Конспект уроку з курсу,,Я І Україна" в 4-б класі,,Знаймо І шануймо символи свого краю"



Скачати 59.12 Kb.
Дата конвертації29.04.2016
Розмір59.12 Kb.
Міністерство освіти і науки України

КЗ ,,НСЗШ І-ІІІст. №8”

План – конспект


уроку з курсу ,,Я і Україна”

в 4-Б класі

,,Знаймо і шануймо символи свого краю”



Вчитель-методист

Дубрівна В.М.
м. Нікополя

Тема. Знаймо і шануймо символи свого краю

Мета: уточнити та розширити знан­ня про народні, історичні та куль­турні символи українського народу; сприяти формуванню національної свідомості, осмисленню себе як частини великого українського народу; учити з повагою і любов'ю ставитися до пам'яток матеріальної і духовної культури; розвивати пізнавальний і інтерес; збагачувати словниковий за­пас учнів; спонукати до творчої та по­шукової діяльності; виховувати по­чуття патріотизму, інтерес до історії і культури українського народу, ба­жання берегти і примножувати тра­диції рідного краю.
Обладнання: ілюстрації із зображен­ням символів різних країн, символів України; рушник, український віно­чок, вишивки; картки з прислів'ями, кросворд; портрети видатних людей України.
ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

Добрий день вам, любі діти!

Гості, рада вас вітати.

Щастя та добра вам

Всім сьогодні побажати.
II. Мотиваційна підготовка учнів до вивчення нової теми

— Діти, у нас сьогодні незвичай­ний урок. На уроці ми будемо мір­кувати і передбачати, згадувати і розгадувати, дивуватися і змагати­ся, співати і танцювати, усміхатися і радіти. Зверніть увагу на дошку. Про­читайте слова. Давайте поміркуємо, що може зв'язувати всі ці слова?


Біг Бен Клен

Олімп Ейфелева Вежа

Берізка Червона площа


(Обговорення в групах.)

— Так, це народні символи.

Як ви розумієте слова символіка, сим­вол?
III. Повідомлення теми і мети уроку

Які асоціації виникають у вас, коли ви чуєте слово Україна? (Побудова асоціативного куща)

верба

рушник калина




Шевченко Україна барвінок




тополя Київ Дніпро


— Сьогодні ми будемо справжніми синами й дочками українського на­роду. На уроці поговоримо про народ­ні, історичні та культурні символи, будемо учитися з повагою і любов'ю ставитися до пам'яток матеріальної і духовної культури.
IV. Привітання гостей

Учитель


Хліб і рушник — ці символи одвічні

Були в народу нашого і є.

Вони для кожної людини звичні,

Їх Бог в оселю кожную дає.


Учні


На рушнику цім хліб тримаєм,

На чистому, як вранішня роса.

Це символ нашого народу — добре знаєм,

Це — його гординя і краса.

Хліб-сіль на рушнику ми вам даєм,

Любов свою несем безмірну,

Ми гостей добрих любим над усе,

Як любим рідну Україну.



Учитель. Хліб — символ життя. З давніх-давен він у великій пошані народу. Він символізує гостинність, доброзичливість, щирість нашого на­роду.
V. Робота над новим матеріалом

1. Розповідь вчителя про віночок.

— У давнину люди вважали свій зв'язок із рослинами кровним, обожнювали їх, вважаючи родоначальниками, по­кровителями роду Наші пращури ві­рили, що рослини-обереги проганяють лихо. Дівчата одягали на голову віночки, щоб відігнати від себе зло.

2. План уроку.

• Сьогодні на уроці нашим обере­гом буде теж віночок, який треба за­квітчати, вплести в нього свої квіти. А кожній групі — виростити найкра­ще гроно калини.

Новини з підручника;

• робота в групах;

• сімейні традиції;

• стежками мандрівок;

• затанцюємо;

• конкурс;

• підсумок уроку.

3. Робота з підручником (С. 51—53).

Читання й обговорення статті «Знаймо і шануймо символи свого краю».

Прочитайте і скажіть, про які сим­воли ви дізналися із статті, але їх не­має на нашому кущі.

• На які групи можна поділити сим­воли, про які йдеться у статті?

1) Природні об'єкти.

2) Рослини.

3) Заняття.

4) Унікальні споруди.

5) Видатні люди.

• Які природні об'єкти є символа­ми України?

• А чи знаєте такий об'єкт в нашо­му регіоні?

4. Про сімейні традиції.

1) В Україні був звичай, а в деяких родинах, селах залишився і на сьо­годні: на щастя дарували рушник. Він залишався у дітей і переходив до наступних поколінь як згадка про батьків, як сімейна реліквія. Є повір'я, що сорочка, вишита і подарована на добро, на хороше життя, буде оберігати.



(Розповіді дітей про традиції.)

Фізкультхвилинка.

2) Під час праці народжувалася ук­раїнська пісня, яка допомагала

людям жити, вселяла віру в краще життя. Пісня — справжній скарб українського народу. (Родина співає.)

5. Робота в групах.

— Україна — це безмежні колосисті поля, пишні вишневі та яблуневі сади, це край із мальовничою при­родою. Тому серед символів України багато рослин, але найулюбленішою є калина.

Зараз попрацюємо в групах і складе­мо прислів'я про калину.

1) Дівчина пишна та красива, ... (як червона калина).

2) Стоїть у дворі дівонька,... (як чер­вона калинонька).

3) Убралася в біле плаття, ... (як ка­линка в білий цвіт).

4) Щоки червоні, ... (як кетяги ка­линові).

5) Любуйся калиною, коли цвіте,... дитиною, коли росте).



6) Який кущ, така й калина, ... (яка мати, така й дитина).

6. Стежками мандрівок.

— Які унікальні споруди є національ­ною гордістю України?

— Давайте пригадаємо і проїдемо стежками наших мандрівок та зга­даємо, які споруди ми з вами відві­дали разом із батьками.

1) Святогорськ — Святогорська лавра.

2) Київ — Києво-Печерська Лав­ра, Собор Св. Володимира, Ан­дріївську церкву, Михайлівський собор.

3) Умань — Софієвський парк.

4) Феодосія — Генуезька фортеця (ХV-ХVІ ст.).

Розповідь вчителя про Херсонес.

7. Конкурс «Хто більше знає видат­них людей нашої країни».

— Україна — це країна, де ми наро­дилися і живемо, вчимося і працює­мо, це наш рідний край із славною багатовіковою історією, з мудрими талановитими людьми.

Максим Рильський писав: «Хто не шанує видатних людей свого народу, той сам не вартий пошани».

8. Конкурс «Мікрофон».

— Яка група знає більше видатних людей нашої країни?


VI. Творче домашнє завданя

Підготувати розповідь про одного із гетьманів України.


VII. Підсумок уроку

— Мені хочеться ще раз звернутися до слів видатного українського пись­менника М. Рильського: «Хто не знає свого минулого, Той не вартий свого майбутнього».

Україна... Земля зі славною історією, народом, який протягом багатьох віків боровся за свою свободу і незалеж­ність. Вивчаючи історію свого наро­ду, ми вчимося зростати справжніми громадянами своєї країни.

Якщо на уроці ви були уважні, то зараз зможете легко розгадати кросворд.

1. Дерево — національний символ України. Воно освячується в цер­кві й зберігається як засіб від злих сил.

2. Кущ, оспіваний в українських на­родних піснях як символ дівочої краси.

3. Символ козацтва, славної Запорізь­кої Січі.

4. Символ українських Карпат.

5. Національний символ України. Матері дарують його своїм дітям на щастя.

6


и
. Ріка, національна гордість Украї­ни.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка