Херсонська централізована бібліотечна система бібліотека – філія №21 для дітей «правовий світогляд»



Дата конвертації11.04.2016
Розмір83.8 Kb.
ХЕРСОНСЬКА ЦЕНТРАЛІЗОВАНА БІБЛІОТЕЧНА СИСТЕМА

БІБЛІОТЕКА – ФІЛІЯ № 21 ДЛЯ ДІТЕЙ

« ПРАВОВИЙ СВІТОГЛЯД»

Турнір правознавців

ХЕРСОН 2011

« ПРАВОВИЙ СВІТОГЛЯД»

Турнір правознавців

Бойченко Людмила Олексіївна

Бібліотекар І категорії

Херсонська ЦБС

Бібліотека – філія № 21 для дітей

Мета: Сприяти усвідомленню учнями відповідальності за майбутнє країни. Спрямувати пізнавальну активність на самовдосконалення, творчий зріст особистості. Сприяти формуванню правосвідомості підлітків.

Обладнання: Вислови видатних людей, нормативні документи, словарі.

«Цінність держави визначається її громадянами»

Дж. С. Міль

«Сьогодні діти – завтра народ»

В. Сухомлинський

«Найбільш вільною державою можна назвати таку, де люди мають всі людські та суспільні права, які тільки встановлено в світі»

Л. Українка

«Учитися жити по закону, поважати закон і виконувати його, людина повинна з малих літ, з сім’ї, дитячого садка, школи»

Є.М. Рибінський

Турнір проводиться в класі. Грають дві команди 6-8 класів. Команди можуть складатися з учнів одного класу або з різних класів. Після кожного туру підводиться загальний результат. В кінці туру оголошується переможець.



Ведуча: Шановні гості, вчителі, учні! Вітаємо вас на турнірі «Правовий світогляд».

Читець: Я маю право жити на землі,

Творити, дихати, учитись,

Примножувати багатство всі її,

Своєю Україною гордитись.

Я маю право на веселку й на весну,

На щедру осінь і на тепле літо,

На зиму, так безмежно чарівну,

І на лани із стиглим житом.

На золотаве сонце в небесах,

Що щедро Україну зігріває,

На соловейка спів в гаях

І на любов батьків, безмежну і безкраю.


Ведуча: Дитинство – найважливіший і неповторний період у становленні особистості. Саме в цей період людина потребує найбільшої уваги і захисту. Від ставлення до дітей, розуміння їх проблем, стану охорони дитинства залежить доля кожної людини і розвиток суспільства в цілому.

Найважливішим завданням є формування майбутнього країни, виховання вільних, відповідальних людей, гідних громадян своєї держави. Визначною характеристикою громадської зрілості є розвинена правосвідомість.

Права дитини закріплені у Міжнародному праві, зокрема в Декларації прав дитини (1959 р.) і Конвенції права дитини схваленої ООН 20.11.1989 р. (набула чинності для України з 27.09.1991р.)

Ви, учні, не повинні бути осторонь, оскільки молодь – це така сила, яка в змозі здійснити перетворення на краще і забезпечити більш справедливе майбутнє держави.



Ведуча: А зараз ми проведемо турнір «Правознавчий світогляд», де ви спробуєте побудувати майбутню Україну і показати свої знання в правовому світогляді.

Перший тур «Асоціативний соняшник». Кожна команда спробує скласти асоціативний соняшник. Якою ви уявляєте майбутню державу Україну? Запишіть свої асоціації на пелюстках соняшника. Хто більше і яскравіше напише, отримає 5 балів.



Ведуча: Журі оцінює перший тур. Другий тур – гра «Мікрофон». Символічний мікрофон передається від однієї команди до іншої. Яка з команд назве найбільше позитивних якостей майбутнього громадянина України, та й отримує – 3 бала. Час на відповідь – 2 хвилини.

Ведуча: Зараз журі оцінює другий тур, а ми переходимо до третього туру – гра «Розумний дипломат». Кожна команда повинна дістати з дипломату картку зі словом і пояснити його значення за допомогою словника. За правильну відповідь отримується 1 бал.

  1. Конвенція 1. Декларація

  2. Альтруїзм 2. Гуманізм

  3. Дискримінація 3. Референдум

Ведуча: Журі оцінює третій тур. Четвертий тур - конкурс «Правовий лабіринт». Завдання: на кожне запитання дається чотири варіанта відповіді, треба вибрати правильну. Час на роздум 2 хвилини. Максимальна кількість балів – 2б.

  1. Ти спізнився на урок і вчитель не впускає тебе до класу. Як ти

вчиниш?

а) підеш гуляти по школі;

б) звернешся до директора зі скаргою на вчителя;

в) попросиш вибачення і дозволу сісти на своє місце;

г) почнеш «качати» права, нагрубиш учителю і нахабно сядеш на своє місце.

2. Ти їхав на велосипеді і зачепив маленьку дівчинку, яка впала. Як ти вчиниш?

а) зупинишся та нагримаєш на неї, щоб не плуталась під

колесами, а гуляла на дитячому майданчику;

б) зупинишся, піднімеш, обтрусиш платтячко, поправиш бантик і

поїдеш далі;

в) зупинишся, піднімеш, обтрусиш платтячко і проведеш додому;

г) натиснеш на педалі, тільки тебе й бачили, сподіваючись на те,

що дівчинка тебе не запам’ятала.

3. Ти став свідком грабіжницького нападу: кілька злодіїв відбирають одяг і речі у перехожого. Що ти робитимеш?

а) почнеш голосно кликати на допомогу;

б) прийдеш сам на допомогу потерпілому;

в) зробиш вигляд, що нічого не помітив і порадієш, що злочинці

не на тебе натрапили ;

г) викличеш міліцію з найближчого таксофону, повідомивши

номер автомобілю злочинців.

4. Подрузі, яка прийшла до тебе в гості, дуже сподобалася, наприклад, симпатична вазочка, і вона просить тебе подарувати цю річ. Як ти вчиниш?

а) віддаси вазочку, не роздумуючи;

б) натякнеш подрузі, що з її боку це неделікатне прохання;

в) скажеш, що подумаєш, і забудеш про це;

г) порадишся з батьками і з їхнього дозволу подаруєш вазочку

подрузі на найближче свято чи день її народження.

5. На уроці хімії ти вирішив провести лабораторний дослід по-своєму. Колба тріснула і реактивом пошкоджено стіл. Учителька вимагає купити колбу та заплатити за пошкоджений стіл. Що ти робитимеш?

а) нічого не скажеш батькам, попросиш гроші на щось інше (книгу,

гру тощо) і виконаєш вимогу вчителя;

б) почнеш пропускати уроки хімії, щоб не зустрічатися з

учителькою;

в) скажеш про все батькам, а вони спробують вирішити цю

ситуацію з адміністрацією школи;

г) відмовишся від усього, скажеш, що не винен, що це зробив не ти,

а хтось інший, а стіл узагалі такий і був тощо.

6. Ти зайшов до роздягальні й побачив учня, який нишпорить по чужих кишенях. Як ти вчиниш?

а) покличеш друзів і ви разом потягнете «нишпорку» до директора

школи;


б) повідомиш про це вчителів, адміністрацію школи;

в) спробуєш сам затримати злодія і повернути все знайдене у нього

на місце;

г) перевіриш його кишені і забереш усе, що знайдеш, собі.

7. Твій однокласник запропонував тобі спробувати цигарку із «травкою», а ти свідомо не хочеш цього робити. Як ти виниш?

а) погодишся, щоб тільки не образити приятеля;

б) відмовишся та порадиш йому запропонувати комусь іншому;

в) відмовишся категорично і перестанеш з цим однокласником

спілкуватися;

г) не лише відмовишся, а й поясниш йому свою точку зору,

запросиш його до своєї компанії, щоб разом проводити вільний

час.


8. Ти повертаєш до бібліотеки пошкоджену книгу, і бібліотекар пропонує відшкодувати її вартість. Як ти вчиниш?

а) скажеш, що тебе не попередили при записі в бібліотеку, що ти

не лише за загублену, а й за пошкоджену книгу ти несеш

відповідальність і відмовишся;

б) відмовишся, посилаючись на те, що книгу пошкодив попередній

читач;


в)запропонуєш відремонтувати книгу і при можливості подаруєш

бібліотеці книгу з власного зібрання з дозволу батьків;

г) перестанеш відвідувати бібліотеку.
Ведуча: Журі оцінює четвертий тур, а ми, щоб актуалізувати все що ви знаєте по праву, проведемо розумову вікторину у вигляді клоуз – тесту.


  1. Державною мовою нашої країни є … (українська)

  2. Основний закон України – це … (Конституція)

  3. Гербом України є … (тризуб), що означає … (воля)

  4. Документ, що затверджений у 1989 році ООН про права дитини це … (Конвенція)

  5. Політична і правова належність до певної держави це … (громадянство)

  6. Повноважний представник народу в органах влади є … (депутат)

  7. Вищим органом законодавчої влади України є … (Верховна рада України)

  8. Форма правління, при якій на чолі держави стоїть одна особа це … (монархія)

  9. День Конституції ми святкуємо … (28 червня)

  10. Автором першої в історії українського народу Конституції був … (Пилип Орлик)

  11. Величальна пісня, що лунає під час урочистих зібрань і великих свят це… (гімн)

  12. Президентами України в різні часи були… (М. Грушевський, Л. Кравчук, Л. Кучма, В. Ющенко…)

  13. Державним гімном України є пісня… («Ще не вмерла Україна»)

  14. Якби ви були юристами, то як кваліфікували б злочин, про який йдеться у народних прислів’ях:

«Без дозволу взяв, нікому не сказав» (крадіжка)

«І той крав, що крав, і той, що варив» ( не сприяння слідству)



  1. Як називається літературний твір про скоєний злочин та його розслідування? (детектив)

  2. Вік, з якого громадянин несе кримінальну відповідальність? (18 років)

  3. Який документ захищає права дитини? (Конвенція про права дитини)

  4. Головний документ дитини до 16 років? ( свідоцтво про народження)

  5. Чим захищають права і свободи кожної людини? (Конституція)

  6. Хто в Україні є гарантом прав і свобод людини? (Президент)


Ведуча: Слово для підбиття підсумків турніру «Правознавчий світогляд» та нагородження переможців надається голові журі.

Дякуємо за участь у турнірі!


Використана література:



  1. Пометун О.Л. Практичне право: навч. посібник для 8(9) кл. серед загальноосв. навч. закл. (За ред. О.І. Пометун). – К.: Генеза, 2001. – 168с.

  2. Юридичні терміни. Тлумачний словник/ В.Г.Гончаренко, П.П.Андрушко, Т.П.Базова та ін.: за ред. В.Г.Гончаренка. – 2-ге вид. – К.:Либідь, 2004. – 320с.

  3. Кушнір А.П. Ви маєте право на життя// Позакласний час. – 2009. - №21-22. – С.67-69

  4. Знай закон змолоду// Позакласний час. – 2008. - №9. – С.86

  5. Гавриленко О.О. Мої права – моє життя// Шкільна бібліотека. – 2009. - №1. – С.56-59


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка