Книжкова ілюстрація. Малювання ілюстрації до казки



Скачати 206.3 Kb.
Дата конвертації26.04.2016
Розмір206.3 Kb.

Розробки уроків


Клас: 5

Тема: Книжкова ілюстрація. Малювання ілюстрації до казки

Мета: 1. Навчальна: ознайомити учнів з поняттям «ілюстрація», роботою художників-ілюстраторів, навчати самостійно обирати сюжет та композиційне рішення.

2. Розвивальна: розвивати вміння споглядати ілюстрації, аналізувати їх, розвивати творчу уяву, композиційні навички та навички роботи з живописними матеріалами.

3. Виховна: виховувати ціннісне ставлення до народної казки як до видатного здобутку українського народу, повагу до роботи художника-ілюстратора.

Обладнання:

Для вчителя: проектор, ноутбук, зразки дитячих робіт, ілюстрації до літературних творів – зоровий ряд ( В. Єрка до «Снігової королеви» Г. К. Андерсена, Є. Гапчинської до творів для дітей «Ліза та її сни»);

Для учнів: альбом, олівці, гумки, акварель або гуаш, пензлі, ємності для води, серветки для витирання рук, клейонки.

Тип уроку: комбінований

Очікувальний результат:

Для учнів: вміти розпізнавати різні види ілюстрацій, головні та другорядні елементи книжкової композиції та створювати виразні образи героїв улюблених книжок, сюжетні композиції головних епізодів твору.

Для вчителя: ознайомити з різними видами ілюстрацій, навчити виділяти головне та другорядне у книжковій ілюстрації, виховувати повагу до роботи ілюстратора, шанобливе ставлення до книги, бажання пізнавати невідоме.
СТРУКТУРА УРОКУ


  1. Організаційний момент (1 хв)

  2. Актуалізація опорних знань учнів (2 хв)

  3. Мотивація навчальної діяльності учнів (2 хв)

  4. Вивчення нового матеріалу (7 хв):

Аналіз робіт, види ілюстрацій, техніки, фізкультхвилинка)

  1. Практична робота учнів (25 хв)

  2. Закріплення вивченого матеріалу (3 хв)

  3. Підсумок уроку (3 хв)

  4. Домашнє завдання (2 хв)

ХІД УРОКУ



І. Організація класу. Перевірка готовності учнів до уроку (1 хв)

Привітання.

Пролунав дзвінок,

Починається урок,

Працюватимемо старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім 5-ім класі

Діти – просто молодці!



ІІ. Актуалізація опорних знань учнів (2 хв)

Бесіда


Чи любите ви казки?

Який твір називається казкою?( оповідання про незначні фантастичні події).

Казка – це глибока і мудра книга життя. Як називають казки, які створив народ? (народними).

Які народні казки ви знаєте?



ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів (2 хв)

Чи маєте ви сьогодні ваші улюблені казки?

На що звертаєте увагу, коли обираєте книгу? При виборі книги ми передусім звертаємо увагу на її оформлення, малюнки, а вже потім визначаємо наскільки вона цікава.

Повідомлення теми і мети уроку.

Сьогодні на уроці ми дізнаємося , що таке книжкова ілюстрація, її історію та художників, котрі створюють це диво, щоб нам було цікаво гортати сторінки улюблених книжок.

ІV. Вивчення нового матеріалу ( 7 хв)

Вступне слово

Думаю, що кожен із вас або ж більшість, любить читати. Цікаво, чи допомагають вам краще пізнати зміст книги, особливо казки, малюнки?

Давайте пригадаймо свої перші дитячі книжечки. Які вони були, опишіть їх.

Отже, для кожного із нас книга є більш змістовною та цікавішою з яскравим малюнком.
Введення в нову тему. Поняття «ілюстрація»

У мистецтві книжкової графіки, а саме так називається вміння красиво й художньо грамотно створювати цікаву книгу, малюнок, що зображує події та героїв віршів, казок, оповідань, є елементом оформлення книги й допомагає розкрити її зміст, називають ілюстрацією. Художники, які виконують такі малюнки називаються художниками-ілюстраторами.

Завдання

Щоб ілюстрація була вдала художник має виконати одне з основних завдань – розкриття сюжету твору, образу героїв. Їх потрібно зобразити не тільки саме такими, якими їх описав автор, але й вдихнути в них життя, зробити виразними, щоб читач полюбив цих героїв.

Робота над формуванням навичок і вмінь

1. Аналіз робіт художників-ілюстраторів, художників-графіків, які працюють в жанрі ілюстрації, ознайомлення з творчістю Владислава Єрка та Евгенії Гапчинської (ілюстрації В. Єрка до творів Паоло Коельо, «Снігової королеви»; ілюстрації Є. Гапчинської до твору «Ліза та її сни»).

Як же створюється диво - ілюстрація?

Розглянемо ряд представлених ілюстрацій. Всі вони виконані в різних художніх техніках: графіка, аплікація, колаж, акварель. Зверніть увагу, як по-різному створено образи героїв знайомої вам казки художниками.

2. Види ілюстрацій

В залежності від місця розташування на сторінці книги, ілюстрації поділяються на види:



  • заставкові;

  • сторінкові;

  • кінцівкові.

Які б не були ілюстрації і де не були б розміщенні, вони роблять книгу цікавішою, допомагають читачам глибше зрозуміти її зміст, уявити образи героїв твору.

Пригадайте ілюстрації до казки, оповідання чи повісті, вивчені на уроках літератури? Які з них ви запам’ятали і чому?

У якій техніці виконано ілюстрації у вашій книзі?

3. Техніки для створення ілюстрацій

Для створення ілюстрацій використовують багато різноманітних технік, проте найпоширенішими з них є:



  • акварель,

  • гуаш та

  • кольорові олівці.

Сьогодні на занятті кожен з вас відчує себе художником- ілюстратором і спробує створити власну ілюстрацію.

Фізкультхвилинка

Щось не хочеться сидіти,

Треба трохи відпочити.

Руки вгору, руки вниз,

Руки в боки, руки так,

Руки вгору, як вітряк.

Вище руки підніміть

І спокійно опустіть.

Плесніть, діти, кілька раз.

За роботу, все гаразд!



V. Практична робота учнів (25 хв)

Створення ілюстрацій до запропонованого літературного твору

(казки)

Алгоритм виконання послідовності створення ілюстрації

( учням роздається на робоче місце у вигляді інформаційної таблиці)

1. Прочитати твір, вибрати характерний епізод, що розкриває зміст тексту.

2. Уявити сюжет. Для характеристики героїв продумати їхні позу, одяг, оточення. Обрати техніку виконання ілюстрації.

3. Розмістить головне згідно задуму. Йому слід відвести переважну частину аркуша паперу.

4. Головних героїв виділити розміром, місцем, світлом, кольором, не промальовуючи дрібні деталі.

5. Завершити ілюстрацію деталізацією .

Під час самостійної роботи учнів учитель допомагає вирішити проблемні ситуації, які виникають у дітей.(спостереження за роботою, порада)



VІ. Закріплення вивченого матеріалу (3 хв)

1.Як називається зображення яке висвітлює зміст літературного твору?

2. Які види ілюстрацій ви запам’ятали?

3. Назвіть прізвища відомих вам художників-ілюстраторів?



VІІ. Підсумок уроку (3 хв)

Ви створили чудові сюжетні композиції з характерними образами казкових героїв. Помістіть ваші роботи на виставкову дошку й оцініть їх.



VІІІ. Домашнє завдання (2 хв)

Завершити деталізацію ілюстрацій.



Додаток

Алгоритм виконання послідовності створення ілюстрації

1. Прочитати твір, вибрати характерний епізод, що розкриває зміст тексту.

2. Уявити сюжет. Для характеристики героїв продумати їхні позу, одяг, оточення. Обрати техніку виконання ілюстрації.

3. Розмістить головне згідно задуму. Йому слід відвести переважну частину аркуша паперу.

4. Головних героїв виділити розміром, місцем, світлом, кольором, не промальовуючи дрібні деталі.

5. Завершити ілюстрацію деталізацією .

Під час самостійної роботи учнів учитель допомагає вирішити проблемні ситуації, які виникають у дітей.(спостереження за роботою, порада)

5 клас

Тема: Лінія та силует у рисунку

Мета:

1. Навчальна: дати поняття про основні засоби рисунка – лінію, види ліній, силует; навчати розпізнавати силуетні форми, використовувати їх у створенні композиції.

2. Розвиваюча: розвивати відчуття рівноваги на площині при створенні плями як зображувального засобу силуетного малюнка та уяву.

3. Виховувати вміння бачити красу оточуючих форм



Обладнання:

Для вчителя: ноутбук, проектор, дошка, репродукції робіт Г. Нарбута ( силуетні рисунки), В. Ватагіна «Тигр», «Рись. Хода.»

Для учнів: альбом, олівець, гумка, графічні матеріали за вибором (фломастери, маркери, вугль).

Очікуваний результат:

Для вчителя: навчити розпізнавати і порівнювати силуетні форми, передавати характер форми лінією, плямою, силуетом.

Для учнів: вміти розпізнавати силуети однієї форми, виявляти характерний силует, передавати характер і контраст форм.

Тип уроку: закріплення матеріалу
СТРУКТУРА УРОКУ

  1. Організаційний момент (1 хв)

  2. Актуалізація опорних знань учнів (2 хв)

  3. Мотивація навчальної діяльності учнів (2 хв)

  4. Вивчення нового матеріалу (10 хв):

Вправи, робота в парах, фізкультхвилинка

  1. Практична робота учнів (25 хв)

  2. Підсумок уроку (5 хв)

ХІД УРОКУ



І. Організаційний момент (1 хв)

Перевірка готовності класу до уроку.



ІІ. Актуалізація опорних знань учнів (2 хв)

Гра « Відгадай образ»

На білому екрані за допомогою тіней від рук створюю образи тварин, птахів.

Дітям потрібно впізнати утворені образи та спробувати відтворити їх на екрані.



ІІІ. Мотивація навчальної діяльності (2 хв)

Бесіда


Давайте поміркуємо, чи можемо ми відтворити тіньові зображення на площині класної дошки, аркуша паперу?

Хто хоче спробувати це зробити на дошці? (один з учнів за бажанням відтворює та обводить тінь на дошці за допомогою крейди або вологої ганчірки).

Отже, як ви бачите нам знову знадобилися виразні засоби графіки – це лінія. Дане зображення називається контурним тому, що воно показує зовнішні обриси предмета або фігури.

Яке із зображень – тінь чи контур є більш виразнішим? Що забезпечує такий ефект? ( тон зображення). Увага! Погляньмо на дошку!

(Використавши заздалегідь підготовлене контурне зображення учитель зафарбовує його тушшю). Наш контур став суцільною плямою. Це особливий вид графічної техніки, що зображає фігури та предмети суцільно без деталей у середині, переважно у вигляді плям називається силует.

1. Розповідь учителя про історію виникнення силуету(Е .де Силует).

2. Оголошення теми та мети уроку

Отже, наше завдання на сьогодні – запам’ятати, що таке силует, лінія, можливості створення силуетів різними техніками і навчитись малювати різноманітні за сюжетом композиції.



ІV. Вивчення нового матеріалу (10 хв)

Виконання вправ:

1. «Дзеркальне відображення плями» ( монотипія)

2. «Хто сховався в ляпці?» (кляксографія)

Завдання ( робота в парах):

Доповнити образ, утворений з ляпки, щоб він став зрозумілим для глядачів.. Вправи, які ви щойно виконали, допомогли вам відшукати знайомі форми, образи у довільній плямі.

Контурна лінія, яка лежить в основі силуету не може бути випадковою. Вона передає характер обрисів форми предмета. Існує три види ліній: прямі, криві та хвилясті.

Фізкультхвилинка



V. Практична робота учнів (25 хв)

Створити лінійний та силуетний рисунки однієї і тієї ж моделі

( наприклад, кошеня, котре грається або рибка в акваріумі).

Для створення вдалої роботи використайте план ваших дій з підручника стор.34.

VІ. Підсумок уроку (5 хв)

Аналіз робіт учнів, їх оцінювання ( само оцінювання, оцінювання в парах).

У вас вийшли ефектні роботи, створимо імпровізовану виставку.

Клас: 6


Тема: Зображення інтер’єру своєї оселі

Мета:

- навчальна: закріплювати знання «законів перспективи», навчати передавати глибину простору у фронтальному, кутовому положенні, продовжувати закріплювати навички передавання простору за допомогою лінійної перспективи;

- розвивальна: розвивати в учнів фантазію, образне просторове мислення, продовжувати формувати уміння аналізувати, спостерігати, відчувати композиційну цілісність творів мистецтва;

- виховна: виховувати у дітей охайність під час роботи з графічними матеріалами, стимулювати розвиток пізнавальної активності

Обладнання:

Для вчителя: ноутбук, проектор, схеми побудови інтер’єру в різних видах перспективи, репродукції картин, фотоілюстрації різноманітних інтер’єрів.

Для учнів: альбом для малювання, простий і кольоровий олівці, гумки, акварель, пензлі , ємність для води, серветки для витирання рук і пензлів, палітра.

Техніка: графіка

Тип уроку: засвоєння нового матеріалу

Очікувані результати:

Для вчителя: навчити учнів розпізнавати та характеризувати різні види інтер’єру, поглиблювати знання про закони використання лінійної перспективи і вміти застосовувати їх на практиці.

Для учнів: розпізнавати, порівнювати, висловлювати судження про різні види інтер’єру, використовувати закони лінійної перспективи для створення глибини простору за допомогою графіки та живопису.

СТРУКТУРА УРОКУ



  1. Організаційний момент (1 хв)

  2. Актуалізація опорних знань учнів (2 хв)

  3. Мотивація навчальної діяльності учнів (2 хв)

  4. Вивчення нового матеріалу (10 хв):

Аналіз робіт, види ілюстрацій, техніки, фізкультхвилинка)

  1. Практична робота учнів (25 хв)

  2. Підсумок уроку (3 хв)

  3. Домашнє завдання (2 хв)

Х І Д У Р О К У

1. Організаційний момент (1 хв)

Привітання. Перевірка готовності учнів до уроку



2. Актуалізація опорних знань (2 хв)

Постановка та розв’язання проблемних питань

  • Які види перспективи ви знаєте?

  • Де застосовуються знання про перспективу?

  • Внутрішню будову якого приміщення показано на дошці?

( діти розглядають відеоряд різноманітних інтер’єрів);

  • Зображення якої частини квартири ви бачите?

  • Як ви зорієнтувалися, що це саме вітальня, спальня, дитяча, кухня, ванна кімната?

  • До якого виду мистецтва ви б віднесли будову внутрішніх приміщень: живопис, скульптура, архітектура, графіка?

  • Отже, це архітектура. Може, хтось чув, як мовою архітекторів називається внутрішнє приміщення будівлі?

Вузлики на пам’ять

Інтер’єр – внутрішній вигляд архітектурної споруди. Складається з приміщення (стіл, підлога, стеля чи склепіння) та обладнання (меблів, картин, килимів, освітлювальних приладів).

Дизайн – художнє конструювання зручних і красивих предметів на основі наукових та естетичних даних.
3. Мотивація навчальної діяльності (2 хв)

Сьогодні ви спробуєте реалізувати себе у якості художника інтер’єру своєї кімнати. Якою б ви хотіли бачити свою кімнату ( в загальному, не вдаючись до подробиць обладнання)? На перше місце ставиться те, що надає інтер’єру неповторну індивідуальність і дозволяє відрізняти одну квартиру від іншої. Щоб досягти цього, зробіть ваш інтер’єр радісним, затишним та індивідуальним. Застосовуючи на уроці усю свою фантазію, уяву, ми будемо створювати інтер’єр власної кімнати як художники-дизайнери.


4. Вивчення нового матеріалу (10 хв)

Демонстрація

Ви розумієте, що робота над інтер’єром потребує певних знань перспективи, уміння передавати простір, глибину, освітлення, виражати графічними матеріалами архітектурні форми, предмети побуту у різних планах. Для чіткішого зображення інтер’єру можна використати видошукач «візир», який знаходиться на партах. Пояснюю, як ним користуватися.

Роботу починають з визначення лінії горизонту. ЇЇ проводять легким натиском олівця. Сидіти при цьому треба рівно, роботу тримати якомога далі від очей, найкраще – на відстані витягнутої руки. Потім знаходять основні лінії, що обмежують площини стін, стелі, підлоги, і , щоб не помилитися у передачі перспективних скорочень, уявно продовжують їх до точки сходження. Коли «каркас» інтер’єра побудований, розпочинають перспективну побудову вікон, дверей та великих предметів, які знаходяться у приміщенні. Зверніть увагу, що не всі елементи об’єкта змінюються при перспективному зображенні. Так, наприклад, аналізуючи будову інтер’єра, ви можете легко помітити, що усі горизонтальні та вертикальні лінії, паралельні картинній площині, не змінюють свого напряму при перспективному зображенні.

Робота над формуванням навичок і вмінь

Учитель, використовуючи схеми, пояснює як будувати різні види інтер’єру.

Перспектива, у якій одну із стін зображують паралельно картині називають фронтальною. Її легко будувати. Головна точка сходження розташована на фронтальній стіні в місті перетину вертикальної осьової лінії картини з лінією горизонту. При виконанні зображення бічні стіни будуть одинакові.( Демонструю репродукцію картини Л. да Вінчі «Тайна вечеря»)

Малюнок інтер’єру у кутовій перспективі зображує дві стіни, площини яких повернуті під певним кутом до картини. Така побудова перспективи інтер’єру має дві точки сходження( Демонструю репродукцію картини В. Сєрова «Дівчина з персиками»)

Елементи інтер’єру розміщенні паралельно стінам ( двері, вікна, картини) малюють враховуючи їх перспективні зміни. Пропорції елементів інтер’єру узгоджують з основними вимірами інтер’єру ( висота, ширина, глибина).

Предмети, які в інтер’єрі розміщенні не паралельно стінам, мають свої точки сходження, що розташовані на тій же лінії горизонту.

Уявна зміна форми предметів (особливо прямокутних ) спостерігається тоді, коли вони напрямлені вглиб , у той час, як форма фронтально розташованих предметів у великому обмеженому просторі фактично залишається незмінною. Це виразно помітно тоді, коли відчиняти чи зачиняти двері чи відкривати та закривати обкладинку книги тощо. Для більш точного визначення напряму контурних ліній частіше використовують спосіб «горизонталі та вертикалі», тобто кожну лінію на рисунку, як і на об’єкті зображення, порівнюють з вертикально чи горизонтально поставленим олівцем або двома-трьома горизонтальними чи вертикальними лініями, взятими за основу.

5. Практична робота учнів (25 хв)
Проектування інтер’єру власної кімнати
Учні проектують інтер’єр власної кімнати, визначивши наперед призначення кімнати (кімната дитяча чи вітальня), реалістичність чи уявність майбутнього інтер’єру, обирають загальний колорит кімнати та техніку виконання роботи.

Учитель допомагає учням проаналізувати правильність виконання композиції та виправити помилки, надає індивідуальну допомогу.


Поетапність виконання фронтального інтер’єру

1. Визначити лінію горизонту на картинній площині.

2. Визначити головну точку сходження, яка розташована на фронтальній стіні посередині лінії горизонту.

3. В залежності від задуму передачі глибини простору кімнати або приміщення у центрі аркуша зображується фронтальна стіна.

4. Горизонтальні лінії підлоги, стелі, вікон, дверей сходяться у головну точку сходження на лінії горизонту.

5. Усі горизонтальні та вертикальні лінії, паралельні до площини малюнка не змінюють свого напрямку.

Ваш малюнок повинен передавати чарівний світ ваших мрій.
6. Підбиття підсумків (3 хв)

Аналіз учнівських робіт (загальна оцінка виконаних робіт учнями, виявлення характерних помилок, оцінювання діяльності учнів).

Під час обговорення учнівських робіт основну увагу приділяю фронтальній або кутовій композиції малюнка з урахуванням перспективи , творчому використанню попередніх замальовок. Із малюнків створюю виставку « Кімната моєї мрії» .
7. Домашнє завдання (2 хв)

Удома виконайте замальовку або начерки предметів інтер’єру.


5 клас

Тема: З чого починається картина. Формат

Мета:

1. навчальна: ознайомити учнів з основними етапами створення живописної роботи, поняттям формату, його видами, навчити учнів вдало й правильно обирати формат майбутньої роботи.

2. розвиваюча: розвиток уяви, фантазії, вміння аналізувати твори мистецтва, виявляти творчо активних учнів.

3. виховна: виховувати охайність та акуратність при виконанні роботи

Обладнання:

Для вчителя: дошка, проектор, ноутбук, репродукції робіт художників Е. Дега, Рафаель, Жу І.

Для учнів: альбом, олівець, акварель, гуаш, ємності для води, пензлі, клейонки, серветки для витирання рук.

Очікуваний результат:

Для вчителя: навчити правильно обирати формат для роботи , ознайомити учнів з можливостями формату, передавати настрій засобами живопису.

Для учнів: передавати емоції та почуття засобами живопису, навчитись самостійно обирати найбільш вдале положення формату.

Тип уроку: комбінований

СТРУКТУРА УРОКУ



  1. Організаційний момент (1 хв)

  2. Актуалізація опорних знань учнів (2 хв)

  3. Мотивація навчальної діяльності учнів (2 хв)

  4. Вивчення нового матеріалу (10 хв):

Вступне слово, демонстрація, навчальна вправа

  1. Практична робота учнів (25 хв)

  2. Підсумок уроку (3 хв)

  3. Домашнє завдання (2 хв)

ХІД УРОКУ



  1. Організаційний момент (1 хв)



  1. Актуалізація опорних знань (на дошці відеоряд)(2 хв)

Репродукції картин художників І. Г. Ниський «Веселка», В. Полєнов «Зарослий ставок», Т. Н. Яблонська «Хліб», А. О. Рилов «В голубому просторі», В.О. Сєров «Дівчинка з персиком», І.І. Шишкін «Жито».

Сьогодні ми ніби опинились у художній галереї, де бачимо відомі твори художників, які передають нам інформацію про їхні враження від сприйняття та бачення навколишнього світу.



    • Вдивіться у картину!

    • Задумайтесь над темою!

    • Чи зрозуміло вам задум художника?

    • Що означає для художника передати своє бачення світу?

    • Завдяки чому народжується твір мистецтва…




  1. Мотивація навчальної діяльності і оголошення теми уроку (2 хв)

  • Чи допомогли вам картини художників поринути у світ спогадів про теплі літні дні, цікаві зустрічі з друзями?

  • Що найбільше сподобалося вам за літні канікули – рибалка, жнива, море, екскурсія, може, ви виконали портрет, пейзаж?

Кожен з вас може поділитися враженнями від відпочинку, зобразивши найяскравіші події на аркуші паперу.

Зафіксуйте на папері, що вималювалося у вашій уяві: це буде перший начерк вашого малюнку на тему «Світ моїх вражень».




  1. Викладення нового матеріалу (10 хв)

Вступне слово

Придивіться до цього чистого білого аркуша паперу (листа). Напевно, у вашій уяві вже замальовується безліч художніх образів, а може, лише якась одна мить. Щоб задумане було більш виразним, вам необхідно обрати формат майбутньої роботи.

З побачених творів художників ви підкажете мені, що кожен з них передавав свій задум, показуючи ширину, глибину, висоту простору. Зосереджував вашу увагу на одній людині завдяки картинній площині.

Отже, форма матеріалу, на якому ви будете виконувати роботу, має велике значення для передачі задуму і сприйняття його іншими.

Від слова «форма» походить слово «формат» (наприклад, великий, середній, малий) – тобто обмежене поле, яке дасть вам можливість подати свій задум.

Як ви вважаєте, навіщо художникам таке розмаїття форматів?

Витягнутий угору формат надає зображенню стрункості і піднесеності. Формат у вигляді прямокутника, розташованого горизонтально, зручний для зображення епічної дії. Надмірне збільшення формату за вертикаллю (як у роботах митців Китаю) перетворює зображення на сувій, а надмірне збільшення формату за горизонталлю вимагає застосування панорамної або фризової композиції. Обираючи формат, слід ураховувати, як розташовані основні об’єкти композиції – горизонтально чи вертикально, як розвивається дія сюжету – зліва направо чи вглиб картини або інакше.

1. Демонстрація репродукцій художніх творів ( учитель розповідає про різні формати картин).

2. Навчальна вправа «Порівняймо» (учням пропонується серед поданих репродукцій картин обрати дві абсолютно протилежні – статичну та динам

3. Фізкультхвилинка

Діти! У нас сьогодні ніби свято,

гостей зібралося багато.

Ану ж на них ви подивіться

І веселенько усміхніться.

А тепер тихесенько поверніться,

Один одному всміхніться,

На урок старання не забудьте взяти,

Сядьте всі рівненько, будем починати.
V. Практична робота учнів (25 хв)

Створи композицію «Світ моїх вражень»

(акварель, гуаш, папір, пензлі, перо, гелева ручка)

Задумайтесь над вибором формату, щоб передати свої враження від літнього відпочинку. І виберіть собі формат до задуму, повернувши альбомний аркуш, або навіть обмежте його за допомогою олівця, вибраною вами формою.

Намагайтеся у своїх творчих роботах знайти цікаві вирішення теми завдяки вибору формату, відображенню, кольору.

Створіть малюнок, відтворивши на папері життєву сцену в усіх її подробицях, які вас найбільше вразили влітку.

1. Виконання композиції «Світ моїх вражень» із використанням незвичайного формату для передавання задуму.(акварель, гуаш, папір, пензлі, перо, гелева ручка)

Спробуйте виділити головне: розміром, місцем розташування, освітленням, кольором в обраному форматі.
VІ. Підбиття підсумків уроку (3 хв)


  1. Підходимо до закінчення нашого уроку. Я бачу, що вибір формату зацікавив вас і зображуване вами сприймається мною насправді більш емоційно, з більшим розумінням того, що все відтворили на папері своєї пам’яті.

  2. Хто хоче поділитись своїм задумом?

Демонстрація дитячих робіт (на прикладах кращих).

Діти виходять до дошки, озвучують тему задуманого, коментують зображуване і слухають сприйняття іншими їхніх спогадів.



  1. Оцінювання дитячих малюнків.


VI. Домашнє завдання (2 хв): підготувати роботи до тематичної виставки у школі.



Л. Г. Залевська


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка