасти.

5. Коли відбуваються події, описані у диптиху Л.Костенко «Чайка на крижині». «Крила»?


а) Взимку; б) влітку; в) навесні; г) восени.

6. Вкажіть художній засіб, використаний у даному поетичному уривку: «Крига буйно ломилась у відкриті двері протоки» (Л.Костенко. «Чайка на крижині». «Крила»):                    

а) антитеза; б) тавтологія; в) риторичне ствердження; г) метафора.

7. Скільки творів мистецтва пов'язано одним задумом у диптиху:

a) два; б) три; в) чотири; г) п'ять?

8. Яка з ознак не властива сатиричному твору: а) різке висміювання; б) викриття людських вад; в) доброзичливий тон; г) зображення смішного?


ІІІ рівень                                                      
1. Встановіть відповідність між  висловлюванням  та літературним героєм, якому воно належить.

1.«Мої корови тільки молока дають, що кіт наплакав... Спитайте в наших сусідів. Може, продадуть; вони на гроші ласі і рідного батька продали б, а в нас нема що продавати, хоч і хотіли б».

А.Чайка.

2.  – Дивна людино! Я ж маю крила. Нащо крилатим ґрунт під ногами?

Б.Павлусь.

3. «Бісові груші, – пробубонить, – які спілі, і над самісінькою головою висять, а ні одна ж то не впаде в рот».

В. Хазяйка.

2. Оповідання Олекси Стороженка «Скарб» гумористичне чи сатиричне? Відповідь обґрунтуй.     

3.   Чого навчає казка Богдана Лепкого «Мишка»?

4. Визначте тему вірша «Чайка на крижині».

5. Як ти розумієш алегоричний образ крил?


ІV рівень
Напишіть твір-роздум (мініатюру) на тему «Щасливими не народжуються?..» (на основі аналізованих творів).
Контрольна робота

Ти знаєш, що ти людина?
За творами О.Стороженка («Скарб»), Б.Лепкого («Цвіт щастя», «Мишка»),


Л.Костенко («Чайка на крижині». «Крила»)


                                                                     І варіант

І рівень   (1,5 б. )                                                      
Визначте: так чи ні.
1. Лежень – головний герой оповідання О.Стороженка «Скарб».
2. Мишка вирішила, що їй з дітьми все-таки краще жити у хаті, ніж на полі (Б.Лепкий «Мишка»).
3. Події у диптиху Л.Костенко «Чайка на крижині». «Крила» зображені під враженням перебування поетеси у Польщі.
ІІ рівень  (6 б.)
Виберіть правильний варіант відповіді.
1.Чому Павлусь, герой оповідання О.Стороженка «Скарб», не ходив до школи?
а) Не хотів; б) не прийняли; в) не віддали батьки; г) освоював науку самотужки.

2. Символічний образ скарбу виявився у формі (О.Стороженко. «Скарб»):


а) шкатулки; б) мертвого хорта; в) тайстри грошей;г) книжки.

3. «Щастя, дитинко, то…» (Б.Лепкий.«Цвіт щастя»):


а) квітка; б) доля; в) марево;г) пташка.

4.Мишка радіє, що діти сплять і не чують, як:


а) вона краде чуже добро; б) люди веселяться; в) на них полює хазяйка;г) люди обманюють.

5. Чайка дивувалася із застереження бути обережною на крижині, бо:


а) не розуміла людської мови; б) їй не страшна повінь–у неї є крила; в) вона не слухає нічиїх порад;г) була занадто гордою.

6. Продовжіть вислів «Людина нібито не літає, … (Л.Костенко. «Чайка на крижині». «Крила»):


а) «…а правду знає»;б) «…й землі немає»; в) «…а крила має»;г) «... а долю має».                           
ІІІ рівень (1,5 б.)                                                       
Встановіть відповідність між  цитататою та художнім засобом.

1. «...мишка чує, в хаті чужим духом пахне» (Б.Лепкий. «Мишка»).

А. Порівняння.

2. «... руки білі та ніжні, як у панночки» (О.Стороженко. «Скарб»).

Б. Метафора.

3. «Землі немає, то буде небо» (Л.Костенко. «Чайка на крижині». «Крила»).

В. Антитеза

ІV рівень 3 б.
Напишіть твір-роздум (мініатюру) на тему  «Щасливими не народжуються?..» (на основі аналізованих творів).
Відповіді: І варіант.
І рівень. 1.Так. 2.Ні. 3.Так. ІІ рівень. 1в. 2б. 3б. 4г. 5б. 6в.  ІІІ рівень. 1Б. 2А. 3В.
Контрольна робота

Ти знаєш, що ти людина?
За творами О.Стороженка («Скарб»), Б.Лепкого («Цвіт щастя», «Мишка»),


Л.Костенко («Чайка на крижині». «Крила»)

                                                                    ІІ варіант


І рівень   (1,5 б. )      
                                                
Визначте: так чи ні.
1.У змалюванні головного  героя оповідання О.Стороженка «Скарб» автор використав сарказм як вид комічного.
2. Мишці стало соромно за свою господиню (Б.Лепкий «Мишка»).
3.Протиставлення «правди пташиної» та «правди людської» зображено у диптиху Л.Костенко «Чайка на крижині». «Крила».
ІІ рівень  (6 б.)
Виберіть правильний варіант відповіді.
1.Парубки запропонували Павлові йти з ними:
а) погуляти;б) шукати скарб;в) на рибалку;г) на пляж.

2. Продовжіть вислів: «...як кому Бог дасть щастя, то не треба йому й рідної матері, не треба і скарбу шукати...»:


а) «...він завжди поруч»;б) «...життя і так прекрасне»;в) «...бо ніколи не знайдеш»;г) «...сам скарб його знайде».

3. У чому полягала помста мишки хазяїнам?


а) Прогризла всі мішки із зерном;б) не давала вночі спати;в) знищила гроші;г) зіпсувала новий одяг.

4.До кого звертається хлопчик: «Візьми мене... і перенеси за воду» (Б.Лепкий.«Цвіт щастя»)?


а) Мами;
б) дельфіна;в) лебедя;г) рибалки.

5. Коли відбуваються події, описані у диптиху Л.Костенко «Чайка на крижині». «Крила»?


а) Взимку;б) влітку;в) навесні;г) восени.

6. Вкажіть художній засіб, використаний у даному поетичному уривку: «Крига буйно ломилась у відкриті двері протоки» (Л.Костенко. «Чайка на крижині». «Крила»):                                         


а) антитеза;б) тавтологія;в) риторичне ствердження;г) метафора.

ІІІ рівень (1,5 б.)                                                       
Встановіть відповідність між  висловлюванням  та літературним героєм, якому воно належить.

1.«Мої корови тільки молока дають, що кіт наплакав... Спитайте в наших сусідів. Може, продадуть; вони на гроші ласі і рідного батька продали б, а в нас нема що продавати, хоч і хотіли б».

А.Чайка.

2.  – Дивна людино! Я ж маю крила. Нащо крилатим ґрунт під ногами?

Б.Павлусь.

3. «Бісові груші, – пробубонить, – які спілі, і над самісінькою головою висять, а ні одна ж то не впаде в рот».

В. Хазяйка.

                     
ІV рівень (3 б.)
Напишіть твір-роздум (мініатюру) на тему «Щасливими не народжуються?..» (на основі аналізованих творів).
Відповіді: ІІ варіант.
І рівень. 1.Ні. 2.Так. 3.Так.
ІІ рівень. 1б. 2г. 3в. 4в. 5в. 6г. 
ІІІ рівень. 1В. 2А. 3Б.
Українська література

7 клас


Гончаренко А. Т.

Урок №


Дата:
Тема. Контрольна робота № 4. Ти знаєш, що ти людина? За творами О.Стороженка («Скарб»), Б.Лепкого ( «Мишка»), Л.Костенко («Чайка на крижині». «Крила»)

Мета: виявити рівень знань, умінь й навичок учнів з метою їх корекції; розвивати пам'ять, логічне та образне мислення, зв'язне мовлення; виховувати зібраність, зосередженість, наполегливість у досягненні мети.

Тип уроку: контроль і корекція знань, умінь та навичок.

Обладнання: тестові питання та завдання.

Теорія літератури: загадка, метафора, акровірш, прислів'я, приказка.
ХІД УРОКУ
I. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Повідомлення теми й мети уроку



  1. ІНСТРУКТАЖ ДО НАПИСАННЯ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ

  2. ВИКОНАННЯ ТЕСТОВИХ ЗАВДАНЬ

Варіант І (Див. додаток)

Варіант 2 (Див. додаток)



  1. ПІДСУМОК

  2. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка