Додавання і віднімання десяткових дробів



Скачати 34.19 Kb.
Дата конвертації30.04.2016
Розмір34.19 Kb.
Урок з математики у 5 класі

вчитель Коваленкова Світлана Миколаївна

спеціаліст І категорії

Ганнівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

Петрівської районної ради Кіровоградської області
Тема: Додавання і віднімання десяткових дробів

Мета: Систематизувати основні знання учнів про десяткові дроби та дії над ними(додавання і віднімання). Перевірити, як учні засвоїли теоретичний матеріал та як вміють застосовувати його на практиці: записувати звичайний дріб у вигляді десяткового, виконувати наближені обчислення, додавати та віднімати десяткові дроби, розв’язувати рівняння та текстові задачі.

Тип уроку: вдосконалення знань, умінь і навичок.

Епіграф уроку: «Разом навчатися не тільки легше й цікавіше, але й значно ефективніше»

План уроку:

  1. Організаційний етап

  2. Перевірка домашнього завдання

  3. Актуалізація опорних знань учнів

  4. Застосування знань, умінь і навичок

  5. Підсумки уроку

  6. Домашнє завдання

Хід уроку

  1. Сьогодні на уроці ми проведемо дослідницьку роботу

«Як десяткові дроби допомагають нам розв’язувати практичні життєві задачі та вивчати математику?»

Ми живемо в світі не цілих, а дробових чисел, які називаються раціональними. І для того, щоб, наприклад, записати вік, зріст, масу людини, ми користуємось десятковими дробами. Життєві ситуації, які оточують нас у реальному житті, можна звести до розв’язування різних математичних задач. А для цього необхідно навчитись їх розв’язувати.



  1. Перевірка домашнього завдання

А) Засвоєння учнями теоретичного матеріалу – правила додавання і віднімання десяткових дробів.

Б) Розв’язування №№ 1241, 1245, 1251.

Відповіді: №12411) 10.1 2) 0.6; 3) 0.93; 4) 8.88.

12451) 103.412; 2) 65.502; 3) 138.817; 4) 291.0253.

1251 - 1) 113.293; 2) 997.08 3) 27.929 4) 2885.79.


  1. Актуалізація опорних знань учнів

Математичний диктант.

  1. Переведіть звичайні дроби у десяткові: 5/8; 8 2/5.

  2. Запишіть десяткові дроби словами: 70, 352; 0, 1089;

  3. Запишіть десяткові дроби за допомогою цифр : Сто три цілих, дві сотих; шість цілих, три тисячі вісімнадцять десятитисячних.

  4. Округліть десятковий дріб 143, 05607: а) до десятків; б) до сотих.

  5. Знайдіть суму та різницю дробів 14, 06 та 0, 528.

  1. Застосування знань, умінь і навичок

Розв’язування вправ за підручником

1266. ( усно)



  1. 0,571+( 2,87 +1,429) = (0,571 + 1,429) + 2, 87 = 4, 87

  2. 6,335 + 2,896 + 1,104 = (2,896 + 1,104 ) + 6,335 =10,335

1264

Задача.


Короткий запис: І ящик – 12,7 кг яблук

ІІ ящик – на 3,9кг <, ніж

ІІІ ящик – на 5, 13 кг <, ніж

Всього ?


  1. 12,7 – 3,9 = 8,8 кг яблук у ІІ ящику

  2. 12,7 + 8,8 = 21,5 кг яблук у І та ІІ ящиках

  3. 21,5 – 5,13 = 16, 37 кг яблук у ІІІ ящику

  4. 12,7 + 8,8 +16,37 = 37,87 кг яблук в трьох ящиках

В: 37,87 кг

1273. Розв’яжіть рівняння. Самостійна робота учнів із взаємоперевіркою в парах.



  1. 13,1 – ( Х + 5,8) == 1,7 2) ( Х – 4,7) – 2,8 = 5,9

Х + 5,8 = 13,1 – 1,7 Х – 4,7 = 5,9 + 2,8

Х + 5,8 = 11,4 Х – 4,7 = 8,7

Х = 11,4 – 5,8 Х = 8,7 + 4,7

Х = 5,6 Х = 13,4

П: 13,1 – ( 5,6 + 5,8) = 1,7 ( 13,4 – 4,7) – 2,8 = 5,9

Вправа № 1289 для учнів високого рівня, які швидко виконали попереднє завдання

Постав замість зірочок знаки «+», « - « так, щоб виконувалася рівність:

8,1 * 3,7 *2,7 *5,1 = 2

В.: 8,1 -3,7 + 2,7 – 5,1 = 2



№ 1277

Обчисли, записавши дані величини в дециметрах:



  1. 8,72 дм – 13 см = 8,72 – 1,3 дм = 7,42 дм

  2. 15,3 дм + 5 см + 2 мм = 15,3 дм + 0,5 дм + 0,02 дм = 15,82 дм

  3. 427 см + 15,3 дм = 42,7 дм + 15,3 дм = 58 дм

  4. 5м 3дм 2см – 4м 7дм 2 см = 53,2дм – 47,2 дм = 6дм



  1. Підсумки уроку

Учні ще раз проговорюють вивчене, висловлюють власне ставлення до уроку.

  • Чи вдалося вам поглибити свої знання на уроці?

  • Чи задоволені ви своєю роботою?

Оцінки учнів з коментарем вчителя

  1. Домашнє завдання

Повторити § 37; розв’язати №№ 1265, 1274

Високий рівень: скласти умову задачі, яку можна розв’язати за допомогою рівнянь.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка