Конспект уроку навчання грамоти Тема : Звук [ф], буква «еф». Мета: ознайомити учнів з новою буквою, її назвою та звуковим значенням



Скачати 51.83 Kb.
Дата конвертації30.04.2016
Розмір51.83 Kb.
Конспект уроку навчання грамоти

Тема : Звук [ф], буква «еф».

Мета:

*ознайомити учнів з новою буквою, її назвою та звуковим значенням;

* вчити правильно артикулювати звук [ф], формувати навички літературної вимови;

* розвивати творчу уяву та зв'язне мовлення учнів, кругозір дітей;

* вчити любити природу, оберігати оточуючий світ.

Обладнання:

* індивідуальні картки зі складами;

* фланелографи;

* картки з буквою «еф»;

* картки – розмальовки;

* картки для читання.

Тип уроку :

комбінований урок



І.Організація класу

- Візьміться за руки, усміхніться один одному, передайте тепло своїх сердечок.

- Любі діти, у наш клас завітали люди щирі.

Повернімося обличчям до гостей

І лагідно промовимо: «Добрий день!»

Ми вам раді, люди добрі,

І вітаєм щиро Вас,

Та запрошуєм ласкаво

На урок у перший клас!

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Вправа «Очікування».



  • Яким ви хочете, щоб був наш урок?

  • А ви мені допоможете?

ІІІ. Фонетична розминка

1.Артикуляційна зарядка.

А де ж наш пустун язичок? Давайте його розбудимо:


  • Поплескаємо губками.

  • Поклацаємо зубками.

  • Посичали гускою: с-с-с.

  • Похрюкаємо поросятком: хрю-хрю-хрю.

  • Подирчимо, як трактор: др-др-др.

  • Пошуміли вітерцем: ш-ш-ш.

IV. Робота з карткою №1

1.Односкладове читання із заданим темпом.

Рядок № 10.

2.Читання спареними складами вчителем – учнями. Рядок № 11.

3.Утворення слів з першого складу.

Рядок № 12.

4. Спів – читання складами на певну мелодію. Мелодія пісні «У лісі, лісі темному..».

V. Актуалізація опорних знань учнів.

- Діти, на яке свято ви співали цю пісеньку?

- А в яку пору року ми святкуємо Новий рік?

- Подивіться, будь ласка, на дошку і знайдіть де записані зимові місяці?

- Прочитаємо їх.(Хором).

- Знаходження ілюстрації та її розміщення над зимовими місяцями.

- Нещодавно було свято «Стрітення». Підкажіть мені, будь ласка, з ким зустрічалася Зима?

- Отже, на зміну холодній, морозній … (зимі) приходить тепла, лагідна, квітуча …( весна).

- Знайдіть на сторінці букварика загадку про весну. Прочитайте її.

- Знаходження ілюстрації та її розміщення над весняними

місяцями. Читання весняних місяців.

Відгадування загадки. Коли це буває?

Теплий, довгий – довгий день, . Повна миска черешень,

Достигає жовтий колос.

Демонструє коник голос,

І суничка дозріває -

То ж коли це все буває? (Влітку)

Знаходження ілюстрації та її розміщення над літніми місяцями.

-У нас залишилася ще одна ілюстрація?

- Яка пора року зображена на ній?

Читання вірша, якого пошкодив Буквоїд

Спустіли по….. .

Мокне зем……. .

Дощ поли…….. .

Коли це бу…... .

VІ. Фізкультхвилинка

VІІ. Сприйняття нового матеріалу, його усвідомлення та осмислення. Розвиток навичок мовленнєвої діяльності.

1.Казочка про « Язичка і Їжачка».

Жив у лісі Язичок. Одного дня він зустрів на лісовій стежині Їжачка. Схотілося йому Їжачка погладити. Та тільки він торкнувся Їжачка то вколовся і почув:

(- Що міг почути Язичок? – Який звук вимовив Їжачок?)

«Ф-Ф-Ф». Цікавий звук. Ану ж і я так спробую, я ще ніколи не співав пісеньку Їжачка – сказав собі Язичок. Нижню губу він підняв угору , притиснув до верхніх зубів, пустив вітерець і тихо без голосу заспівав: « Ф-Ф-Ф». Гарна пісенька у Їжачка.


  • Давайте і ми спробуємо заспівати її. 2.Характеристика звука [ ф].(Приголосний твердий)

3.Загадка.

У Фросини і Наталки

Розцвіли в саду ………(фіалки).


  • Який звук починає слово? – Який він? (Приголосний м'який.)



4. Гра « Впіймай звуки і утвори склади».

«ва» -«фа» «ву» - «фу» «во» - «фо»

5.Гра « Впіймай звуки і утвори слово.»

Впіймай звуки → Утвори слово → Тихенько скажи вчителю → Промов у горнятко → Вимов протяжно → Склади звукову схему.

( Шафа, фірма.)

6. Закріплення звукового значення букви «еф».

* читання складів у таблиці на карточках;

* читання схеми;

* читання слів в колонках(ланцюжкове);

* читання скоромовки.

7.Ознайомлення з буквою, її алфавітною назвою, аналіз графічної форми.

VІІІ. Фізкультхвилинка

ІХ. Опрацювання тексту

Визначення ступеня усвідомленості прочитаного.

Смисловий та структурний аналіз тексту.

Х. Закріплення нового матеріалу

1.Вікторина

- Урок на якому діти виконують фізичні вправи, граються в ігри.

- Яблука, груші, сливи – це….. .

- Фантастична істота здатна творити чудеса.

- Укріплений пункт з міцними спорудами, призначений для оборони від ворога.

- Найулюбленіша гра хлопчаків.

2. Робота з карткою.



Уважно придивися і скажи, де яка буква?

  1. Робота за сюжетним малюнком.

  2. Друкування нової літери, складів і слів з нею.

ХІ. Підсумок уроку

  • Яку нову букву ми вивчили на сьогоднішньому уроці?

  • За те, що ви так старанно працювали, я дарую вам розмальовки до букви «еф».



Ф

ф

а

фа аф афа фарба

о

фо оф офо фото

у

фу уф уфу футбол

е

фе еф ефе фея

и

фи иф ифи скіфи

і

фі іф іфі фірма


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка