ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ З ВСЕСВІТНЬОЇ ІСТОРІЇ
ДЛЯ 9 КЛАСУ
АВТОР-РОЗРОБНИК
ВЧИТЕЛЬ ІСТОРІЇ НВК №10
М.БЕРДИЧЕВА
КОЗІНСЬКИЙ В.Ф.
ЗМІСТ
-
ВСТУП………………………………………………………………….. 3
-
ТЕМА І. ВЕЛИКА ФРАНЦУЗЬКА РЕВОЛЮЦІЯ КІНЦЯ XVIII СТ. ЄВРОПА В ПЕРІОД НАПОЛЕОНІВСЬКИХ ВІЙН…………………6
-
ТЕМА ІІ. ЄВРОПА ТА АМЕРИКА ЗА ДОБИ РЕАКЦІЇ ТА РЕВОЛЮЦІЙ…………………………………………………………
-
ВІДПОВІДІ ………………………………………………………………………….14
Розроблені тестові завдання з всесвітньої історії дають можливість учителю перевірити знання учнів з предмету.
Завдання відповідають інформаційному матеріалу підручника з всесвітньої історії для 9 класу авторів Гісем О.В. і Мартинюк О.О., складені відповідно до параграфів і мають завершений логічний зміст.
ТЕМА І. ВЕЛИКА ФРАНЦУЗЬКА РЕВОЛЮЦІЯ КІНЦЯ XVIII СТ. ЄВРОПА В ПЕРІОД НАПОЛЕОНІВСЬКИХ ВІЙН
§ 1. Початок революції
§ 2. Розгортання революції
§ 3. Консульство та утворення Імперії Наполеона Бонапарта
§ 4. Крах Імперії Наполеона І. Віденський конгрес
ТЕМА ІІ.ЄВРОПА ТА АМЕРИКА ЗА ДОБИ РЕАКЦІЇ ТА РЕВОЛЮЦІЙ
§ 5. Велика Британія та Франція
§ 6. Німеччина та Італія
§ 7. Австрійська та Російська імперії
§ 8. Суспільно-політичні течії та рухи
§ 9. Революції 1848—1849 рр. у Європі
§ 10. Утворення незалежних держав у Латинській Америці
До пропонованого завдання дається 3 варіанти відповіді, один з яких правильний, наприклад:
Що стало наслідком чартистського руху: створення революційної ситуації; прийняття парламентом народної хартії; робітники отримали перший досвід боротьби за свої права.
Є завдання щодо хронологічності подій:
Розташувати ці режими в порядку приходу їх до влади: термідоріанський режим; якобінська диктатура; діяльність жирондистів.
Пропоновані матеріали включають 48 тестових завдань до кожної теми, розподілених по 12 питань, тобто кожному учневі пропонується відповісти на 2 блоки по 12 питань. Схема проведення тестів: І варіант (тест №1 і тест №2), ІІ варіант (тест №3 і тест №4) – 1 парта, далі ІІІ варіант (тест №2 і тест №3), ІV варіант (тест №4 і тест №1) – 2 парта. Таким чином, на одній парті у двох варіантах відсутні однакові завдання. Учні, які працюють за партою 2, виконують ті ж завдання, проте в іншій послідовності. Отже, можливість списування малоймовірна.
Якщо учень незадоволений результатом і хоче переписати тематичну роботу, йому можуть бути запропоновані завдання іншого варіанту.
У завданнях відсутні літери, якими позначають варіанти відповідей. Це зроблено для того, щоб, по-перше, унеможливити списування, по-друге, щоб учень, обираючи варіант відповіді, робив вибір свідомо, записуючи правильну, на його думку, відповідь.
До переваг такої форми роботи можна віднести наступне:
-
підготовка учнів до зовнішнього незалежного оцінювання;
-
швидкість оцінювання вчителем рівня навчальних досягнень учнів;
-
компактність завдань (пропоновані варіанти відповідей є короткими, 2 варіанти вміщаються на форматі А-4);
-
неупередженість і справедливість оцінювання (вчитель за алгоритмом просто фіксує кількість правильних відповідей і виставляє відповідний бал);
-
можливість оцінити відсутніх учнів на наступному занятті.
Система завдань дає можливість перевірити й оцінити рівень засвоєння учнями теоретичного матеріалу за програмою 9 класу в цілому. Запропоновані матеріали можуть також бути використані для цілеспрямованої тренувальної роботи з метою ефективної підготовки випускників до зовнішнього незалежного оцінювання з всесвітньої історії.
ТЕМА № 1
ВЕЛИКА ФРАНЦУЗЬКА РЕВОЛЮЦІЯ.
ЄВРОПА В ПЕРІОД НАПОЛЕОНІВСЬКИХ ВОЄН
Тест №1
-
ХІХ ст. – це століття становлення суспільства: аграрного; індустріального; постіндустріального.
-
Емансипація - це рух: за відміну рабства; жінок за свої права; рух за загальне виборче право.
-
Хто з французьких просвітителів пропонував ідею «освіченого абсолютизму»: Монтеск’є; Дідро; Вольтер.
-
Відповідно до першої конституції, Франція була: парламентською республікою; президентською республікою; обмеженою монархією.
-
Хто був лідером якобінців: Дантон; Марат; Робесп’єр.
-
Який із цих заходів запровадили якобінці: конституційна монархія; революційний календар; максимум заробітної плати.
-
Що характерно для внутрішньої політики часів консульства: гоніння на аристократів; ліквідація загального виборчого права; створення твердої централізованої влади.
-
У зовнішній політиці головним конкурентом Франції була: Росія; Велика Британія; Австрія; Пруссія.
-
Тільзитський мир: припинив війну між Францією та Великою Британією; закріпив завоювання Наполеона в Європі; відтворив Річ Посполиту.
-
Французька армія формувалась: на добровільних началах; існував рекрутський набір; була введена загальна військова повинність.
-
Вирішальна та найбільша битва російсько-французької війни відбулась: під Смоленськом; під Бородіном; під Малоярославцем.
-
За пропозицією якої країни був створений Священний союз: Австрія; Велика Британія; Росія; Пруссія.
Тест №2
-
Політична течія, прихильники якої виступали за свободу приватного підприємництва: консерватори; ліберали; радикали.
-
Яка категорія населення у Франції відносилась до першого стану: буржуазія; дворянство; духовенство.
-
Кому з французьких просвітителів належить ідея поділу влади: Монтеск’є; Дідро; Руссо.
-
Прихильників конституційної монархії у Франції називали: монтань’яри; жирондисти; фельяни.
-
Який державний орган провадив виконавчу владу періоду термідоріанського режиму: Рада п’ятисот; Рада Старійшин; Директорія.
-
Революція у Франції: закінчилась поразкою,бо встановлено монархію; закінчилось перемогою, бо ліквідовано монархію; закінчилась перемогою, бо ліквідовано старий порядок.
-
За конституції доби консульства: законодавча влада належала другому консулу; зберігалась республіканська форма правління; представники місцевого самоврядування обирались.
-
Наполеонівські війни: носили визвольний характер; поширювали революційні ідеї; велися в інтересах усього французького народу.
-
Проти якої країни був направлений декрет про континентальну блокаду: Росія; Велика Британія; Австрія; Пруссія.
-
В завойованих країнах Франція: насаджувала феодальні порядки; запроваджувала рівність громадян; ліквідовувала приватна власність.
-
Битва народів відбулась під: Парижем; Лейпцигом; Варшавою; Брюсселем.
-
Період «Ста днів» закінчився битвою: під Парижем; під Ватерлоо; під Верденом.
Тест №3
-
Політична течія, прихильники якої виступали за рішучий злам старого насильницьким шляхом: націоналісти; радикали; ліберали.
-
Напередодні революції у Франції селяни: були кріпаками; були вільними; були власниками землі.
-
Яка подія вважається початком французької революції: скликання Генеральних штатів; штурм Бастилії; оголошення Декларації прав людини і громадянина.
-
Яка країна не входила до першої антифранцузької коаліції: Австрія; Пруссія; Іспанія.
-
Яка подія вважається закінченням революції: страта короля; проголошення імперії; встановлення консульства.
-
Розташувати ці режими в порядку приходу їх до влади:термідоріанський режим; якобінська диктатура; діяльність жирондистів.
-
У Франції періоду консульства: проголошено право робітників на страйк; усі суперечки між робітниками і роботодавцями вирішувала поліція; держава давала закази підприємствам тільки невоєнного характеру.
-
Який з цих кодексів Наполеона був прийнятий раніше: Кримінальний; Цивільний; Комерційний.
-
Розставити в хронологічній послідовності: похід Бонапарта в Єгипет; встановлення термідоріанського режиму; встановлення консульства.
-
Де виникло таємне товариство карбонаріїв: Іспанія; Португалія; Італія; Німеччина.
-
Перше заслання Наполеона відбулось на: о. Єльба; о. Св.Олени; о. Корфу.
-
Відповідно до рішень Віденського конгресу: зберігались усі завоювання Франції; утворювалась незалежна Швейцарська конфедерація; утворювалась об’єднана Німецька держава.
Тест №4
-
Який термін можна вжити по відношенню до країн Сходу: урбанізація; традиційне суспільство; товарне виробництво.
-
Причина скликання Генеральних штатів: питання зміни форми державного правління; питання оголошення війни Великій Британії; питання нових податків.
-
Відповідно до Декларації прав людини і громадянина джерелом усієї влади є: національні збори; уряд; нація.
-
Внаслідок повалення монархії у Франції до влади прийшли: монтаньяри; жирондисти; фельяни.
-
Термідоріанський режим захищав інтереси: банкірів; аристократів; санкюлотів.
-
Внаслідок революції у Франції: утверджено станове суспільство; терор визнано єдиним засобом утвердження республіканського порядку; сформовано уявлення про націю, як єдине джерело влади.
-
Відповідно до конкордату;проголошувалась монополія католицької церкви; французьке духовенство призначалось папою римським; французьке духовенство приносило присягу республіці.
-
Битва,що поклала край амбіціям Наполеона щодо вторгнення у Велику Британію: Аустерліц; Трафальгар; Ієна.
-
В якій країні відбулася найбільша революція проти правління Бонапарта: Пруссія; Італія; Іспанія; Росія.
-
Головнокомандуючий російською армією: М.Кутузов; О.Тормасов; П.Багратіон.
-
Нова влада Бурбонів у Франції: залишила республіканський устрій; намагалась повернути дореволюційні порядки; повернула усі землі аристократам.
-
Які українські землі відійшли від Росії до Австрії: Холмщина; Підляшшя; Тернопільщина.
ТЕМА № 2
ЄВРОПА ТА АМЕРИКА ЗА ДОБИ РЕАКЦІЇ ТА РЕВОЛЮЦІЇ
,
Тест №1
-
Консервативна партія у Великій Британії захищала інтереси: земельної аристократії; фінансово-промислових кіл; робітників.
-
Що стало наслідком чартистського руху: створення революційної ситуації; прийняття парламентом народної хартії; робітники отримали перший досвід боротьби за свої права.
-
Що було спільного у Німеччині та Італії: республіканська форма правління; політична роздробленість; панування династії Габсбургів.
-
З історією якої країни пов’язаний термін «Рісорджименто»: Німеччина; Італія; Іспанія; Австрія.
-
Австрія за формою державного правління: конституційна монархія; абсолютна монархія; парламентська республіка.
-
Яка з цих організацій виникла пізніше: Союз благоденства; Союз порятунку; Північне товариство.
-
Представники цієї ідейно-політичної течії спирались на принципи традицій, спадковості, виступали за домінуючу роль церкви та держави: ліберали; консерватори; націоналісти.
-
Інтереси якого прошарку населення захищали комуністи: селян; робітників; буржуазії; дворянства.
-
Весна народів як явище почалось у: Франції; Австрії; Німеччині; Італії.
-
Революція в Австрії завершилась: утворенням парламенту; прийняттям конституції; ліквідацією і конституції та парламенту.
-
Перше успішне антиколоніальне повстання відбулось на:
о. Куба; О.Гаїті; о. Сан-Домінго.
-
Революція у Бразилії: зазнала поразки; перетворила Бразилію на республіку; встановила конституційну монархію.
Тест №2
-
Який з цих заходів здійснено ліберальною партією у Великій Британії: прийняття хлібних законів; знято заборону на утворення тред-юніонів; скасування рабства.
-
Які дії Бурбонів призвели до Липневої революції: встановлення конституційної монархії; виплата аристократам відшкодування; скасування Хартії 1914 року.
-
Яка країна відігравала провідну роль у Митному союзі: Австрія; Пруссія; Саксонія; Баварія.
-
Засновником і лідером «Молодої Італії» був: Д.Мадзіні; Д.Гарібальді; В.Джоберті.
-
Влада Австрії: активно впроваджувала нові капіталістичні відносини; постійно перешкоджала розвитку нових виробничих відносин; не втручалась в економічні процеси країни.
-
Відповідно до «Руської правди» П.Пестеля пропонувалось: встановлення республіки; конституційної монархії; утворення федеративного устрою.
-
Ідейно-політична течія, що поєднувала прихильників парламентаризму та свободи вільного підприємництва: консерватори; ліберали; націоналісти; соціалісти.
-
Автором «Маніфесту комуністичної партії» був: Р.Оуен; П.Прудон; К.Маркс; А.Сен-Симон.
-
Наслідком революції у Франції, у 1848 р. стало обрання президентом: Луї Наполеона Бонапарта; Луї Філіпа; Луї Кавеньяка.
-
Країна, що в рамкам Священного союзу придушила революцію в Угорщині: Пруссія; Росія; Австрія; Франція.
-
Який прошарок населення Латинської Америки очолив національно-визвольний рух: метиси; мулати; креоли; пеони.
-
Захід С. Болівара, що допоміг йому перемогти: проголошення республіки; допомога США; скасування рабства.
Тест №3
-
«Гнилі містечка» були ліквідовані внаслідок прийняття: закону для бідних; «актів для затикання рота»; парламентської реформи.
-
Внаслідок Липневої революції у Франції: влада перейшла до аристократії; була скасована монархія; завершено добу політичної реакції.
-
Найбільш рішуче на політичні зміни у Німеччині були налаштовані: робітники; селяни; студенти.
-
Яка з цих італійських держав наважувалась проводити незалежну політику: Ломбардо-Венеціанське королівство; Сардінське королівство; Неаполітанське королівство.
-
Найболючішою проблемою Австрії було питання: економічного розвитку; політичної еволюції; національно-визвольної боротьби.
-
Яке угруповання пропонувала теорію офіційної народності: слов’янофіли; західники; охоронці.
-
Р.Оуен,А.Сен-Симон; Ш.Фур’є були представниками течії: консерватизму; націоналізму; соціалізму.
-
Появу напряму націоналізму пов’язують з: французькою революцією; віденським конгресом; континентальною блокадою.
-
Конституція ІІ Республіки: надавала виконавчу владу президенту; виконавчу владу отримували Національні збори; ліквідувала загальне виборче право.
-
В якому з цих регіонів Італії революція була придушена останньою: Тоскана; Неаполь; Венеція; Папська область.
-
Лідером венесуельських патріотів був: Ф. де Міранда; С.Болівар; Х.Ф. де Сан-Мартін.
-
Яка країна мала найбільші колонії у Латинській Америці: Велика Британія; Франція; Іспанія; Португалія.
Тест №4
-
Внаслідок прийняття закону про бідних: платники податків отримали виборче право; обмежено тривалість робочого часу для жінок на фабриках; створювались робітничі будинки.
-
В економічному житті Франції: провідні позиції залишились за сільським господарством; створено потужну індустріальну державу; заборонена праця жінок і дітей на виробництві.
-
Ф.Ліст у Німеччині був засновником: німецької політичної економії; німецького економічного націоналізму; німецької класичної філософії.
-
В.Джоберті пропонував принцип об’єднання Італії: шляхом революції; спираючись на іноземні держави;створення держави за згодою її монархів.
-
Економічна система Росії ґрунтувалась на: ринковій економіці; кріпосницьких відносинах; самодержавстві.
-
О.Герцен, М.Огарьов; М.Петрашевський були представниками напряму: західників; соціалістів; слов’янофілів.
-
Суспільно-політична-течія, що заперечувала необхідність державної влади: соціалізм; анархізм; лібералізм.
-
Яке явище Ф.Енгельс вважав головною перешкодою для досягнення соціальної рівності: наявність класів; наявність приватної власності; існування держави.
-
Єдиним здобутком революції у Німеччині стало: проголошення парламентської республіки у Пруссії; утворення єдиної Німецької імперії; прийняття конституції Пруссії.
-
Характерним явищем для країн Латинської Америки було: наявність великих земельних володінь; існування фермерського сільського господарства; існування великої кількості дрібних селянських господарств.
-
Доктрина «Монро»: допомогла національно-визвольній боротьбі країн Латинської Америки; допомогла Іспанії; суттєво на демократичні процеси у Латинської Америці не вплинула.
-
Хто з цих діячів почав носити титул «Визволитель»: Ф.Д.Туссен Лувертюр; С.Болівар; А. де Ітурбіде; Ф. де Міранда.
ВІДПОВІДІ
ТЕМА І. ВЕЛИКА ФРАНЦУЗЬКА РЕВОЛЮЦІЯ КІНЦЯ XVIII СТ. ЄВРОПА В ПЕРІОД НАПОЛЕОНІВСЬКИХ ВІЙН
Тест №1
1. ХІХст. – це століття становлення суспільства: індустріального.
2. Емансипація – це рух: жінок за свої права.
3. Хто з французьких просвітителів пропонував ідею «освіченого абсолютизму»: Вольтер.
4. Відповідно до першої конституції Франція була: обмеженою монархією.
5. Хто був лідером якобінців: Робесп’єр.
6. Який з цих заходів запровадили якобінці: революційний календар.
7. Що характерно для внутрішньої політики часів консульства: створення твердої централізованої влади.
8. У зовнішній політиці головним конкурентом Франції була: Велика Британія.
9. Тільзитський мир: закріпив завоювання Наполеона в Європі.
10. Французька армія формувалась: була загальна військова повинність.
11. Вирішальна битва російсько-французької війни: під Бородіном.
12. За пропозицією якої країни був створений Священний союз: Росія.
Тест №2
1. Політична течія, прихильники якої виступали за свободу приватного підприємництва: ліберали.
2. Яка категорія населення у Франції відносилась до першого стану: духовенство.
3. Кому з французьких просвітителів належить ідея поділу влади: Монтеск’є.
4. Прихильників конституційної монархії у Франції називали: фельяни.
5. Який державний орган провадив виконавчу владу періоду термідоріанського режиму: Директорія.
6. Революція у Франції: закінчилась перемогою, бо ліквідовано старий порядок.
7. За конституції доби консульства: зберігалась республіканська форма правління.
8. Наполеонівські війни: поширювали революційні ідеї.
9. Проти якої країни був направлений декрет про континентальну блокаду: Велика Британія.
10. В завойованих країнах Франція: запроваджувала рівність громадян.
11. Битва народів відбулась під: Лейпцигом.
12. Другий прихід Наполеона закінчився битвою: під Ватерлоо.
Тест №3
1. Політична течія, прихильники якої виступали за рішучий злам старого насильницьким шляхом: радикали.
2. Напередодні революції у Франції селяни: були вільними.
3. Яка подія вважається початком французької революції: штурм Бастилії.
4. Яка країна не входила до першої антифранцузької коаліції: Іспанія.
5. Яка подія вважається закінченням революції: встановлення консульства.
6. Розташувати ці режими в порядку приходу їх до влади: діяльність жирондистів; якобінська диктатура; термідоріанський режим
7. У Франції періоду консульства: усі суперечки між робітниками і роботодавцями вирішувала поліція.
8. Який з цих кодексів Наполеона був прийнятий раніше: Цивільний.
9. Розставити в хронологічній послідовності: встановлення термідоріанського режиму; похід Бонапарта в Єгипет; встановлення консульства.
10. Де виникло таємне товариство карбонаріїв: Італія.
11. Перше заслання Наполеона відбулось на: о.Ельба.
12. Відповідно до рішень Віденського конгресу: утворювалась незалежна Швейцарська конфедерація.
Тест №4
1. Який термін можна вжити по відношенню до країн Сходу: традиційне суспільство.
2. Причина скликання Генеральних штатів: питання нових податків.
3. Відповідно до Декларації прав людини і громадянина джерелом усієї влади є: нація.
4. Внаслідок повалення монархії у Франції до влади прийшли: жирондисти.
5. Термідоріанський режим захищав інтереси: банкірів.
6. Внаслідок революції у Франції: сформовано уявлення про націю як єдине джерело влади.
7. Відповідно до конкордату: французьке духовенство приносило присягу республіці.
8. Битва, що поклала край амбіціям Наполеона щодо вторгнення в Англію: Трафальгар.
9. В якій країні відбулася найбільша революція проти правління Бонапарта: Іспанія
10. Головнокомандуючий російською армією: М.Кутузов;
11. Нова влада Бурбонів у Франції: намагалась повернути дореволюційні порядки.
12. Які українські землі відійшли від Росії до Австрії: Тернопільщина.
ТЕМА ІІ.ЄВРОПА ТА АМЕРИКА ЗА ДОБИ РЕАКЦІЇ ТА РЕВОЛЮЦІЙ
Тест №1
1. Консервативна партія у Великобританії захищала інтереси: земельної аристократії.
2. Що стало наслідком чартистського руху: робітники отримали перший досвід боротьби за свої права.
3. Що було спільного у Німеччині та Італії: політична роздробленість.
4. З історією якої країни пов’язаний термін «Рісорджименто»: Італія.
5. Австрія за формою державного правління: абсолютна монархія.
6. Яка з цих організацій виникла пізніше: Північне товариство.
7. Представники цієї ідейно-політичної течії спирались на принципи традицій, спадковості, виступали за домінуючу роль церкви та держави: консерватори.
8. Інтереси якого прошарку населення захищали комуністи: робітників.
9. Весна народів як явище почалось у: Франції.
10. Революція в Австрії завершилась: ліквідацією і конституції, і парламенту.
11. Перше успішне антиколоніальне повстання відбулось на: о. Гаїті.
12. Революція у Бразилії: встановила конституційну монархію.
Тест №2
1. Який з цих заходів здійснили ліберали у Великій Британії: скасування рабства.
2. Які дії Бурбонів призвели до Липневої революції: скасування Хартії 1914 року.
3. Яка країна відігравала провідну роль у Митному союзі: Пруссія.
4. Засновником і лідером «Молодої Італії» був: Д.Мадзіні.
5. Влада Австрії: постійно перешкоджала розвитку нових виробничих відносин.
6. Відповідно до «Руської правди» П.Пестеля пропонувалось: встановлення республіки;
7. Ідейно-політична течія, що поєднувала прихильників парламентаризму та свободи вільного підприємництва: ліберали.
8. Автором «Маніфесту комуністичної партії» був: К.Маркс.
9. Наслідком революції у Франції 1848 р. стало обрання президентом: Луї Наполеона Бонапарта;
10. Яка країна в рамкам Священного союзу придушила революцію в Угорщині: Росія.
11. Який прошарок населення Латинської Америки очолив національно-визвольний рух: креоли.
12. Який захід С.Болівара допоміг йому перемогти: скасування рабства.
Тест №3
1. «Гнилі містечка» були ліквідовані внаслідок прийняття: парламентської реформи.
2. Внаслідок Липневої революції у Франції: завершено добу політичної реакції.
3. Найбільш рішуче на політичні зміни у Німеччині були налаштовані: студенти.
4. Яка з цих італійських держав наважувалась проводити незалежну політику: Сардінське королівство;
5. Найболючішою проблемою Австрії було питання: національно-визвольної боротьби.
6. Яке угрупування пропонувало теорію офіційної народності: охоронці.
7. Р.Оуен, А.Сен-Симон; Ш. Фур’є були представниками течії: соціалізму.
8. Появу напряму націоналізму пов’язують з: французькою революцією.
9. Конституція ІІ Республіки: надавала виконавчу владу президенту.
10. В якому з цих регіонів Італії революція була придушена останньою: Венеція.
11. Лідером венесуельських патріотів був: С.Болівар.
12. Яка країна мала найбільші колонії у Латинської Америці: Іспанія.
Тест №4
1. Внаслідок прийняття закону про бідних: створювались робітничі будинки.
2. В економічному житті Франції: провідні позиції залишились за сільським господарством.
3. Ф.Ліст у Німеччині був засновником: німецького економічного націоналізму;
4. В.Джоберті пропонував принцип об’єднання Італії: створення держави за згодою її монархів.
5. Економічна система Росії ґрунтувалась на: кріпосницьких відносинах.
6. О.Герцен, М. Огарьов, М. Петрашевський були представниками напряму: соціалістів.
7. Суспільно-політична течія, що заперечувала необхідність державної влади: анархізм;
8. Яке явище Ф.Енгельс вважав головним для досягнення соціальної рівності: наявність приватної власності.
9. Єдиним здобутком революції у Німеччині стало: прийняття конституції Пруссії.
10. Характерним явищем для країн Латинської Америки було: наявність великих земельних володінь.
11. Доктрина «Монро»: допомогла національно-визвольній боротьбі країн Латинської Америки.
12. Хто з цих діячів почав носити титул «Визволитель»: С.Болівар.
|