Конспект уроку розроблено завідувачем рпмпк ку «рмк» Бердянської районної ради Кедою Н. В. Тема. Упорядкування деформованих речень з поданими у правильній граматичній формі словами



Дата конвертації02.05.2016
Розмір62.7 Kb.
Конспект уроку з української мови. Конспект розроблено для учня 3 класу, який навчається індивідуально за програмою загальноосвітніх навчальних закладів для розумово відсталих дітей

Конспект уроку розроблено завідувачем РПМПК КУ «РМК» Бердянської районної ради Кедою Н.В.


Тема. Упорядкування деформованих речень з поданими у правильній граматичній формі словами
Мета: закріпити уміння упорядковувати деформовані речення; правило вживання великої букви в іменах, по батькові, прізвищах людей; вживання великої букви у кличках тварин; формувати інтерес до мовлення як засобу спілкування; удосконалювати граматично-значеннєву компетентність (на імпресивному та експресивному рівнях); коригувати психічні процеси: довільну увагу, довготривалу пам’ять, наочно-дійове мислення; виховувати дбайливе ставлення до птахів узимку.

Словникова робота: ознайомити із лексичним значенням слова луки; уточнити лексичне значення слів: цвірінькають, туркочуть, кують, тьохкають.

Обладнання: словник (Коломієць М.П. Словник української мови в малюнках.- К.: Освіта.1995); каса букв; конверти із завданнями; фішки для звукових моделей; складові таблиці; музичний супровід логоритмічних вправ (аудіозапис); предметні малюнки, іграшки Святого Миколая, Зайчика, аромалампа.
Хід уроку

І. Вступна частина

1. Організаційний момент

Формування готовності до майбутньої діяльності: організація робочого місця, підбір предметів шкільного приладдя.



2. Нервово-психічна підготовка

Учитель. Сьогодні на уроці ти будеш складати речення; правильно, чітко розмовляти; читати; писати; грати; виконаєш фізкультурну паузу, вправи для слухняних пальчиків.



Дихальна гімнастика

(Вимова складів із різним наголосом та у різному темпі. Спочатку тихо, а потім голосно).






па по пу пи пе


па по пу пи пе




па по пу пи пе




папопупипе



Вимова скоромовки у різному темпі

Пішли, пішли, поїхали

повільно

За стиглими горіхами.

За горіхами-грибами,

швидше


Що народяться під дубами.
Що ростуть під кленами,

швидко


Під липами зеленими.

3. Дидактично-психологічна підготовка

Учитель. До нас на урок прийшов Зайчик. Він навчається у Лісовій школі для звірят, але лінується, недосконало володіє українською мовою. Зайчик просить допомогти йому прочитати лист. На того, хто може його прочитати, очікує сюрприз.



Гра «Прочитай лист»

Із окремих слів учень складає речення.



У зимовий час Миколай іде до нас.

Учитель. Подивись, сталося диво. До нас завітав Святий Миколай. Він приніс подарунки для розумних дітей. Святий Миколай сказав, що українську мову потрібно любити і вивчати. Вона допоможе розкрити багато таємниць. Знання з рідної мови допоможуть тобі успішно засвоїти матеріал з інших предметів і пізнавати нове.



ІІ. Основна частина

1. Повідомлення теми, завдань уроку та мотивація навчальної діяльності

Учитель. Сьогодні на уроці ми будемо упорядковувати деформовані речення і записувати їх у зошиті. Зайчик приніс із собою на урок завдання і хоче почути відповіді.



2. Підготовчі вправи

Учитель. Оскільки нам доведеться із слів складати речення, давай повторимо правила.

- Що виражає речення?

- Як пишеться перше слово у реченні?

- Що потрібно ставити у кінці речення?

- Як пишуться слова у реченні?



3. Вправа «Склади речення»

На дошці записані слова: читали, Ми, Тараса, Шевченка, вірш, Григоровича.

Учитель пропонує скласти речення із поданих слів. Учень читає складене речення, пояснює правило правопису великої букви в іменах і прізвищах людей, записує речення на дошці.

4. Вправа «Спиши правильно речення»

На картках записані два речення: у деформованому вигляді і упорядковане. Учневі пропонується прочитати два речення, визначити упорядковане речення, пояснити правила правопису слів із великої букви, переписати у зошит тільки правильно побудовані речення.



Наталя Забіла писала вірші для дітей. Писала вірші Наталя Забіла дітей для.

Побували у собаки Білка і Стрілка космосі. У космосі побували собаки Білка і Стрілка.

Учитель перевіряє завдання, формує в учня навички самокорекції та самоконтролю.



5. Кінезіологічна гімнастика для очей

Зайчик Пухнастик

Учитель: Сплять маленькі зайченята,

Всі заплющіть оченята!



(Учень заплющив очі)

Учень: А один не хоче,

Він розплющив очі!



(Очі розплющені)
Учитель: Подивився вгору, вниз,

Поводив очима скрізь.



(Очі вгору, вниз, по колу, головою не рухаючи)

І праворуч, і ліворуч,

Перевірив: вуха поруч!

Знову — вгору, знову — вниз,

Лапою помацав ніс

(Учень, дивлячись на свій вказівний палець, наближає його до носа)

Ось і вправа закінчилася.

Твої очки не втомились?

6. Зоровий диктант

Розумна Парася на все здалася.


7. Самостійна робота . Завдання на картці.

Віднови зміст деформованих речень. Запиши упорядковані речення.

Василь, варив, Кіт, кисіль.

є, У, собачка, Михайлика, Рекс.

Перевірка виконаного завдання.



8. Фізкультурна пауза

1. «Виростемо великі»

В. п. основна стійка.

1 — руки у сторони;

2 — руки вгору, піднятись на носки, потягнутись;

3 — руки у сторони, опуститись на ступні;

4 — в. п. (Повторити 4-6 разів.)



2. «Хлопавка»

В. п. — основна стійка.

1 — сплеснути долонями спереду;

2 — сплеснути ззаду;

3 — сплеснути спереду;

4 — в. п.



3. «Маятник»

В. п. — стійка ноги нарізно, руки на пояс.

1 — нахил уліво;

2 — в. п.;

3 — нахил вправо;

4 — в. п.



4. В. п. — основна стійка.

1 — підскоки на місці;

2 — перехід на ходьбу;

3 — в. п.



5. Гра «Зайчик»

Сірий зайчик сів і жде,



(Учень присідає)

Спритно вушками пряде.



(Приклавши руки до вух розгинає, то згинає їх)

Зимно зайчику стояти,

Треба трошки пострибати.

(Учень стрибає)

Пострибавши – відпочити.



(Учень сідає за парту)

9. Вправа «Придумай слово»

Учитель пропонує прочитати речення, в якому пропущене слово. Самостійно придумати слово, яке підходить за змістом.

Корова Веселка _________ на луках.

(Ознайомлення із лексичним значенням слова луки. Робота за словником Коломієць М.П. Словник української мови в малюнках.- К.: Освіта.1995,С.214).



10. Звуко-буквений аналіз слова корова.

11. Вправа «Віднови речення»

Учитель привертає увагу дитини на те, що у деформованому реченні є зайві слова. Учень виконує вправу усно. У процесі виконання завдання учитель проводить роботу над уточненням лексичного значення слів: цвірінькають, туркочуть, кують, тьохкають.

У, соловейко, витьохкує, гаї, кує.

голуби, На, туркочуть, щебечуть, даху.

лісі, кують, дзвенять, зозулі, У.

Під, заливаються, горобці, стріхою, цвірінькають.



ІІІ. Заключна частина

1. Рефлексія

Що ти робив на уроці?

Що для тебе цікаво було робити?

Що тобі важко було робити?



2. Оцінювання учня

3. Зняття психологічної напруги

Учитель. Святому Миколаю сподобалося, що ти любиш українську мову, докладаєш зусиль для її вивчення. Він залишає тобі солодкий подарунок, а лінивий Зайчик повернеться до лісу без гостинця.



Вправа «Розбери насіння»

Учитель пропонує учневі розібрати насіння для пташок, щоб допомогти їм узимку.

Учневі пропонується розібрати окремо насіння соняшника від насіння кукурудзи.

Література


1. Бєженова М.О., Шкляревський Є.О. Цікава граматика. – Д.: Сталкер, 1999. – 336 с.: іл.

2. Выготский Л.С. Проблемы дефектологии. – М.: Просвещение, 1995.-527 с.

3. Єременко І.Г. Дидактичні основи уроку в допоміжній школі: методичний матеріал / І.Г.Єременко. - К.: Радянська школа, 1966. – 130 с.

4. Еременко И.Г. Олигофренопедагогика. – К.: Вища школа, 1985.– 327 с.

5. Лалаева Р.И. Устранение нарушении чтения у учащихся вспомогательной школы. – М., 1978. – 88 с.

6. Петрова В.Г. Психология умственно отсталых школьников: Учебное пособие /В.Г.Петрова, И.В.Белякова/ - М.: Академия, 2002. – 160 с.



7. Садовникова И.Н. Нарушение письменной речи у младших школьников: Кн. для учителя. – М.: Просвещение, 1983. – 111 с.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка