Година спілкування «Ти маєш право, але ти маєш і обов’язки»



Скачати 39.79 Kb.
Дата конвертації02.05.2016
Розмір39.79 Kb.
Година спілкування

«Ти маєш право, але ти маєш і обов’язки»

Для молодших школярів

Автор – Г.І.Іщенко, учитель

початкових класів Миронівського НВК

Мета: закріплювати знання про права людини.

Завдання: формувати правові знання школярів, почуття власної гідності;

розвивати навички співпраці та взаємодопомоги;

виховувати любов до Батьківщини, впевненості в собі..

Обладнання: мікрофон, тематичні малюнки, ілюстрації.

ХІД ЗАХОДУ

І. Організація класу Країн на світі є чимало —

Великі, дружні і малі.

Ми ж вирушаємо у Право —

Країну мрій людей всіх на Землі.

Хоч не знайдеш її на карті.

Вона порадник добрий у житті.

Дає знання громадянина

Заради спільної мети:

Щоб розквітала ненька Україна —

Велика, рідна, мила Батьківщина.









ІІ. Повідомлення теми і мети заходу

В яку країну ми будемо сьогодні подорожувати? (в правову країну).

Діти, темою нашого виховного заходу є: «Права та обов’язки учнів». Мені цікаво, а чи знаєте ви, діти, свої права, які з них ви можете назвати.(учні відповідають, вчитель уважно слухає та корегує по неохідності відповіді). Добре, ви знаєте деякі свої права, та я можу доповнити ваші відповіді.

Ось, наприклад, ви маєте право :

- брати участь у олімпіадах, виставках, конкурсах тощо;

- на безпечні і нешкідливі умови навчання, виховання та праці;

- на відпочинок під час перерв, в неділю, святкові та канікулярні дні;

- на ввічливе ставлення до себе;

- на вільний вибір школи;

- на відкриту оцінку своїх знань, отримання об’єктивної оцінки із предметів;

- на забезпечення якісним харчуванням;

Отже, з правами ми розібрались, а ось чи знаєте ви свої обов’язки? (учні говорять свої відповіді. Вчитель пояснює та доповнює їх). Ну все, що ви сказали, вірно, але я доповню ваші відповіді.

Отже, ви зобов’язані:

- отримувати знання, вміння, навички;

- бережливо ставитися до державного, громадського і особистого майна;

- дотримуватися правил особистої гігієни;

- піклуватися про своє здоров’я і безпеку свого життя і однокласників;

- дотримуватися чистоти і порядку в приміщенні та тереторії закладу;

- не пропускати уроки, не запізнюватися на заняття;

- приходити до школи охайним, в шкільній формі;

- бути ввічливим у спілкуванні з учителями, з повагою ставитися до батьків, проявляти милосердя, турбуватися про молодших.

(вчитель вказує те що не назвали учні, доповнює їхні відповіді)



Окрім прав та обов’язків, ви маєте чіткі заборони:

-допускати прояви грубості, вульгарності;

-використовувати піротехнічні вироби;

-псувати державне, громадське та державне майно.

(вчитель пояснює кожне твердження, спілкується з учнями).

Для закріплення цих правил ми проведемо декілька конкурсів.



І конкурс

«Розминка»

Давайте на початку пригадаємо які права дітей ви вже знаєте?

Діти за малюнками – знаками називають ті права дітей, які вони вже вивчили.

ІІ конкурс

«Проаналізуй малюнки»

Продивіться ці малюнки і скажіть, чи порушуються тут права дітей?



ІІІ конкурс

« Інтерв’ю»

Ви непогано знаєте свої права , але ж не можна забувати і про обов’язки… Назвіть, які обов’язки є у вас в школі, вдома…

Тож пограємося в журналістів… Перед вами питання , на які ви повинні відповісти після трихвилинної підготовки.

- Чи доводилося вам порушувати свої обов’язки?

- Які саме?

- Чому ви так вчинили?

- Які наслідки ваших вчинків ви побачили?

- Який висновок ви для себе зробили?

Цікаві відповіді. Ви гарно попрацювали у ролі журналістів.

ІV. Підсумок заходу

Учитель. Сьогодні ми, діти, говорили про правила і їх значення у житті людини. Кожна людина – неповторна , індивідуальна… Дуже важливо бачити в людині її найкращі риси характеру!



ВИКОРИСТАНА ЛІТЕРАТУРА

  1. Білоус Д. Диво калинове: Вірші: Для мол. та сер. шк. віку / Худ. О.І.Кошель. – К.: Веселка, 1988. – 158 с.

  2. Ващенко Г. Загальні методи навчання: Підручник для педагогів. – К.: Українська Видавнича Спілка, 1997. – 441с.

  3. Вишиванка на свято: Збірка сценаріїв для організації позакласної виховної роботи з учнями школи І ступеня / Єщенко О.Л., Колумбет Н.Є., Коляда С.В., Кравченко Т.Д., Мартиненко Н.М., Невідомська Н.Ф., Петровська Т.В.; Уклад. Т.В.Петровська. – К.: Альтерпрес, 2006. – 100 с.

  4. Владимирська Г., Владимирський П. Мистецтво ігрового виховання. – Тернопіль: Богдан, 2006. – 158 с.

  5. Години спілкування в початковій школі / Упоряд. О.Кондратюк, О.Кравчина. – К.: Вид. дім „Шкіл. світ”: Вид. Л.Галіцина, 2006. – 120 с.

  6. Права дитини: Збірник документів / Упоряд. В.В.Усенко. – Львів: “Оксарт”, 1995. – 109 с.

  7. Система громадянського виховання в школі / Упоряд. Ж.Сташко. – К.: Вид. дім „Шкіл. світ”: Вид. Л.Галіцина, 2006. – 128 с.

  8. Тарасенко Г.С. Паросток. Методика гуманістичного виховання молодших школярів засобами природи. 1-4 класи: Посібник для вчителя. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2003. – 144 с.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка