Конкурс учнівських та педагогічних робіт «Здорова планета здоровий ти !»



Сторінка1/4
Дата конвертації08.09.2017
Розмір0.6 Mb.
  1   2   3   4


Всеукраїнський конкурс учнівських та

педагогічних робіт

« Здорова планета – здоровий ти !»
Номінація « Позакласна робота »

Година спілкування « Моє здоровя – у моїх руках »

Сім занять - порад
« Якщо хочеш бути здоровим – будь ним !»

Заняття- порада 1. Слово про здоров'я.
Мета: - ознайомити учнів із факторами, що визначають здоров'я людини;

- сприяти формуванню позитивного ставлення до власного здоров'я.

План - схема заняття:

Етап

Тривалість

Примітка

І. Організаційно-вступний етап:

1.Вступне слово вчителя

2.Домовленість про правила


5




II. Інтерактивна вправа „Моє захоплення"

3




III. Очікування „Квітник"

3




IV. Інтерактивна вправа „Спільний проект"

20




V. Фізкультхвилинка „Роби, як я"

1




VI. „Поштова скринька"

3




\/ІІ. Важливі висновки:

1.Питання та завдання

2.Очікування „Квітник"


10




I. Організаційно-вступний етап:

Вчитель: Сьогодні на нашому занятті ми розширимо знання про здоров'я, здоровий спосіб життя. Що потрібно, щоб наша робота і спілкування були доброзичливими, творчими?

Думки учнів записуються на листку „Правила, яких ми дотримуємось":


  • Уважно слухати. - Не перебивати один одного.

  • Не критикувати думку однокласника тощо.

Правила приймають (затверджують) учні класу.

II. Інтерактивна вправа „Моє захоплення".

Вчитель : Кожна людина - неповторний, безмежний світ. Наскільки добре ми знаємо один одного? Я пропоную розкрити ще одну грань кожної особистості, розказавши про своє захоплення (діти коротко розповідають „Мені подобається...", „Я люблю...", висловлюючись по колу).

III. Очікування „Квітник".

Учні на стікерах пишуть і пояснюють свої очікування від заняття; стікери розміщують у нижній частині плаката - „квітника".



IV. Інтерактивна вправа „Спільний проект".

Учні по черзі називають квіти (наприклад: троянда, тюльпан, конвалія, чорнобривці), таким чином об'єднуються у 4 творчі групи, обирають назву і девіз групи. Кожна група опрацьовує певну навчальну інформацію, створює опорну схему, презентує дослідження.



Завдання творчим групам:

  1. Розкрити аспекти здоров'я.

  2. Показати вплив факторів на здоров'я людини.

  3. Пояснити причини виникнення хвороб.

  4. „Це цікаво".

Навчальна інформація

Здоров'я — це стан фізичного, психічного і соціального добробуту, високої працездатності і соціальної активності людини. Поняття "здоров'я" включає кілька аспектів:



  • фізичне здоров'я (нормальне функціонування організму, його органів і систем органів);

  • розумове здоров'я (здатність отримувати та використовувати інформацію для прийняття рішень);

  • емоційне здоров'я (розуміння наших почуттів і вираження їх);

  • соціальне здоров'я (уміння спілкуватися з іншими людьми, стосунки з сім'єю, друзями);

  • особисте здоров'я (відчуття себе як особистості, формування і розвиток свого "его", способи самовираження).

Порушення одного чи кількох аспектів здоров'я призводить до стану організму, який називається хворобою.

Хвороба - це порушення нормальної життєдіяльності організму, в результаті чого знижуються фізичні, психічні та соціальні можливості людини. Вчені вважають, що у 70% людей виникнення хвороб залежить від самої людини: це і шкідливі звички, порушення санітарно-гігієнічних норм, і неправильне харчування, відсутність режиму праці і відпочинку, забруднення довкілля.

Мал. Вплив факторів на людини здоров'я

Кожна людина має свободу вибору. Кожен сам вирішує, палити чи не палити, вживати алкоголь чи не вживати, починати статеве життя раніше чи пізніше, загартовувати свій організм чи не звертати уваги на здоров'я. Проте правильний вибір зможе зробити тільки той, хто усвідомив свої можливості, визначив цінності й мету у своєму житті. Здоров'я кожного залежить тільки від нього самого. Уникаючи причин, що призводять до захворювань, можна зберегти

та зміцнити здоров'я. Ні сувора заборона, ні вседозволеність не принесуть бажаного результату — усвідомлення необхідності дотримуватись правил здорового способу життя.



Це цікаво

Давні римляни часто вітали один одного словом "Вале!" — "Будь здоровим!"

"Головним скарбом життя є не землі, що ти завоював, не багатства, що у тебе в скринях ... Головним скарбом життя є здоров'я", -— писав близько тисячі років тому таджицький лікар, вчений, філософ Ібн-Сіна (Авіценна).

Асклепій — у грецькій міфології бог лікування, син Аполлона і німфи Короніди, виховувався у мудрого кентавра Хірона. Той навчив Асклепія мистецтву лікування. Проте Асклепій перевершив свого вчителя. Він навчився не тільки лікувати людей, але й воскрешати померлих. За це розгніваний Зевс убив Асклепія блискавкою. Обов'язковим атрибутом Асклепія була Змія. У римській міфології образу Асклепія відповідає Ескулап. Слово "ескулап" використовується, найчастіше іронічно, як лікар, медик.

Гігієя - донька Асклепія, персоніфікація здоров'я, а розділ медицини, що займається профілактикою захворювань, називається гігієною.

Панакея, Панацея — донька Асклепія, персоніфікація зцілення. Переносно - універсальні ліки від усіх хвороб, засіб від усіх нещасть.

V. Фізкультхвилинка „Роби, як я".

Учні стають в коло, кожен школяр по черзі показує якусь вправу, інші діти швидко її повторюють.



VI. „Поштова скринька". Вчитель: Сподіваюсь, що заняття допоможуть вам прийняти правильне рішення щодо власного здоров'я. А в цю "Поштову скриньку" ви можете надсилати запитання, на які б ви хотіти отримати відповіді; на останньому, сьомому занятті, ви зможете отримати відповіді досвідчених педагогів, лікарів, шкільного психолога.

VII. „Важливі висновки".

1. Питання та завдання.

1. Питання для обговорення:

  • У чому ви вбачаєте сенс свого життя?

  • Що таке здоровий спосіб життя, його елементи.

  • „Все можна купити, тільки здоров'я - ні", — говориться в прислів'ї. А що скажете ви?

  • Чи погоджуєтесь ви із Юліаном Тувімом, який ділив людей на три види: 1) ті, що не знають, що не знають, це — дурні, обходь їх; 2) ті, що не знають, але знають, що не знають, це — простодушні, навчи їх; 3) ті, що знають, і знають, що знають, це — мудреці, йди за ними!

  1. Запропонуйте рекламу здорового способу життя.

  2. Тестові завдання;

1. Здоров'я — це стан:

а) фізичного добробуту;

б) фізичного і психічного добробуту;

в) соціальна активність людини.

2. На здоров'я людини найбільший вплив має:

а) спадковість; в) соціальні умови;

б) екологічні умови; г) спосіб життя.

3. Соціальне здоров'я — це:

а) нормальне функціонування організму;

б) уміння спілкуватись з іншими людьми;

в) відчуття себе як особистості.

4.Головним скарбом життя таджицький вчений Авіценна вважав:

а) гроші; б) завойовані землі; в) здоров'я.

(Відповіді: 1 - б, в; 2 - г; 3 - б; 4 - в)

4. Весела мудрість:

Одні завжди хворі, тому що дуже турбуються про здоров'я, а інші здорові тільки тому, що бояться бути хворими. Василь Ключевський

Тисячі речей необхідні здоровій людині і тільки єдина хворій - здоров'я.

Ірина Вільде

5. Літературна сторінка:

"... здоров'я жінки важливіше чоловічого. У давніх селян, наших предків, жінку називали гарним іменем - берегиня. І справді, хто береже сімейне вогнище, хто перев'яже рани, хто нагодує, хто пошиє одяг, хто наведе порядок у домі, хто примирить суперечку в сім'ї? До всього цього здавна пристосована жінка, і, коли вона хворіє, дім рушиться, .сім'я втрачає те головне, що з'єднувало її воєдино. Отже, берегиня береже всіх нас, а ми повинні берегти свою берегиню".



В. Пікуль, "Здорова жінка здорова нація"

2. Очікування „Квітник".

Висловлювання учнів по колу:



  • Чим сподобалось заняття ? Чи справдились ваші очікування ? (учні переміщують стікери із „Квітника" у верхню частину).


Заняття-порада 2. Куріння - друг ? Куріння - ворог !
Мета: - розширити знання учнів про шкідливість тютюнокуріння,

- сприяти формуванню позитивної мотивації на здоровий

спосіб життя.

План - схема заняття:



Етап

Тривалість

Примітка

І. Організаційно-вступний етап:

1. Вступне слово вчителя

2. Повторення „Правил"


3




II. Інтерактивна вправа „Перевтілення"

3




III. Очікування „Метелик"

2




IV. Рольова гра „Тютюн здоров'ю не товариш"

20




V. Фізкультхвилинка „Струмочок"

1




\/І. „Поштова скринька"

1




VII. Інтерактивна вправа „День X ( ікс )"

5




VIII. Важливі висновки:

1. Питання та завдання

2. Очікування „Метелик"


10




I. Організаційно-вступний етап:

Вчитель: Бути дорослим, самостійним, бути цікавою особистістю - бажання кожного з нас. Доцільно чи недоцільно курити ? Що таке сигарета - ознака успішної людини чи страшна отрута ? Про це наша розмова. Щоб ми працювали творчо, ефективно, давайте повторимо „Правила, яких ми дотримуємось".

Учні об'єднуються в творчі групи за кількістю правил. Кожна група отримує „талон" із номером одного правила, пояснює, доповнює це правило.

II. Інтерактивна вправа „Перевтілення". Висловлювання учнів: „Якби я міг перевтілитись у рослину (тварину), я б став ________ , тому що___________ ".

III. Очікування „Метелик". На стікері у формі крила метелика кожен учень фіксує очікування від заняття і розміщує на квіти у „квітнику" з попереднього заняття.


  1. Рольова гра „Тютюн здоров'ю не товариш".

Дійові особи:

  • викрадач здоров'я і розуму - Тютюновий змій;

  • курець — учень школи Сигареткін;

  • потерпілі від Тютюнового змія — Системи органів;

  • професор, член ВООЗ - Антинікотинко.

Вчитель виконує роль режисера - розприділяє ролі, допомагає учням у написанні тексту до ролі , керує проведенням гри.

Навчальна інформація

Куріння, як і вживання алкоголю, — одна з найпоширеніших шкідливих звичок, яка приводить до зниження імунобіологічних сил організму і виникнення багатьох хронічних захворювань. Широке поширення куріння серед підлітків є серйозною медико-соціальною проблемою, тому освіченість учнів у питанні шкідливості паління для здоров'я — важлива частина оздоровчої освіти.

Звичайно, підлітки турбуються про своє здоров'я у найближчому майбутньому, не думаючи про те, які шкідливі зміни можуть відбутися в їхньому організмові через 10-20 років активного куріння. Завдання батьків, вчителів, учнів-волонтерів — допомогти юнакам і дівчатам протистояти бажанню бути "не гіршими за інших", зрозуміти небезпечність паління, прийняти обгрунтоване рішення щодо доцільності паління.

Сигарета містить близько 4 тисяч хімічних речовин, серед яких сильнодіючі нікотин, анабазин, оксид миш'яку, синильна кислота, сірководень, аміак, понад 40 речовин мають канцерогенну дію. Основним наркотичним чинником є нікотин.

В середньому 25% речовин, що міститься в сигареті, згоряють і руйнуються при палінні, 50% — ідуть в навколишнє середовище, 20% — попадають в організм курця, 5% — затримуються на фільтрі. І цих 20% речовин, які потрапляють в організм, цілком достатньо для отруєння людини. Важко назвати органи, які не страждали б від згубної дії сильнодіючих і фізіологічно активних речовин.

До паління тютюну звикають за певною схемою. Спочатку — ознайомлення з сигаретою. Перша реакція організму на сигарету — безумовнорефлекторний кашель, запаморочення, спазм судин. Проте підлітки дуже наполегливі у своєму бажанні.

Періодичне куріння приводить до регулярного вживання тютюну. Після кількох років регулярного куріння виникає хвороба з фізичною залежністю і абстинентним синдромом, що супроводжується соматичними розладами. Згубну звичку палити сигарету за сигаретою важко перебороти, оскільки нікотин спричинює наркотичну залежність.

Розглянемо біохімічні і фізіологічні основи процесу впливу куріння на організм. По-перше, аміак, що міститься в тютюновому димі, розчиняючись у слині, утворює нашатирний спирт, який викликає подразнення ротової порожнини, голосових зв'язок, бронхів. Це приводить до змін у сприйнятті смаку їжі, хронічного запалення голосових зв'язок і бронхів. По-друге, феноли, жирні кислоти, радіоактивні ізотопи, які містяться в тютюновому дьогті, можуть викликати утворення злоякісних пухлин гортані, голосових зв'язок, легень, ротової порожнини, стравоходу, шлунку, нирок, сечового міхура. А сам тютюновий дьоготь осідає на стінках повітроносних шляхів, накопичується в альвеолах, що зумовлює розвиток емфіземи легень та зменшення газообмінної поверхні легень. По-третє, хімічні речовини тютюнового диму порушують нормальний обмін речовин в організмі, погано впливають на засвоєння вітамінів А, В6, В12, С.

Нікотин порушує діяльність вегетативної нервової системи, негативно впливає на статеві залози. Куріння несприятливо діє на організм вагітної жінки. Нікотин, свинець, радіоактивні і канцерогенні речовини, проникаючи через плаценту, порушують нормальний розвиток плоду. Такі порушення отримали назву "тютюновий синдром плоду".

Подразнюючи наднирники, нікотин стимулює виділення гормонів адреналіну і норадреналіну, які викликають звуження кровоносних судин. При регулярному палінні це приводить до цілого "букету" хвороб: підвищення кров'яного тиску, зменшення кровопостачання органів, кисневому голодуванні серцевого м'яза і клітин головного мозку, розвитку ішемічної хвороби серця, інфаркту міокарда, атеросклерозу, інсульту.



Негативні наслідки куріння:

Негайні короткострокові (виникають впродовж кількох хвилин після затяжки):

  • прискорення серцевих скорочень;

  • підвищення кров'яного тиску;

  • подразнення тканин гортані - кашель;

  • надходження оксиду вуглецю (чадного газу) у кров;

  • пряме та швидке попадання канцерогенів до легень;

  • подразнення очей димом.

Довгострокові (формуються роками і виникають у найменш слушний момент):

  • рак легенів, ротової порожнини, стравоходу, шлунку, гортані, підшлункової залози та жовчного міхура;

  • захворювання серця (стенокардія, інфаркт );

  • виразка шлунку та дванадцятипалої кишки ;

  • судинні захворювання (ендартеріїт, інсульт);

• хронічний бронхіт.
Інші (найрізноманітніші):

  • пошкодження слизової оболонки губ, язика, піднебіння, гортані і, таким чином, зміна відчуття смаку їжі;

  • виникнення надсадного кашлю, неприємного запаху із рота і захворювань ротової порожнини;

  • рання поява зморшок на обличчі.

V. Фізкультхвилинка „Струмочок".

VI. „Поштова скринька".

Якщо у школярів виникли запитання, які з певних причин вони не хочуть задати відкрито, учні надсилають „листи" у „Поштову скриньку".



VII. Інтерактивна вправа „День X ( ікс )".

Учні об'єднуються у 3 творчі групи (об'єднатись можна за словами „Я", „Ти", „Ми"), обирають назву, девіз групи, складають порадник „День X - день відмови від куріння". Свої поради учні пропонують уявному товаришеві-курцеві.



VIII. Важливі висновки:

1. Питання та завдання.

1. Питання для обговорення:

  • Чому ви почали курити? Чи можна було уникнути цього? Як?

  • Чи вважаєте ви, що куріння шкідливе для вашого здоров'я?

2. Заповніть таблицю « Паління і сімейний бюджет »:

Кількість сигарет

1 день

1 тиждень

1 місяць

1 рік

1

5 10


0,2 грн.










Якби ви не палили, що б ви могли купити на заощаджені гроші?

  1. Заповніть таблицю. Можливо вона розвіє останні сумніви щодо доцільності куріння.

Наслідки куріння




Негативні

Позитивні

1.




?



2.







4. Створіть дві групи: 1 — за вживання сигарет; 2 — проти. Постарайтесь переконати один одного в доцільності чи шкідливості куріння.

5.Тестові завдання:

1. Кількість речовин в сигареті, які мають канцерогенну дію:

а) 20; 6)40; в) таких хімічних речовин в сигареті немає.

2. В організм курця потрапляють:

а) 20% речовин, що містяться в сигареті; б) 50% цих речовин;

в) 5% речовин.

З. Фільтр не захищає організм курця від шкідливих речовин, тому що на ньому затримується всього:

а) 20% речовин; б) 50% речовин; в) 5% речовин.


4. Від куріння страждає:

а) дихальна система; б) травна система;

в) нервова система; г) статева система; д) кровоносна система, (Відповіді: 1 - б; 2 - а; 3 - в; 4 - а, б, в, г, д)

6. Весела мудрість:

Курець пускає ворога в свої вуста, який викрадає його мозок.



Англійське прислів'я

В кишені у мого приятеля бікфордів шнур, на одному кінці якого — вогонь, на іншому — дурень. Бернард Шоу



7.Чи подобається вам цілком правдива реклама сигарет:

Друзі, насолоджуйтесь сигаретами, якщо хочете:

- мати передчасні зморшки на обличчі; карієсні зуби;

- часто хворіти; мати захворювання серця; захворіти на рак легень

(шанси захворіти у вас у 10 разів вищі, ніж у тих, хто не палить);

- страждати від імпотенції;

- передчасно померти (одна викурена сигарета вкорочує життя на 8 хвилин) !

8. Літературна сторінка.

Я дихаю нині, як слон. Хода у мене легка.

І ніч пролетіла, як сон , без кашлю і без плювка...

Громадяни, вас цікавить рецепт? Відкрить? Чи не відкрить?

Повідомляю: віднині я — назавжди кинув курить!

В. Маяковський

9. Це цікаво:

У 1560 р. французький посол у Португалії Жан Ніко завіз насіння і листя тютюну в дарунок королеві Франції Катерині Медічі як ліки від головного болю. У вдячність за подарунок королева в честь Жана Ніко назвала рослину "нікотин". У 1608 р. король Франції Людовік XIII видав указ, згідно з яким тільки аптекарям дозволялось торгувати тютюновими виробами.

У 1663 р. в Турції султан Мурад IV за паління ввів смертне покарання.

У 1649 р. в Росії Олексій Романов ввів заборону на куріння, проте Петро І, звикнувши до сигарет у Голландії, відмінив заборону.


  1   2   3   4


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка