До педради №3 Мета



Скачати 150.89 Kb.
Дата конвертації24.04.2016
Розмір150.89 Kb.
Ділова гра «Співпраця з батьками»

(до педради №3)
Мета: формування умінь диференційовано підходити до організації роботи з батьками; оптимальні шляхи вирішення конфліктів; пошук нових способів поведінки в контактах з батьками; набуття досвіду спільної роботи педагогічного колективу.

        Форма проведення: одна робоча група, одна експертна група.



Хід гри

1 Теоретична «Запитуємо-відповідаємо!»

Питання для першої групи:

1. Як ви розумієте, що таке робота з батьками?

2. Перерахуєте форми роботи з батьками.

3. Відвідини вдома. У яких випадках доцільно відвідати сім'ю?

4. Робота з важкими сім'ями. Яку сім'ю ви вважаєте важкими? Чи є у вас такі сім'ї? Яку роботу необхідно проводити з важкими сім'ями?

Питання для другої групи:

1. Які основні завдання стоять перед дошкільним закладом по роботі з батьками?

2. Анкетування. Що це таке? Назвіть позитивні і негативні сторони анкетування.

3. Чи вважаєте ви ефективними такі форми роботи з батьками, як День відкритих дверей, відкрите заняття, випуск Газети? Що це дає педагогам і батькам?

4. У якому випадку погана поведінка дитини обговорюється:

• у присутності  дитини

• без дитини

• у присутності всіх членів сім'ї



2 Педагогічний диктант

Якщо ми звернемося до ваших педагогічних диктантів, то ми побачимо, що 75% педагогів рахують що, сім'я розуміє про необхідність створення єдиного педагогічного впливу сім’ї та ДНЗ, але виявляється мала активність і участь батьків, виникає необхідність якомога частіше "включати батьків" в діяльність дошкільного закладу, тобто щоб батьки брали активну участь в роботі ДНЗ. А по анкетах батьків ми бачимо, що їм не вистачає спеціальних педагогічних знань (педмінімума).

Тому роботу з батьками ми розділимо на два блоки: педагогічна освіта батьків і включення батьків в діяльність ДНЗ.

Завдання педагогів: визначити, які форми роботи необхідно використовувати при рішенні основних задач в першому і другому блоці. Запишіть їх.



Блоки

Задачи

Формы

Педагогическое просвещение родителей

Повышение педагогической грамотности родителей

Лекции, семинары, семинары-практикумы, открытые занятия, работа творческих групп по интересам, родительские собрания, консультации, наглядная агитация

Включение родителей в деятельность ДОУ

Создание условий для включения родителей в планирование, организацию и контроль за деятельностью ДУ

Соревнования, кружки, выпуск Газеты, конкурсы, викторины, совместные мероприятия

3  Ігрова вправа "Сучасна сім'я - яка вона?"

Мета: провести зріз представлень педагогічного персоналу про сучасну сім'ю, проаналізувати ідеальні установки сім'ю вихованців і реальні умови.

Хід проведення.

• Робочій групі вручається набір журналів, папір для основи, клей, ножиці. Завдання педагогам: зобразити сучасну сім'ю у вигляді колажа за допомогою будь-яких ілюстрацій.

• Експертній групі зобразити сім'ю, ідеальну в їх уявленні.

Через 20-25 хвилин спільної роботи кожна група педагогів розповідає про своє уявлення сім'ї.  (Ведучий педагогічної ради підводить підсумки виконаної роботи, підкреслюючи цінне і унікальне бачення в кожній мікрогрупі)



4  Рішення педагогічних ситуацій

Мета: ігрове моделювання способів поведінки педагога в ситуаціях вирішення протиріч між вихователем і батьками.

1. Під час зборів на прогулянку один з вихованців раптом вийняв з кишені пальта записку, адресовану вихователеві групи, з проханням матері не гартувати її дитини після денного сну. Причина не указувалася. Ви виконали б прохання батька? Якими будуть Ваші дії надалі?

2. Вихователь вирішив поговорити з матір'ю п'ятирічної дитини з приводу забіякуватості хлопчика. Як Ви почнете бесіду?

3. Вихователь запросив всіх батьків на суботник, помістивши інформацію про це на груповому стенді. Прийшли дві люди. Вихователь незадоволений. Суботник довелося перенести. Чим можна пояснити що відбулося? Що зробити надалі?

4. Вдень до дитячого саду під'їхала машина з піском для дитячих пісочниць. Пісок вивантажили на асфальт недалеко від входу. "Увечері попросите батьків перенести пісок", - запропонувала завідувачка педагогам. Як ви проситимете батьків про допомогу? А якщо вони стануть відмовлятися, якими будуть Ваші дії?

5. Скарбничка мудрих думок ”

Педагогам дається завдання, скласти вислів з обривків фраз.

1. “Людина народжується не для того, щоб безслідно зникнути нікому не відомою порошинкою. Людина залишає себе, перш за все, в людині. Якщо ти хочеш залишитися в серці людському, - виховай своїх дітей ”

В. А. Сухомлинский

2. Дитину можна порівняти з дзеркалом. Він відображає, а не випромінює любов. Якщо йому дати любов, він повертає її. Якщо нічого не дати, нічого і не отримаєш.

                                                                     Р. Кемпбелл

6. “Рекламне агентство ”

Протягом 5 хвилин команди повинні придумати назву заходу з батьками, визначити його цілі, розробити план його проведення.



7. Підбиття підсумків ділової гри

"Дитина повинна з радістю йти в дитячий сад і радісно повертатися додому. Потрібно, щоб дитині в дитячому саду було весело, добре, цікаво, щоб він дружив з хлоп'ятами, знав, що удома його чекають дорослі, що люблять".

Рішення завдань співпраці з батьками вимагає, щоб педагоги брали участь в психолого-педагогічній освіті батьків; вивчали сім'ї, їх виховні можливості; залучення батьків до освітньої роботи дитячого саду.

            Зразки відповіді



1. Що таке робота з батьками?

Робота з батьками - це складна і важлива частина діяльності педагога, що включає підвищення рівня педагогічних знань, умінь, навиків батьків; допомога педагогів батькам в сімейному вихованні для створення необхідних умов правильного виховання дітей; взаємодія вихователів і батьків в процесі розвитку дітей.



2. Які основні завдання стоять перед дошкільною установою по роботі з батьками?

• Вивчення сімей дітей

• Залучення батьків до активної участі в діяльності дошкільної установи

• Вивчення сімейного досвіду виховання і навчання дітей

• Освіта батьків в області педагогіки і дитячої психології

3. Форми роботи з батьками.

I. Масові: - сумісні заходи педагогів і батьків

• батьківські збори

• конференції

• консультації

• вечори для батьків

• школа для батьків

• клуби по інтересах

- совм. заході педагогів, батьків і дітей

• Дні відкритих дверей

• КВН. вікторини

• Сумісна творчість

• свята 

• випуск Газети

• концерти

• змагання

2. Індивідуальні

• бесіди


• відвідини вдома

• виконання індивідуальних доручень

3. Наочно-інформаційні

• інформаційно-просвітницькі (ознайомлення батьків з особливістю НЗ)

• інформаційно-аналітична (опити, зрізи, анкетування)

4. Анкетування. Що це таке? Назвіть позитивні і негативні сторони анкетування.

Слово "анкета" в перекладі з французької мови означає "список питань". Цей метод прийшов в педагогіку з соціології, анкетування припускає жорстко фіксований порядок, зміст і форму питань, ясну вказівку способу відповідей.

Розрізняють відкриті питання (варіанти відповідей не передбачаються) і закриті питання (варіанти відповідей заздалегідь передбачені).

За допомогою анкетування можна дізнатися склад сім'ї, особливості сімейного виховання, позитивні досвід батьків, їх труднощі, помилки, відповідаючи на питання анкети, батьки починають замислюватися про проблеми виховання, про особливості виховання дитини.

Можливість обхвату великої кількості батьків, простота обробки.

Недоліки: формалізм, несумлінне виконання завдань батьками.



5. Відвідини вдома. У яких випадках доцільно відвідати сім'ю?

Особливої уваги вимагають:

• діти, які мають нестійку поведінку, що супроводжується істотним ослабленням психосоматичного здоров'я і наявністю порушень у сфері міжособових відносин

• діти з асоціальною поведінкою (грубість, агресивність)

• діти, що мають різного роду неблагополуччя особистого плану: підвищену тривожність, депресивність, занижену самооцінку

• соромливі діти

Відвідини сім'ї дитини багато дають для її вивчення, встановлення контакту з дитиною, його батьками, з'ясування умов виховання.

Ефективне проведення даного заходу вимагає від вихователя делікатності, такту, високого рівня спостережливості, професіоналізму.

Не ставлячи прямих питань дорослим, вихователь може з'ясувати:

• мікроклімат сімейних відносин, культуру спілкування, атмосферу

• сімейний устрій (чи є традиції, які)

• організацію режиму дитини, його ігор, праці, занять.



6. Робота з важкими сім'ями. Яку сім'ю Ви вважаєте важкими? Чи є у Вас такі сім'ї? Яку роботу необхідно проводити з важкими сім'ями?

Неблагополучні сім'ї по своєму устрою життя дуже різні. Особливо помітні сім'ї, де є п'ючі батьки, ведучі аморальний спосіб життя (діти в так4их сім'ях, якщо вони педагогічно не запущені, піддаються впливу)

Інший тип сім'ї - зовні благополучний, де батьки забезпечені. Діти таких батьків рано починають усвідомлювати своє особливе положення серед інших. Дія на таких дітей і батьків украй скрутно.

Цим сім'ям необхідно надати допомогу у вихованні дітей з боку педагогів, психологів, керівника ДОУ. Найбільш ефективні індивідуальні форми спілкування, довірчі бесіди; привертати таких батьків до спостереження за дітьми.



7. Чи вважаєте Ви ефективними такі форми роботи з батьками, як День відкритих дверей, відкрите заняття, випуск Газети. Що це дає педагогам і батькам?

День відкритих дверей є достатньо поширеною формою роботи. Цього дня батьки активно відвідують заняття і інші заходи за участю дітей, заповнюють анкети за наслідками відвідин. Пишуть відгуки, побажання педагогам.

Ця форма роботи дозволяє побачити реальні досягнення кожної дитини.

Співпраця педагогів і батьків дозволяє краще дізнатися дитину, подивитися на неї з різних позицій, побачити в різних ситуаціях, а, отже, допомогти в розумінні його індивідуальних особливостей, розвитку здібностей дитини, в подоланні його негативних вчинків і проявів в поведінці, формування цінних життєвих орієнтацій.

Цікавою формою співпраці може стати випуск Газети. У створенні газети беруть участь адміністрація д\ з, педагоги, фахівці, батьки і діти.

Доповідь на педраду

Підготувала :вихователь Гарбар Н.М.
«Наступність у роботі ДНЗ та початкової школи»
Школа не повинна вносити різкого перелому в життя дитини. Нехай, ставши учнем, дитина продовжує робити сьогодні те, що робила вчора. Нехай нове появляється в житті поступово і не збентежує лавиною переживань.

                                                                                                В.О. Сухомлинський

  Однією з актуальних проблем розвитку українського суспільства є побудова  системи безперервної освіти. Вона зумовлена необхідністю створення умов для переходу дитини з дитячого садка в школу, який  є важливим етапом її життя та  пов'язаний не лише зі зміною середовища  розвитку, а й із відповідними процесами самоусвідомлення, із зіткненням із новими проблемами, відкриттям у собі нових можливостей тощо. Усе це можливе за дотримання принципу наступності дошкільної та початкової освіти.

      У Базовому компоненті дошкільної освіти та Державному стандарті початкової загальної освіти визнається пріоритетність компетентнісного підходу до розв’язання основних завдань дошкільної та початкової ланок освіти. Ці документи покликані забезпечити поетапне становлення дитячої особистості, її фізичний, пізнавальний, соціальний, естетичний розвиток, набуття нею певного практичного досвіду, необхідного для використання у майбутньому житті.

Головною умовою забезпечення наступності у вихованні і навчанні є спрямованість педагогічного процесу дошкільного навчального закладу і початкової школи на всебічний розвиток особистості дитини. З огляду на це необхідний зв'язок програм, методів і форм навчання в дошкільному навчальному закладі та початковій школі. Елементи навчальної діяльності, що формуються в процесі навчання на заняттях у дошкільних закладах, забезпечують успішність навчання в школі. А шкільне навчання має забезпечити взаємозв'язок, розширення, поглиблення й удосконалення отриманих у дитячому садку знань, умінь і навичок.

За визначенням Д.Б. Ельконіна, дошкільний і молодший шкільний вік – це один період розвитку, що називається «дитинство». Вихователь і вчитель початкових класів також мають багато спільного, тому у них спільне родове ім`я – педагог.

  Для забезпечення наступності між двома ланками освіти педагоги  вважають за необхідне і важливе  встановлення зв’язів між цілями та завданнями виховання, розвитку і навчання, оскільки «…школа не повинна вносити різкий перелам у життя дітей. Хай, ставши учнем, дитина продовжує робити сьогодні те, що робила вчора. Нехай нове з’являється у її житті поступово й не приголомшує лавиною вражень». Отже, цілі дошкільного закладу спрямовані на загальний розвиток та підготовку дитини до навчання в школі. Початкова школа на цій основі має більш конкретні і об’ємні цілі – розвиток особистості, освітні результати, здатність до самовираження, виховання ціннісного ставлення.

Педагогічні колективи Безлюдівського юридичного ліцею ім.І.Я. Підкопая і ДНЗ вже багато років забезпечують наступність  у вихованні та розвитку особистості дитини. Розроблено план співпраці ДНЗ та початкової школи ЗНЗ на 2014-2015 н.р.,  який складається з розділів: методична робота, співпраця педагогів ДНЗ та ЗНЗ; робота з дітьми; співпраця з батьками; спільна робота психологічної та логопедичної служби; запровадження інклюзивної освіти.

Взаємодія між дошкільними навчальними закладами  та школами І ст. відбувається  на основі укладеної угоди про співпрацю, у якій визначається мета співпраці, права і обов'язки дошкільного і загальноосвітнього навчального закладу. Для здійснення наступності між закладами складено, обговорено і затверджено річний план спільної роботи між дошкільними закладами та ЗОШ, до якого внесені спільні заходи  щодо організаційно-педагогічної роботи з проблеми готовності дітей до навчання в школі, проведення  занять в дошкільному та шкільному підрозділах, консультації для педагогів та батьків з метою забезпечення наступності і перспективності освітнього процесу, соціокультурної адаптації дітей старшого дошкільного віку до умов навчання в початковій школі, їх всебічного гармонійного розвитку. Педагогічні працівники ДНЗ та початкової школи  визначають проблему, над якою  працюють спільно протягом визначеного періоду

     Основними учасниками  співпраці є, безумовно, діти, адже саме для них учителі, вихователі, психологи, логопеди, батьки  забезпечують повноцінний розвиток – як інтелектуальний, так і фізичний та психічний.

   Основними завданнями співпраці ДНЗ і початкової школи є:

    створення психолого-педагогічних умов, що забезпечують сприятливий перебіг процесу адаптації першокласників  до шкільного навчання (природність переходу з дитячого саду в школу);

    поліпшення підготовки до навчання в школі 5-6 річних дітей;

    поглиблення інтересу до життя в школі;

    надання допомоги сім’ї  в новій ситуації, що виникає при підготовці до навчання в школі і при вступі дитини до школи.

    У своїй роботі вчителі початкових класів використовують наступний алгоритм роботи:

    Знайомство вчителів із майбутніми учнями. Відвідування груп у дошкільному закладі.

    Організація роботи спільного методичного об’єднання  вчителів початкової школи та вихователів дитячого садка  за участю методистів, заступників директорів з НВР в школі., логопедів, психологів та інших спеціалістів.

    Проведення загальних батьківських зборів.

    Консультування батьків щодо готовності дітей до навчання в школі.

    Взаємовідвідування занять та уроків учителями початкової школи та вихователями.

    Екскурсія по школі вихованцями дитячого закладу.

    Спільні виховні заходи.

    Підготовка рекомендацій для батьків.

    Діагностування майбутніх першокласників.

    Підсумкові збори батьків майбутніх першокласників

Співпраця ведеться за такими напрямками: 

    організаційно-методична робота;

    організаційно-педагогічна робота;

    робота з дітьми, взаємодія дитячих колективів;

    робота вихователів та вчителів з батьками;

    робота психологічної та корекційної служб;

    запровадження інклюзивної освіти.

     Робота з батьками:

     З метою успішного розвитку дітей та їх якнайшвидшої адаптації до умов шкільної освіти педагогічними колективами ДНЗ та вчителями початкової школи ЗОШ  поводиться робота з дітьми та їх батьками в декілька етапів:

1-й етап – кінець вересня – початок жовтня.

Організаційні збори батьків майбутніх першокласників. Ці збори проводяться з метою, щоб дати загальне уявлення про систему роботи з дітьми, визначити порядок набору дітей до 1-го класу.

2-й етап – жовтень

Зустріч вчителя з майбутніми першокласниками – знайомство з метою виявлення загального емоційного фону кожної дитини, здатності спілкуватися з дорослими і однолітками.

3-й етап – січень - квітень

Заняття в Школі майбутнього першокласника.   У ході цих занять з’ясовуються вміння дітей мислити, рівень розвитку їх мови, уваги, пам’яті. Після кожного заняття вчителем проводиться індивідуальна консультація з батьками. Звертається увага батьків на важливість розвитку уваги, пам’яті, мислення дітей при підготовці їх до школи.

4-й етап – травень

Батьківські збори. Поради вчителя та практичного психолога щодо підготовки  дітей до навчання в школі.

     На першому етапі кожен педагогічний колектив ДНЗ та ЗНЗ підготували презентацію свого освітнього закладу.

     На другому етапі здійснюється  взаємодія педагогічних колективів через перехресне відвідування занять з дітьми, обмін досвідом, спільне обговорення результатів навчальної та виховної роботи, організацію спільних педагогічних заходів, а саме:

    знайомство з дитячим колективом старшої групи (відвідування занять);

    виявлення творчих здібностей дошкільнят через відвідування музичних занять, занять конструювання, розвитку мовлення, фізичного виховання.

Форми роботи з батьками:

    «Педагогічні вітальні», консультації батькам майбутніх першокласників: «Як правильно організувати позаурочний час дитини», «Як підготувати дитину до школи»; (ЗОШ)

    консультативні пункти «Допоможемо завтрашньому школяреві» для батьків майбутніх першокласників, діти яких не відвідують дитячий садок;

    обстеження майбутніх першокласників шкільним психологом та логопедом;

    консультації членами шкільної ПМПК для батьків дітей з особливими потребами;

    створення інформаційних куточків для батьків «Ваша дитина йде до школи, «Чекаємо на тебе, першокласнику!», «Як підготувати  дитину до школи», «Що повинен знати й уміти першокласник» з порадами вчителів, шкільних психологів та логопедів, медичних працівників;

    пам’ятки та рекомендації батькам майбутніх першокласників

    анкетування батьків шкільним практичним психологом з метою вивчення самопочуття сім’ї напередодні шкільного життя дитини;  анкетування «Чи готова ваша дитина до навчання в школі?»     організація шкільними  бібліотекарями тематичних виставок  спеціальної літератури для батьків майбутніх першокласників щодо всебічної підготовки до школи майбутніх  першокласників;

    тестування дітей щодо готовності до навчання у школі;

    зустрічі батьків з майбутніми вчителями;

    лекторії: «Почуття сім’ї перед шкільним життям» «Критерії підготовки дитини до школи», «Психологічна готовність дітей до школи» ;



    ділова гра «Чи готові ви бути батьками першокласника?»     батьківські збори.

Робота з дітьми має за мету всебічну підготовку до сприймання нового матеріалу під час навчання в школі, зменшення психологічних труднощів при переході до нових умов навчання, природного входження дітей в нові умови, що сприяє підвищенню ефективності навчання з перших днів перебування в школі, виявлення обдарованих дітей, розвиток їх  пам’яті, мовлення, мислення.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка