Життя і здоров’я найвищі людські цінності



Скачати 44.65 Kb.
Дата конвертації29.04.2016
Розмір44.65 Kb.
Улянівська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів

Братської районної ради

Тема: Життя і здоров’я – найвищі людські цінності

(Основи здоров'я)


4 клас

Вчитель: Лозовська Людмила Миколаївна

Тема уроку. Життя і здоров’я – найвищі людські цінності.

Мета. Розкрити основний зміст поняття «життя», допомогти учням зрозуміти його цінність і неповторність для кожної людини; сформувати прагнення дітей до здорового способу життя, вказати на вплив різних чинників на здоров’я. Розвивати кмітливість, збагачувати життєвий досвід дітей. Виховувати любов до життя, бажання цінувати його і самовдосконалюватися.

Обладнання. Правові документи: «Конституція України», «Декларація про права дитини», Закон України «Про охорону дитинства», малюнок павутиння і квітки, картки, аркуші паперу для малювання, «Сонечко щастя», м’яч, картки із висловлюванням про значення і мету життя, малюнок – схема «Здоровий спосіб життя», картки для малюнкового диктанту, сигнальні картки, «Дерево життя».

Хід уроку

I. Організація класу.

II. Актуалізація опорних знань учнів .

У незліченному нашому багатстві

Слова дорогоцінні є:

Батьківщина,

Вірність,

Братерство.

А є ще:

Совість,



Честь…

- Ми не випадково почали наш урок із цих рядків. З античних часів людство у своєму житті користується правилом, сформульованим філософом Протагором: «Людина – міра всіх речей», а цінність людського життя – це найвища суспільна цінність.



Інтерактивна вправа «Мозковий штурм»

- Що означає бути людиною? Свою думку обґрунтуйте.



III. Повідомлення теми, мети і завдань уроку

IV . Підготовка до сприйняття матеріалу

Життя – безцінний дар,

Для радості й краси,

що нам Господь довірив,

цвітуть барвисті квіти.

Леся Вознюк

- Людина – частина суспільства, вона має свої права та обов’язки. Основне право людини - право на життя. Захист цього права – найважливіший пріоритет людства.

V. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу.

I. Життя – найвища цінність

Наша держава проголосила право на життя найвищою цінністю і цим взяла на себе зобов’язання захищати права всіх громадян.

1.Виступ «домашньої» групи правознавців

(Діти зачитують і коментують статті правових документів).



Конституція України

Стаття 3. Людина, її життя і здоров’я, честь і гідність, недоторканість і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

Стаття 49. Кожен має право на охорону здоров’я, медичну допомогу та медичне страхування.

Стаття 27. Кожна людина невід’ємне право на життя. Ніхто не може бути свавільно позбавлений життя. Обов’язок держави – захищати життя людини.

кожен має право захищати своє життя і здоров’я, життя і здоров’я інших людей від протиправних посягань.



Конвенція про права дитини

Стаття9. Держави – учасниці забезпечують умови, щоб дитина не розлучалася зі своїми батьками в супереч їхньому бажанню, за винятком випадків, коли компетентні органи, згідно з судовим рішенням, визнають, що таке розлучення потрібне в інтересах дитини.

2. Вправа «Твоє життя»

Пропоную дітям придумати ознаки до слова «життя».

ЖИТТЯ (яке?) - ….., ……, ……., ……..

3. Гра «Подарунок»

Дітям роздаю картки з різними словами: сонце, земля, джерело, ліс. Учень – ведучий запитує дітей: «Скажи, Сонечко, (Земле, …), що ти подаруєш людині для життя?). Той до кого звернулися, повинен назвати свій подарунок.



4. Малювання «щасливого» портрета

Прошу намалювати портрет найщасливішої людини з їхніх друзів. По малюнках діти пізнають один одного. Так створюється галерея портретів щасливих людей.



5. Складання асоціативного куща «Сонечко щастя». Творча вправа «Наші цінності»

Діти складають список цінностей, що на їхню думку, можуть принести їм щастя у житті. Після цього обговорюють свій вибір і колективно складають «Сонечко щастя».



6. Гра «Мета життя»

Діти перераховують різні цілі в житті людини, які записуються на дошці під номерами. На підлозі креслимо крейдою коло, поділене на сектори, з номерами. Діти по черзі із закритими очима кидають м’яч у коло. М’яч потрапляє в сектор під певним номером. Дитина читає на дошці «мету життя» під цим номером і розказує, що можна зробити вже сьогодні, щоб швидше досягти цієї мети в майбутньому.



7. Технологія «Захист ідеї»

Роботу проводжу в парах.

Роздаю картки із висловлюваннями про значення, мету життя. 2 -3 хвилини йде обговорення, потім учні зачитують висловлювання, пояснюють, як їх розуміють.

Завдання учням:



  1. Світ належить оптимістам, песимісти – тільки – глядачі (Ф. Гізо)

  2. Жити – це не означає дихати, це означає діяти. (Ж. Ж. Руссо)

  3. Ключ до життя – служіння людям.(Д. Джексон)

Пошук сенсу життя, свого місця в ньому – дуже складна робота. Давайте спробуємо виробити правила, яких ми будемо дотримуватись у житті.

(У процесі обговорення учні виробляють власні правила і записують на аркуші ватману, прикріпленого до дошки).

Фізкультхвилинка

II. Значення здоров’я в житті людини

- На світі немає нічого ціннішого як життя і здоров’я. Коли людина здорова, вона може все подолати, мріяти і досягати високої мети.





  1. Визначення складових здоров’я

  • Здоров'я, як вода, помічаєш його, коли воно пішло. Так кажуть в народі. А яку людину вважають здоровою?

Висновок. Людина здорова, якщо у неї в гармонії перебувають усі складові здоров’я

  1. Складання логічної павутинки «Здоровий спосіб життя»

(Відмова від шкідливих звичок, правильне харчування, безпечна поведінка, загартовування, чистота і гігієна тощо.).

Висновок. Людина, яка обирає здоровий спосіб життя, може бути спокійна за своє здоров’я. Життя її буде радісним і цікавим.

  1. Гра «Шифрувальники»

  • Розшифруйте слова, і ви пригадаєте основні фізичні якості

Ласи, идкшвість, валтривиість, кучгність, нритспість.

- Велике значення в житті людини має не тільки краса тіла, а її духовна, внутрішня краса.



5. Гра «Комплімент»

- Скажи своєму товаришеві по парті , за що ти його цінуєш, що вважаєш у ньому красивим.



6. Вправа «Вільний мікрофон»

- Як працювати над фізичною красою тіла?

- Які будуть ваші рекомендації і поради друзям та одноліткам?

7. Вплив емоцій на здоров’я людини. «Малюнковий» диктант

Великий вплив на здоров’я людини має її емоційний стан. Я показуватиму вам малюнки, а ви за допомогою сигнальних карток(зображення усміхненого і похмурого обличчя) будете показувати, які емоції вони у вас викликають.



VI. Узагальнення і систематизація знань

- Запишіть на квіточках заповіді, яких потрібно дотримуватися у житті, щоб бути здоровим і щасливим, і прикріпіть їх на нашому «Дереві Життя».



- Подивіться, як воно розквітло

VII. Підсумок уроку.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка