Доба європейського Відродження (Ренесансу), її хронологічні межі. Ідейний рух гуманізму. Скарби культури Ренесансу



Скачати 41.69 Kb.
Дата конвертації18.04.2016
Розмір41.69 Kb.

Тема: Доба європейського Відродження (Ренесансу), її хронологічні межі. Ідейний рух гуманізму. Скарби культури Ренесансу.

Мета:

  • Розкрити особливості епохи Відродження та її значення для європейської і світової культури;

  • Підготувати учнів до сприйняття творів представників цієї епохи;

  • Розвивати навички логічного мислення, усного і писемного зв’язного мовлення;

  • Сприяти формуванню зацікавленості спадщиною Ренесансу.

Міжпредметні зв’язки: світова художня культура, музика.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Тобі дана можливість впасти до рівня

тварини, але також і можливість

піднестися до рівня істоти богоподібної –



лише завдяки особистій внутрішній волі.

Піко делла Мірандола

Хід уроку

  1. Актуалізація опорних знань

Бесіда на повторення:

  • Які періоди в історії світової культури вам відомі?

  • Назвіть хронологічні межі доби Античності, основні ознаки її культури та її представників.

  • Назвіть хронологічні межі доби Середньовіччя, основні ознаки її культури та її представників.



  1. Підготовка до сприйняття навчального матеріалу

  1. Робота з епіграфом.

  • Як, на вашу думку, слід розуміти слова епіграфа?

  • Чи погоджуєтеся ви з ним?

Велика відповідальність – розуміти, що лише від тебе залежить твоє майбутнє. І докоряти за те, що життя складається не так, як хотілось би, можна лише собі. Такими біли сміливці, титани Відродження – нової доби у розвитку людства.

  1. Оголошення теми і завдань уроку

Сьогодні ми перегорнемо ще одну сторінку історії світової культури і поведемо мову про добу Відродження.

  • Познайомимося з основними ознаками цієї доби;

  • Розглянемо питання, у чому полягає особливість світогляду людини даної епохи;

  • Здійснимо подорож у художню галерею епохи;

  • Працюватимемо над складанням опорного конспекту.



  1. Вивчення нового матеріалу



  1. Лекція вчителя

Ключові слова:


Відродження

Ренесанс

Гуманізм

Гуманісти



  • Загальна характеристика доби Відродження.



  • Зв’язок доби Відродження із Середньовіччям.



  • Зв’язок доби Відродження з Античністю.



  • Особливість світогляду Відродження.



  1. Складання опорного конспекту за розповіддю вчителя


Географічні відкриття

Італія



Розвиток наук



Відродження (Ренесанс)

XIV-XVI ст.



Петрарка, Боккаччо (Італія) – раннє Відродження
Рабле (Франція) – високе Відродження
Шекспір (Англія), Сервантес (Іспанія) – пізнє Відродження




Гуманізм



Людина – найвища цінність на Землі



  1. Релакспауза (слухання музики доби Відродження. «Середньовічна пісня»).



  1. Перегляд репродукцій картин Леонардо да Вінчі «Джоконда» та «Дама з горностаєм», Рафаеля «Сікстинська Мадонна», Сандро Боттічеллі «Мадонна дель Магніфікат»; скульптури «Давид» і «Мойсей» Мікеланджело (коментар картин здійснюють підготовлені учні).



  1. Узагальнення та систематизація знань

Робота в групах

Група № 1

Дайте розгорнуту відповідь на запитання «Чому Відродження – переломна доба в історії європейської культури?»



Група № 2

Поясніть, чому Данте Аліг’єрі називають поетом Передвідродження (останній поет Середньовіччя і перший поет Нового часу)?



Група № 3

Порівняйте образи Мадонни, створені Сандро Боттічеллі, Леонардо да Вінчі та Рафаелем Санті.



Індивідуальне завдання

Скласти усний роздум на тему «Мої враження від мистецьких шедеврів Відродження».



  1. Підбиття підсумків уроку

Продовжте речення

  • Відродження – це…

  • Ренесанс виявився найяскравіше в таких галузях культури – …

  • Гуманізм – це…

  • Відродження називають новим відкриттям світу та людини, оскільки…



  • Я дізнався…

  • Я відчув…

  • Я замислився…



  1. Домашнє завдання



  1. Опрацювати конспект уроку.

  2. Випереджувальне завдання «Повідомлення про Франческо Петрарку» (3 учні).


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка