Картка уроку вірші зарубіжних поетів про дружбу І кохання. Р. Бернс «Любов». Поетизація високого почуття, розкриття його сутності Коли любиш, то таке багатство відчуваєш, стільки



Скачати 75.44 Kb.
Дата конвертації11.04.2016
Розмір75.44 Kb.
РОБОЧА КАРТКА УРОКУroza151

Вірші зарубіжних поетів про дружбу і кохання. Р. Бернс «Любов». Поетизація високого почуття, розкриття його сутності

Коли любиш, то таке багатство відчуваєш, стільки ніжності, привітності, навіть не віриться, що так умієш любити.

А.П. Чехов

Словничок уроку

Пісня: невеликий ліричний твір, призначений для співання. Літературна пісня створюється як вірш, який пізніше кладеться на музику.

Гіпербола (перебільшення):літературний прийом. Заснований на перебільшенні ознаки або якості

ЗАВДАННЯ 1 Асоціативна розминка.

Кожен із вас задумувався над тим, для чого ж людині потрібно мати друзів або що таке кохання. Виявляється, що це почуття - чи не найголовніше у повсякденному житті. Для того, щоб збагнути, навіщо людині воно потрібне, треба передусім визначити, що це таке. Кожна людина кохання розуміє по-своєму, адже воно багатогранне. З чим у вас асоціюється слово кохання? 1 б.


Кохання


c:\documents and settings\мамуля\рабочий стол\коллекция картинок\рисунок18.pngЗАВДАННЯ 2. “Цитатна доріжка”

Прочитайте вислови відомих людей про кохання. Висловіть власні роздуми та узагальнення про те, що таке кохання. 1 б.

«Той, хто кохає по-справжньому якусь одну людину, любить увесь світ.» (Е.Фром)

«Кохання — це бажання бути коханим.» (Платон)

«Кохання — найсильніше з усіх пристрастей, тому воно одночасно оволодіває головою, серцем і тілом.» (Вольтер)

«Кохати глибоко — означає забути про себе.» (Ж.Ж.Руссо)

«Любов наділяє благородством навіть тих, кому природа відмовила в ньому.» (В.Шекспір)

«Найбільше щастя в житті - це впевненість, що тебе кохають.» (В.Гюго)

«Любов, як свічка: від великого подиху вітру — розгорається, а від легенького вітерцю — гасне.» (І.Франко)

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

ЗАВДАННЯ 3. “Логічний ланцюжок слів”c:\users\света\desktop\умовні позначки\1295863679_49735442_student.jpg

Прочитайте інформацію та виконайте завдання. 1 б.

4 grandad_shannon,janet_shannon_burns 6 img_0819
Роберт Бернс — великий шотландський поет (29.01.1759-21.07.1796)

Його поезія нікого не залишає байдужим, він писав прості і гарні пісні, які співали по всій Шотландії. Він був чудовим ліричним поетом і міг писати гумористичні і сатиричні вірші, оспівуючи вірне кохання, дружбу і свою маленьку Шотландію.

“У мене не було бажання стати поетом, поки кохання не охопило всього мене, а потім уже прийшли Вірші і Пісні, вони стали тією безпосередньою мовою, якою говорило моє серце,”- так писав про себе Роберт Бернс в 1783р.

Вірші він присвячував багатьом жінкам. І в кожному з них він загострював увагу на сором’язливості, ніжності, відданості, благородстві.

Творчість Бернса високо оцінювали І. Франко, Леся Українка, П. Грабовський,

М. Лукаш, а Т. Шевченко називав його «поетом народним і великим».


Клоуз-тест:

Роберт Бернс — великий шотландський _____________. Його поезія нікого не залишає ______________ .Він писав прості і гарні ______________ , які співали по всій ___________________. Він був чудовим ліричним поетом і міг писати гумористичні і сатиричні вірші, оспівуючи ____________, _____________, ______________Вірші він присвячував багатьом ___________. І в кожному з них він загострював увагу на ___________________, _______________, ________________, _______________. Т. Шевченко називав його_________________________________________________________________



Це цікаво!

Наслідуючи традиції фольклору, поет сміливо оспівував у своїх творах живе людське почуття, в якому природно поєднується і духовна близькість, і чуттєва пристрасть. Великий лірик, Бернс зумів передати в своїх піснях всю глибину, силу і чистоту кохання.

Перший твір Роберта Бернса – пісня "Моя люба Неллі" – був створений на популярний народний мотив. Причини, що наштовхнули поета на створення першої пісні, свідчать не лише про надзвичайно сильне захоплення юного Бернса народними піснями, а й про те, якою глибокою вже в цьому віці була у нього свідомість своєї рівноцінності, якщо не переваги, по відношенню до людей більш високого суспільного стану.

Перша пісня Бернса – наслідування пісень, поширених серед сільського юнацтва, в яких оспівується краса коханих дівчат. Проте вона вигідно відрізняється від інших подібних творів щирістю і простотою. Привертає увагу і ідеал юного поета – він цінує в коханій дівчині не стільки зовнішню красу, скільки її вдачу.

У 1785 році Бернс полюбив Джину Армор (1765 – 1854 ) дочку мохлинського підрядчика Дж. Армора. Бернс видав їй письмове «зобов’язання - документ, який по шотландському праву засвідчував фактичний, хоч і не законний шлюб. 0018f8aw

Хоч Роберт Бернс важко працював у полі, проте родину постійно переслідували нестатки, тому багаті батьки його коханої перешкодили їхньому шлюбові. Армор порвав «зобов’язання» у квітні 1786 і відмовився взяти поета в зяті. Після цього приниження Бернс вирішив емігрувати на Ямайку.


ЗАВДАННЯ 4. Прочитайте вірш і дайте відповідь на питання:

Що найбільше цінував поет в коханій Нелл у свої 15 років? 1б.

Р. Бернс "Моя люба Неллі"

Я прежде девушку любил http://zbruc.eu/sites/default/files/pictures/burns.jpg

И до сих пор люблю,

И никогда б я не забыл

Нелл славную мою.

Красавиц много видел я,

Им не было числа,

Но только милая моя

Скромна и так мила.

Цветистый шелк и взгляд пустой

Заденут сердце вскользь,

Но скромность вместе с чистотой

Пробьют его насквозь.

Вот чем мне нравится она,

Вот что чарует в ней.

Она одна и лишь одна

Царит в душе моей.

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


ЗАВДАННЯ 5. Поміркуйте!

Прочитайте вірш Р. Бернса «Любов» і дайте відповідь на питання:

  • Що особливо привернуло вашу увагу у цьому вірші? 1 б.

Роберт Бернс «Любов»

Мов червона троянда кохання моє
теплим літечком розцвіло.
Дивувало мелодією й звуком своїм,
дарувало приємне тепло. 186px-4821

Як прекрасна й велична кохана моя,
ось так сильно й жадано люблю тебе я.
І любити я буду ще довго, повір,
поки сонце не зсушить всіх синіх морів.66824718_0246c5790852

Нехай всі висохнуть моря ,
нехай зупиниться земля.
Та до останньої хвилини,
тебе любити буду я.

Я не кажу тобі - «прощай»,
кажу тобі лише – «бувай».
Хоч все життя іти потрібно ,
я скоро повернусь, ти знай.

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________



ЗАВДАННЯ 5 . Аналізуємо твір.

Емоційному наснаженню твору сприяють мовні засоби: 1 б.

Епітети_______________________________________________________________

______________________________________________________________________

Гіпербола____________________________________________________________________________________________________________________________________

Порівняння ____________________________________________________________

Ситуативне завдання “Словесне малювання” 1 б.

Вам запропонували відобразити за допомогою фарб все, що ви відчули після читання вірша, то яким би був ваш малюнок?


ЗАВДАННЯ 6. Порівняй! c:\users\света\desktop\умовні позначки\мудрець.jpg

Прочитайте вірш Р. Бернса «Моя любов» у перекладі С. Маршака та ще раз перечитайте рядки вірша в перекладі В. Мисика. Чи однаково автори перекладів передали почуття ліричного героя? Свої висновки узагальніть у таблиці. 2 б.

Любовь, как роза, роза красная,


Цветет в моем саду.
Любовь моя - как песенка,
С которой в путь иду.

Сильнее красоты твоей


Моя любовь одна.
Она с тобой, пока моря
Не высохнут до дна.

Не высохнут моря, мой друг,


Не рушится гранит,
Но остановится песок,
А он, как жизнь, бежит...

Будь счастлива, моя любовь,


Прощай и не грусти.
Вернусь к тебе, хоть целый свет
Пришлось бы мне пройти!i


Мов червона троянда кохання моє

Любовь, как роза, роза красная












































c:\users\admin\desktop\00503335.jpgЗАВДАННЯ 7. «Палітра емоцій». Із поданого переліку вражень, почуттів оберіть три слова, що відповідають вашому настрою в цю хвилину: замріяність, захоплення, спокій, переживання, радість, легенький смуток, розчарування, світла печаль, здивавання, натхнення, умиротворення.

1 б.

d:\мои документы\мои рисунки\mc900444985.jpg

Підсумуємо! Оберіть одне з завдань і виконайте його. 2 б.





  1. Скласти сенкан до теми «Роберт Бернс»

____________________________________

____________________________________

____________________________________

____________________________________

____________________________________

  1. Написати твір-мініатюру на тему «Кохання та людські почуття»

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Джерела

  • Английська поезія в російських перекладах XIV - XIX ст.- М.,1981.

  • Історія зарубіжної літератури XVIII сторіччя.- М., 1990.

  • Єлистратова А. А. Роберт Бернс. Критико-біографичний очерк.- М.,1957.

  • www.svitppt.com.ua

  • Світова література. 5 – 9 класи. Програма/О.М.Ніколенко, К.В.Таранік -Ткачук, С.П.Фоміна, О.В.Ревнивцева, Н.В.Онищенко //http://www.mon.gov.ua


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка