Дошкільний навчальний заклад № 2
санаторн6ого типу туберкульозного профілю
Прилуцької міської ради Чернігівської області
Освітній проект:
“Гра – це іскра, що запалює вогник
допитливості і любові до знань”.
В.Сухомлинський І. Реєстраційна картка до проекту Назва: Сюжетно-рольові ігри в д/с
Автор: Половецька С. О., вихователь — методист.
Характеристика проекту:
-
за метою проектної діяльності – творчий;
-
за кількістю учасників – груповий
-
за тривалістю – довготривалий
ІІ. Анотація
Гра – це іскра, що запалює вогник
допитливості і любові до знань”.
В.Сухомлинський
Вічність – то дитина, що бавиться грою”
Геракліт
Проект “Сюжетно-рольові ігри в д/с” спрямований на реалізацію мети формування всебічно розвиненої особистості на етапі дошкільного дитинства. Автори проекту переконані, що “гра – особлива форма самостійної діяльності дитини, у грі починається моральний та розумовий розвиток дитини, а головне – становлення особливості. Саме тому грі необхідно приділяти увагу з ранніх років. Вона допоможе набути знань, умінь, навичок. Гра відіграє важливу роль у розумовому, естетичному фізичному вихованні дошкільника.
У ході реалізації проекту будуть проведені такі найголовніші заходи:
-
Цільові прогулянки до аптеки, поліклініки. Екскурсія в мед кабінет д/з.
-
Творчі зустрічі з бібліотекарем, перукарем, продавцем, лікарем.
-
Заняття в гуртку “Разом з татком”.
-
Конкурси “Чия професія найважливіша”.
-
Виставки дитячих атрибутів до ігор.
Очікувані результати:
-
всебічний розвиток особистості дитини-дошкільника через залучення до гри;
-
підвищення дитячої цікавості до гри; ставлення до гри як до системи навчання і виховання дошкільнят;
-
бажання приймати участь у грі;
-
поповнення ігрового кутка сюжетно-рольовими іграми в групі і дома;
-
активна участь батьків і дітей у різноманітних заходах груп та д/з.
Учасники проекту: вихованці середньо-старшої групи, вихователі батьки.
ІІІ. Опис проекту.
Проблема, на вирішення якої спрямовано проект.
Гра – це творче відображення дійсності. У грі дитина не прагнуть до точного копіювання, а вносять у гру власну видумку, фантазію. Гра є засобом уточнення і збагачення знань. Вона має колективний характер. У грі діти вступають у взаємні стосунки, співпереживають, допомагають один одному, підпорядковують свої бажання бажанням колективу.
Гра – невід’ємний від людського існування вид діяльності, у процесі якої відбиваються і закріплюються уявлення про навколишній світ, формуються навички, необхідні для успішної праці, виховуються організаторські , творчі здібності. Вона стимулює наполегливість, тренує увагу, збагачує пам’ять. Першим вченим, що намагався систематизувати вивчення гри був німецький вчений Гросс. Він вважав, що гра є несвідомою підготовкою молодого організму до життя.
Бюллер твердив, що весь зміст гри полягає в тому задоволенні, яке вона дає дитині. Але при цьому лишилася нерозкритою причина, що породжує в дітей почуття радості від гри.
Першим хто по-іншому підійшов до пояснення природи гри був російський вчений Г.В. Плеханов. Він твердив, що гра виникає у праці.
На поч. ХХ ст. – принципово новий підхід до пояснення гри. Такі психологи як А. Нікорський, П.Ф. Лесгарт, К.Д. Ушинський – висловлювалися за своєрідність гри, як справді людської діяльності.
В 20-30 роки, такі вчені як Є.А.Фльоріла, Є.І.Тихеєв, Є.А. Аркін вважали, що гра є важливим засобом всестороннього виховання.
В 50-60 р. А.С.Макаренко писав: “Гра має важливе значення в житті дитини, має таке саме значення, як для дорослих діяльність, робота, служба. Якою дитина в грі, такою переважно вона буде в роботі, коли виросте. Тому виховання майбутнього діяча проходить саме в грі”.
Мета проекту
-
через гру навчити дітей бачити та цінувати красу навколишнього світу, життя, мистецтва, природи;
-
прищеплювати їм найважливіші цінності християнської моралі, етики і моралі;
-
розвивати творчі та мовленнєві здібності;
-
формувати себе як особистість;
-
виховувати бажання гратися;
-
сприяти налагодженню тісної взаємодії педагогів, батьків і дітей.
Завдання проекту:
-
Започаткувати акцію “День добрих справ”.
-
Практикувати щомісячний День “У нас в гостях Грайлинка”.
-
Створити гурток “Веселі і кмітливі”.
-
Конкурси атрибутів до ігор.
-
Влаштовувати круглий стіл “Яка гра мені до вподоби”.
-
Організувати День відкритих дверей для батьків.
ПЛАН
реалізації проекту
№ п/п
|
Заходи
|
Термін
|
Виконавці
|
Прогнозовані результати
|
1
|
Зустріч авторського колективу з батьками
|
Жовтень
|
Вихователі
|
Ознайомлення з метою проекту
|
2
|
Робота з атрибутами до ігор
|
Жовтень
|
Вихователі
|
Підбір атрибутів, розширення знань стосовно теми проекту
|
3
|
Регулярні зустрічі учасників проекту
|
Впродовж року
|
Вихователі
|
Розподіл і уточнення обов’язків. Планування роботи
|
4
|
Анкетування батьків
|
Листопад
|
Вихователі
|
З’ясування цілей виховання. Ставлення до сюжетно-рольової гри
|
5
|
Впорядкувати всі атрибути до сюжетно-рольових ігор
|
Листопад
|
Вихователі
|
Для використання в роботі з дітьми
|
6
|
Консультації для батьків:
|
Грудень
|
Вихователі
|
Створення центру сюжетно-рольової гри вдома
|
|
- Організація центру сюжетно-рольової гри вдома;
|
|
|
Розширення знань батьків про гру
|
|
- Як викликати у дітей цікавість до гри;
|
|
|
|
7
|
Започаткувати акцію “День добрих справ”
|
Грудень
|
Вихователі
|
Залучити батьків до співпраці
|
8
|
День гри “ У нас в гостях Грайлинка”
|
Січень
|
Вихователі
|
Оформити в групі аптечку швидкої допомоги.
|
|
- екскурсії в мед кабінет, на кухню
|
|
Вихователі
|
Розширити знання дітей про працю в сфері обслуговування
|
|
- цільові прогулянки до аптеки; поліклініки
|
|
Вихователі
|
Виховувати повагу до професії
|
9
|
Поновлення атрибутів до інших сюжетно-рольових ігор “Сім’я”, “Бібліотека”, “Перукарня”, та інші транспорт
|
Січень
|
Вихователі діти сер.-ст.гр.
|
Розвивати творчість дітей
|
10
|
Організація гуртка “Веселі і кмітливі”
| Лютий |
Вихователі
|
Залучити дітей до трудової діяльності. Бережне ставлення до атрибутів
|
11
|
Конкурс для батьків і дітей
|
Березень
|
Вихователі
|
Формувати уявлення про користь професії
|
|
- “Всі професії важливі вибирай на смак”
|
|
Вихователі
|
|
12
|
Зробити альбом фотографій дітей в ролях
|
Квітень-травень
|
Вихователі
|
Співпраця з родинами
|
Результати проекту:
-
Створення та збагачення ігрових центрів в групах і дома.
-
Збагачення освітньо-виховного середовища.
-
Поглиблення знань батьків про значення сюжетно-рольових ігор.
-
Розвиток інтересу дітей до ігор.
-
Бажання дітей гратися самостійно.
Конспект проведення
Додатки:
Сюжетно-рольові ігри “Всі професії хороші вибирай на смак”. |