Контрольна робота №3 з теми «Речення з однорідними членами. Звертання. Вставні слова. Складні речення. Пряма мова. Діалог»



Скачати 141.02 Kb.
Дата конвертації29.04.2016
Розмір141.02 Kb.
#25728
ТипКонтрольна робота
Урок №45

Тема. Контрольна робота №3 з теми «Речення з однорідними членами. Звертання. Вставні слова. Складні речення. Пряма мова. Діалог» (тестові завдання). Контрольна перевірка навичок читання мовчки (тестові завдання).

Мета:

навчальна; перевірити й оцінити рівень навчальних досягнень п'ятикласників з теми «Речення з однорідними членами. Звертання. Вставні слова. Складні речення. Пряма мова. Діалог», з'ясувати можливі недоліки в ході опанування мовною теорією, перевірити навички читання мовчки;

розвивальна: розвивати навички роботи з тестовими завданнями, навички самостійної роботи;

виховна: виховувати шанобливе ставлення до рідної мови.



Внутрішньопредметні зв'язки: орфографія, пунктуація.

Міжпредметні зв'язки: мова, література, українознавство.

Тип уроку: урок перевірки знань та навичок учнів.

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

II. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ

Ознайомлення з критеріями оцінювання тестових завдань закритої й відкритої форми. Проведення інструктажу щодо їх виконання.

IV. ТЕСТУВАННЯ

1-й варіант

► Завдання 1—8 мають по три варіанти відповіді, серед яких лише один правильний. Потрібно вибрати правильний варіант відповіді.

1. У якому варіанті представлено речення з однорідними підметами?

А Над широкими сіножатями, над зеленими ярами встав легесенький туман (І. Нечуй-Левицький).

Б Праця чоловіка годує, а лінь марнує.

В Блакитними очами дивляться мені в очі весна й небо (За Є. Гуцалом).

2. У якому варіанті при узагальнювальному слові ставимо двокрапку? (Розділові знаки не розставлені)



А Зима це період зимових свят, подарунків та канікул.

Б Дерева кущі птахи все завмерло навколо.

В Я зробив усі завдання розв’язав задачі, написав вправу.

3. У якому варіанті представлено речення зі звертанням?



А Мабуть, весна принесе з собою і радість.

Б Сподіваюся, сину мій, ти усе зробив правильно.

В Поля, ліси, гори — усе сяяло після дощу.

4. У якому варіанті правильно розставлені розділові знаки?



А Усі: вовки, білки, зайці — бігають по снігу і мимоволі мабуть залишають свої сліди.

Б Усі: вовки, білки, зайці — бігають по снігу і мимоволі, мабуть, залишають свої сліди.

В Усі: вовки, білки, зайці бігають по снігу і мимоволі, мабуть, залишають свої сліди.

5. У якому варіанті правильно виділене вставне слово?



А Ти, напевно знаєш, що у ніч перед Різдвом трапляється щось таємниче.

Б Ти напевно, знаєш, що у ніч перед Різдвом трапляється щось таємниче.

В Ти, напевно, знаєш, що у ніч перед Різдвом трапляється щось таємниче.

6. У якому варіанті представлене складне речення?



А У хатинці, як і в твоїй кімнаті, мерехтить іграшками й ліхтариками святкова ялинка.

Б Життя людське таке коротке, а світ такий чарівний (В. Козаченко).

В Засмутилося Літо, а тоді усміхнулося.

7. У якому варіанті правильно розставлені розділові знаки?



А Панас Мирний писав — «Життя — стерняста нива».

Б Панас Мирний писав: «Життя — стерняста нива».

В Панас Мирний писав: Життя — стерняста нива.

8. У якому варіанті правильно розставлені розділові знаки?



А Уже відспівав свою мелодію березень, і поплив з гір у доли швидкими потоками (Ф. Мамчур).

Б Уже відспівав свою мелодію березень і поплив з гір, у доли швидкими потоками (Ф. Мамчур).

В Уже відспівав свою мелодію березень і поплив з гір у доли швидкими потоками (Ф. Мамчур).

► Завдання 9 передбачає встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного буквою, потрібно дібрати відповідник, позначений цифрою.

9. Установіть відповідність між реченням та наявністю в ньому даної синтаксичної конструкції(Розділові знаки не розставлені):

А однорідні члени

Б звертання

В вставне слово

Г дві граматичні основи

===========



1 Я посміхнувся і ліс вже не був по хмурим.

2 Зігрій мене сонечко своїм теплом.

3 Зима напевне буде суворою.

4 Раптом вітерець прошумів над зимовим лісом.

5 Пролетіла ворона і змахнула сніг на доріжку.

2-й варіант

► Завдання 1-8 мають по три варіанти відповіді, серед яких лише один правильний. Потрібно вибрати правильний варіант відповіді.

1. У якому варіанті представлено речення з однорідними додатками?

А Я йду вздовж узлісся і насолоджуюся цією казковою красою.

Б Зима встановлює свої закони й правила.

В Сніг переливається різнобарвною веселкою, легкий морозець.

2. У якому варіанті при узагальнювальному слові ставимо тире? (Розділові знаки не розставлені)



А Життя прожити не поле перейти.

Б Пронеслася над галявиною ціла зграйка птахів сороки ворони граки.

В На галявині в лісі в полі всюди чується гомін птахів.

3. У якому варіанті представлено речення зі звертанням?



А Зігрій сонечко тепле нашу землю.

Б Сонечко яскраве гріє весело та радісно.

В Сяє сонце пливуть хмаринки щебечуть птахи.

4. У якому варіанті правильно розставлені розділові знаки?



А Усе це: мішечки з горішками, шишками та грибами принесли в подарунок білочці.

Б Усе це: мішечки з горішками, шишками та грибами — принесли в подарунок білочці.

В Усе це — мішечки з горішками, шишками та грибами принесли в подарунок білочці.

5. У якому варіанті правильно виділене вставне слово?



А Пішла вона ще під інше віконце послухати може, там на неї чекають (І. Мацко).

Б Пішла вона ще під інше віконце послухати, може, там на неї чекають (І. Мацко).

В Пішла вона ще під інше віконце послухати, може там на неї чекають (І. Мацко).

6. У якому варіанті представлене складне речення?



А Та ворона, хоч і довго жила й багато бачила, завжди крякала щось неприємне.

Б А вона почула й передумала до нас іти (І. Мацко).

В До нас прилетіла на срібних конях всемогутня зима, і скоро випав сніг.

7. У якому варіанті правильно розставлені розділові знаки?



А В. Симоненко писав: «Давно немає літа з нами».

Б В. Симоненко писав — «Давно немає літа з нами».

В В. Симоненко писав: Давно немає літа з нами.

8. У якому варіанті правильно розставлені розділові знаки?



А Вже за мить сховав Вітер сонечко, і сиві хмари посипали на землю сніг.

Б Вже за мить сховав Вітер сонечко і сиві хмари посипали на землю сніг.

В Вже за мить сховав Вітер сонечко і сиві, важкі хмари посипали на землю сніг.

► Завдання 9 передбачає встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного буквою, потрібно дібрати відповідник, позначений цифрою.

9. Установіть відповідність між реченням та наявністю в ньому пропонованої синтаксичної конструкції (Розділові знаки не розставлені):

А однорідні члени

Б звертання

В вставне слово

Г дві граматичні основи

==========



1 Посуньтеся сестрички мої любі.

2 Оживе ліс і защебечуть птахи.

3 Скоро мабуть почнуться канікули.

4 Він одночасно писав і говорив по телефону.

5 Зимове сонечко пригрівало холодну землю.

V. КОНТРОЛЬНЕ ЧИТАННЯ МОВЧКИ

► Прочитайте уважно текст.

На початку зими ходити Олесеві до школи можна двома стежками: одна бором, друга — річкою. Сюди зручніше, та в зазимки лід на річці тоненький, так і зяє чорною прірвою. Тому кожного разу, коли Олесь виходить з дому, мати наказує йому:

— Гляди ж, сину, річкою не йди. Там ще лід молодий.

Олесь смирно стоїть біля порога, слухає. Він ще малий. Очі в нього чорні, глибокі, як вода в затінку, дивляться широко, немов одразу хочуть збагнути увесь світ.

Олесь любить зиму. Йому подобається робити перші протопти в заметах, знімати снігові очіпки з кілків у тинах.

Іще любить Олесь малювати на снігу всяку всячину. Присяде навпочіпки й водить пальцем. Дивись, хата виходить, а на тину півень горланить.

В бору снігу мало. Проглядає крізь порошу трава з примерзлими до землі зеленими чубчиками. Тихо навкруги й затишно. Десь неподалік чути: цюк-цюк-цюк,— дятел порається. Олесь нахиляється, пильно мружить око.

Зачувши людину, дятел перестав цюкати, повів гартованим дзьобом з боку в бік і націлив його на Олеся. Здригнувся, хльоснув крилом по корі і зник, залишивши у вузенькому дуплі шишку. Олесь хотів дістати її і покуштувать, та передумав.

Ще здалеку побачив міст з гатками по обидва боки. По той бік мосту, через вигін, червоніє крізь біле плетиво запорошених дерев цегляна школа. Повітря пахне торф’яним духом і весняним випаром сирих вільхових дров. Праворуч, на мілині, де лід міцніший, гасає ватага школярів. Лід гнеться.

— Ей, Олесю! — кличуть з гурту.— Гайда з нами подушки гнуть!

— Навіщо лід псуєте? — у відповідь Олесь.— Він ще молодий.

Дітвора сміється: дивак.

Олесь ліг долілиць, притиснув скроню до льоду і почав розглядати дно. Воно тьмарилось мулистим пилком, пускало бульбашки. І ввижається Олесеві маленька хата під кущем водяної папороті, а в тій хатці — він біля віконця сидить, рибку стереже. Раптом поміж куширами промайнула чорна блискавиця і завмерла осторонь довгастою плямою. Олесь підповз ближче, пригледівся й застогнав від подиву: щука! В зубах у неї тремтіла маленька пліточка.

Біля школи теленькнув дзвоник, улігся гамір. Олесь підвівся, запхав книжки в пазуху і поплентався до школи (За Г. Тютюнником).



Тестування за змістом тексту

1-й варіант

1. Хто головний герой тексту?



А Толя;

Б Олесь;

В Микола.

2. Про яку пору року йдеться в тексті?



А зима;

Б весна;

В літо;

3. Куди йде головний герой?



А До бабусі;

Б до крамниці;

В до школи.

4. Чому не йде головний герой коротким шляхом?



А Нікуди не спішить;

Б мати не дозволяє;

В бо любить милуватися природою.

5. Які очі в головного героя?



А Зелені;

Б блакитні;

В чорні.

6. Що малює хлопчик?



А Хату;

Б хату й півня;

В небо й птаха.

7. Кого побачив у бору хлопчик?



А Дятла;

Б синицю;

В зайця.

8. Що зробив головний герой із шишкою, яку побачив у дуплі?



А Забрав і покуштував;

Б забрав і віддав білочці;

В не забирав.

9. Як інші діти називають хлопчика?



А Дивак;

Б мандрівник;

В чужак.

10. Що побачив головний герой на дні?



А Рибу;

Б щуку;

В палку.

11. Куди подів головний герой книжки?



А Забув у бору;

Б поклав на мосту;

В запхав за пазуху.

12. Яким був головний герой тексту?



А Легковірним;

Б сильним;

В допитливим.

2-й варіант

1. Куди йде головний герой?

А До крамниці;

Б до школи;

В до бабусі.

2. Як інші діти називають хлопчика?



А Чужак;

Б мандрівник;

В дивак.

3. Які очі в головного героя?



А Зелені;

Б чорні;

В блакитні.

4. Чому головний герой не йде коротким шляхом?



А Мати не дозволяє;

Б нікуди не спішить;

В бо любить милуватися природою.

5. Хто головний герой тексту?



А Толя;

Б Микола;

В Олесь.

6. Що побачив головний герой на дні?



А Щуку;

Б рибу;

В палку.

7. Куди подів книжки головний герой?



А Поклав на мосту;

Б забув у бору;

В запхав за пазуху.

8. Яким був головний герой тексту?



А Легковірним;

Б допитливим;

В сильним.

9. Про яку пору року йдеться в тексті?



А Весну;

Б зиму;

В літо.

10. Що малює хлопчик?



А Хату й півня;

Б хату;

В небо й птаха.

11. Кого побачив у бору хлопчик?



А Синицю;

Б дятла;

В зайця.

12. Що зробив головний герой із шишкою, що побачив у дуплі?



А Не забирав;

Б забрав і віддав білочці;

В забрав і покуштував.

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

► Організований збір контрольних зошитів.



► Відповіді на питання, що виникли в учнів під час написання контрольної роботи.

Оцінювання контрольного тесту

Тип завдання

Завдання закритої форми

з вибором однієї правильної відповіді

на встановлення відповідності

Номер завдання

1

2

3

4

5

6

7

8

9

Варіант 1

В

В

Б

Б

В

Б

Б

В

А-5, Б-2, В-3, Г-1

Варіант 2

Б

Б

А

Б

Б

В

А

А

А-4, Б-1, В-3, Г-2

Кількість балів

1

1

1

1

1

1

1

1

4

Оцінювання контрольного читання мовчки 1-й варіант

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

Б

А

В

Б

В

Б

А

В

А

Б

В

В

2-й варіант

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

Б

В

Б

А

В

А

В

Б

Б

А

Б

А

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

► Індивідуальне завдання з повторення вивченого.
Скачати 141.02 Kb.

Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка