Формування духовного та психологічного середовища людини Фоміна Л. В., Кулікова І.І. Кафедра української мови, основ психології та педагогіки



Скачати 22.86 Kb.
Дата конвертації15.04.2016
Розмір22.86 Kb.
Формування духовного та психологічного середовища людини
Фоміна Л.В., Кулікова І.І.

Кафедра української мови, основ психології та педагогіки

Процес формування духовного суспільства передбачає вирішення питання щодо виховання особистості, яка здатна активно пізнавати довкілля, впливати на нього, творити його. У силу цього особлива увага на заняттях з курсу ,,Основи психології та педагогіки’’ концентрується на вивченні та формуванні образу людини.

Образ людини − одна з найбільш важливих проблем у філософії, психології, педагогіці. Він зосереджує увагу на проблемах особистості, її психологічних векторів, екзистенційних станів, усвідомлення відповідальності за творення себе й навколишнього світу. Внутрішній світ людини не лише проявляться безпосередньо в поведінці, але й включає в себе багатство думок, образів, почуттів, бажань, що притаманні людині, яка переживає й виступає єдиним джерелом знань про них. Важливе місце також посідають соціально-психологічні аспекти. Не дивлячись на те, що людина створена природою, але творить людину суспільство. Людина більшою мірою формує духовне та психологічне середовище, у якому вона живе. Уявлення про саму себе, яке складається в результаті самосприйняття й самооцінки, виконує також функцію побудови стратегій поведінки в діяльності й розвитку. Таким чином, має здатність впливати на власну духовність.

Життя сучасної людини дуже активне, воно насичене постійно подіями, які накладають свій відбиток на життя молодої людини. Молода ж людина, а особливо студент першого курсу, не завжди чітко уявляє собі студентське життя. Студент інколи може впадати в крайнощі, або дуже старанно підходити до кожного виду діяльності в університеті чи, навпаки, сподівається, що він усе зможе підготувати, але лише напередодні модульних контролів із дисциплін. І в першому, і в другому випадку таке ставлення до навчання може призвести до порушення психологічного балансу здоров’я молодої людини, яка не завжди може чітко диференціювати навчання та відпочинок. Згідно з дослідженнями найважливішим фактором розвитку молодої людини є формування не лише всебічно розвиненої особистості, але й соціалізація її з позиції духовного та суспільного життя. Не слід забувати й про протиріччя, які, на жаль, часто можна зустріти в молодих людей. Вони викликані процесами дегуманізації, зневірою, економічною нестабільністю.

Великий вплив на студента мають своєрідності поведінки інших студентів, їх уміння управляти своїми емоціями та вибором. Слід наголосити, що емоційно-чуттєва сфера досягається засвоєнням естетичного досвіду людства та його подальшим розвитком як засобом власного самовизначення.

Необхідно наголосити на тому, що адаптація студента співвідносна з процесом соціалізації. Саме шляхом адаптації в процесі соціалізації формуються найбільш цінні ознаки та риси студента, котрі дають можливість правильно навчатися, відпочивати та врешті-решт жити.



Отже, соціально-психологічні аспекти є важливою складовою формування не лише світоглядних позицій студента, але і його здорового способу життя.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка