Інтелектуальна гра між учнями 8 класів «Щасливий випадок»



Скачати 201.8 Kb.
Дата конвертації02.05.2016
Розмір201.8 Kb.


Інтелектуальна гра між учнями 8 класів

« Щасливий випадок»

« Будь-який метод поганий, якщо привчає учня до пасивності, і гарний, якщо пробуджує в ньому самодіяльність.»

Ф. Дістерверг

Мета:

- продовжувати розвивати пізнавальний інтерес учнів і стійку

мотивацію до вивчення хімії, до здобуття життєво необхідних

хімічних знань;

- формувати культуру спілкування, вміння висловлювати свою думку,

творчо застосовувати в повсякденному житті здобуті знання;

- створити можливості для розкриття індивідуальних здібностей

кожного учня та формування вміння працювати в команді;

- створити ситуацію успіху й почуття радості від розумової праці,

розширення світогляду учнів;

- формувати професійну, комунікативну та інформаційну

компетентності учнів.



  • розвивати швидкість логічного мислення, здібність учнів узагальнювати і порівнювати.

Актуальність.

Однією з актуальних проблем сучасного підлітка є недостатня сформованість позитивних комунікативних навичок міжособистісного спілкування. Необхідність у спілкуванні в підлітків – це важлива психологічна риса формування особистості. Але підлітки мають певні ускладнення при інтелектуальному спілкуванні в напрямку передача – сприйняття певної наукової інформації та організації колективної роботи.

У вирішенні цих проблем актуальним є використання різноманітних тематичних ігор та вправ, які сприяють формуванню навичок ефективного спілкування і спільної інтелектуальної діяльності.

Ігрові дії навчають ефективно використання вербальних ( мова) і невербальних ( складання формул та рівнянь) засобів спілкування, внаслідок чого в учнів розвиваються певні якості:



  • мовна компетентність, уміння говорити точно та швидко;

  • уважність у сприйнятті невербальної інформації ( формул, хімічних рівнянь)

  • кмітливість:

  • емпатія,чутливість до емоційного стану інших;

  • здібність адекватно корегувати свою поведінку залежно від змін ситуації.

Гра в команді впливає на розвиток особистої впевненості.

Кожен учень в команді,крім загальних навичок комунікативного спілкування, формує й особисті якості.



  • Виявлення своїх інтелектуальних здібностей ( реалізація певного теоретичного обсягу знань);

  • Гнучка,швидка і адекватна реакція на зміни ситуації;

  • Соціальна орієнтованість на побудову конструктивних відношень з іншими учнями;

  • Концентрується увага не тільки на досягненні певної мети, але й на позитивні емоції ( спілкування, сміх,радість), при яких поразка не формує негативного фону.

Стреси, що виникають у ході гри, активізують позитивні емоції, знижується вплив негативних вражень, внаслідок чого у підлітків формується впевненість у собі, яка допомагає їм у подальших реальних життєвих ситуаціях.

Позаурочні заходи також направлені на розвиток та активізацію креативності: системи творчих здібностей. Позаурочна предметна діяльність дозволяє продуктивно діяти в нестандартних ситуаціях. Учням потрібно приймати адекватні рішення при недостачі певної інформації та вміти доповнювати одне одного швидко та з певною частиною гумору.

Групова робота також впливає на можливість саморегуляції поведінки окремої людини та її емоційно стану. Людина, яка здатна до саморегуляції поведінки, має можливість знижувати надмірну психологічну напругу в певних обставинах, внаслідок чого її діяльність стає більш ефективною.

Практична значимість роботи.

Сценарій даної інтелектуальної гри можна використовувати під час проведення предметних тижнів, позакласних заходів з хімії.



Інноваційність.

Приймаючи участь у конкурсі,учні не лише поглиблюють свої теоретичні знання з предмету, а й самостійно виконують експеримент. Розвивають вміння працювати з лабораторним обладнанням.

Не бійся, що не знаєш,

Бійся, що не навчишся.

Китайська мудрість
"Досліджувати - означає бачити те,

що бачили всі,

думати так, як недумав ніхто..."

А. Сент-Дьорб'ї

«Її пильний, сміливий погляд проникає у вогненну масу Сонця, і в пітьму земної кори, і в невидимі частки вашого серця, і в безмовне життя дерева. Вона дивиться скрізь, завзято шукає початок життя…»

(М. Горький)

Д.І. Менделєєв
«Межі наукового пізнання та передбачення

визначити неможливо…»

Д.І. Менделєєв
Знання збираються по краплині, як вода в долині

Українське прислів’я


«Щасливий випадок» (слайд 1)

інтелектуальна гра


Цілі :

Форма проведення : інтелектуальна гра.

Місце проведення: актова зала, КЗОШ№11.

Дата проведення : 07.02.2014 року

Вікова категорія : учні 8 класу.
Обладнання : мультимедійний проектор, екран, апаратура для озвучення,

ігрові столи 3 шт., набори ручок, папір для записів, хімічні

реактиви та посуд для проведення дослідів, завдання для

команд у 2 конкурсі, питання для 3 конкурсу, фішки для

жеребкування, грамоти, призи для нагородження, протоколи,

стенд для ілюстрації результатів гри.


Оформлення зали : кольорова назва «Щасливий випадок», цікаві вислови

видатних людей про хімію, хімічні формули, яскраві

малюнки на тему «Хімія», плакати, хімічні газети колажі.

Правила проведення гри «Щасливий випадок»


І. Гра складається з трьох конкурсів :
1. «Домашнє завдання» (бере участь вся команда) кожна команда заздалегідь (вдома) готує 2-3 цікавих питання (два основних, а третє на випадок повторення якогось із питань), кожне питання оцінюється в 1 бал. Під час гри одночасно задається питання двом командам. На обдумування суперникам 30 секунд. Оцінюється тільки правильна відповідь. Максимальна оцінка 2 бали.

2. «Відеопитання» (бере участь вся команда) на екрані демонструється хімічний дослід. Учні повинні за 2 хвилини виконати завдання :

- записати рівняння реакції, розставити коефіцієнти;

- визначити тип цієї реакції;

- підібрати реактиви і продемонструвати присутнім дослід із запропонованих реактивів.

Максимальна оцінка 3 бали.

3. «Гонка за лідером» (бере участь капітан) кожний учасник за

30 секунд повинен відповісти на максимальну кількість запитань. Одне питання оцінюється в 1 бал.


ІІ. Учасники.


  1. Гра проводиться серед учнів 8 класів всіх шкіл міста (всього 12 команд)

  2. Від кожної школи виступає команда із 3-х учнів 8 класу. Учасники команди мають бейджик, де вказана школа та ім’я учня.

  3. Кожний конкурс відбувається у чотири етапи по три команди. Учасники кожного етапу визначаються жеребкуванням.

  4. Команда-переможець визначається загальною сумою балів, отриманою у всіх трьох конкурсах.

  5. Журі оцінює активність учасників. Визначає найкращого знавця хімії серед учнів 8 класів.

  6. Переможці отримують за І, ІІ, ІІІ місця статуетку «Сова» (різного розміру), всі команди – грамоти «За участь у інтелектуальній грі «Щасливий випадок» серед учнів 8 класів», а кожний учасник пам’ятний подарунок .

Хід гри


Звучать фанфари

Ведуча:

Сперечатись нині годі.

Досконале все в природі –

Річка , поле, камінець

Треба кремній і вуглець.

Ведучий:

Бром, іридій чи ксенон,

Скандій,олово,радон,

Літій,натрій чи астат.

З ними поле зацвіта,

Ведуча:

З ними дужчає людина,

Молодіє Україна,

Вся планета – наша мати.



Ведучий:

Та людина має знати

Все про різні речовини –

Од найменшої росини

До складних,як світ, сполук…

Ведуча:

Й берегти живе од мук –

Цвіт калини, пташку ранню –

Од хвороби, вимирання.



Ведучий:

Речовини всі для чого?

Ледацюг карає строго

Хімія за незнання…



Ведуча:

Тож рушай не навмання

В ту країну пречудову,

Щоб продовжити розмову

Про незвичні речовини –

Ведучий:

Друзів й недругів людини…

Там дива на кожнім кроці,

І на кожному уроці.



Ведуча:

Хімія – країну звуть.

В добрий час!В щасливу путь!(разом)

Ведучий:

Доброго дня, шановні гості! Ми раді вас вітати у стінах Конотопської ЗОШ І-ІІІ ступенів №11. Сподіваємося, що інтелектуальна гра Вам сподобається.

Ведуча

Ви спіймаєте свій «Щасливий випадок».

Ведучий:

Підвищите самооцінку та побачите своїх друзів з іншого боку і просто отримаєте хвилю позитивних емоцій .


Ведуча: Слово для привітання надається Онищенко Тамарі Миколаївні, методисту науково- методичної установи Конотопського міського методичного кабінету.
Ведуча:

У «Щасливому випадку» беруть участь 12 команд по три учасники в кожній. Привітаємо їх!



Ведучий: Оскільки у нас сьогодні немає вболівальників,командам радимо активно підтримувати інші команди!
Ведуча: Визначати переможців,

Буде в нас журі поважне.

Воно буде, знаєм точно,

Об’єктивне і уважне.


Ведучий : Голова журі

Ведуча:

Члени журі :



Ведучий: слухайте дуже уважно! Правила змагання:

Ведуча:

- гра складається із 4 конкурсів, кожний конкурс буде проведений у

4 етапи по 3 команди;

Ведучий:

- оцінювання результатів проводиться у балах, кількість яких

узагальнюється в кінці заходу;

Ведуча:


  • команда – переможець визначається за найбільшою кількістю

накопичених балів за всі конкурси;

Ведучий:

  • ви можете отримати особисту нагороду за найкраще знання хімії.

Тож активно грайте, вигравайте та перемагайте у грі «Щасливий випадок»!
Ведучий: А зараз жеребкування: запрошую по одному представнику від команди. Вам пропонуються «Смайлики» трьох кольорів (жовтий, синій, зелений). Кожний вибирає один «Смайлик» одного з кольорів. На «Смайликах» стоять цифри 1,2,3,4 це номери етапів у кожному конкурсі.

( музика)

1

1

1







2

2

2







3

3

3







4

4

4








Ведуча: А зараз починаємо,

Настав жаданий час,

І хімія сьогодні

Хай надихає Вас!


Ведуча: Тож побажаємо учасникам чесної боротьби й перемоги. Гра починається!
Ведучий: У грі залишаються команди під цифрою 1 (ж, с, з).

Ведуча: 1 конкурс «Ти мені, я тобі…»

Ви готували по два запитання для команд суперників. У кожному етапі конкурсу гратиме 3 команди. По черзі кожна команда ставить свої питання суперникам. На обговорення відповіді 30 секунд. Правильна відповідь оцінюється в 1 бал. Максимально команда може отримати 2 бали.


Ведучий:

Розпочинаємо I етап.

Задають питання жовті, команда школи №________ . Відповідають сині, команда школи №____. ( час 30 секунд)

Час вийшов обговорення припинено. Чи згодні ви з такою відповіддю? Отже – зараховується ( не зараховується).


Друге питання задають жовті. Відповідають зелені , команда школи №____. ( час 30 секунд)

Чи згодні ви з такою відповіддю? Отже – зараховується ( не зараховується).


Ведуча:

Задають питання сині команда школи №________ Відповідають жовті, команда школи №____.

( час 30 секунд)

Час вийшов обговорення припинено. Чи згодні ви з такою відповіддю? Отже – зараховується ( не зараховується).

Друге питання задають сині. Відповідають зелені , команда школи №____. ( час 30 секунд)

Чи згодні ви з такою відповіддю? Отже – зараховується ( не зараховується).


Ведучий:

Задають питання зелені, команда школи №________ Відповідають сині, команда школи №____.

( час 30 секунд)

Час вийшов обговорення припинено. Чи згодні ви з такою відповіддю? Отже – зараховується ( не зараховується).

Друге питання задають зелені . Відповідають жовті , команда школи №____. ( час 30 секунд)

Чи згодні ви з такою відповіддю? Отже – зараховується ( не зараховується).



Ведуча: Дякуємо учасникам І етапу, просимо вас зайняти місця у залі. До гри запрошуються команди під цифрою 2 (ж, с, з). Привітаємо учасників оплесками!
Відбувається гра ІІ етапу
Ведучий: Дякуємо учасникам ІІ етапу, просимо вас зайняти місця у залі. До гри запрошуються команди під цифрою 3 (ж, с, з). Привітаємо учасників оплесками!
Ведуча: Відбувається гра ІІІ етапу.
Ведуча: Дякуємо учасникам ІІІ етапу, просимо вас зайняти місця у залі. До гри запрошуються команди під цифрою 4 (ж, с, з). Привітаємо учасників оплесками!
Ведучий: Відбувається гра ІV етапу
Дякуємо учасникам ІVетапу, просимо вас зайняти місця у залі. Привітаємо учасників оплесками!

Ведучий: Закінчився 1 конкурс «Ти мені, я тобі». Журі підводить підсумки конкурсу і заповнює наш стенд.
Ведуча: настав час II конкурсу, що має назву - «Експериментальний». Але перш ніж приступити до виконання експерименту,пригадаймо правила техніки безпеки.

  1. Уважно прочитайте етикетку на посуді з виданою речовиною

  2. Відкривайте обережно кришечку ставте на підставку верхом вниз.

  3. Реактиви використовуйте лише в малих кількостях ( приблизно 1 мл)

  4. Надлишок реактиву не зливайте назад в ємкість, де він знаходився.

  5. Відразу ж закрийте посуд, з якого взято реактив і поставте його на місце.

  6. Не пробуйте ніколи хімічні реактиви на смак. 

  7. Останню краплю не можна стушувати з шийки склянки.

Ведучий: Ми нагадуємо правила конкурсу (бере участь вся команда).

Завдання до конкурсу №2

Ви маєте переглянути відеозапитання та за 2 хвилини необхідно виконати такі завдання :



Ведучий:

1.Із запропонованих реагентів необхідно записати рівняння реакції, що відповідає відео питанню та розставити коефіцієнти.



Ведуча:

2.Визначити тип цієї реакції.



Ведучий:

3. Підібрати реактиви і продемонструвати журі дослід із запропонованих реактивів.

За 2 хвилини ви повинні виконати завдання на картках. Демонстрація досліду відбудеться після закінчення обговорення.
Ведучий: До гри запрошуються команди під цифрою 2 (ж, с, з). Привітаємо учасників оплесками! Команди займають столи відповідно до кольорів.
Ведуча : УВАГА! Відео питання №1 «Отримання нерозчинних основ »

(час 2 хвилини)

Час вийшов обговорення припинено, здайте, будь ласка, представнику журі листок і продемонструйте дослід, який ви пропонуєте.
Ведуча: Дякуємо учасникам І етапу, просимо вас зайняти місця у залі. До гри запрошуються команди під цифрою 3 (ж, с, з). Привітаємо учасників оплесками!
Ведучий: Відбувається гра ІІ етапу

УВАГА! Відео питання №2 «Взаємодія солей з кислотами» (час 2 хвилини) Ведуча: Дякуємо учасникам ІІ етапу, просимо вас зайняти місця у залі. До гри запрошуються команди під цифрою 4 (ж, с, з). Привітаємо учасників оплесками!


Ведуча: Відбувається гра ІІІ етапу

УВАГА! Відео питання №3 «Отримання нерозчинних основ» (час 2 хвилини)

Дякуємо учасникам ІІІ етапу, просимо вас зайняти місця у залі. До гри запрошуються команди під цифрою 1 (ж, с, з). Привітаємо учасників оплесками!
Ведучий: ( відбувається гра ІV етапу) Просимо підійти до стола команди під номером 1.

УВАГА! Відео питання №4 «Взаємодія солей з кислотами » (час 2 хвилини)


Ведуча: Дякуємо учасникам ІV етапу, просимо вас зайняти місця у залі. Привітаємо учасників оплесками!
Ведучий: Закінчився 2 конкурс «Експериментальний». Журі підводить підсумки конкурсу, а ми звертаємо увагу на наш стенд. На стенді видно, що _________.

Просимо прокоментувати одержані результати.

( слово журі)

Ведуча: ми наблизились до 3 конкурсу «Далі, далі. »

За 30 сек команда має відповісти на максимальне число запитань. Якщо ви не знаєте відповіді, то говорите «Далі». За кожну правильну відповідь отримуєте 1 бал.


Ведучий: команди виступають у послідовності 3, 4, 2, 1 (з, с, ж)

Вчитель: Першими вступають у гру команда 3 з, школи №__.

  1. Валентність Калію? (І).

  2. Відносна атомна маса Оксигену? 16.

  3. З чого складається ядро атома? Протонів і нейтронів.

  4. Як називається реакція між кислотами і лугами? Нейтралізації

  5. Хто відкрив найпоширеніший елемент на Землі? Лавуазьє

  6. «Метал – і плуг у полі, і цвях у домі»? Залізо.

  7. Який найпоширеніший оксид на Землі? Вода.

  8. Елемент, який надає червонного кольору крові? Ферум

  9. Прилад для тримання пробірки при нагріванні? Пробіркотримач

  10. Яку воду можна вживати для пиття? Прісну

  11. Який колір має універсальний індикатор у кислому середовищі? Червоний

  12. Яку кислоту містить шлунковий сік? Соляна, хлоридна

  13. Яку формулу має іржа? Fe3O4

  14. Який елемент алхіміки назвали "жовчю бога Вулкана"? (сірку)

  15. Який хімічний елемент отримав назву на честь богині краси, що згадується у Скандинавському епосі? ( Ванадій)




  1. Валентність Барію? ІІ

  2. Відносна молекулярна маса водню? 2

  3. Найдрібніша частинка речовини? Молекула

  4. Речовина, що прискорює хімічну реакцію? Каталізатор

  5. Найпоширеніший елемент Всесвіту? Гідроген

  6. Як поділяють всі хімічні елементи? Метали і неметали.

  7. Прилад для відведення газів? Газовідводна трубка

  8. Який колір має фенолфталеїн у кислому середовищі? Безкольоровий

  9. Як називається розчин хлороводню у воді? Хлоридна кислота

  10. Яку формулу має пісок? SiO2

  11. Назвіть кислоту, яку можна вживати у їжу? Оцет, молочна, лимонна.

  12. Що називають «чорним золотом»? (Нафта)

  13. Який елемент має назву, що походить від давньогрецької назви Місяця? ( Селен)

  14. Який метал дорожчий за залото? ( Платина)

  15. Як називається перший період в історії виникнення і розвитку хімії ?( доалхімічний )



    1. Відносна атомна маса Карбону? 12

    2. Валентність Натрію? І

    3. Скільки атомів у молекулі Кисню? 2

    4. За допомогою чого можна визначити кислоту і луг? Індикатори

    5. Хто запропонував ядерну модель атома? Резерфорд.

    6. Назвіть найпоширеніший метал? Алюміній

    7. Якого елементу найбільше у Земній атмосфері? Нітроген.

    8. Тверда, кристалічна речовина жовтого кольору? Сірка

    9. .Речовина,яка може перебувати в трьох агрегатних станах одночасно? Вода

    10. Який колір має метилоранж у кислому середовищі? Червоний

    11. Які складні речовини відносяться до бінарних сполук? Оксиди

    12. Який метал в XIX столітті був дорожчий за золото? (алюміній)

    13. Яка сполука називається «гашене вапно? Кальцій гідроксид

    14. Яка речовина ховається за словом ляпіс? ( арґентум нітрат)

    15. Газ у газованій воді? (Вуглекивлий)




  1. Валентність Гідрогену? І

  2. Відносна молекулярна маса кисню? 32

  3. Цифра, що стоїть перед формулою у рівнянні реакції? Коефіцієнт

  4. Ім’я якого вченого носить міжнародна премія? А.Нобеля

  5. Благородний метал? золото

  6. Який газ у газованій воді? Вуглекислий газ

  7. Яку просту речовину використовують для виготовлення сірників? Сірку,Р

  8. Обладнання для зручного переливання рідин? Лійка

  9. Скільки агрегатних станів має вода за н.у.? 3

  10. Який колір має метилоранж у нейтральному середовищі? Оранжевий

  11. Чим визначається валентність кислотних залишків у кислотах? Гідроген.

  12. Яку формулу має газ, що звеселяє? N2O

  13. У якому вигляді зустрічається золото в природі? Самородному

  14. Який елемент називають «елементом родючості»? нітроген

  15. Сполуки неметалів з хлором ( хлориди)




    1. Валентність Магнію? ІІ

    2. Відносна атомна маса Гідрогену? 1

    3. Одиниця кількості речовини? Моль

    4. Хто відкрив періодичний закон хімічних елементів? Д.І.Менделєєв.

    5. Який метал використовують юні піротехніки? (магній)

    6. Який газ необхідний рослинам для фотосинтезу? Вуглекислий газ.

    7. Який елемент є основою органічного світу? Карбон.

    8. .Який колір має лакмус у кислому середовищі? Червоний

    9. За якою ознакою визначається основність кислот? За Гідрогеном

    10. Як називається гідроген оксид? Вода

    11. Назвіть метал, який має найвищу температуру плавлення? Вольфрам

    12. Які метали можна запалити водою ( лужні)

    13. Як називають розчин брому ( бромна вода)

    14. Метал, солі якого містяться у морській воді й надають їй гіркуватого смаку ?( Магній)

    15. Що таке купоросна олія? ( концентрована сульфатна кислота)




  1. Валентність Літію? 1

  2. Відносна молекулярна маса води? 18

  3. Хімічно неподільна частинка речовини? Атом

  4. Позитивний іон ? Катіон

  5. Батьківщина пороху? Китай

  6. Елемент, що зміцнює зубну емаль? Кальцій

  7. Назвіть ім’я найнебезпечнішого ворога металів? Корозія

  8. Який неметал добувають з морських водоростей? (Йод)

  9. Хімічний посуд конічної або круглої форми? Колба

  10. Вода у твердому стані? Лід

  11. Який колір має універсальний індикатор у лужному середовищі? Синій

  12. Солі ортофосфатної кислоти називаються? Ортофосфати

  13. Він входить до складу води і вуглекислого газу? Оксиген

  14. Який камінь відіграв велику роль в історії хімії, хоча ніколи не існував? (Філософський)

  15. Яку речовину називають «соком життя»? Воду




  1. Валентність Оксигену? ІІ

  2. Відносна молекулярна маса вуглекислого газу? 44

  3. Скільки атомів у молекулі азоту? 2

  4. Реакція, що супроводжувана світлом і теплом? Горіння

  5. Хто перший склав витискувальний ряд металів? Бекетов

  6. Який метал названий «металом майбутнього»? (алюміній)

  7. Назвіть тверду сполуку Гідрогену? Лід

  8. Посудина для розтирання речовини? Ступка

  9. Яку горілку не стане пити п'яниця? Царську

  10. Який колір має фенолфталеїн у лужному середовищі? Малиновий

  11. Солі сульфідної кислоти називаються? сульфіди

  12. Який оксид за звичайних умов – рідкий? Вода.

  13. Як вода латинською мовою? Аква

  14. Безколірний отруйний газ,зо має запах тухлої риби й містить елемент Фосфор?

( Фосфін)

  1. Найважчий метал ( Осмій)




  1. Валентність Кальцію? ІІ

  2. Яка частина атома має позитивний заряд? Ядро

  3. Скільки атомів у молекулі вуглекислого газу? 3

  4. Заряджена частинка, в яку перетворюється атом? Іон

  5. Батьківщина порцеляни? Китай

  6. Через цей метал гинули цілі племена? Золото

  7. Якого газу найбільше в повітрі? Азоту

  8. Найлегший газ на Землі? Водень

  9. Обладнання для набирання сухих речовин? Шпатель

  10. Який лід під час плавлення не дає води? Сухий лід

  11. Солі сульфітної кислоти називаються? Сульфіти

  12. Що називають «сухим льодом»? твердий вуглекислий газ

  13. Яке «молоко» не можна пити? Вапняне

  14. Метал, що робить скло кришталем? ( Свинець)

  15. Який метал посідає перше місце у світі за обсягом виробництва? ( Залізо)



  1. Валентність Цинку? ІІ

  2. Скільки хімічних елементів відомо сьогодні? (114)

  3. Який об’єм, займає 1 моль газу за н.у.? 22,4 л.

  4. Хімічне явище інакше? Реакція

  5. Хто відкрив закон збереження маси речовин? М.В. Ломоносов

  6. Яким металом, можна писати на папері? (свинцем)

  7. Що «захищає» Землю від Космічних тіл? Озон

  8. Рідний брат алмазу? Графіт

  9. Прилад для вимірювання температури? Термометр

  10. Яка масова частка води в організмі людини? 65%

  11. Який колір має лакмус у нейтральному середовищі? Фіолетовий

  12. Солі силікатної кислоти називаються? Силікати

  13. Яка кислота міститься у газованій воді? Карбонатна

  14. 14.До складу яких елементів входить напій піратів? Хром, бром.

  15. Який метал називають «срібло із глини»? Алюміній



  1. Валентність Алюмінію? ІІІ

  2. Нейтральні частинки, що входять до складу ядра атома? (нейтрони)

  3. З чого складається тіло? Речовини

  4. Дуже швидка хімічна реакція? Вибух

  5. Який російський хімік був знаменитим музикантом? (Бородін)

  6. Який метал є найлегшим? (літій)

  7. Від якого дощу гинуть рослини? Кислотного

  8. Найтвердіша природна речовина? Алмаз

  9. Скляний прилад циліндричної форми для вимірювання об’ємів? Мірний циліндр

  10. Яка вода каламутніє від дихання? Вапняна

  11. Який колір має метилоранж у лужному середовищі? Жовте

  12. Солі хлоридної кислоти називаються? Хлориди

  13. Який оксид використовують для гасіння пожежі? СО2

  14. З яких мінералів виплавляють метали? Руди

  15. Цю речовинуШеєле назвав « вогняним повітрям» (Кисень)




  1. Валентність Флуору? І

  2. Як у давнину називали хімію? Алхімія

  3. Умовний запис складу речовини? Формула

  4. Негативно заряджений йон? Аніон.

  5. Хто ввів хімічні символи елементів? (Берцеліус)

  6. Рідкий у звичайних умовах метал? Ртуть

  7. Газ, що утворюється під час грози? Озон

  8. Який папір можне моментально змінити колір? Лакмусовий

  9. Вода в газоподібному стані ? Пара

  10. Який колір має фенолфталеїн у нейтральному середовищі? Безбарвний

  11. Солі карбонатної кислоти називаються? Карбонати

  12. Надлишок якого газу в атмосфері зумовлює парниковий ефект? СО2

  13. Який спирт не горить? Нашатирний

  14. Назвіть формулу кухонної солі? NaCl

  15. Який елемент має колір « індиго» ( Індій)




  1. Валентність Бору? ІІІ

  2. В якій країні виникло слово хімія? Єгипет

  3. Позитивна частинка ядра? Протон

  4. Що називається катіоном? Позитивний йон

  5. У прізвищі якого вченого дев'ять літер, з них чотири "о"? Ломоносов

  6. Які прості речовини за звичайних умов перебувають в рідкому стані? (бром, ртуть)

  7. Газоподібна природна суміш? Повітря

  8. Який неметал має найвищу температуру плавлення? графіт

  9. Хімічний нагрівальний прилад? спиртівка

  10. Який колір має лакмус у лужному середовищі? Синє

  11. Солі нітратної кислоти називаються? Нітрати

  12. Прості речовини з блиском? Метали

  13. Яку сполуку називають «негашеним вапном»? Кальцій оксид

  14. Речовина,незамінна для протигазу ( Вугілля)

  15. Що таке « палена магнезія? ( магній оксид)


Ведуча:

Підійшов час останнього конкурсу «Подумай та відгадай »

Завдання конкурсу.

Кожна команда отримує листок з ребусами, які має відгадати за а 1 хв.

До столів запрошуються команди під цифрою 4.

Дякую вам.



Ведучий: До столів запрошуються команди під цифрою 1.

Дякую вам.



Ведуча: До столів запрошуються команди під цифрою 2.

Дякую вам.



Ведучий: До столів запрошуються команди під цифрою 3.

Дякую вам.



Ведучий: От і закінчився наш « щасливий випадок» . Просимо журі підвести підсумки конкурсу.
Ведучий: А поки журі підраховує бали, ми пропонуємо вам трохи відпочити прослухавши гуморески та пісні від учнів нашої школи.
Ведучий: Слово для нагородження переможців конкурсу надається голові методоб’єднання Нікіфоровій Аллі Олександрівні.
Ведуча: Дорогі друзі! Сподіваємось ви отримали не лише позитивні емоції, від участі у цьому конкурсі, а й дізналися багато цікавого.

Ведучий: Хімію любіть, вивчайте,

Її ви завжди поважайте.



Ведуча: Вона бува гірка й димуча,

Але водночас і корисна і пахуча.



Ведучий: Без неї нам не їсти й не кататись,

Не вмитись і не одягатись.



Ведуча: В житті не обійтись без формул, без рівнянь

І без міцних хімічних знань.



Ведучий: Це треба завжди пам’ятати

Й старанно хімію вивчати.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка