Додавання та віднімання десяткових дробів



Скачати 57.35 Kb.
Дата конвертації30.04.2016
Розмір57.35 Kb.


План-конспект уроку-подорожі

з математики в 5 класі

проведеного ___________
Кислюк Ольги Олександрівни
Тема: Додавання та віднімання десяткових дробів

Тема. Додавання і віднімання десяткових дробів

Мета: закріпити знання загальних правил додавання і віднімання десяткових дробів; розвивати вміння та навички розв’язувати вправи; виховувати культуру запису та читання.

Тип уроку: застосування знань, навичок та вмінь

Методи: ігровий, розповідь, пояснення, вправи, групова робота, ілюстративно-демонстраційні

Хід уроку

1. Організаційний момент

Вчитися можна тільки весело…

Щоб перетравлювати знання,

потрібно поглинати їх з апетитом.

А. Франс.
Сьогодні у нас з вами цікавий урок математики. Ми відправимося у подорож по Математичному океану в країну Десяткових Дробів. Але хто ж з нами, на жаль, не відправиться у подорож (звіт чергового про відсутніх)?

2. Перевірка домашнього завдання

834

1)10,5 2)10,35 3)20,2 4)1,552 5)19,091 6)94,5.

836

1)2,5 2)9,77 3)5,22 4)14,37 5)3,622 6)20,66.
3. Повідомлення теми, мети уроку і мотивація навчальної діяльності учнів

Під час подорожі ми будемо розв’язувати різні завдання. А за правильні відповіді, виконані завдання, будете отримувати кораблики і в кінці уроку визначимо, хто найкраще здійснив подорож Математичним океаном.

Отже, яку мети ви перед собою ставите? Чого ви повинні навчитися, чого досягти?

Ось перед вами карта цього океану.





4.«Підготовка до експедиції». Актуалізація опорних знань.

Аукціон розпродажу путівок

1. Який дріб називається десятковим?

2. Як можна порівняти два дроби?

3. Як округлюють дроби до десятих, сотих, тисяч?

4. Як додати два десяткових дроби?

5. Як відняти два десяткових дроби?


Усні вправи

  1. При виконанні завдань експедиції необхідно вміти перевіряти себе. А раптом помилка? Чи вміємо знаходити помилки?

– Назвіть числа які тут записано. Чи вірно виконано запис? (Старт)

1 = 1,07; 5 = 56,4; 0,3 = ; 1,037 = 1



(Ні, ні, ні, так)

  1. – А чи зможемо ми «покрутити штурвал»? (Старт)

Самостійно спробуйте це зробити. А потім переконайтеся, що ваш сусід по парті готовий до подорожі. Якщо ні, тобто він допустив помилку, то допоможіть йому її виправити. На це завдання вам даю 3-4 хв.


1)7,2 7,37 8,3 11,25 2)4,8 4,63 3,7 0,75

Ось ми з вами і розпочали наш старт. Отже, підведемо перші підсумки. До експедиції готові? – Готові! Тож у путь!



  1. – А раптом виникне необхідність обчислити швидкість за течією чи проти течії? Потренуймося!

Задача.(Мис Задачний)

1.Швидкість човна в стоячій воді – 16,3 км/год; швидкість течії – 2,3 км/год. Знайдіть швидкість човна проти течії. (14 км/год)

2.Швидкість човна проти течії річки дорівнює 18,8 км/год, а його власна швидкість – 20,2 км/год. Знайдіть швидкість течії і швидкість човна за течією річки. (1,4 км/год і 21,6 км/год)

Добре, молодці, з цим завданням впоралися.



  1. А чи зможемо швидко бігти по математичних східцях або, як кажуть моряки, по трапу? Будь-ласка, капітан, покажіть приклад для усіх!

0,11 0,1 1,7 5,7 11

Отже, можна зробити висновок, що капітан з командою, добре готові до подорожі.


5. Відпрацювання вмінь і навичок

  1. – Отже, подорож почалася. Ми відправляємося на острів Обчислювальний. Та, на жаль, папірець з завданням впав у воду. Деякі цифри розмилися. Чи зможемо ми тепер порівняти ці числа?

**,7 і *,5 6,3** і 6,82 7,47*** і 7,48**

> < <

Зробимо підсумок, перші перешкоди на острові подолали!



  1. – Подорож продовжується. Але нова несподіванка. На морі шторм. Корабель так розкачало, що при записі дій додавання та віднімання цифри опинились на інших місцях. Необхідно перевірити правильність виконання дій.




Як виконуємо додавання та віднімання? За чим необхідно слідкувати при письмовому додаванні та відніманні?

(1) переставити кому, отримаємо 52, 2) дописати нуль, 3) 9 перемістити вгору)


6. Хвилина відпочинку

Ви молодці зуміли справитися і з цим завданням. Отже, ви дійсно засвоїли правила додавання та віднімання десяткових дробів. А зараз перед нами острів Відпочинку тому давайте відпочинемо.

Діти встали, руки вгору,

руки так, помахали як вітряк.

Потягнулись і прогнулись,

раз присіли, два стрибнули.



  1. – Шторм затих і ми можемо перейти до виконання нового завдання: обчислити («виміряти») температуру води і повітря.

Але нагадую вам про необхідність бути уважними, адже неуважність приводить іноді до жахливих наслідків.

Одна з американських ракет відійшла від курсу і була знищена по команді з Землі тому, що в колонці цифр програми її польоту замість цифри 7 стояла цифра 1.

7,32 + (56,72 – 36,329) = 27,711 56,42 – (7,42 + 16,248) =32,752

t0 води t0 повітря

Давайте поміркуємо, чого ми досягли на цьому етапі нашої подорожі.


  1. – Перед нами острів Чисел і нове завдання. Необхідно знайти невідоме число у рівнянні, а як воно називаються?

1)15,62+х=20 х=4,38

2)9,57-х=7,268 х=2,302

3)х-36,76=19,24 х=56

Або


1)35,7 – (х + 4,74) = 9,28 х=21,68 (26,42)

2)(7,3 – х) + 3,87 = 4,52 х=6,65 (0,65)

3)(1,34+х)-58,3=4,26 х=61,22 (62,56)
Отже, чого ми навчилися? (Розв’язувати рівняння і знаходити невідомі числа – корені рівняння)


  1. З завданням успішно справились. Можна було б перейти до виконання наступного завдання експедиції, але на жаль перед нами рифи і нам необхідно вдало обійти їх.

Задача. Найбільша глибина Тихого Океану 11,022 км, Атлантичного – на 2,594 км менша, Індійського – ще на 0,978 км менша. Яка найбільша глибина Індійського океану?

  1. Рифи позаду і ми можемо приступити до завершального етапу експедиції.

А ось тепер перед вами постає нове завдання на бухті Закодована: потрібно впоратися з кодованими завданнями. Вам пропонуються завдання і відповіді до них. Вам необхідно правильно розв’язати поставлені завдання. І пам’ятайте, до кожного завдання є правильна відповідь. Якщо ви її не отримали, отже, ви розв’язали завдання неправильно. Коли всі завдання виконані, то ви пишете відповідь у вигляді коду. Наприклад, ви отримав відповіді 1-2) 2-3) 3-1) 4-6). Тоді отримаєте код – 2316.

Наприклад, карточка № 1

27,3-2,06=a,

4,3+a-3,04=b,

13+b+11,2=c,

(a+b)-c=d.

1)1,04 2)23,5 3)25,24

4)50,7 5)2,67 6)26,5

Ну ось і все, ми подолали з вами останню перешкоду і добралися до порту Перемоги. Отож, ми можемо сказати, що завдання експедиції виконали повністю і ми готові до нових випробувань, які чекають нас на наступному уроці.
7. Домашнє завдання

Мерзляк: § 30, № 842 або 853, або задача від мудрої сови № 875.



8. Підсумок уроку

Чи цікава була подорож? Чи виконані завдання нашої експедиції?





База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка